Kate Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Lieve Bammie, hieperdepiephoera!!!!!!!!!Knap van je hoor.Nou ik ben er dus weer. 2 dagen 2 glazen wijn gedronken en ik voel me er niet lekker bij. Ik ben bij mezelf te rade gegaan. Stien ik heb ook aan jouw woorden gedacht. Natuurlijk zouden het er in de vakantie of op een feestavondje weer meer worden. En ik heb vandaag knikkers gekocht en een hele mooie in een schaaltje gelegd voor 4 weken niet drinken en voor vandaag weer de draad oppakken. Ga gewoon weer opnieuw beginnen. Kan jullie niet missen liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 kate, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 OK, Corinne. In ieder geval een goed teken dat je weer kunt fietsen.Kate, maar goed dat je er over na gedacht heb. Welkom terug bij de club. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Kate, Zet 'em op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 @kate:Dit wist ik eigenlijk al. Ik dacht namelijk iets heeeeeel erg te herkennen vorige keer.Gelukkig, je bent er weer.Ik ben gisteravond naar FC 5 geweest. Not my cup of tea.Ik heb besloten dat ik naar FC 3 'blijf' gaan en dat is vanavond. Val dan weer met mijn neus in de boter, want er is weer een feestje. Ik zal kijken wat voor een kleur deze penning heeft, misschien istie wel overal verschillend.Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Lieve BamBam,8 maanden!!!! Meid, wat ben ik blij voor je . Ik krijg zo'n goed gevoel bij jou en Anna. Jullie zijn gestopten zijn gelijk gaan knokken voor een nieuwe manier van leven. Ik zweer erbij dat stoppen met drinken een ding is en gestopt blijven aleen maar kan door het aanpakken van dingen die een trigger kunnen zijn.Anjp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Mick: bedoel je dat ik weer stop of dat ik weer in de valkuil trapte?Ben benieuwd wat je bedoelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 quote: Originally posted by: KateIk heb het niet gehaald, een maand alcoholvrij. Vanmiddag 2 glazen wijn gedronken. Waarom? Het onder-ons-sfeertje met mijn geliefde, de mei-vakantie in het vooruitzicht, en het idee dat ik helemaal nooit meer niet ga redden. Omdat het afgelopen jaar minderen ons beiden goed gelukt is. Ik denk nog steeds dat het beter is om helemaal geen alcohol te drinken. Ik denk dat ik het voorlopig niet meer ga proberen. Kate Ik dacht van... "Die komt vast heel snel weer terug met andere ideeen."Namelijk zo herkenbaar. Ik heb dit in het verleden ook zo vaak gezegd en dan voelde het uiteindelijk toch weer niet goed. Dan dacht ik dat ik het dan wel weer even kon doen (minder drinken) en was dat 'strenge' gedoe zat en vond het ook overdreven, maar ja....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 En dat klopte Mick. Ik ga er nog wel over nadenken hoor. Het is zo raar hoe dat gaat. Alsof je vergeet dat het echt niet lekker is. En ik kan het dan ook nog zo keurig houden. 2 glaasjes toch niks mis mee?Maar toch voelt het niet lekker. En dat wist ik al. Het lijkt alsof je als je eenmaal weet dat je niet geniet van drank, je jezelf niet meer voor de gek kunt houden. Die wijnsmaak in je lijf, bleh. Al die glazen water die je daarna naar binnen slobbert om je lichaam weer te helpen de boel op te ruimen.Terwijl ik er een paar jaar geleden voor getekend had om het bij 2 per dag te kunnen houden.Maar ja toen was ik ook tevreden met 's avonds een beetje voor de tv hangen, en als ik maar geen kater had de volgende dag dan had ik het goed gedaan.Het lijkt wel of de ontwikkeling in opgaande lijn niet meer om te keren is. Ergens is dat ook heel komisch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Helemaal mee eens Kate. Er is geen weg terug. Misschien ga je nog wel 1000en keren denken dat je niet wilt stoppen en zal je weer een wijntje of 2 nemen, maar uiteindelijk ga je er toch een keer aan geloven... denk ik. Eenmaal eraan geroken (volledig stoppen) en je bent eraan. Misschien deze keer wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Niet dat ik serieus geloof dat het altijd bij 2 blijft hoor.Ga nu voor het eten zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 echt niet Kate? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Nog even: ook zo komisch hoe wij het andersom ervaren:niet van eenmaal aan de fles geroken altijd verloren...Maar: eenmaal aan het stoppen geroken... Zo is het maar net! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Bij wie wel dan Hoeveel echte keurige drinkers zijn er eigenlijk? Al die mensen die zogenaamd noooooit teveel drinken.Let er maar eens op. het zijn er veel minder dan men altijd doet geloven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 En dat is de Carr-gedachte. Wij zijn niet ziek, maar het spul is verslavend. 90% van de volwassenen drinkt. Hoeveel mensen ken je die nooit aan de alcohol hebben gezeten? Maar dat is een andere discussie. Ga nu echt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Kate,Wat goed dat je geconcludeerd hebt, dat wat je streven in het verleden was, en je nu voor een keer hebt gedaan, dat je dat nu teveel vindt.Het is nu duidelijk wat je echt wilt, voor jezelf, nl. niks meer van dat spul.Eet smakelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Ik ken echt mensen, die drinken 's avonds 2 glaasjes wijnen na 20 jaar drinken nog steeds 's avonds 2 glaasjes wijn.Ik weet dat ik dat nooit zou kunnen, ook al zou ik het willen.het is bij mij echt alles of niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Ik denk dat ik best een aantal avonden twee glaasjes wijn kan drinken, en het daarbij houden. Maar zodra ik er een gewoonte van maak om bijvoorbeeld op zaterdag twee glazen wijn te drinken, hou ik het niet bij die twee glazen. Dan worden het er binnen enkele weken véél meer, en blijft het ook niet bij die ene avond.Ik vraag me trouwens af wat de toegevoegde waarde is van twee glazen wijn (of iets anders). Als ik op een feestje of een etentje kom zie ik mensen die er maar twee drinken omdat ze moeten rijden, niet omdat ze niet meer wÃllen. Degenen die niet hoeven te rijden drinken altijd meer. Ik ken een paar mensen die geen alcohol drinken, om de simpele reden dat ze twee glazen wijn, of bier, of wat dan ook niet lekker vinden. Ze wÃllen niet meer drinken dan twee, en twee vinden ze niet lekker. En zo is het voor mij ook. Als ik niet meer dan twee wil drinken vind ik die twee niet lekker. Het wordt pas lekker na de derde, maar dan heb ik ook minimaal een fles nodig. Dus is het voor mij ook beter om niet te drinken. Veel lekkerder!Kate, fijn dat je weer terug bent.Anjo, ik ben ervan overtuigd dat voor jou de dag ook komt dat je naar de AA kunt. Misschien wil Ziza je ondertussen helpen, hij zegt altijd dat je het alleen maar hoeft te vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Anna,Ik wil niet meer drinken, omdat één glas wijn teveel is en 10 te weinig. Mijn rem is kapot.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Dat zeg ik in feite ook Ferry, mijn rem is ook kapot, als ik er al ooit een gehad heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Ad rem is de enige rem die ik heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Toch fijn om te hebben Marion, die heb ik namelijk niet en dat vind ik best jammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Ferry, Bambam, Mick en Marieke naar de AA,en Ziza en Rudy hoor je niet meer.........stap 12 volbracht jongens..............????????Het zal vast niet............maar het valt wel op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 Wat is het hier rustig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 17 april 2007 Rapport Share Geplaatst 17 april 2007 ja, Marion..............allemaal naar de AA...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden