Anna Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Marieke, heb je gelezen wat ik vrijdag aan je schreef, over je beheersen? Geef deze mensen geen houvast, om ook over jou te kunnen klagen. Ik snap dat dat moeilijk is, maar probeer het. Een fijne fietstocht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Zo de marathon werd stopgezet.Manlief was al bij 28 km uitgestapt.Zoonlief was bij 38 km toen er werd afgelast, hij is toch maar doorgelopen naar de finish.Vorig jaar waren ze al na 1 dag terug uit Nijmegen en nu dit.Pech. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Knuf, wat fijn dat je er weer bent. In elk geval tref je het met dit mooie weer om weer thuis te zijn.Hou alle indrukken nog maar even vast, gewoon nagenieten hier met mooi weer.Marieke, wat jammer nou dat je je uit je tent hebt laten lokken.Volgens mij kun jij beter op vrijdag gaan sporten dan raak je je ergste irritatie vast kwijt alvorens het weekeinde begint. Bij velen helpt het goed om de emoties (vooral heftige) in goede banen te lijden.Het is maar een idee hoor. Ook wij hebben wel eens ergenissen met buren maar die vallen echt in het niet als ik jou verhalen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Marieke,zoonlief moest nog maar 4 km. Dus die heeft ie gelopen tot de finish. Voor de eer zullen we maar zeggen.Geen goeie tijd natuurlijk, maar daar was hij van te voren niet vanuit gegaan.Ik vond het al warm genoeg om stil te zitten.Nou ja, niks aan te doen. Het weer hebben we nu eenmaal niet in de hand. Gelukkig want iedereen wil ander weer.Ik voel me de hele middag al niet echt tiranausaurus-rex-lekker, maar of dit nu aan de warmte, de Refusal of de ontwenning ligt, dat weet ik niet. Misschien een combinatie.Straks wordt het moeilijk. We gaan nl. uit eten.Ik zal me maar vast mentaal voorbereiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Lieve Marieke,Woede is een 'luxe' die wij ons niet kunnen veroorloven. Wees asjeblieft alert op deze valkuil.Nu gaan drinken maakt de kater oh zo groot morgen. Blijf sterk. Het is bijna ondraagelijk, ik kan het me zoooo goed voorstellen. Hou moed meid. Bel iemand van je AA groep als het je teveel dreigt te worden, geef niet toe.Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Ik heb het boek De verslaving voorbij uit. Mijn vraag hierbij is of een ieder van jullie ervaring heeft met de organisatie De opluchting. Ofwel met het boek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Nee Stien, geen ervaring mee. Gaat het over stoppen met roken, of ook andere dingen, zoals alcohol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Kan stoppen met roken zijn. Maar ze behandelen alle verslavingen en geven diverse trainingen ook voor niet verslaafden. Ook behandelen ze door middel van individuele gesprekken.Het stoppen met roken gebeurt in één dag maar vind ik nogal kostbaar 220€. Hoewel je daarna zonder verdere kosten een beroep op hen kunt doen. Roken op zich is een kostbare zaak maar ik wil liever eerst van iemand een eigen ervaring horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Ik heb het niet gehaald, een maand alcoholvrij.Vanmiddag 2 glazen wijn gedronken.Waarom? Het onder-ons-sfeertje met mijn geliefde, de mei-vakantie in het vooruitzicht, en het idee dat ik helemaal nooit meer niet ga redden. Omdat het afgelopen jaar minderen ons beiden goed gelukt is.Ik denk nog steeds dat het beter is om helemaal geen alcohol te drinken. Ik denk dat ik het voorlopig niet meer ga proberen.Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Kate, wat jammer.Ook vind ik het jammer dat je niet overweegt om een nieuwe poging te ondernemen.Bedenk nog eens al die voordelen die het op termijn met zich mee brengt.Hetgeen hier steeds herhaalt wordt, dat het op den duur niet bij twee glaasjes zal blijven.Ik hoop echt dat je morgen nog eens in alle rust het overdenkt en de draad weer oppakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Kate, ik sluit me helemaal bij Stien aan.Corinne, sterkte met je etentje.Vandaag met de kermis allemaal terrasjes, kraampjes e.d . voor de deur en heel erg druk. Moet er elke keer langs als ik met de honden ga lopenAllemaal mensen die alcohol drinken, denk ik dan weer. Maar goed, ik red het aardigAls het weer zo blijft, kunnen we in september vast schaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Marion, ik heb mijn dikke wintertrui vast aangedaan!Tot wanneer blijft die kermis bij jou voor de