CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Doen we 1 rechts - 1 averechts voor de boord, of 2 rechts = 2 averechts?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 He, maar ik moet nu weer met de was gaan spelen.Dus ik ben weg ws. tot na het eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Hangt een beetje van de omtrek af en de dikte van de wol.Ik zou het zo niet weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Beste mensen,Ik ga niet naar de AA maar toch hou ik me uitstekend aan een van de adviezen die je daar krijgt (of is het een advies van Ziza?), namelijk dagelijks twee dingen doen die je vervelend vind. Ik heb vanmiddag twee uitermate vervelende karweitjes geklaard, waaronder het eindelijk doen van mijn belastingaangifte. Verschrikkelijk wat een uitzoekerij en uitpluizerij, en dat noemen ze gemakkelijker maken. Jèk! Nou is het mijn eigen schuld dat het zo'n kl***werk is, want mijn administratie bestaat doorgaans uit drie stapels papieren, één die ik nog af moet werken, één die verwerkt is en naar boven moet, en één die al boven ligt maar nog in diverse mappen opgeruimd moet worden. Dat laatste doe ik maar een keer per jaar, en dat was dus het tweede vervelende karweitje van vandaag.Alles zeer gewetensvol en naar mijn beste weten ingevuld hebbende vertelt dat rekenprogramma van de belastingdienst me dat ik veel meer geld terug krijg dan ik ooit betaald heb. Mij hoor je niet protesteren hoor, maar ik ben dus doodsbang dat dat programma een fout maakt, ik straks dat geld terug krijg, om over een jaar te horen dat het niet klopt en of ik het allemaal maar weer even terug over wil maken.Vanmorgen nog vertelde ik iemand dat ik aan het leren ben niet meer voortdurend te piekeren over morgen, volgende week of volgend jaar, maar te genieten van vandaag en dat ik daarin vorderingen maak. En ja hoor, daar ga ik weer.Afijn, inmiddels heb ik weer hoofdpijn van al dat gepuzzel, gezoek en gereken (lekker vertrouwd) en ben ik er doodmoe van (ook lekker vertrouwd).Toch heb ik ook nog met de hond gewandeld en de zon maakte me weer iets vrolijker. Het eten staat op, en ik hoef niet meer tegen mijn rotklus op te kijken. Vanavond mag ik dus genieten van mijn welverdiende rust.Wisten jullie trouwens dat belastingaangifte doen nuchter véél beter gaat? Vorig jaar was ik van pure frustratie op een gegeven moment zo dronken dat ik het laatste gedeelte twee dagen later heb moeten doen.Allemaal een fijne avond, en hou het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Verschrikkelijk Anna....ik HAAT belastingformulieren invullen en ik ga er ook mijn hoofd niet meer over breken en besteed die boel lekker uit... Zooooo fijn. Wel knap dat je dit zelf hebt gedaan, echt waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Aaaarghhhh... belastingaangifte... moet ik ook nog doen, dat is echt zoiets wat ik vooruit blijf schuiven terwijl ik gewoon WEET dat ik op nul uitkom omdat het al 5 jaar hetzelfde verhaal is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Ik doe het al sinds mijn 18e jaar zelf Mick, en ik kan je verzekeren dat het er NIET gemakkelijker op is geworden. Tot nu toe heb ik altijd geld terug gekregen, maar wat ik volgens dat programma nu terug zou krijgen kan echt niet kloppen. En ik heb geen flauw idee wat ik fout gedaan heb. Nou ja, moeten ze maar niet proberen het gemakkelijker te maken.Water, je hebt nog een week. Ik heb het ook tot vandaag voor me uit geschoven. Als jouw administratie niet zo'n puinhoop is als de mijne valt het mee.Ik heb me nu voor de zoveelste keer voorgenomen mijn stapels iedere maand op te ruimen, en meteen een mapje aan te leggen waar alles in gaat wat ik voor de volgende aangifte nodig heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Ja mensen,Aangifte doen is er inderdaad niet makkelijker op geworden. Tot een aantal jaren geleden deden man en ik dat apart, maar toen hadden ze het "eenvoudiger" gemaakt. I.p.v. alleen maar zijn persoonlijk inkomen te moeten invullen op mijn aangifte, moest ik ineens alles in gaan vullen wat betreft hem en het huis enz. Alles dubbel op dus toen heb ik besloten mijn aangifte maar bij de zijne te voegen. 