Spring naar bijdragen

zaterdag, 30 juni 192007....hihihaha...


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen alvast voor iedereen die zo gaat wakker worden... Ben in een goed humeur. Wel wat grieperig maar daardoor niet meteen helemaal van de wereld..
Ik voel me na zoveel tijd alco-loos gewoon lekker alcoloos. zonder er eigenlijk bij na te denken. Dit forum is nog steeds voor mij een soort van ijkpunt.
De verhalen van anderen zijn nog altijd tot voorbeeld van m'n eigen alcoloze leventje..Ik dank jullie dan ook van harte voor jullie openhartige verhalen. Ik voel soms de ellende die ik zelf meegemaakt heb weer heel erg werkelijk worden, en dan voel ik me weer groeien in mijn overtuiging dat alco niets, maar dan ook niets toevoegt aan het leven op zich. Of dat nou super positief is, (20 miljoen winnen in een loterij) of negatief (in mijn geval een scheiding) alcohol zal daar niets aan verminderen of vermeerderen.
Alleen het tijdelijke gevoel even verdoven maar die werkelijkheid komt er sowieso...

Ik ben nu 4 dagen alleen (met hondje), mijn vrouw is 4 dagen met een vriendin op pad gegaan. Ons huwelijk is niet geweldig, maar toch mis ik mijn vrouwtje... zit hier maar alleen 's nachts te typen. Doe ik normaal nooit... Hier zit een heel verhaal achter, natuurlijk, maar dat is te zeer privé..voor de duidelijkheid nog wel even vermeldenI dat er nóg een heel lief vrouwtje.is opgedoken...
En dat maakt het allemaal zo ingewikkeld.. Hoewel.. Tja,.. wie is er gewoon aan geworden om z'n hart, z'n gevoel te volgen.. En dan klinkt gevoel ineens weer heel gestructureerd Gevoel moet vaak voor de omgeving verklaard worden... zitten vaak heel praktische zaken aan vast. Maar gevoel is verd*** gevoel.. daar kunnen nog zulke theoretische regels op los gelaten worden, ieder mens is een individu. EN je kunt wel leven volgens regels... je bent altijd jezelf en nooit de regels;;;daar ontstaat de chaos!! ''''''''

Ik spring nou van de hak op de tak... ik vind het ook ontzettend jammer dat mensen als 'ferry, Soothe enzovoort. geband worden om futiliteitjes... Tja, ik weet het.. futiliteitjes kunnen enorm groot zijn, maar in wiens belevingswereld dan wel??? nou ja.. het blijft jammer dat zulke creatieve geesten monddood gemaakt worden om een paar verkeerde woorden.... En ja, ik weet tegelijkertijd ook dat er grenzen gesteld zijn die in acht genomen moeten worden... Het valt me mee dat de moderator nog steeds een mens is en geen machine... Dat zal de binnenkorte toekomst wel zijn...









wr gevoel is verd*** gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Weer een zaterdagochtend zonder kater. Dat maakt een mens blij. Ondanks de spanningen op mijn werk sleep ik me door deze periode zonder alcohol er doorheen. Het is ene kant een heerlijk gevoel, aan de aan de andere kant heb ik momenten gehad en waarschijnlijk krijg ik ze nog dat ik liters alcohol naar binnen wilde werken. Gelukkig ben ik al 3,5 weken ADB en heb niets gedronken.
Vandaag wordt het voor mij moeilijk. Ik moet de hele dag op een huwelijksfeest en dat wordt moeilijk want ik kan niet verschuilen achter de smoes dat ik de BOB ben omdat ik word opgehaald. Dus moet ik ergens vandaan de kracht gaan putten om niet te drinken en nee tegen aangeboden alcohol te zeggen. Wordt best moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai sandra,
het is niet zozeer het nee- zeggen tegen alcohol maar meer het nee- doen... Ik denk niet dat er iemand zal zijn die jou met geweld een trechter op je keel zet en daar dan alcohol in giet... Je moet zelf overtuigd zijn van het feit dat je geen alco-houdende dranken tot je wilt nemen. Dat je ook je dorst kunt lessen met andere sapjes.... toch. Kom je op een bruiloft voor het bruidspaar of voor de alco??? Tja, ik weet dat helaas het antwoord vaak het laatste is. Maar vraag je in dat geval af of je sowieso wel zal "moeten" gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@koh:
Prachtig omschreven... en ik maar zoeken naar een verklaring... :D

Goh, Ferry ook al gaband... jammer zeg, meer dan jammer. Het heeft wel iets communistisch... spannend hoor.

