Spring naar bijdragen

Donderdag 7 juni


Twan

Aanbevolen berichten

Stien,

Ik zit nu op de afronding, ik moet nog een laatste mailtje sturen en dan ben ik af en sta op eigen benen.

Wat dat feestje betreft, dat is een virtueel feestje, je mag eten en drinken wat je wilt. Alleen alcohol wordt niet geserveerd.

Weet je welke emotions ik het meest mis: pluim, kaars, taart, vuurwerk. Feestatributen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna,

Leuk he, bouwvakkers in huis. Op onze zolder hebben we wel 4 of 5 keer alles moeten verplaatsen. Je kunt je wel voorstellen dat we een heleboel spullen naderhand niet konden terugvinden. (en nog steeds zijn dingen vermist).

Maar het missen van sanitair en keuken vond ik het ergste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, gelukkig doen ze niet alles tegelijk. Ze gaan aan de keuken pas beginnen als het toilet en de douche helemaal klaar zijn. Ik heb begrepen dat ze de pot er vanavond weer even opzetten, moeten we alleen met een emmer water doorspoelen. Nou, daar ben ik al heel blij mee. Grote boodschappen moet iedereen dan maar verplicht in het lege huis gaan doen, waar we ook mogen douchen.:wacko::D

Ik ben er weer vandoor, even kijken of de werkers koffie nodig hebben. Overigens is het hier ook vreselijk benauwd, dus dat ligt niet aan jou Luciene.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Dat gebeurde bij ons ook niet tegelijk.

Benauwd is het overal in het land.
Twan had het over broeierig weer vandaag. Dat klopt dus als een bus.
Hier is inmiddels een dun zonnetje doorgekomen.

Ik ga zo maar eens wat nodige huishoudelijke klussen verrichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sooth, ik vond het heel aandoenlijk wat je schreef over je trouwe viervoeter.
Jij bent écht niet alleen! Je begeleidster zal vast tevreden zijn over je, heeft ze je nieuwe kapsel al bewonderd?

Anna, wat een rot grap daar wordt je niet vrolijker van. Anderzijds heb je de volgende dagen 's ochtends meer tijd, positivo!
Het is nu nog een puinhoop maar wacht tot je het weer ziet opknappen dan heb je het er graag voor over gehad. De hond wat vaker uitlaten is een leuke ontsnapping aan de herrie en het weer werkt ook voor je mee.
Jammer dat je geen feestje wilt, snap het wel met al die rommel. Nou dan houden we het gebak gewoon tegoed!

Luciene, als ik jou zo hoor ga ik me bijna schamen. Ben vandaag haast niet vooruit te branden, toch nog maar even wat doen. Hopelijk krijg ik het wat warmer! Hier is het 23 graden binnen en ik heb kippevel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren zat ik in een meeting en het onderwerp was "relaties" .....

Toen ik nog dronk en gebruikte was ik niet in staat om een gezonde relatie met wie dan ook te hebben...
dat is ook niet zo vreemd want als ik "kapot" van binnen ben en mijzelf ongelukkig voel dan ben ik ook niet in staat om een gezonde relatie te onderhouden... mijn drijfveer in elke relatie was angst... "wat zullen ze van mij denken" , "als ze er maar niet achter komen dat ik ook zwaktes heb" etcetc... en ik was ook niet in staat om eerlijk te zijn uit angst... ik lieg , ik manipuleer om er zo goed mogelijk uit te zien..... om mijn drank en drugsgebruik veilig te stellen loog ik ook tegenover iedereen en natuurlijk mijzelf... jarenlang heb ik zo geleefd....ik was jaloers op mensen die wel in staat waren gelukkig te zijn zonder alcohol en drugs... die een zinvol bestaan leiden... ik was alleen maar zelf-destructief en brak behalve mijzelf ook al mijn relaties af....

Mijn ervaring is dat stoppen met alcohol en drugs een begin is van een nieuw leven... ik ben wel eens 7 maanden nuchter gebleven maar veranderde voor de rest niets... het was een afschuwelijke periode in mijn leven... ik was kwaad en gefrusteerd omdat ik verwachtte dat alles veel en veel beter zou worden...maar ik was nog steeds "kapot" van binnen ook zonder drank en drugs... voor mij een mooi bewijs dat alcohol en drugs niet het probleem zijn maar dat ik zelf mijn eigen vijand ben... ik was niet in staat om op een gezonde manier naar dingen te kijken... nog steeds zat ik vol angst , loog ik om er beter uit te zien dan ik werkelijk was en twijfelde over alles in mijn leven... en ik was meer bezig met de uiterlijke dingen in het leven dan om in de spiegel te kijken en wat ik kon veranderen aan mijn eigen houding in het leven.... en pats ik ging weer voor de bijl... en harder dan ooit.... dat was een goede les voor mij en ik ben blij dat ik het overleefd heb...

De 12 stappen leren mij om in contact te komen met een Hogere Macht maar laten mij ook zien waar mijn leven uit bestond toen ik nog dronk en gebruikte... wrok , angst en pijn.... en daar wil ik graag vanaf...
Ik heb heel veel mensen pijn gedaan in mijn leven...ook mijzelf... toen ik net nuchter was waarschuwde mijn sponser mij dat er een nog een lange weg te gaan was om dingen weer recht te zetten...een levenlang vol leugens en manipulatie is niet in een dag rechtgebreid... en de beste manier voor mij is niet er over te praten maar om het te demonstreren... ik wordt beoordeeld op wat ik doe en niet op mijn goede intenties... door te werken aan de 12 stappen begon ik in te zien hoe waanzinnig mijn blik op de wereld en mijzelf was... dat ik geregeerd werd door angst in vele vormen en gedaantes... en door het levens anders aan te pakken begon mijn leven te veranderen...hulp van anderen is voor onmisbaar...

Relaties zijn het moeilijkste onderdeel in mijn leven... en de vooruitgang is traag maar het wordt steeds beter... wat mij heeft geholpen is om niet te hoge verwachtingen te hebben van de mensen in mijn omgeving... het is niet hun probleem dat ik een alkie ben...zij hebben jaren de konsekwenties van mijn gestoorde gedrag ondergaan...en als reaktie op mij hebben ze een manier gevonden om om te gaan met de liegende , manipulerende Ziza... dus het is niet zo vreemd dat er tijd en aktie nodig is om weer een gezonde relatie te krijgen met andere mensen en in het bijzonder met mijn partner en kids... ik ben al helemaal niet de persoon om mijn partner te gaan vertellen hoe ze haar leven moet leiden en dat ze me moet aanvaarden en blabla... het is nu mijn beurt om wat voor haar te betekenen.... en dat kan alleen als ik "beter" wordt van binnen.... alcohol en drugs zijn slechts symptomen van alcoholisme... en net zoals met andere ziekten , symptoombestrijding levert alleen kort gewin op....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, wat heerlijk dat je hond zo blij met je is. Heerlijke dieren zijn het toch hè. Mijn hond is ook heel blij met mij, ligt altijd aan mijn voeten, of in ieder geval in mijn buurt, en is altijd dolgelukkig als ik er weer ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Alleen in de praktijk kun je nuchter worden en blijven... in theorie is dat onmogelijk...
Ik doelde met die uitspraak op aktie... een theorie is maar een theorie....

It's all very well in practice, but it will never work in theory.



-- French proverb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, alles zo waar. Het is niet alleen het stoppen met alco, ik moet verder werken aan mij zelf.
Er moet veel veranderen, ik moet leren zien waar mijn gedrag vandaan komt en wat het doet.
En dit kost veel tijd, ook dit gaat stapje voor stapje.
Hier komen ook vaak mijn "moeilijke dagen" uitvoort, het verwerken, het aktie ondernemen.
En hoelang dit gaat duren......mogelijk nog heel lang. Maar ik ben blij met elke positieve verandering al zijn het soms hele kleine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Dat is wat ik bedoelde.
Als je niet in de praktijk nuchter bent, kun je er overloos theoriën over bedenken.

Ik ben nu heerlijk, helder bijna twee maanden nuchter. Dat is samen meer dan het droogstaan met zijn vele uitglijgers van 2005.

Het is een moeizame weg geweest, maar ik heb nu mijn doel bereikt. En dit doel bewaak ik nu met alle middelen waarover ik beschik. Ik koester het als mijn eigen kind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal!
Ik kom ook weer even aanwippen en 't is fijn om alle positieve berichten te lezen. Scootz, goed dat je droog staat!
Ziza, 't doet me goed, je verhalen. Ik vind het altijd erg bemoedigend om te lezen welke veranderingen mogelijk zijn. Relaties waren bij mij ook altijd een groot probleem & gedoemd om te mislukken. Een slechte behandeling is bij de liefde inbegrepen - dat is wel de boodschap die ik van huis meekreeg. Ik kreeg het altijd benauwd van mannen die te dicht bij kwamen en viel uiteindelijk steeds op 'foute' c.q. emotioneel niet beschikbare mannen. Was een lange weg om dat anders te doen. Ik heb daarbij erg veel geleerd van AA en AlAnon - hoe hoe je elkaar in de tang houdt en gelukkig ook hoe het anders kan. IK heb echt moeten leren voelen, praten en vertrouwen - wezenlijke basis voor een goede relatie. En toen ik daar wat beter in werd kwam ik mijn huidige man tegen. Inmiddels zijn we al weer 13 jaar erg gelukkig samen. De eerste 1-2 jaar had ik de hulp van therapie en groep hard nodig om het goed te laten blijven verlopen. Een paar jaar daarvoor zou ik deze relatie zonder meer zelf kapot gemaakt - zonder dat overigens zelf te beseffen. Fijn dat jouw partner, Ziza, met je mee doet en dat jullie het samen goed redden nu.
Zometeen komt het 9-jarige vriendje weer hier eten, waar ik van de week over schreef. Z'n alco vader verzuimt 'm op te halen voor de lunch en hij eet nu voortaan op donderdag bij mij. 't Is zorgelijk wat ik er over hoor en ik hoop zeer dat zijn vader tot vergelijkbare inzichten als jij komt, Ziza. Maar goed, daar heb ik geen invloed op, het zit er voorlopig niet in en ik zal 'm voortaan hier maar met open armen ontvangen.

