Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 maart

BamBam

Aanbevolen berichten

Ik noem het inderdaad Jan. Johnny Walker=Jan de wandelaar.
Dus iedereen heeft gelijk.

Corinne, kijkt jij ook naar de pfaffs? Daar kwam dat mopje van de week langs.

Ziza, Het lijkt of je een leuke dag hebt gehad. Had je dochtertje er van meer zin in vandaag?

Corinne, nog over dat jurkje, het is de bedoeling dat het een verkleedjurkje wordt
van een toverfee. Ik ken de buren helemaal niet, ze zijn net nieuw maar ik zag het buurmeisje erin lopen en vertelde haar hoe prachtig ze er uit zag. Haar Oma had het gemaakt.
Ik zal de stoute stoenen eens aan trekken want ik denk dat ik zeker de eerste paar dagen na zijn operatie naast zijn bed zal zitten. Dus tijd zat om, zomen te naaien.

Even terug lezen naar gisteren, wat er met stien is gebeurd.

En mick voel je je al beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Anjo,

Ik vind het heel knap van je, dat je, je ex gaat ondersteunen. Het zal de nodige spanningen met zich meebrengen. En als alcoholiste, is het extra moeilijk om dan de drank te laten staan.

Ik wens je dan ook heeeeeeeeel veeeeeeel succes.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Ferry,

Dank je wel voor je lieve woorden. Ik vindt het de doodgewoonste zaak van de wereld, hij is engels dus mist veel wat er wordt gezegd. en hij heeft geen verdere familie hier behalve de kinderen.

Mijn moeder is het er niet mee eens. En dat doet pijn.
Maar dat is even niet belangrijk.

Het ergste wat ik zo kunnen doen is dan te gaan drinken.

Ik weet dat een heleboel mensen dit niet snappen, je bent toch gescheiden? Ja ons huwelijk was niet zo best, een hij was er nooit, twee ik ben zo heel anders dan hij is maar we hebben een zeer gelukkig scheiding, feestdagen altijd samen met de kids.
Toen hij vorig jaar z depressief is geweest kwam bijj hem de woede eruit, hij kon me niet meer uit staan.
Gelukkig gaat dat nu stukken beter.
Ik ben dus geen kanjer. Ik vind dit volstrekt normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Stein, dan ben je nu toegetreden tot de club van OMA's!
Ik kan niet anders zeggen dat dat het heerlijk is.
En ach, die woordenwisseling, iedereen harstikke gestressed, is uiteindelijk toch niet zo belangrijk?
Het moet wel ontzettend indrukwekkend geweest zijn.

Ik zie mijn kleinkind niet zo vaak maar het is altijd genieten geblazen.
heerlijk zo'n poppetje om van te genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het eigenlijk wel hoor Anjo. Als je na een scheiding nog een goede relatie hebt met elkaar, dan lijkt het me logisch dat je ook bereid bent elkaar te helpen in geval van nood. Het zal niet vaak voorkomen dat gescheiden mensen zo met elkaar om kunnen gaan, maar het is wel fijn dat het mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee ook Anna,

Ben je weer veilig teruggekeerd, fijn. En ach, een boterhammetje met gebakken ei of een blik soep moet ook eens kunnen op zaterdag. Ik vind mezelf een slechte moeder als ik Chinees haal (één keer per half jaar) maar donderdag was ik zo bek- en bek af dat ik een portie foe yong hai en rijst (8,95 euri) heb gehaald, wat komkommer erbij, augurkjes voor de vulling, dan redden we het nét met zijn drieën. Gaat niet lang meer lukken, dat niet.

Bovendien heb ik als vervelende bijwerking van het stoppen met drinken - ahum - dat is dan ook het enige nare - en ik heb het er voor over --- dat ik vóór half zes al snakkend aan de dis zit, ergo om 2300 uur lust ik wel weer wat, crackers met kaas, chips, cup-a-soup, koekjes (liefst een pak) dus ik barst uit al mijn kleren...... waarom kunnen wij alco's niet één koeje eten maar meteen een PAK? In mijn cluppie (uit najaar 2005) kwamen we tot de conclusie: we zijn in alles ONMATIG. Eten, drinken, snoepen, maar ook werken (dus gauw over onze grenzen heen).....

Anjo,

Ik zou precies hetzelfde doen, ik snap het donders goed. Ook al zul je nog wel eens knallende ruzie hebben samen, het is belangrijk dat je er samen bent voor je kinderen. Woont je X bij je in de buurt?

