Spring naar bijdragen

16 april weer een nieuwe dag


blacky

Aanbevolen berichten

Anna,

Ik begrijp wat je bedoelt. Ingesleten gedrag krijg je er niet zomaar uit.
Ik heb leren typen op een azerty-toetsenbord. Toen ik naar Nederland kwam moest ik het qwerty-toetsenbord leren gebruiken. Als ik echt supersnel ga typen, verval ik automatisch weer op azerty. Ik ben nu toch al zo'n 25 jaar in Nederland. Ook een kwestie van alert blijven.

Slechte gewoontes afleren is dus heel moeilijk. Gedrag veranderen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ga zelf naar 2 meetings per week...

En mijn sponser bel ik bijna elke dag... soms heel kort andere keer weer wat langer..of per e-mail...

En net zoals mijn sponser stel ik ook voorwaarden...zoals in het begin elke dag bellen , dagplan maken , 1x in de week bij mij langs komen en dan gaan we samen door het boek...totdat we door de 12 stappen zijn heengegaan en dan is het een kwestie van bijhouden... en met een aantal ben ik nog bezig met door het boek gaan en met anderen heb ik dat al gedaan en die zijn op hun beurt weer mensen aan het sponseren... het is inderdaad veel tijd maar ik heb meer tijd dan ooit... en dat is het vreemde eraan... en ik voel me goed dus...

Zelf spreek ik ook andere mensen naast mijn sponsor die een vergelijkbare leefsituatie hebben als ik... in het begin is dat niet zo belangrijk maar voor mij is het van essentieel belang om mensen te spreken die mij zijn voorgegaan en ook een partner en kids hebben... want relaties is mijn grootste probleem...

Mijn leven is aardig vol in tegenstelling tot 2 jaar geleden toen ik alleen op een matras zat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok.. tijd om te gaan slapen...

Ik wens iedereen morgen een hele fijne dag.... en tot later....

" De alcoholist is als een tornado , die door andermans leven raast. Harten worden gebroken , tedere banden worden afgekapt; genegenheid ontworteld. Zelfzuchtige en onbedachtzame gewoonten hebben het huis in rep en roer gebracht. Wij geloven dan ook dat iemand niet goed nadenkt als hij zegt dat het genoeg is als je maar nuchter blijft. Hij lijkt op de boer die na de storm uit zijn kelder komt en ziet dat zijn zijn huis met de grond gelijk gemaakt is en dan tegen zijn vrouw roept : Niks aan de hand vrouw. De storm is al gaan liggen."

Pagina 128 hoofdstuk 6 "Hoe het werkt"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben naar het schildersclubje geweest. Er werd alcohol geschonken, maar ik had helemaal geen zin.
Heb lekker water gedronken de hele avond.
Een keer heb ik me vergist en mijn verfkwast in mijn waterglas gedompeld i.p.v. zo'n emmertje met water. Dus nuchter ben ik ook gewoon een chaootje.
Allemaal lekker slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...