Fijne dag allemaal - dit superweertje helpt wel mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,

Leuk dat je er weer even bent.
Zo te lezen zit je nog steeds op de goede lijn.
Je hebt duidelijk het hart op de goede plaats zitten en je biedt dat joch behalve een boterham ook veilig plekje waar hij zich eens in de week mag thuisvoelen.
Ik hoop ook dat die vader zijn ogen een keer opengaan. Maar het is zoals je zelf, hij moet ze willen opendoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
Ja, het gaat goed en ik hou me nog steeds aan m'n eigen ADB-doelen! Had van de week een giga stressdag op het werk - dan merk ik wel dat de verleiding groter wordt, maar heb 'm gelukkig weerstaan.
Ik lees dat jij bijna klaar bent met de internetbehandeling. Fijn dat 'ie zo goed bevallen is. Spannend om het ermee te stoppen? Hoewel, er zit geloof ik wel follow up bij. Is je werk alweer voorbij? Ik krijg morgen een analyse van mn gebruik (of zo iets). Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,

Je hebt een goed :heart: Fijn dat je dat jongetje blijft opvangen.

Wat je benoemd, voelen, praten en vertrouwen moet ik ook leren.
Behalve verlatingsangst heb ik ook bindingsangst en dat maakt een relatie er niet gemakkelijker op.
Ik krijg/kreeg (want ik bén aan het veranderen) het al benauwd bij álle mensen die naar mijn gevoel te dicht bij kwamen.
Met het nare gevolg weer vluchtgedrag.
Ohhhhh, wat zit een mens, ofwel ik toch hopeloos ingewikkeld in mekaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Bedankt voor de felictatie, inderdaad door het forum en de Tactustherapie, nu 10 maanden ADB.
En ik hoop dit vol te houden, want het leven is nu veel mooier.

Ik hoop voor iedereen, die nog vecht of twijfelt te stoppen, dit ook mag beleven.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,
Ik heb je epistel gelezen.Wat zal ik zeggen? Het is allemaal behoorlijk herkenbaar. Het zijn volledige essays, die uit je pen vloeien, maar daarom niet minder waar.

Ik heb er ook een grote puinhoop van gemaakt, waardoor mensen zich van mij verwijderd hebben.
Zefs mijn moeder en broer.

Ik ben ook niet altijd even eerlijk en oprecht geweest. De klok is niet meer terug te draaien. het enige wat er te doen staat, is mijn zelfrespect terug winnen!
En dat is dus wat ik pog te doen.

Ik ben blij dat ik hier terecht ben gekomen, omdat hier, een ieder door het zelfde proces gaat.Toen ik vanochtend, de hond uit liet, werdik al weer geroepen, door iemand met een blikje.Ik heb hem genegeerd, ik heb daar geen trek meer in!!

Ik heb het gevoel dat ik beter ga, dus daar zit ik niet op te wachten.

Rest mij te zeggen, dat als ik even ben weggeweest, er zo'n stortvloed aan brieven is, dat ik wel eens iets over het hoofd zie!


Dus op deze plaats , zal ik ANNA en de anderen feleciteren!!


Ik ben het geschipper zat. het is nu of nooit. Ik heb het gevoel dat ik goed ga.De trek wordt wat minder.
Doe alleen veel minder in mijn huis,maar dat moet maar even.


Oke, dat het alle oudgedienden goed mag gaan en wij groentjes, komen er misschien ook wel.



Groeten van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,
Zo goedhartig ben ik ook niet hoor hihi. 't Is een harstikke leuk jong, ik vind het gezellig als er vriendjes komen en bovendien is er nog eigenbelang, want mijn zoon kan ook bij zijn moeder terecht.
Ah ze zijn er!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi, ik zie het zo. De achtergrond van het jongetje zijn vader had je dusdanig kunnen afschrikken dat je toch een andere beslissing genomen zou kunnen hebben. Juist door je ervaringsdeskundigheid zou je mogelijk er niets meer mee van doen willen hebben. Daarentegen heb je anders beslist ook al zijn er voordelen bij gemoeid. Dus zit je :heart: op de juiste plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lindi,

Ja en ik ga ook gebruik maken van die follow up.

Dat werk is door allerlei miscommunicatie niet doorgegaan. Had wel leuk geweest al was het maar voor een week om weer eens arbeidzaam bezig te zijn, maar ja.

De analyse van je gebruik en suggesties en handvatten zullen je weer helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...