Verder heb ik weinig te melden. Mijn oudste heeft een vriendje te logeren, die kijken boven samen naar een DVD-tje en ik wil eigenlijk alleen maar slapen..........maar je kunt moeilijk die kids van 12 en het vriendje van 10 jaar alleen laten.......

Ik heb nog een meuk strijk liggen maar daar heb ik ook geen zin in. En morgen heb ik een verjaardag dus moeten we ook ervan tussen, niet zo ver als Anna moest vandaag maar wel een uurtje heen en dan ook weer terug natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol is inderdaad dubbelop en zeer zelf destructief en stapje voor stapje leer ik omgaan met het droogstaan. Ik kom op buitenstaanders altijd (tenminste dat zegt men mij) erg zelfverzekerd over, maar bemerk nu dat ik enorm onzeker ben. Ik trek zeer snel in mijn schulp en zoek direkt alles bij mijzelf. Het koste mij ook moeite om na te vragen of mijn gevoelens klopten met de werkelijkheid. Dit heeft mijn ogen geopend en ik ben vast van plan als ik wederom zulke gevoelens heb om niet alleen aan zelfonderzoek te doen maar hier ook bij betrokkenen navraag te doen. Als het moment zich er voor leent uiteraard. Een leerpunt dus.

Ik voel me vereerd te mogen behoren tot de Oma's maar ik heb dat gevoel er (nog) niet bij.
Eigenlijk ben ik plaatsvervangend of in elk geval niet echt. Prachtig is het wel, het meisje is wat klein uitgevallen dus moest ik vanmiddag eerst wat rompertjes van poppenformaat zien te kopen.

Anjo, voor mij blijf je een kanjer hoor, alleen al het feit dat je het normaal vind. Dat zul je op dit moment niet erkennen maar er komen w.s. momenten waarbij je jezelf qua gevoelens even opzij moet zetten om die zorg te kunnen bieden die je voor ogen hebt. En geloof me dat is echt niet altijd makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is patat met frikandellen ook goed voor de zaterdagavond Houtje? Ik had ook nog een komkommer, zodat het leek alsof het ook nog een beetje gezond was.

Eén portie Chinees met zijn allen gaat je inderdaad niet lang meer lukken denk ik, je oudste ging toch naar de brugklas? Míjn oudste eet zo'n bak in zijn uppie leeg. Voordeel van grote kinderen is dat het met dat onmatig snacken 's avonds helemaal goed gaat komen. Ze zorgen er namelijk voor dat alles wat je in huis hebt al op is voordat jij je te buiten kunt gaan. Mijn zoons laten daarbij de lege verpakking gewoon in de kast liggen, zodat ik dénk nog iets lekkers te hebben, maar dat is niet zo. Mijn zak drop heb ik dus meestal verstopt.:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah Stien,

Er zijn wel weer mensen onder ons die zelfverzekerd overkomen :huh: maar die eigenlijk vol-continue zeven kleuren onweer schijten. Zoals ik dus. Niemand gelooft me, ik kom zo verrekte zeker over, maar eigenlijk word ik gekweld door eeuwige twijfel die soms zo verlammend werkt dat ik niets anders weet dan maar in bed te gaan liggen. Verder word ik (echt) gekweld door depressies, en schuldgevoel over die depressies. Verder over het mislukken van mijn huwelijk, het feit dat ik mijn eigen vak/beroep niet meer kan en mag uitoefenen en dat ik tevreden moet zijn met vrijwilligerswerk. En dat ik thuis ondersteuning heb bij het regelen van mijn huishouden omdat ik (waarschijnlijk) een vorm van hersenschade heb door een aantal psychoses in het verleden.

En ach, wat zou ik graag normaal zijn..............Het niet-drinken helpt daar wel bij, maar nu heb ik weer een schuldgevoel over wat ik allemaal veroorzaakt heb met mijn eigen gezondheid door dat veels te lang te veel drinken.

Affijn ik ben niet erg vrolijk vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goed idee Stien, om eerst navraag te doen voordat je je eigen conclusies trekt. Ik heb ook de neiging van elke mug een olifant te maken, en zie ook altijd beren en spoken op mijn weg. Tijdens de afgelopen maanden heb ik me ook af en toe gedwongen aan iemand te vragen of ik het wel goed zag, en wat blijkt, dat was dus niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Anna,

