Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 april Hieperdepiep HOERAAAA


Mick

Aanbevolen berichten

Lieve Bammie, hieperdepiephoera!!!!!!!!!:moon::musicnote::moon:
Knap van je hoor.

Nou ik ben er dus weer. 2 dagen 2 glazen wijn gedronken en ik voel me er niet lekker bij. Ik ben bij mezelf te rade gegaan. Stien ik heb ook aan jouw woorden gedacht. Natuurlijk zouden het er in de vakantie of op een feestavondje weer meer worden. En ik heb vandaag knikkers gekocht en een hele mooie in een schaaltje gelegd voor 4 weken niet drinken en voor vandaag weer de draad oppakken. Ga gewoon weer opnieuw beginnen. Kan jullie niet missen :D

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@kate:

Dit wist ik eigenlijk al. Ik dacht namelijk iets heeeeeel erg te herkennen vorige keer.

Gelukkig, je bent er weer.


Ik ben gisteravond naar FC 5 geweest. Not my cup of tea.
Ik heb besloten dat ik naar FC 3 'blijf' gaan en dat is vanavond. Val dan weer met mijn neus in de boter, want er is weer een feestje. Ik zal kijken wat voor een kleur deze penning heeft, misschien istie wel overal verschillend.

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BamBam,

8 maanden!!!! Meid, wat ben ik blij voor je . Ik krijg zo'n goed gevoel bij jou en Anna. Jullie zijn gestopt
en zijn gelijk gaan knokken voor een nieuwe manier van leven. Ik zweer erbij dat stoppen met drinken een ding is en gestopt blijven aleen maar kan door het aanpakken van dingen die een trigger kunnen zijn.

Anjp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

Ik heb het niet gehaald, een maand alcoholvrij.


Vanmiddag 2 glazen wijn gedronken.


Waarom? Het onder-ons-sfeertje met mijn geliefde, de mei-vakantie in het vooruitzicht, en het idee dat ik helemaal nooit meer niet ga redden. Omdat het afgelopen jaar minderen ons beiden goed gelukt is.


Ik denk nog steeds dat het beter is om helemaal geen alcohol te drinken. Ik denk dat ik het voorlopig niet meer ga proberen.




Kate



Ik dacht van... "Die komt vast heel snel weer terug met andere ideeen."

Namelijk zo herkenbaar. Ik heb dit in het verleden ook zo vaak gezegd en dan voelde het uiteindelijk toch weer niet goed. Dan dacht ik dat ik het dan wel weer even kon doen (minder drinken) en was dat 'strenge' gedoe zat en vond het ook overdreven, maar ja.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat klopte Mick. Ik ga er nog wel over nadenken hoor. Het is zo raar hoe dat gaat. Alsof je vergeet dat het echt niet lekker is. En ik kan het dan ook nog zo keurig houden. 2 glaasjes toch niks mis mee?
Maar toch voelt het niet lekker. En dat wist ik al. Het lijkt alsof je als je eenmaal weet dat je niet geniet van drank, je jezelf niet meer voor de gek kunt houden. Die wijnsmaak in je lijf, bleh. Al die glazen water die je daarna naar binnen slobbert om je lichaam weer te helpen de boel op te ruimen.
Terwijl ik er een paar jaar geleden voor getekend had om het bij 2 per dag te kunnen houden.
Maar ja toen was ik ook tevreden met 's avonds een beetje voor de tv hangen, en als ik maar geen kater had de volgende dag dan had ik het goed gedaan.
Het lijkt wel of de ontwikkeling in opgaande lijn niet meer om te keren is.
Ergens is dat ook heel komisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Kate. Er is geen weg terug. Misschien ga je nog wel 1000en keren denken dat je niet wilt stoppen en zal je weer een wijntje of 2 nemen, maar uiteindelijk ga je er toch een keer aan geloven... denk ik. Eenmaal eraan geroken (volledig stoppen) en je bent eraan. Misschien deze keer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik best een aantal avonden twee glaasjes wijn kan drinken, en het daarbij houden. Maar zodra ik er een gewoonte van maak om bijvoorbeeld op zaterdag twee glazen wijn te drinken, hou ik het niet bij die twee glazen. Dan worden het er binnen enkele weken véél meer, en blijft het ook niet bij die ene avond.

Ik vraag me trouwens af wat de toegevoegde waarde is van twee glazen wijn (of iets anders). Als ik op een feestje of een etentje kom zie ik mensen die er maar twee drinken omdat ze moeten rijden, niet omdat ze niet meer wíllen. Degenen die niet hoeven te rijden drinken altijd meer. Ik ken een paar mensen die geen alcohol drinken, om de simpele reden dat ze twee glazen wijn, of bier, of wat dan ook niet lekker vinden. Ze wíllen niet meer drinken dan twee, en twee vinden ze niet lekker. En zo is het voor mij ook. Als ik niet meer dan twee wil drinken vind ik die twee niet lekker. Het wordt pas lekker na de derde, maar dan heb ik ook minimaal een fles nodig. Dus is het voor mij ook beter om niet te drinken. Veel lekkerder!

Kate, fijn dat je weer terug bent.:present:

Anjo, ik ben ervan overtuigd dat voor jou de dag ook komt dat je naar de AA kunt. Misschien wil Ziza je ondertussen helpen, hij zegt altijd dat je het alleen maar hoeft te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...