Gelukkig heb ik nu een zwarte band voor mijn ogen (of is dat die roze bril?) en ben onherkenbaar. Heb er voor gekozen, om anoniem te blijven.

Ik ben laat gaan slapen en ben weer vroeg op. Heb een hele leuke dag voor de boeg, zolang ik mn hart maar volg en niet mn verstand laat spreken... ZWIJG!

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is er een jarig, hoera, hoera
Dat kun je wel zien dat is hi!
Dat vinden wij allen zo prettig, ja, ja
En daar om zingen wij blij:
Hij leve lang, hoera, hoera
Hij leve lang, hoera, hoera
Hij leve lang, hoera, hoera
Hij leve lang, hoera hoera

Lang zal die leven, lang zal die leven,
lang zal die leven in de gloria
in de gloria, in de gloria

Enz Enz

Soothe van harte jongen en dat je maar een hele verstandige jongen mag worden....
:moon::heart::musicnote::sun::present:

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he mick, dat communistisch nu ook al spannend en old fashioned leuk kan zijn, hè?? Tijden veranderen.Dat is een feit... M'n eigen vader is destijds voor de russen en het communisme gevlucht uit z'n vaderland, (Letland)met achterlating van z'n familie, en hier terecht gekomen... Communisme en Russen dat zijn twee gevleugelde vijand-woorden geworden in mijn woordenboek... Gelukkig ben ik zodanig opgevoed dat ik zelfs tegen het vijandsbeeld van m'n vader ook weer een positief beeld kan zetten. Het scheelt waarschijnlijk wel dat m'n vader al 15 jaar dood is, maar toch heeft hij me meegegeven dat liefde en vergeving een groot goed is. Hoewel hij zelf nooit zover is gekomen om de RUssen te vergeven voor het bezetten van z'n vaderland heeft hij mij wel dat gevoel mee kunnen geven op de een of andere manier. Of ik ben gewoon een watje... kan ook nog.. In dat geval zeg ik: Viva la Monde, viva les watjes....!!! Nou ja, ik ben gewoon erg passivistisch ingesteld.. wordt me niet altijd in dank afgenomen maar ik ben er al wel 50 mee geworden...
en excuses als m'n frans niet helemaal frans is... hi hi, mick, je weet wel waarom, hè?

Komt er voor mij op neer dat je soepel moet kunnen zijn in je leven. Soepel naar jezelf toe, soepel naar anderen... Soepel, m.a.w. elastisch naar alles om je heen. M"n vorige onderschrift ging over het nemen van alles met een korrel zoutlll Zo is het ook eigenlijk... Neem het hele leven met een korrel zout, m.a.w. zie de humor van vele dingen, zelfs van dingen die niet leuk zijn. Van de meest dramatische dingen is wel een grapje te vormen... pak die kleine mogelijkheid om het leven leefbaar te houden.. In eerster instantie misschien met een schaamvolle lach, maar als je er wat langer over nadenkt.... best wel leuk....











v

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom zit er nou zo'n enorm blok leegte onder m'n laatste bericht????
Wat doe ik fout?? want ik zie een verloren "v" ergens onderaan staan en ik kan me niet herinneren dat ik na een heleboel niks nog een V zou hebben getypt.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, een vredesteken... Wat ben jij toch ook een watje, Koh! :P