Dat heb ik nou ook altijd, beren, spoken, enge mensen, andere beesten, ik kan zelfs schrikken van een teddybeertje als de kinderen me proberen te plagen, ze noemen mij ook altijd "het watje" omdat ik eigenlijk een film van 6 jaar en ouder al regelmatig eng vind :$.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Dat herken ik: de lege verpakking achterlaten. Mijn kinderen doen dat ook. Volgens mij zijn ze gewoon te lui om die 1,5 m naar de vuilnisbak te lopen.
Mijn zoon eet ook zo een halve bami op met een broodje hamburger erbij. Dochterlief is niet zo'n grote eter, maar die eet inderdaad wel 4-5 keer per dag, net als ik. Ik kan ook geen grote porties aan. Vind ik altijd jammer in restaurants.
Maar ja, die kinderen werken het er allemaal uit. Ze sporten veel en ze studeren nog. Dingen die veel energie vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker ouderwets draadje weer, van de hak op de tak, alles doorelkaar... :)

Mooi stukje Ziza, hier ben ik het dus helemaal mee eens.

Anjo, je doet het goed en het is niet raar, werkt hier net zo hoor.

En onzeker zijn we allemaal wel eens. Als je maar genoeg drank op hebt weet je alles zeker, maar nu denken we er over na... is dat erg?

@ iedereen: hou vol! en morgen wordt het weer een heerlijke dag... :rose: geniet ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, dat gevoel herken ik, een begrafenis en dan veel mensen na lang weer eens te zien. Je hebt dan eigenlijk een blij gevoel terwijl dat niet bij een begrafenis hoort. Gelukkig had je goed en mooi weer om die lange rit te rijden.

Houtje, ook ik heb met al dat soort innemende zaken moeite. Bij heel veel dingen plak ik een regel aan, zoals zoutjes tussen half 9 en half 10. Alleen chocola 's middags bij de thee en ga zo maar door, anders is het hek van de dam. Normaal had ik de geboorte gevierd met een borrel, nu mocht ik vanmezelf een flink stuk appelgebak. Lekerrrrrrr :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, ook hier lege verpakkingen in de kast. Paaseitjes gedoseerd in een schaaltje. Iets achter de hand houden voor als er visite is, is bijna onmogelijk. Dat vereist verstop werk, maar daar ben ik exper in heb héél veel geoefend.:angry:

Gestopt met de drank is één ding, maar alle kwaaltjes (kwalen) nu te lijf gaan is ook weer zo wat.
Ook ik worstel daar mee en weet donders goed waar het allemaal vandaan komt. Ik ben alleen nog niet zover dat ik hier openlijk aan artsen e.d. durf toe te geven. Misschien stom, misschien komt dat nog wel als ik echt niet anders meer kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik ga maar naar bed, mijn slaappilletje ligt te wachten en ik heb wallen als gevulde eieren zo dik. Hopelijk morgen wat minder op die verjaardag, hoewel ik altijd leuk kan smeren met alle kleuren van de regenboog :) waterproof graag.
Welterusten allemaal en slaap wel :lips:gezond en fris en nuchter weer op :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, toen ik in november naar mijn huisarts ging durfde ik ook bijna niets te zeggen. Ik kende de man helemaal niet, hij had een jaar daarvoor de praktijk van mijn oude huisarts overgenomen. Ik kan niet zomaar face tot face mijn ziel blootleggen tegen een wildvreemde.
Maar uiteindelijk ben ik toch eerlijk geweest, en omdat ik AD gebruik moet ik regelmatig terug komen om te vertellen hoe het gaat. Daardoor begin ik nu een band op te bouwen met mijn huisarts, en dat is erg prettig. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik hem gewoon kan vertellen hoe ik me voel, en wat er aan de hand is.
Dus ik kan je alleen maar adviseren, haal een paar een diep adem (moest ik ook), ga erheen, en zet je over die drempel heen om te praten over je kwalen. Het helpt die arts alleen maar je beter te begrijpen, en beter te leren kennen. En jou helpt het hem of haar te leren vertrouwen.

Water, ergens over nadenken lijkt me nooit fout. Beter dan met een dronken kop maar wat aanrotzooien. Fijn dat het morgen een mooie dag wordt, ik ga ervan genieten.:)

Welterusten Houtje, ze zeggen dat een plakje komkommer op je wallen wonderen doet. Fijn dat je een lief watje bent, je gassies zijn toch wel schatjes denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieverd, ja het zijn ook schatjes maar ja, soms is het wel loei-zwaar om alleenstaand ze op te voeden. Gelukkig heb ik her en der wat superfijnen mensen leren kennen, jaaaaaaaaa ook door dit forum, die mij gewoon begrijpen en nooit gillen dat ik me niet aan moet stellen.

En nu ga ik echt anders heb ik morgen knetternde koppijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...