't Enige wat ik sindsdien hoef te doen is alle nodige bescheiden bijelkaar zoeken en aan hem geven.Lekker makkelijk voor mij en met het programma is aan te geven welk gedeelte van de teruggaaf naar wie gaat. Maar hij is er inderdaad ook altijd een hele tijd zoet mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Hallo allemaal,Het was vandaag een prachtige dag, we zijn vandaag een lekker stuk wezen toeren, met onze oldtimer.Heerlijk om weer buiten te kunnen zijn. En vooral nuchter te kunnen genieten. Andere jaren, ook wel getoerd, maar dan meestal met een kater, van heb ik jou daar. En dan besef ik weer, wat is het toch fijn, om nuchter te zijn. In Harderwijk op een terras gezeten, lekker gegeten, och wat hebben we het toch goed. Over de Veluwe gereden, kortom een fantastische dag. En ik weet als ik nuchter blijf, er vanzelf, meer van die dagen volgen.Wat de belastingpapieren betreft, die laat ik al jaren, door een deskundige doen. Ieder zijn vak.Zo nu eens even een wandeling met de hond gaan maken.Tor later, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Hierbij doe ik even aangifte van Gremlins, gratis verkrijgbaar. Krijg je nl niks voor terug, ofwel je moet een kater morgen willen.Wil ik er een paar dagen op uit, valt dat even tegen.Ik heb in geen jaren een tas/koffer gepakt zonder het daarbij droog te houden. Alleen de associatie al.Het rare is dat als ik eenmaal weg ben ik helemaal niet naar alco taal. Althans dat was tot de laatste keer zo. Tijdens mijn vakanties (die alsmaar korter werden) dronk ik niet. Ik wilde deze dagen niet verknallen voor een ander. Des te heviger was de trek bij thuiskomst, het was bijna het eerste wat ik deed. Glas vullen en dan uitpakken. Wel altijd met de wetenschap dat als ik thuis kwam de fles stond te wachten.De laatste keer, vorig jaar oktober liepen de krokodille tranen over mijn wangen op de terugweg.Mijn man snapte er niets van. Ik wilde zo graag stoppen en durfde niet terug naar huis. Ik heb het toen ook niet droog gehouden maar het gevecht was begonnen. Niet lang daarna heb ik dit forum gevonden en ben in therapie gegaan. In eerste instantie om te minderen maar is door hier te schrijven allengs toch stoppen geworden. Nou ja, ik heb een uitglijder gehad. Daar ben ik niet trots op, maar wel op al die overige dagen. Jawel ik schrijf gewoon de gremlins van mij af, ga verder met inpakken onder begeleiding van heel veel bubbel water. Wat een uitvinding dit forum!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Dag Stientje. Ik heb het allemaal de laatste dagen niet zo gevolgd hier en dus vraag ik je maar: ga je op vakantie?? In elk geval goed dat je hier je gremlins ter overname aanbiedt. Ik denk alleen niet dat er hier iemand zich zal aan bieden zich over die ondingen te ontfermen. Maar mep ze hier maar heen, ik zal ze doormeppen, en een volgende misschien ook weer. Misschien kunnen we ze tot aan Brazilië aan toe meppen en dan mag Ariel ze de oceaan in meppen.... Komen ze misschien door een ander soort verdrinking toch aan hun gerief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 dag allemaal, weer terug van weggeweest, leuke dag gehad; bij thuiskomst was er lamsvlees van de gril, gewokte spruitjes, krielaardappeltjes en een yoghurttoetje; en alles met bubbeltjeswater natuurlijk. ik zal mijn latman om meer dan één reden missen morgen.tussendoor van de zon genoten; hij heeft gewandeld en kwam tussen de middag even langs, maar ik had weinig tijd voor hem, er waren wat problemen met twee deelneemsters, dus daar heb ik mee zitten praten in de achtertuin bij het hotel waar de vrijwilligersdag was. alles weer in orde nu.hij doet nu de afwas en zet koffie, dus ik kan even piepen, vanaf morgen is er vast weer meer tijd (hoewel, het werk zit ook om mij te springen)wat de belasting betreft: ik heb ook een deskundige, als free-lancer betaal ik geen inkomstenbelasting, dus ik moet van mijn inkomsten zelf een gedeelte reserveren voor de belastingaangifte. ik krijg dus elke keer veel meer op mijn rekening, dan wat ik mag gebruiken, en dat is heel verleidelijk, want ik moet gelijk een bedrag op zij zetten voor de mensen van "niet leuker, wel gemakkelijker", maar zó gemakkelijk dat ik er wel een mannetjes bij nodig heb (en dan bedoel ik niet mijn latmannetje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Koh, geeft niets hoor dat je niet alles volgt. Ik probeer het wel maar is veel te veel voor me.Het is wel een heel genereus gebaar van je dat ik jou kant op mag meppen. Maar joh, ik sla héél hard zodat ze meteen richting Brazielie gaan. Ik denk dat jij genoeg aan je hoofd hebt als mijn gremlins er ook nog bij te nemen. En ja, we gaan een paar dagen erop uit de zgn relatiedagen zullen we maar zeggen. Wij leven door mijn wisselende diensten heel wat langs elkaar heen dus leek het ons wel zinnig.Lukt het een beetje bij jou? Misschien voor jou ook een optie, nu het beter weer wordt om wat leuks samen te ondernemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 @marieke,dit is de duitse tekst, voor zover ik me die herinner:Die Gedanken sind frei, wer kann sie erraten?Sie fliegen vorbei, wie nächtliche Schatten.Kein Mensch kann sie wissen, kein Jäger erschießenes bleibet dabei: die Gedanken sind frei. Ich denke, was ich will und was mich beglücket,doch alles in der Still' und wie es sich schicket.Mein Wunsch und Begehren kann niemand verwehren,es bleibet dabei: Die Gedanken sind frei! Und sperrt man mich ein im finsteren Kerker,das alles sind rein vergebliche Werke;denn meine Gedanken zerreißen die Schrankenund Mauern entzwei: Die Gedanken sind frei. Drum will ich auf immer den Sorgen entsagenund will mich auch nimmer mit Willen verklagenMan kann ja im Herzen, stets lachen und scherzenund denken dabei: Die Gedanken sind frei. er is ook nog een ander couplet, maar dat heb ik niet van mijn oma geleerd, volgens mij zong een oom dat altijd:Ich liebe den Wein, mein Mädchen vor allemsie tut mir allein am besten gefallenIch bin nicht alleine bei meinem Glas Weinemein Mädchen dabei: die Gedanken sind frei. "jaja, Wein, Weib und Gesang, mijn oom die kon er ook wat van! (ps, het valt me nu bij het teruglezen ineens op dat ik hoofdletters gebruik in het duits, wat ik in het nederlands nooit doe, behalve in officiële stukken. ik ben toch duitserder dan ik dacht) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 @rosiedummie vraagt: wat/wie is borat? maar als we het samen doen vind ik het denk ik wel leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Bibelle,Je had je wat tikwerk kunnen besparen. Ik had het lied in Duits, met de toelichting dat het al in 1790 is opgeschreven, gisteren al integraal op het dagdraadje gezet. Incluis dat laatste couplet.Ik heb het trouwens zo op de middelbare school geleerd. Nee, niet bij Duits, maar bij muziek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 @annaper dag twee dingen doen die je vervelend vind, oeffff, dat zou voor mij ook wel goed zijn; ik heb ook nogal last van voormijuitschuiveritis.het werk valt daar niet onder, maar naaiwerkjes, schoonmaakklusjes, enz, enz. als ik dat de komende dagen ga doen, dan haal ik met gemak de pinksteren. 2 per dag, lijkt me een goed idee. je wordt bedankt (klinkt dubbel, en zo voelt het eigenlijk ook) maar ik ga het wel proberen vanaf morgen als ik alleen ben, want dan kom ik de tijd mischien ook beter door dan met mijn hunkerbrein alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 @stien: een fijne vakantie; mijn broer, die vaart zwaai ik altijd uit met "goede vaart en behouden thuiskomst", dat geldt ook vast op de weg. kom behouden en droog weerom na een fijne vakantie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 @corinne,ik had het dagdraadje van gisteren niet meer helemaal gelezen, dus heb ik een extra typ-oefening gedaan, met al die duitse hoofdletters. maar bedankt ervoor. liefs, ik ga er nu even naar kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 ja, nu heb ik het gezien, leuk dat jij de tekst ook kent, van school nota bene. mijn oom woonde ook in zuid-duitsland, vlak bij de Bodensee, en is van daaruit naar zwitserland gegaan in de oorlog, daar heeft hij gewoond totdat hij stierf een paar jaar geleden. vandaar dat duitsland en zwitserland mijn favoriete vakantielanden zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Anna,Ik doe mijn belastingen al zinz mijn 17e dus ik wil het wel even voor je doorrekenen ik weet hoe het voelt.Ik krijg een deel van mijn geld bruto dus moet ook altijd reserveren, tenzij ik zooooooooooooveel ziektekosten heb dat de aanslag meevalt maar dan eindig je het jaar compleet blut door die torenhoge ziektekosten.De remedial teaching kost ongeveer 50,00 euri per uur en is NERGENS aftrekbaar, zijn geen ziektekosten. De remedial teacher is géén psycholoog (nee, een remedial teacher dus) dus als iemand een fraai idee heeft om dat aftrekbaar te maken krijgt ie van mij 10% van de winst.Jongens, graven maar in die almanakken !!