deur?Lijkt me wel moeilijk om je afzijdig van zoveel gezelligheid te houden. Of je moet niet van een kermis houden. Maar als ik zou bedenken dat ook al mijn buurtjes daar rondhangen, ik zou het moeilijk vinden.En bedenkt dit maar eens: Een kind vroeg aan haar moeder waar pappie was. Kreeg het kind als antwoord. Als je een bierlucht ruikt is ook je vader daar. Kind was hooguit een jaar of vier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Stien, het gekke is, dat het veel gezelliger lijkt dan andere jaren.Of dat nu door het extreem vroege warme weer komt of door mijn alcoholhonger, dat weet ik niet.De buurtjes zitten allemaal op hun eigen dakterrasje, met een pilsje of een wijntje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Kate,Ik sluit me aan bij Stien.Begin morgen opnieuw met niets.Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Marion,Het eten heeft me niet zo gesmaakt, maar dat is omdat ik me niet zo lekker voel vandaag.Geen probleem gehad, gewoon een tonic en een spa blauw gedronken.Manlief mocht rustig een biertje drinken, daar had ik sowieso al geen trek in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Marion, het zal met beide te maken hebben. Maar bedenk wel dat de mensen "op" de kermis heel wat eury's lichter zijn morgen. En tegen je buurtjes hoef je niet te zeggen "geef mij maar water", als ieder op eigen grondgebied is. En morgen heb je geen kater als het mooi warm weer is. Dan komt zo'n kater nog harder aan. En je uren verslapen met het mooie weer is ook zonde, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Corinne, zonde dat je er niet echt van heb kunnen genieten. Wel toppie dat je het bij frisdrank heb kunnen houden!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Hoi kohtje,Ik zie dat je ingelogd bent! Proficiat, hé!!!! 1 jaar al, ik wou dat ik al zover was!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Whoooowww, wat nou dan?? Even op het forum kijken en dan zie ik dat er maar liefst twee draadjes geopend zijn ter ere van m'n jaar ADB. Bedankt allemaal voor de felicitaties.. Ik wil op mijn beurt bij deze weer eens iedereen feliciteren met zijn of haar eigen mijlpaal, en of dat nou één, twee dagen is of enkele maanden of jaren maakt niet uit. Wie bezig is strijd te leveren heeft af en toe een opstekertje nodig. Qua ADB zijn heb ik dat niet echt meer nodig, tenminste niet om ADB te blijven, maar complimentjes -en dat zijn deze felicitaties toch- zijn altijd prettig om te krijgen.. Blij dat ik vandaag toch nog even keek, hier.We wilden vanmorgen lekker vroeg met het hondje naar de Holterberg om weer eens een fijne lange boswandeling te maken maar we zagen dat er een auto voor onze garagedeur geparkeerd stond. Geen idee van wie die was, dus politie gebeld. Om een lang verhaal kort te maken: auto is uiteindelijk afgesleept maar we waren ondertussen wel anderhalf uur verder. Toch nog maar vertrokken naar het bos en gelukkig viel het daar met de drukte nogal mee. We hebben dus toch zo'n drieeneenhalf uur nog heerlijk gelopen. Dat was al weer te lang geleden en met dit weer was het echt genieten, ook voor het hondje..Goed, ik ga aan m'n tweede jaar ADB beginnen. Misschien dat ik nu ook eens NDB ga worden. Ben ook bezig met het boek De verslaving voorbij van Jan Geurtz en zal er serieus werk van gaan maken. In m'n zelfhulpgroep zit sinds enkele weken een man die m.b.v. dit boek nu ruim twee maanden van de drank, de sigaretten en de koffie af is... dat maakte mij wel nieuwsgierig naar dit boekje. Succes zal ik hier zeker gaan vermelden, maar geen succes ook. Heb ik misschien weer eens wat te melden hier..Een fijne avond nog, allemaal en tot horens.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Kohtje. XXX Vissie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Dank je, Vissie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Jullie zijn toch mooie mensen. Ookal schrijf ik niet veel meer,jullie blijven in mijn hart. XXX Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Visje, daar sluit ik me helemaal bij aan.. en nu ga ik afsluiten. Morgen weer vroeg op. Welterusten allemaal en nogmaals bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Ha Koh,je bent nog al wat van plan met die stoppogingen.je blijft toch wel ademhalen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 15 april 2007 Rapport Share Geplaatst 15 april 2007 Ha Mieke hoe is het met je??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden