Spring naar bijdragen

zaterdag 14 april 2007

ferry

Aanbevolen berichten

Charlie,

Iedereen herkent dit gevoel. Het is voor ons vervelend maar ook weer een opsteker van o ja daarom knok ik nu om niet te drinken.

He Kate, wat goed van je.

Corinne, fijn voor je meid. Hopelijk geeft het je wat rust.

Ik heb vandaag een gordijnen dicht dag al zou ik vanmiddag met ons gezin gaan BBQen.
Het is vandaag mijn trouwdag.
Gisteren heb ik een hele fles Jan weg gewerkt en volgens mij stad en land afgebelt. Beiden stom en nutteloos. Niemand kan me vertellen hoe ik dit moet doen. Uiteindelijk voel ik me net als Charlie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anjo,

Wat jammer. Vandaag gaat het vast en zeker beter.

Het geeft mij inderdaad rust, maar neemt de trek niet weg, maar die zet ik gauw weg. Ik heb lekker geen keuze meer te maken. Die heb ik nu 1 keer gedaan en daar zit ik nu echt aan vast. En dat is wat mij rust geeft.

Maak er een mooi dag van.
Laat de zon in jezelf schijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, ik ben blij dat je weer meeschrijft en terug bent gekomen.

Anjo, ik voel met je mee.

Ferry, veel plezier, lijkt me helemaal te gek om een eigen boot te hebben en de weekenden te gaan varen. Ik hoop inderdaad dat Kohtje gaat zwaaien.

Mick, die opvliegers daar weet ik alles van en je beschrijft ze heel duidelijk hoor.

Corinne, ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik zit er zo langzamerhand ook aan te denken om refusal te vragen, maar ik heb al zoveel pilletjes, dus dat houdt me een beetje tegen.
Maar iedere keer die alcohol in je lijf is ook niet best voor de gezondheid. Kijk wel even hoe je het doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:

Nee, ik heb geen last van dikker worden. Je moet dan ook alleen maar drop eten en verder niets... geintje.
Ik eet ook bewust geen zoute drop, ik weet niet of dit erger is, maar mijn gevoel zegt van wel. Ik hou het vooral bij (engelse)honingdrop en natuurdrop (met die panda erop bv) ik beheers me wel een beetje en snoep er niet teveel andere dikmakende dingen omheen. Maar goed, voorheen dronk ik liters bier en ook toen probeerde ik het dikker worden in de hand te houden. Was ook een goede motivatie om te stoppen. Begon toch al aardig een bandje te kweken en dat sta ik mezelf (nog) niet toe. Voorheen was dat ook vaak een rede om even niet meer te drinken en als ik dan weer 'ontblubberd' (vaak was het toch vochtophoping) was ging ik weer vrolijk verder. Ik had geen zin om er als een lopend biervat bij te lopen. Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Tot hiertoe gaat het goed. Ik heb nog geen bijwerking, maar ja ik heb nog maar 1 pilletje op.
De trek neemt het niet weg natuurlijk, maar het is 1 keer kiezen en daar zit je dan aan vast.
Daarna hoef je niet meer te kiezen of je al dan zou toegeven.

Ik slik geen andere medicijnen. Hoe dan ook, je moet het wel aan je arts vragen of alle andere medicijnen die je gebruikt, ook de vrijverkrijgbare, niet reageren met dat spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook nooit extreem dik geweest Mick, maar ik heb altijd al aanleg voor een buikje. Toen ik dronk had ik op het laatst wel een pafferig gezicht, en ik woog ook echt een kilo of vijf teveel. Ik begon een beetje dikkig te worden. Bij mij duurde het aantal maanden voor ik begon af te vallen, misschien omdat ik in het begin ook heel veel drop at. Toen ben ik zo'n 6 kilo afgevallen, maar ik merk dat mijn buikje en vetlaagje weer een beetje terug begint te komen. En daar baal ik enorm van. Ik kan me bijna niet voorstellen dat in die drop net zoveel suiker zit als destijds in al die wijn, maar het komt er toch aan. Ik eet ook alleen zoete drop, honingdrop en harlekijntjes vooral. En dat is eigenlijk ook de enige luxe, ik snoep verder niet, eet niet veel koekjes of zo, en gebak alleen als ik in Limburg kom. Dus waar het aan ligt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Er is hoop voor iedereen.
En er is geluk voor iedereen, alleen je kunt het niet oprapen. Je zult Vrouwe Fortuna toch echt een handje moeten helpen. En dat kan je.

Ik ga zo weer op het balkon zitten, voordat het laatste restje schaduw weg is.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een berichtje van een lopend michelin poppetje. Van biervat kan geen sprake zijn aangezien ik bier alleen als hoognodige dronk. Toen ik stopte met drinken werd mij verzekerd héél erg veel te zullen afvallen. Nou dat is me knap tegengevallen en ben echt niet méér gaan eten.
Wel zijn mijn zwembandjes enigzins afgenomen maar zwem wel nu één keer per week. En het pafferige is van mijn gezicht af. (en ik páf wat af).
Al met al was het toch vandaag noodzaak een paar passende t-shirtjes aan te schaffen. Broeken kunnen nog even wachten, de riem wat strakker aangetrokken.

Anjo, moeilijke dagen voor je, probeer toch morgen een kiertje van de gordijnen te openen. Het zonnetje draagt toch ook een beetje bij aan je vitaminehuishouding.

Corinne, goed van je dat je de start gemaakt hebt. Het scheelt straks met de dag dat je deze beslissing genomen hebt. Kun je steeds meer voordelen van het stoppen hier op het forum benoemen.

Charlie, natuurlijk ben je hier welkom en wie schrijft die blijft!
Alleen laat me niet meer zo lang in het ongewisse hoor!!! (uiteraard is dat mijn probleem). maar toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, dat er hoop voor je is daar ben je zelf het bewijs van. Wat dacht je van 16 jaar droog staan?

Ik ben afgevallen door al het water, vooral nu ik ben gestopt met de chocola. Ook een kwestie van wennen en vervangen door gezondere dingen. En natuurlijk niet teveel. Maar ik zit nu ook eerder vol.

Zag ik net bij de kassa voor me een man met alleen een fles wijn plus een klein flesje wijn. Verzin je meteen van alles bij he. Waarom dat halve flesje? Omdat hij echt niet meer dan 1,5 fles van zichzelf mag drinken?
Nee dan ik met mijn pakken spa rood, spa blauw en cola light. Mag lekker onbeperkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien ,
Ik zat te denken om mezelf op elke speciale datum een mooi steentje of knikker te kopen, dat je dan na een jaar een hele mooie verzameling in een schaaltje hebt....Vind het wel mooi om toch als symbool iets tastbaars te zien of zo.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dikker worden / afvallen.

Als jullie het bier of de wijn of wat dan ook zijn gaan vervangen door frisdrank en snoep, dan krijgen jullie volgens mij nog meer suiker binnen dan voorheen.

Ik heb makkelijk praten, sorry, maar ik lust geen snoep, geen gebak en van frisdranken vind ik alleen Tonic lekker.
Toch kom ik ook af en toe aan, nl. door brokjes kaas tussendoor of plakjes salami of chips. Als ik die laat staan, gaat dat er ook zo weer af. En die moet ik nog even laten staan, want pas dan pas ik terug in mijn zomerbroeken. Voor de vakantie vorig jaar was ik flink afgevallen (door zo weinig te drinken) en die broeken wil ik terug aan. Dus ik moet snel zijn, want het lijkt of de zomer gisteren is begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb lekker in de zon in de tuin gerommeld. Allemaal tuinplantjes gekocht en potgrond, en mijn terraspotten gevuld. De tuin fleurt meteen een stuk op. En aangezien ik al heel lang geen geld uitgeef aan wijn, heb ik me een nieuwe parasol gepermitteerd, zo'n houten. Staat allemaal erg gezellig. En nu plak ik dus aan alle kanten, ruik ik denk ik ook niet al te fris, heb ik zwarte randjes rond mijn nagels en een hoogrood hoofd. Dus kom ik hier even uitblazen voor ik in mijn tuinstoel ga zitten. Alle michelingmannetjes en dames met opvliegers mogen naast me komen zitten, dan val ik niet zo op.:D
Even kwam weer de gedachte bij me op, want jullie raden nooit wat vroeger bij zo'n moment als dit hoorde. Maar ik heb lekker een ijskoud glas spa blauw gepakt.

Stien, ik dronk ook geen bier hoor, maar wijn, maar ik begon toch ook steeds meer op een michelinmannetje te lijken, alleen was ik niet wit.

Mick, ik doe buikspieroefeningen, drink veel water, alleen die drop. Tja. Het zal de leeftijd wel zijn, want ik ben inmiddels inderdaad een jaar ouder dan een jaar geleden.

Ik ga nog even buiten stinken, douchen doe ik straks, want de oven moet nog aan. We eten namelijk pizza.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate veel plezier. Leuk idee voor zo'n verzameling.

Het is oneerlijk verdeeld in de wereld en mensen zijn maar moeilijk tevreden met zichzelf.
Als het mogelijk was om wat af te staan, kilo'tje bil of kilo'tje dij dan had ik het reeds lang gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cpas:

Ik dacht ook niet van zoetigheid te houden en kan het nog steeds goed laten staan, maar ik moet zeggen dat mijn trek in zoet veel groter is geworden dan toen ik nog dronk. Toen ik nog dronk at ik heeeele andere dingen, inderdaad veel meer zoutere dingen zoals kaas en gerookte zalm enzo.
Ik ben benieuwd of dit bij jou ook gaat veranderen als je een tijdje geen alcohol meer gedronken hebt.

@kate:

Ja, Zwartboek was best ok. Ik vond het nou niet echt meteen een supertopper, maar zeker niet vervelend om gezien te hebben.
Naar welk concert ga jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik gestopt ben met alco ben ik wat gehaast qua avondmaaltijd, het liefst al om 5 uur en zit nu alweer aan mijn eerste bak koffie. Ik ben bang om last van trek te krijgen als ik later eet en nu heb ik daar aanzienlijk minder last van. Eigenlijk gaat alles op de klok, straks nog twee koffie en dan kijk ik alweer op de klok of het water tijd is. Ik denk dat ik daarom ook zo regelmatig bijtijds op bed lig 's avonds. Voorheen bleef ik op ook al was het in mijn eentje, tot wel 3 uur. Meestal wist ik de tijd niet eens en moest meermalen gewaarschuwd worden. Ze hebben ook stiekem foto's van mij gemaakt toen ik met mijn hoofd op het toetsenbord van de pc lag te slapen! Nu kan ik daar inkomen maar toen was ik best wel boos en het heeft ook indruk gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...