Spring naar bijdragen

Maandag, 11 juni 2007

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Er is de laatste tijd ook wel iets geschreven over het veranderen, in de thuissituatie. Ik wil ook mijn ervaring wel hier delen.

Door dat ik niet meer drink, ben ik verandert. Rustiger geworden laat een ander uitpraten en luister wat er wordt gezegd. Ik geef nu mijn mening op een rustige manier en wordt niet kwaad als ik geen gelijk krijg. Maar hetgeen ik nu zeg, snijdt wel hout en is terdegen onderbouwd. Dus als ik nu thuis iets zeg, dan meen ik het ook. En hou me daar aan vast. m.a.w. mijn vrouw, moet er erg aan wennen, dat ik een serieuse mening heb. En dat botst dan wel eens. Maar door dat ik nu rustig blijf en fatsoenlijk praat, komen we er uit. En krijgt zij ook de kans aan mijn nieuwe ik te wennen.
Toen ik nog dronk, gaf ik altijd maar gelijk of was eigenwijs en wist het beter. Nu heb ik een echte mening en tel ik weer mee. IS MIJN ERVARING.

Dus een ieder die nog twijfelt, stroppen met drinken, geeft je heel veel terug.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Ferry. ik heb hier geen vrouw, maar voel me wel iets rustiger, weeg de dingen iets meer tegen elkaar af. Voel me geestelijk ook scherper, minder moe ook.
Maar er steken toch nog veel hunkermomenten de kop op.

Zo ineens, nu heb je er wel een verdiend, of straf jezelf niet zo! Te gek voor woorden natuurlijk

Dat is dat uiterste waakzaamheid geboden blijft, in mijn beginfase en later misschien nog!!

Bedankt voor de tips Groeten van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schonk de eerste weken bij ieder trekgevoel een glas water of fris in en dronk dat in een teug leeg. Maar goed dat ik dat nu niet meer hoef, want het zou beslist niet handig zijn omdat ik aan de overkant naar het toilet moet.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel zo handig ja. Vandaar dat ik een fles spa rood heb opgedronken. Heb je toch weer een beetje andere smaak in je mond. We gaan zo eten en dan zal het wel over zijn. Manlief is even nog naar de Praxis voor de verbouwing boven. Ik vind het zo lullig om alvast te gaan eten. Dus nog even flink zijn.

Na het eten dronk ik normaal meestal ook niet meer. Vandaar dat we soms pas om tien uur aten of helemaal niet meer. Zo laat hadden we dan geen trek meer. Genoeg calorien van de drank zal ik maar zeggen :). Het lukt wel. Tot straks weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even rechtzetten,

Ik had de brief aan Monica eigenlijk een beetje verkeerd geformuleerd. Maar om het nou te gaan zitten aanpassen. Ik doe het even zo. Kijk dat alcohol voor de gematigde drinker sociaal geaccepteerd is, kan er nog wel in. Maar voor de zware drinker is het verre van geaccepteerd. Je wordt toch een beetje verketterd. dus de acceptatie heeft zijn grensen. mocht er dus al sprake van enige acceptatie zijn.

Het is dan ook dat zogenaamde accepteren, waardoor erzoveel problemen ontstaan, het zou veel meer als een gevaarlijk goedje gezien moeten worden , Zij refereerde aan het woord harddrug en daar zit wel wat in.

Voor de gene die in de ban van de alcohol is, is het heavy stuff.

Dit moest ik even kwijt! Laten wij het proberen droog te houden .

Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sandra, lees ze en een fijne avond verder. Hou vol het gaat goed en kom buurten, als je het moeilijk krijgt he?
Ik rook nu ook nog meer dan ik normaal deed. Mij is verteld door de psych dat dat vaak gebeurt als mensen stoppen en dat de grootste kans van slagen is om niet meteen ook te willen stoppen met roken.
Schijnt andres te zjn als je naast alcohol ook drugs(bv coke) gebruikt.

@Lucienne, tuinbonen! tijden niet gegeten. ik vind ze wel lekker. Goed dat je spa hebt gedronken ipv waarin je meer trek had. Goed gedaan. Als je 's-avonds na het eten niet meer dronk, na zal de rest van de avond ook wel goed gaan en dan weer een dag erbij!

@Soothe, je doet het hartstikke goed. Kan niet anders dan dat je na zolang alcoholgebruik, nog regelmatig trek hebt. Als je het (h)erkent dan ben je ook al ver. Tenslotte heb je ervoor gekozen niet meer te drinken en dat lukt je nu al een tijdje.

@Marieke, balen van die carvan. Heeft de a.s koper flink zijn scheur open getrokken? Hoop dat de stallinghouder geschrokken is en zich heeft bedacht. Je feestje was leuk gisteren!

@Ferry, fijn he?

@Stien, hou vol, je had het moeilijk en je hebt het gered.

@Monica, Welkom

@Anna/Corinne: ik drink me te pletter, moet ieder nacht naar het toilet. Ik dronk altijd al veel (niet alleen alcohol), maar nu! Ben blij het het toilet op het werk geen geld kost, anders was ik nu arm geweest. begrijp dat dat ook weer over gaat. Wel handig, want als ik 's-nachts eruit moet dan kom ik niet meteen in slaap.

Vandaag een lange werkdag geweest, voor 7-en de deur uit (ga er geen gewoonte van maken om draadjes te openen) en om 7 uur weer thuis. Ga dus weer zoals gisteren werken aan de structuur. Ik mag van mezelf to 22.30 uur onlin blijven en dan weer rustis even zitten en naar bed. Vannacht goed geslapen en wat langer. dus we komen er wel!
Ik fiets op de heen=- en terugweg altijd langs een plaats waar alcohollisten en drugsgebruikers zich verzamelen. Zat er vanavond iemand onder invloed heel erg te schreeuwen. ik fietste voorbij en dacht dat nooit!!!! Ik ben blij met mijn beslissing dta ik geen alcohol meer wil gebruiken. Al zagen de talrijke terrasjes er weer verleidelijk uit. Het went echter wel, omdat ik er helder langs fiets.
Wel nog erge last van concentratieproblemen. Lastig op het werk. loop af en toe te hannessen op het werk. Geef daar mijn toestand de schuld van. Herkennen jullie dit? Zo ja, hoe lang duurde dat dan bij jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Soothe, rekenwonder, rekenwonder... reken, ok, maar wonder??? Aan de andere kant zeggen ze ook wel dat wie niet in wonderen gelooft geen realist is. Ik heb wel wat met getallen maar ben niet echt goed is wiskunde en dat soort zaken...

Marieke, als dit forum een soap was was jij een prima scriptschrijfster geweest. Ik bewonder je beschrijving van al je vervolgverhalen: de buurvrouw, de zoon, de vriendin van de zoon, de caravan, de accordeonmuts.... Als het allemaal niet echt was geweest had ik er van kunnen genieten, nu kan ik je alleen maar sterkte wensen met al die voortslepende kwesties. Knap dat je nu toch zo lang en standvastig ADB bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEm,

Ben jij twaalf uur van huis om te werken. Moet je dan zo ver reizen?

Concentratiegebrek heb ik toch wel een maand gehad. Nu nog af en toe, maar het gaat veel beter.
Soms wist ik echt niet meer wat ik aan het doen was, en ging vervolgens wat anders doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...