Spring naar bijdragen

woensdag 30 mei 2007


joann

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Kohtje,

Leuk om je weer terug te zien...

Gaaf dat je nog steeds ADB bent.... tja en wat je zegt over de problemen is zo waar als een koe....
Drinken lost niets op... het is uitstellen van de ellende plus nog meer ellende veroorzaken...

Ik hoop dat je een oplossing vindt.....

Gr.

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond allemaal,

Poeh, dat valt niet mee om bij te lezen na een werkdag.
Maar ik moet zeggen, er zijn weer veel zinnige dingen over mijn scherm gevlogen en ook wat minder zinnnige dingen :D Maar heb weer ouderwets in mijn eentje zitten grinniken achter het scherm.
Twan, Koh en Fran, jullie waren weer lekker op dreef, heerlijk ontspannend!
Ferrie blijven schrijven hoor al is het niet dagelijks.
Knuf, fijn dat het goed gaat!

Ik vind het heerlijk weer eens wat van jullie allemaal te lezen, doet me goed dat het jullie qua ADB toch lekker vergaat. Het geeft mij weer eens de nodige prikkels om vooral door te gaan!
En dat ik indertijd beslist geen slechte keuze heb gemaakt om die eerste te laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Knufje, ja ik ben hier ook maar weer eens opgedoken. Veel nieuwe mensen in korte tijd. Ik ben vandaag een beetje aan het bijlezen gegaan maar het valt niet mee om de verhalen steeds bij de betreffende mensen te houden. Was ik al nooit zo goed in maar nu met nieuwe mensen helemaal niet. Dus denk ik dat het beste is om er langzaam aan maar weer een beetje in te groeien... En als ik soms naar de op het forum al bekende weg zal vragen zal me dat wel vergeven worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@stientje,

Hoi, ja, met mij gaat het goed!! Blij om te horen dat met jou ook alles nog zo goed gaat!! Ook blij om te zien dat er toch nog bekenden zijn hier na m'n afwezigheid van de laatste tijd!!

@kohtje,

Ik ben er ook een tijdje niet geweest omdat ik wat in de knoop zat met mezelf ivm het forum maar ik voel dat ik het op de een of andere manier toch ergens nodig heb!! Blij om jou hier ook weer terug te zien, was ook al een tijdje geleden, hé!! Toch vind ik het fijn om nog 'oude' bekenden tegen te komen!!

Liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Knuffie, leuk dat jij er ook weer bent. Heerlijk, om weer eens een paar oude bekenden hier terug te zien, en weer eens ouderwets te kunnen lachen om koelkasten, kippenpoten (zowel voor- als achter- :D) en forumzwijntjes. Ik zou van de weeromstuit bijna over een slang of wastafel beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
fijn om jullie allemaal te lezen al kan ik niet zo goed volgen want mijnen kop zit vol .
pip ik ben juist terug van bij de dieren arts kon het niet meer aanzien , de dieren arts heeft rx fotos genomen en er is inderdaad bindweefsel op de longen te zien gepaard gaande met momenteel veel vocht op zijn longen is dit wat het diertje zo naar adem doet snakken , maar de veearts en ik ook niet willen hem nog niet doen inslapen .
weer twee spuitjes in zijn mager lijveke 3.6 kilo weegt hij momenteel , hij heeft ook een tube astronauten voeding meegegeven omdat hij niet eet .
vandaag lieve mensen ben ik 9 maanden alcohol vrij niets nada geen druppeltje en ja ik had best een goed gevoel over mij ondanks alles .
soms heb ik veel zin om een einde aan mijn relatie te maken en ja dit na meer als 13 jaar maar sommige zeggen dat men in het begin van zijn nuchterheid geen zware beslissingen kan en mag nemen .
zo lieve mensen als ik straks de fut heb overloop ik nogmaals de berichtjes ja ook het geiten :-))
groetjes aan iedereen blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, gefeliciteerd met je 9 maanden ADB. :present::D:present::):present::D:present:

Dat zal wel een goed gevoel geven. Of het nu juist is om grote beslissingen te nemen dat zou voor mij na bijna 6 maanden nog niet de tijd zijn.
Als ik naar mij zelf kijk ben ik nog volop in ontwikkeling. Regelmatig bemerk ik toch verandering bij mij zelf, zoals afgelopen weekeind. Het bevrijdende gevoel, jezelf weer vinden en kunnen zijn.
Ook bemerk ik dat ik over veel dingen anders ben gaan denken en heb eigenlijk geen idee wanneer dit zal ophouden.

Je hebt wel je handen vol aan dat katje. Je hebt volgens mij nu alles gedaan wat mogelijkerwijs nog gedaan kan worden. Je zult nu wel moeten afwachten of de medicatie gaat aanslaan en of het het eten binnen gaat houden. Een hele zorg hoor. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, wat ontzettend van je poesje! Heb je enig idee hoe het verder moet? Je zegt dat ze astronautenvoedsel kreeg, eet ze zelf heel niet meer of alleen als het zo heel slecht gaat? Echt naar, goed dat je er nuchter onder blijft, letterlijk dan alleen maar.

Ik had ook een relatiedip, of heb die eerlijk gezegd. Had nog niet gehoord dat je de eerste tijd geen grote beslissingen mag nemen maar is misschien wel een goeie. Moet ik eens over nadenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, gefeliciteerd met 9 maanden ADB. Ik ken dat advies ook, dat je niet te snel moet zijn met het nemen van grote beslissingen, en ik ben het daar eigenlijk ook wel mee eens.

Er gebeurt zo ontzettend veel met je als je stopt met drinken, je word eerst nogal emotioneel, allerlei herinneringen komen terug, en de problemen die je verdrongen hebt komen ook terug. Daar moet je eerst allemaal mee leren omgaan, verwerken, proberen op te lossen. En om droog te kunnen blijven moet je zelf ook veranderen, op een andere manier leren omgaan met nieuwe problemen. En je partner moet ook wennen aan de nieuwe jij!

Ik heb toch besloten een nieuwe baan te accepteren, omdat die nu eenmaal op dit moment op mijn pad kwam. Misschien wat vroeg, en ik heb er ook wel twijfels bij gehad, maar ik doe het toch omdat ik een gegeven kans ook wil benutten en omdat mijn gevoel zegt dat het goed is dit te doen.

Je hebt soms niet in de hand wat er op je weg komt, en op welk moment. Dus ik denk dat je met bovenstaand advies in het achterhoofd, en met de nodige voorzichtigheid, ook moet luisteren naar wat je gevoel je zegt. Ik vind het verstandig van je om geen overhaaste beslissingen te nemen Blacky, maar ik zou wel proberen met je partner te praten over wat je dwars zit. Je levert een enorme prestatie, daarvoor verdien je echt wel respect en medeleven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...