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 En ik maar denken dat het half 6 was en nog boodschappen kon doen..... nuh.. domkop had zich een uur vergist. Toen maar Indisch gaan halen, altijd een drukte van belang in die tent... biertje hier, biertje daar. Aan de bar op mijn eten gewacht. Naast mij hing ook iemand... Barvrouw tegen hem: "Zo, heb je het laat gemaakt Ro, vannacht? hahahaha." Ik realiseerde me, dat dit een opmerking was die op drank gebaseerd was en voor mij tot voor kort nog zo gewoon en 'grappig' (hoe verrotter des te 'stoerder') in de oren had geklonken. Ook realiseerde ik me, dat deze vraag mij niet meer zo snel gesteld zou gaan worden, misschien wel nooit meer, tenzij ik gewoon echt laat naar bed ben gegaan en uitgebreid zit te geeuwen. Wel valt me op, dat ik moet wennen dat ik een niet-drinker ben geworden en dat ik moet wennen aan mijn nieuwe jas... alsof ik hier sta en zij daar, of andersom. Twee verschillende werelden. Ineens sta ik aan de andere kant.Ik zit er serieus over te denken om naar de AA te gaan. Ik denk dat dat wel verstandig is, niet dat ik zin heb in alcohol, maar ik wil dit graag zo houden en mezelf behoeden voor een terugval, zeker nu het zomer wordt. Ik heb van de week al gebeld en de groep hier in de buurt is op donderdagavond. Deze week zal niet gaan, want dan word ik geopereerd, maar de keer daarna ga ik misschien toch een kijkje nemen.... WAAAAH. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Hoi Mick,Sterkte met je operatie, wanneer is het precies?? En de AA, ik hoop voor je, dat je, je er zult thuis voelen. Want voor mij is er een wereld open gegaan. En is de woensdagavond, een avond geworden, die voor mij vast staat in de agenda. En op die avond wordt er door mij, niets anders ingevuld, heb ik me zo voor genomen. Ook Tineke, houdt er rekening mee, dat ik die avond nergens anders heen ga. En zij haar eigen invulling kan geven aan de woensdagavond.En Marieke, kunnen we geen tekst maken??o, wat is het toch fijn om nuchter te zijn,o, wat is het toch fijn zonder bier en wijn,.........................Wie vult aan?Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Vreemd gevoel inderdaad Mick, om niet meer bij 'die andere kant' te horen. Ik voel me daar ook nog steeds onwennig bij. Heel veel sterkte deze week bij je operatie.Het idee om dagelijks twee dingen te doen die je vervelend vind komt van Ziza. Ik weet niet of hij het zelf bedacht heeft, of dat het van de AA komt. Voor mij is het eigenlijk een heel goede uitvinding, omdat ik vervelende klusjes nogal voor me uit schuif. Ik moet zeggen dat ik het niet iedere dag doe, hoewel er wel iedere dag iets is wat ik 'moet' doen ook al is het mijn hobby niet. Maar als ik me regelmatig voorneem twee vervelende klusjes te doen moet ik mezelf wel dwingen die vooruitschuif karweitjes te doen, en het is wel prettig als het achter de rug is. Bovendien is twee te overzien. Ik heb namelijk óók nogal de neiging om door te slaan als ik eenmaal bezig ben met vervelende klusjes (dan wil ik meteen alles maar gehad hebben) waardoor ik over mijn grenzen heen ga met alle gevolgen vandien. Mijn dank dus voor je tip Ziza.Mijn belastingaangifte door een expert laten doen is een van de luxes die ik me met mijn inkomen niet permiteer. Ik heb daar absoluut geen 40 of 50 euro voor over. En aangezien ik tot nu toe altijd geld terug gekregen heb doe ik het volgens mij zo slecht nog niet. In feite bespaar ik op dit moment ook heel veel belasting in de vorm van accijns. Gek is dat, toen ik stopte met roken heel lang geleden heb ik een maand een potje bijgehouden met het geld dat ik bespaarde. Was een leuk spaarpotje, maar na die maand merkte ik er al snel niets meer van. Zo is het nu ook, mijn geld gaat even vlot op als altijd, terwijl ik toch enkele tientjes per maand bespaar (ben wel meer kwijt aan frisdrank, maar toch). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 niet meer lam zijn als een konijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden