Spring naar bijdragen

Het is fris op zaterdag 5Mei


Rudy

Aanbevolen berichten

Bibelle slaap lekker en een fijne dag morgen, ik heb er bewondering voor, dat je steeds
op iedereen zoveel reageert. Mijn lukt dat niet altijd, maar ik merk wel dat het altijd
leuk is als je een reactie krijgt....
Ik vind je ook een sterke vrouw en blijf jij maar lekker bezig...er is menigeen die met 61 niet zo
actief is; het houdt je volgens mij ook jong en je blijft bij in deze maatschappij!

Als je je grenzen maar weet (en die leer je wel), dan is daar niets mis mee. Ik ben wat dat betreft
ook een bezige bij en kan ook niet altijd lang stil zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja hoor moesje, gaat nog altijd goed. kwam begin van de avond in verleiding, maar dat verdwijnt gelukkig vanzelf weer na 2 fanta'tjes. hoewel ik wel af en toe een glaasje wil drinken, had ik me uiteindelijk voorgenomen om minimaal 4 weken niets te drinken en ik zit op 3 - 1 dag. dat doel nu al verbreken zou een slecht begin zijn.
wat drinken in de vakantie betreft Kate: ik sluit me aan bij Anna en Bibelle. En jezelf gaan verafschuwen - ai - dat zou je nooit moeten doen hoor! fijn dat het op zich goed is gegaan en dat je in je vakantie genoten hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien, 26 is dan ook een heel erg mooie leeftijd.;) Ik neem aan dat je man er ook geen bezwaar tegen heeft dat je dat blijft.:D
Zorgzaam, dat hij de flessen vast voor je leeg gegoten heeft. Al had het je misschien goed gedaan om er één zelf leeg te gieten. Heb ik vorige week zondag ook gedaan, en het voelde heel goed! Ik vond het maar stinken in mijn gootsteen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ik weet het niet, mijn gevoel dacht er anders over. Een half uurtje alléén en ze waren ook leeg geweest.

Sorry dat ik verder vandaag even niet reageer, het is me even te veel.
Allemaal truste voor straks en mooie dromen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi, misschien kun je na die 4 weken gewoon verder gaan .....
In de cursus vroeg ik ook eens, kan ik dan nooit meer drinken?
Als antwoord kreeg ik; waarom zou je daar over na gaan denken? Je stopt
toch met drinken en je hoeft niet verder te kijken....niet drinken is nu belangrijk
en wel drinken niet.

Tja toen ik had ik niets meer te zeggen....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, doe het rustig aan.....
Slaap lekker straks en laat die vervelende of negatieve of wat dan ook gedachten
maar voor wat ze zijn. Probeer aan andere dingen te denken.
Misschien heb je een favoriet plekje- bos, zee- waar je graag komt.
Visualisatie-oefening.......
Trusten!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag een ervaring over 'boos zijn':
Zoonlief was zo boos als ik hem zelden gezien heb. Hij is namelijk erg rustig / lievig. We hebben er de nodige aandacht aan besteed om hem met een minimum aan weerbaarheid uit te rusten. Toen ik 'm vandaag bij een vriendje ophaalde kwam hij me briesend tegemoet over hetgeen een ander jongetje gedaan had. hij wilde de betreffende jongen niet meer zien en niet meer mee praten. Die jongen had zitten vechten op een manier die bij hem fors over de grens ging, had niet geluisterd toen hij zei dat hij moest ophouden en dat was niet de eerste keer. Fietsend door het weiland schreeuwde hij z'n woede er nog 'ns even goed uit en zei: ik ben blij dat hij z'n excuses niet aanbood want dan had ik nog zo beleefd moeten zijn om te zeggen ' excuses aanvaard'. Ik reageerde met dat je excuses niet altijd hoeft te aanvaarden - iemand kan wel eens zo over je grens gaan, dat je daar (nog) te boos voor bent.
Ik moest denken aan de boodschap die ik zelf meekreeg bij m'n opvoeding: er gebeurden afschuwelijke dingen en je moest overal begrip voor hebben, boosheid was absoluut taboe. Wat een verademing vond ik het toen ik ontdekte dat ik niet alles hoefde te accepteren. M'n grenzen leren stellen vind ik het een geweldige leerschool geweest (wordt nog steeds zelden boos overigens).
Dus toen een kwartier later de jongen met z'n moeder voor de deur stond om het uit te praten, heb ik ze weliswaar vriendelijk ontvangen en hebben we een poosje gepraat, maar toen zoonlief het niet wilde goedmaken ben ik niet gezwicht voor de ontstelde blik van de moeder en het bedremmelde gezicht van de jongen (die wel bekend staat om z'n wat moeilijke gedrag). Ik ga m'n zoon niet dwingen om het goed te maken.

En dat voelde wel goed eigenlijk. Leek me een betere boodschap dan waar ik mee ben opgegroeid.
En ik kreeg toch zin in een glaasje wijn daarna....
maar goed die hebben we weerstaan dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel geod Lindi!
Ik heb er ook de pest aan om dingen tegen mn zin te doen en al helemaal
als ik iets onterecht vind.
Laat dat joch maar even nadenken....en even voelen dat het met een excuus
niet zomaar allemaal over hoeft te zijn.
Misschien vervelend voor de moeder, maar het zal zich vanzelf wel oplossen.
Ik zou mijn kinderen ook niet dwingen.

Ik ga denk ik maar even kijken of er nog iets leuks op tv komt en anders zo maar
lezen in bed ofzo....

misschien tot straks of anders alvast trusten voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, Stien, ik kan me voorstellen dat het ook wel lekker was geweest om ze zelf allemaal weg te spoelen. maar goed gelukkig is de verjaardag voorbij. mijn man kan overigens weken van tevoren al op zien tegen onze verjaardag en is steevast de dag zelf en de dag erna erg sjachreinig. en hij heeft geen alco-probleem. jammer dat je niet weg kunt blijven he. hoop dat je een goede nacht hebt en dat 't morgen een betere dag wordt.

tja moesje, wie weet ga ik na die 4 weken wel door. ik zie het wel. 't bevalt best zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lindi,

Ik zit nu op bijna 3,5 week en het bevalt mij zo dat ik niet er niet tegenop zie om zo nog jaren door te gaan. Ik zie wel op (nu althans) tegen het moment dat ik het zonder refusal zou moeten doen, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hoor corinne, ik heb hem ook gezegd dat ik het heel goed van hem vond van dat hij langskwam om te praten. (maar of ' ie het zelf bedacht had betwijfel ik, de moeder van het (andere) vriendje was behoorlijk nijdig)

slaap lekker allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,

Ik kan ze tot hiertoe nog aardig de baas.

Maar van de week, ik dacht dat ik alleen thuis was, stond mijn dochter ineens achter me en vroeg wat ik nou allemaal zat te zeggen. Ik schrok me een ongeluk, maar ik was toen tegen gremlins aan 't mopperen. Ze heeft toen wel die gremlins ook doen schrikken, ik was ze meteen kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...