BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Snowy, ik ben trots op je. Goed gedaan.En niet alles van een ander af laten hangen he! Als ze niet reageren ga je er zelf maar achter aan. Ik ben benieuwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Hoi Marion,Goed gedaan, jij komt er ook wel.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Oke, omdat jullie het zo mooi vinden:) De slavernij van de wrok.Het is buitengewoon schadelijk wrok te koesteren, want zosluiten we onszelf af van het geestelijke zonlicht. Uit: De visie van Bill-nr5Het wordt wel een gezegd: "Woede is een luxe die ik me nietkan veroorloven".Zou dit betekenen dat ik doe alsof deze menselijke emotie niet bestaat?Dat geloof ik niet.Vóór ik met het AA-programma kennis maakte, was ik de slaaf van het alcoholistische gedragspatroon.Ik was geketend aan het negatieve denken, zonder hoopooit bevrijd te worden.De Stappen boden mij een andere mogelijkheid.De Vierde stap was het begin van het einde van mijnslavernij.De methode om 'los te laten', begon met een inventaris.Ik hoefde niet bevreesd te zijn, want de voorgaande stappenverzekerden mij dat ik niet allen was.Mijn Hogere Macht leidde mij naar deze deur en gaf mehet geschenk van de keuze.Vandaag heb ik de keuze die deur naar de vrijheid te openenom me te koesteren in het zonlicht van de stappen, terwijlzij mijn geest reinigen.Uit: weerspiegeling, 15 april.Ook leuk, verkorte versie hoor, ik krijg lamme vingers, type met 2 vingers(gebrek aan opvoeding, hihi) Boosdoener "nummer"1".Wrok is de "nummer 1" boosdoener. Wrok vernietigt meer alcoholisten dan wat dan ook.Hieruit spruiten allerlei vormen van geestelijke ziekten voort.We waren immers niet alleen ziek naar lichaam en geest,maar ook naar de ziel.Uit: AA Hfst Hoe het werkt.Laatste voor vandaag. Sentimenteel Martelaarschap.Zelbeklag is een van de meest ongelukkige en vernietigendegebreken die we kennen.Het is een belemmering voor elke geestelijke vooruitgang enkan elke heilzame omgang met onze vrienden uitsluitendoor zijn buitensporige vraag naar aandacht en medeleven.Het is een sentimentele vorm van martelaarschap, die weons moeilijk kunnen veroorloven.Uit: De visie van Bill-nr 238Allerlaatste... DE WAANZIN STOPPEN....als het om drank ging, waren we ergens krankzinnig.Uit: AA, hfst: Het Alcoholisme.Nou, dit soort dingen lees ik dan es op zo'n dag, lekkerrrrrrr.ENJOY! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Hm, als je dagelijks zo'n stukje leest helpt dat inderdaad wel het eerste glas niet te nemen volgens mij. Ik wil dat boekje ook wel. En ja Bammie, ik weet wat je nu gaat zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 BB, ga door, ga door, ga door!!!! Als ik nog niet gestopt was, dan zou ik nu toch echt overstag gaan.Maar zonder gekheid, dit houdt je echt wel allert! Bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Ik las daarnet een heel mooi gedicht, dat ik hier na BamBam's prachtige voorbeeld ook wel even kwijt wil.Laing (1972) uit de dichtbundel Knots:The range of what we think an dois limited by what we fail to noticeAnd because we fail to noticethat we fail to noticethere is little we can doto changeuntil we noticehow failing to noticeshapes our thoughts and deedsHeeft helemaal niets met de AA te maken, maar het spreekt mij wel erg aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Fijn Marieke, dat je nu samen met de andere buren wat ondernomen hebt.Ik woon ook in een gehorig rijtje met gelukkig allemaal mensen die toch rekening met elkaar houden.Maar zelfs dan hebben we natuurlijk allemaal wel eens last van elkaar.Geluidsoverlast kan door merg en been gaan dus ik leef met je mee.Mooie teksten, Bam Bam en ook een mooi gedicht, Anna.Het klinkt of je meesten van jullie een goede dag hebben gehad.Ik moet toegeven dat ik het echt merk als het dit weer is, geniet er echt van.Sneeuwwitje, poppedentje is gisteren niet meer gekomen maar ze blijft donderdag slapendus ik moet morgen het huis nog kindvriendelijk maken.En bob de bouwer opnemen:-)Fijn, dat de kermis morgen weer verder trekt voor je. Ik kan mij dat kat op het spek gevoel wel een beetje voorstellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Is er een AA-meeting/workshop aan de gang en word ik niet eens uitgenodigd ? hahahahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Je bent er toch Ziza? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Ziza:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Stap twaalf is aan jou welbesteed, hihihi.oke dan, zonder t. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 snik snik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Jou? en welbesteedt? Anna, help! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Boekje ff lezen Ziza??? Zelfbeklag brengt je aan de drank hoor, pas op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Bij de AA ben je altijd welkom, Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Ik dacht zonder -t Bammie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Ik vind het zo gaaf om te zien hoe mensen kunnen veranderen....Ben zelf op een conventie geweest en een van de onderdelen is een clean-time countdown die begint met 40 jaar nuchter en clean tot 1 dag clean... het was enorm ontroerend en krachtig om te zien hoe iemand met een week nuchter naar voren kwam en een uitzinning applaus kreeg van 400 man alsof er een wereldrecord was gebroken....en het ging maar door...de energie en de vibes die in die hal hing gisteren is met geen pen te beschrijven... Een Macht groter dan mijzelf is zeker 500 man die ook nuchter willen blijven en anderen willen helpen..AA is een WE programma (en WE is het omgedraaide van ME) elke stap begint met WE.. samen iets voor elkaar kunnen krijgen wat ons alleen nooit gelukt is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Oei, ik durf niet naar de AA, dus ik denk dat ik nu moet gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Zelfbeklag is een groot tekort aan dankbaarheid.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Maar soms oh zo lekker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Dat zelfbeklag he, bedoel ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Anna, jou tijd komt nog wel, zeker weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Sorry, ik had je berichtje nog niet gelezen Ziza. Dat lijkt me een enorme ervaring te zijn geweest. En je hebt gelijk, ik durf dan wel niet naar een AA meeting te gaan, maar zonder de steun van dit forum en de internetbehandeling had ik het zeker niet gered tot nu toe. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het alleen lukt om nuchter te worden en te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Je moet me niet uitdagen Bammie. Straks durf ik misschien naar de AA maar dan doe ik het niet omdat ik jou iets wil bewijzen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden