Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 mei


Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen,

ik zie alweer de zon opkomen zoals die dat, nog nog toe, elke dag heeft gedaan en de komende tijd ook nog wel zal doen.
Zit hier met mn neefje van 10 maanden te ontbijten. Tjonge zijn die mormels altijd zo vroeg wakker?:D Ik ff blij dat ik geen kinderen heb.
We eten samen yoghurt met banaan, zo gezellig. En zo nu en dan krijg ik zo'n heerlijk smerig yoghurtkusje, heerlijk. En zn melk kan die zelf drinken in de box, ff mn handen vrij. Leuk die kinderen. Ik vind het zo mooi als tie me aankijkt met die grote ogen, nog zo onschuldig, geen weet van wat er allemaal op zn pad zou kunnen komen. Beetje brabbelen, tís net zo'n zeehondje, lieffffff.


Heb allemaal een fijne dag.

Niet drinken lost niet al je problemen op, het wordt er wel gemakkelijker van. Ik begin stilaan vertrouwen te krijgen dat alles goed gaat komen, zolang ik de eerste laat staan.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Ga een lang weekend weg met de kinderen richting Emmen. Zal moeilijk worden terrasjes weer zie overal de koude pilsjes alweer staan, maar ik ga voor de tomatensap. Soms lijkt het wel of de hele wereld over drank gaat. Met koninginnendag waren we in Delft, daar werd door de studenten diverse malen ORANJEBITTER gratis aageboden. Gisteren een nieuwe hypotheek afgesloten met als verrassing van de bank een leuke attentie een fles CHAMPAGNE. Ook de reclame´s vooral van HEINEKEN je ziet ze overal het valt me nu pas op. Oké wij gaan weg mooie droge dagen nog en veel plezier maak er wat van.

Groetjes Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, bij je bericht komen onmiddellijk allerlei verdrietige gedachten naar boven over de tijd dat mijn eigen kinderen nog klein waren, maar daar ga ik nu niet op in.

Wees blij dat je nu nuchter van zo'n klein onschuldig mens kunt genieten.
Als wij geboren worden zijn wij volmaakt.
Inmiddels ben ik daarin gaan geloven, want het is waar.

Maak er een mooie dag van...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag opnieuw veel zon

Vandaag krijgen we opnieuw veel zon. Wel komen er in vooral in het zuiden ook een paar wolkenvelden voor en in de middag ontstaan er weer enkele stapelwolken. De middagtemperaturen lopen uiteen van 15 graden in het noordelijk kustgebied tot 23 graden in het zuidoosten van het land. De wind blijft in de noordoosthoek en is meest matig, rond kracht 4, langs de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig, 5, vanmiddag in het westelijk kustgebied toenemend tot krachtig, 6. Vanavond en vannacht krijgt het noorden en westen te maken met laaghangende bewolking. Minima rond 8 graden. Zaterdag houdt het noorden en noordwesten wat langer last van wolkenvelden, elders is het vrij zonnig. De maxima liggen in het binnenland rond 20 graden. De wind waait uit een noordelijke richting en is meest matig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik niet meer drink zie ik dat er tot mijn verbazing ook mensen zijn die fris drinken.
Zelf ben ik zover dat ik denk dat bij ieder kopje koffie een gebakje hoort.
Het kan dus zomaar omslaan.

Veel plezier in Emmen met zijn prachtige omgeving.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stressy week gehad, en gisteren zo tegen een uur of zeven 's avonds had ik het er even moeilijk mee. Even snel naar de supermarkt, een sixpack ophalen? Ik werd er gewoon kwaad op mezelf om. Toch maar niet gedaan, op de motor gestapt, een rondje naar nergens gereden, even uitwaaien.
Op de terugweg even bij de stamkroeg gestopt. Aan de ene kant mis ik "de jongens", heb nu ook ff lekker zitten kletsen, aan de andere kant ergerde ik me blauw aan een andere kennis die om het biljart liep te strompelen, en bij iedere gemiste stoot brulde "Oeh wat zonde, Oh wat stom"... dat was ik wel met 'm eens, niet dat die stoot mis was, maar dat-ie zoveel drank op had dat-ie er volgens mij gewoon zes ballen zag liggen en ja, dan raak je natuurlijk nooit wat. Zonde en stom ja.
Ergens is het eng, ik zie mezelf nog hetzelfde doen, nog niet eens zo lang geleden... een echte eye-opener.
Enfin, ik heb het bij drie malt-biertjes gehouden, ik weet ik neem mezelf daarmee in de maling maar het is toch redelijk ADB lijkt mij (en de TIQ's nemen er genoegen mee).

Sterkte en een :present: voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,
nou die vriendin vond het gisteravond onverantwoord dat ik down in de auto zou stappen, dus heeft ze me overgehaald om te blijven slapen. ik ben net thuis, en nog geen tijd gehad jullie berichtjes te lezen, ik ga nu eerst even een kilometer baantjes trekken, wel lekker na 100 km in een warme auto.

vanavond 4 mei, dat is bij mij altijd heel dubbel: aan de ene kant mijn vader, die in het verzet zat in in een concentratiekamp terecht kwam; aan de andere kant mijn duitse moeder, die na de oorlog met hem mee kwam naar nederland en heel lang met de nek is aangekeken omdat ze aan haar accent zo duidelijk duitse bleef, al had zij zelf niets verkeerds gedaan in de oorlog, integendeel: na de bevrijding van het kamp heeft ze veel mannen, waaronder dus mijn vader, van de dood gered, door ze heel langzaam bij te voeden met het kleine beetje eten dat ze zelf had.

ook met mijn duitse voornaam telde ik in mijn jeugd niet mee en werd ik gepest. kortom: 4 mei is wel een lastige dag voor mij, maar ik ga vanavond wel naar de herdenking in het dorp hier, latman zorgt dat hij op tijd hier is.

misschien later nog een reactie op jullie berichten, nu lokt het water!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam,
Geniet van je neefje. Zoals alle kinderen vroeg op, nee hoor, mijn kinderen sliepen graag wat langer.

Anna, en Ferry: een fijne dag

Yazz, maak er een gezellig weekend van, en neem lekker tomatensapjes. Tonic vind ik ook lekker. Ja, er wordt wat alchohol geschonken en gedronken deze warme dagen. En inderdaad, nu valt het mij ook op hoeveel er op TV, in boeken e.d. gedronken wordt. Laat ze maar ik doe niet meer mee. Wat lastig voor je om in deze periode een fles champagne als cadeautje te krijgen.

Rudy, ik heb mijn ukkiepukkies niet als volmaakt ervaren, wel als kwetsbare wezens die moet opgroeien tot weerbare en eerzame geachte mensen. Tot hiertoe is dat gelukt.
Ach, ik vond het vroeger altijd zo vreemd dat mensen ook van nature van de blauwe knoop kunnen zijn.

Twan, wanneer valt er een buitje? Onze plantjes en bloemetjes snakken erom.

Water, je doet het nog steeds goed.

Marieke, een rare droom inderdaad.

Bibelle, jij hebt een aardige vriendin. Er zijn vast meer mensen die 4 mei een een beetje dubbel ervaren. Alles wat naar Duitser rook was per definitie een slecht mens. Mijn grootouders werden in eind jaren 50 begin jaren 60 vreemd aangekeken omdat ze Duitse vrienden hadden gemaakt op een vakantie. Dat kon toch niet. Mijn leraar Duits vertelde ons dat zijn universitaire opleiding Duits slechts weinig studenten kende en dat velen onder druk hun studie alsnog stopzetten, want al wat Duits was, was slecht. Zo zie je maar weer wat over een kam scheren te weeg brengt.
Mijn zoon is al jaren een van de kransleggers van zijn school uit, dit jaar moet hij het alleen doen. Wat moeten ze volgend jaar, dat zit hij op de univ.


Ik wens iedereen een ADB dag/weekend toe.

B):present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter is vandaag jarig, op 4 mei, ze is nu 32 jaar.
Vroeger als kind moesten we altijd een krans leggen op 4 mei, ik dacht toen al als kind: Wat ben ik blij dat ik niet op 4 mei jarig ben, want ik voelde als kind gewoon de triestdheid van die dag.
Wie had kunnen denken, dat mijn eerste kind juist op die datum wordt geboren.
Ze heeft er zelf geen moeite mee, want als kind had ze altijd de dag erna vrij, om met haar kadootjes te spelen.

Zo, ben niet meer zo kribbig als gisteren, ijk kon gewoon mijn draai niet vinden, de behoefte aan alcohol was zo sterk en ik heb ook nog steeds bier in huis van de verjaardagen.
Ik heb geen aktie ondernomen, maar ben juist heel passief in bed gaan liggen en vandaag ben ik blij, dat ik weer een dag gewonnen heb van die Gremlins.

En ja hoor, het is nog geen middag of er is alweer iets gebeurd. Ik ben erachter gekomen, via het UWV, dat mijn werkgever mijn handtekening heeft vervalst onder de papieren, die hij naar het UWV heeft gestuurd.
Ik heb mijn vakbond al gebeld en ik moet nu alles met spoed opsturen, want zij vinden dit een ernstige zaak. De werkgever probeert op deze manier de loonsanctie van een jaar door betalen te ontlopen.
Het wordt waarschijnlijk een Kort Geding.
Maar goed dat ik niet gedronken heb de laatste tijd, anders was ik er nooit achter gekomen.
Het lijkt wel of ik de problemen aantrek, sinds ik (bijna)niet meer drink.

Bibelle goed, dat je bij je vriendin bent blijven slapen.

Marieke, heerlijk zoals jij de dingen nu beschrijft. het straalt er gewoon vanaf.

Corinne, ik vind de Nederlandse taal ook heel mooi en ik vind het jammer, dat sommigen de neiging hebben om veel in het Engels te schrijven.

Iedereen een fijne droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Stien, ik vergeet je helemaal te feliciteren met de verjaardag van je man.
Hou het droog hé, dan heb je morgen echt bevrijdingsdag, i.p.v. een katerdag.

Water, je doet het goed. Ik heb in die 16 droge jaren bijna altijd maltbier gedronken, als ik uitging.
Daar is echt niets mis mee hoor, want er zit geen alcohol in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK WIL IEDEREEN EEN FIJNE DAG WENSEN!!

Deze autbiografie heb ik van de training, ik vind hem heel mooi
en wil het dan ook hier even neerschrijven.
Misschien kennen sommigen van jullie het ook wel hoor...

1.
Ik loop door een straat
Er is een diep gat in het trottoir
Ik val erin
Ik ben verloren...ik ben radeloos
Het is mijn schuld niet
Het duurt eeuwig om een uitweg te vinden

2.
Ik loop door dezelfde straat
Er is een diep gat in het trottoir
Ik doe alsof het niet zie
Ik val er weer in
Ik kan niet geloven dat ik op dezelfde plek ben
Maar het is mijn schuld niet
Het duurt nog lang voordat ik eruit ben

3.
Ik loop de dezelfde straat
Er is een diep gat in het trottoir
Ik zie dat het er is
Ik val er weer in....het is een gewoonte
Mijn ogen zijn open
Ik weet waar ik ben
Het is mijn schuld
Ik kom er direct weer uit

4.
Ik loop door dezelfde straat
Er is een diep gat in het trottoir
Ik loop eromheen

5.
Ik loop door een andere straat

veel liefs allemaal en sterkt vandaag die het nodig hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Marion,
ik denk niet dat je de problemen aantrekt sinds je niet meer drinkt.
Je zegt zelf al, dat je blij bent dat je niet gedronken hebt, anders was je er misschien niet achter gekomen!
Ik zie het meer als een samenloop van omstandigheden en die kun je nu veel beter de kop bieden zonder alcohol!
Wat een ***** van een werkgever zeg!!

Laat je niet kisten he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Een :present: voor jou, voor al je voorbereidingen.

Moesje, heel mooi stukje.

Marion, het lijkt inderdaad vaak zo, dat sommige mensen alle ongeluk aantrekken. Ik hou me dan altijd maar voor dat we helemaal niet weten wat er bij andere mensen binnenskamers gebeurt. Het heeft in ieder geval niets met wel of niet drinken te maken.
Jouw werkgever is gewoon een ontzettende rotzak, daar was je eigenlijk al eerder achter. Nu heeft hij de fout gemaakt te frauderen, en dankzij je nuchterheid ben je daar achter gekomen. Heerlijk toch! Stuur maar gauw alle stukken naar je advocaat en dien een aanklacht in. Hij zal zijn straf niet ontlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, heerlijk doorgechloord en uitgespoeld, 1 km in het water na 100 km in de auto. heerlijk!

nu even tijd voor jullie allemaal:

@ rosie - fijn wat je schreef op donderdagmorgen! dat van in welk vakje zal ik het stoppen vind ik erg helder, daar kan ik wel wat mee, bij het verwerken van alles! bedankt!:present:

@corinne - fijn dat je me sterk vindt. dat ben ik ook wel, geloof ik, als ik mijn hele geschiedenis bekijk. alleen jammer dat ik 21 jaar geleden dacht dat ik mijn kracht met alcohol kon opppeppen. geen verloren jaren, want ik leerde ook veel, vooral nu tijdens het proces van stoppen. water drinken en plannen geef je als tips, en ze werken! ik hoefde gisteren latman niet meer te bellen en heb ook niet gedronken.
bedankt ook voor je oefening, ik heb em uitgeprint en ga hem ophangen op alle plekken waar ik wel eens stressig ben. bedankt dus :present:

@stien: je hoeft je niet te schamen als je niet uit wil leggen waarom je geen halflege flessen in huis wilt hebben. gaat ze toch niets aan? er zijn meer kwaaltjes die je niet aan de grote klok hangt (schimmelinfecties bv vertel je toch ok niet aan de buurman) gewoon in de afvoer gieten, naar de ratten ermee!:D;)
en geniet van de verjaardag vandaag!

@francesca - wat heb je gisteren een helder verhaal geschreven, ik ben er stil van. heel herkenbaar op een aantal punten, vooral wat betreft het niet kunnen uiten van je gevoelens. ik heb ook veel verstopt, gedwongen door degene die mij misbruikte in mijn jeugd. ik durfde het mijn ouders niet te zeggen, die hadden al zo veel meegemaakt...... ps na mijn veertigste kwam de verwerking, en de alcohol erbij!
heel erg bedankt voor je mooie en eerlijke beschrijving :present: :present: :present:
ook je tweede stukje over het aanvaarden van de francesca die je was in de tijd toen je dronk is heel herkenbaar. wat gebeurd is, wie je geweest bent, is deel van jezelf. die 21 jaar zijn niet weg, en ik heb in die jaren ook veel positieve dingen gedaan. het hoort er allemaal bij, ook al ben ik blij dat ik het nu nuchter onder ogen kan zien. van mij mag je gewoon fran zijn, en ik wil weer gewoon bibelle zijn (dat wil zeggen de vrouw die haar tweede voornaam gebruikt, niemand kent mij meer onder mijn duitse naam, gelukkig)

@marieke: jij ook bedankt voor je bemoedigende woorden, je hebt gelijk, emoties mogen er zijn, maar dat had ik als kind nog niet geleerd, nu met vallen en opstaan. heerlijk dat jij op het forum bent (en de anderen ook ) ik kan weer verder! :present:

ik ga nu maar stoppen, ik moet nog een vergadering doen; ik hoop nog even terug te komen vóór de 4 mei herdenking, als ik de moed kan vinden, aners zal het wel mrgen worden. hoe dan ook, bedankt voor alle hulp en steun en doordenkers. ik lees jullie berichten graag, maar heb niet altijd genoeg tijd.
liefs voor jullie allemaal

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, he,

Ben weer terug.

Die nieuwe thuiskomen gewoonte zit er al aardig ingeslopen. Eerst de computer aanzetten, even omkleden, inloggen, slokje water, kijken of er mail is en naar het forum.
Die trek van vroeger krijgt niet eens meer de kans om op te komen.
Fijn.

Ik voel me nu vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marion, gefeliciteerd met je dochter. Wat een werkggever! Wees maar blij dat je je hoofd er zo goed bij hebt...
stien, ook gefeliciteerd - ik hoop dat het goed gegaan is met voorbereiden en een fijne dag toegewenst
moesje, wat een wijze woorden!
bibelle, fijn dat je de dag redelijk & droog bent doorgekomen!
jazz, ik ga de volgende keer toch 'ns tellen op het terras - 's middags zullen er toch wel meer mensen aan de fris zitten?? (hoewel, hier in de achterhoek is bier wel errug populair...)
ik ga nog even genieten van het mooie weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...