Joh, het maakt niet uit of je geen Frans, Russisch, Duits of Fries kunt spreken... als je de taal van de liefde maar verstaat.... hahaha, over watjes gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,
Veel plezier vandaag!! Zoals je nu opgestaan bent, zo sterk, het gaat je lukken vandaag, dat weet ik zeker. Natuurlijk je zal die mensen zien drinken en je weet hoe lekker het is.
Ik vergelijk niet drinken tegenwoordig met een dieet....Als ik geen suiker mocht hebben zou ik ook naar zoetigheid verlangen en dat dan niet mogen. Want is het niet goed voor mijn gezondheid en suiker eten: daarvan zou ik ziek kunnen worden. Nou met alcohol is dat net zo.
Heb ik me pas op de fiets bedacht op weg naar huis, toen ik zin had om een glas in te schenken als ik thuis was. Al die mensen die zich aan een dieet moeten houden, nou dit is mijn dieet.
Die gedachte helpt mij in ieder geval, als ik me "zielig"dreig te gaan voelen.

Kohtje,
Dat heb je zeer helder omschreven. Wat een strijd met jezelf en wat zal je daaruit sterk naar voren komen. En wat ben je al sterker geworden!!

Luciene,
Hoe gaat het ermee ?
Is de oorzaak van de lekkage verholpen?

Corinne,
In reactie op een berichtje van je gisteren: ik ben ook heel erg bang om terug te vallen. Zo bang dat ik die angst niet moet laten overheersen. Angst wordt groter als je het aandacht geeft en dat werkt inderdaad zo. Alleen weten en doen zijn twee verschillende dingen. daar heb ik wel moeite mee.
Ondertussen loop jij fier op me voor zo'n 5 1/2 week! en het gaat goed met je!! Zolang die afstand tussen ons gelijk blijft gaat alles goed, toch?

Mick,
Een hele fijne dag. Het weer zit in ieder geval mee...

Ferry, als je meeleest: veel sterkte joh en ik hoop je spoedig hier weer te zien met de mededeling dat het hartstikke goed met je gaat!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, wat gezellig dat je er bent.
En wat een mooi tijdstip om een draadje te openenen, 4.44! Yja, die slapeloze nachten, daar weet ik alles van. Gelukkig slaap ik beter de laatste tijd, meestal dan. Het leven gaat niet over rozen maar he; we drinken niet.
Koh, sterkte met de strijd!

Ferry, :D:present::heart: Tot gauw.
Soothe, gefeliciteerd en hou vol.

Haha, Marieke, ik moest zo lachten om jou; 'koh heb niet je hele verhaal kunnen lezen want ik heb mn lenzen niet in, hihihi.

Heerlijk toch zo'n forum. Was gister gefrustreerd, mn laptop kan hier niet altijd goed het signaal oppikken en dan kan ik niet op internet, grrrrrrrrrrr.

Mick, goedemorgen terug.
Sandra, lekker he nuchter wakker worden.
Ben gister naar de film geweest en daarna natuurlijk nog ff wat drinken, zaten een ploeg Engelsen, lekker aan het bier.
Bammetje kijkt ernaar en denkt; 'ikke lekker niet'.

Donderdag bij de AA ook over gesproken, het is nu zelfs geen optie meer, drinken. Ook al voelde ik me erg rot de afgelopen dagen, toch is gaan drinken geen optie. Ik zie dat ik energie moet steken in het veranderen van mijn denken, rust in moet bouwen en dat vind ik lastig. Maar weer aan de drank, neeee.

Vanochtend werd ik wakker met een goed gevoel. Dat is fijn.

Heb een fijne dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai, Bammie.. was dat precies om 4.44 uur...? ach geluk is met de dommen hè? Hoewel, wat is geluk... 4.44 zegt me eigenlijk niks... minder dan 666. Had ik toevallig gisteren een gesprekje over met een cassiere van de supermarkt... Ik moest afrekenen: €6,66. Ik zeg dus dat drie zessen het teken is van het Beest, de Duivel... of ik niet mag afronden of €6,70 .. Groot onbegrip toen ik het had over het teken van het beest.. ze keek me aan op een manier die ik zo herkende uit de peri0de dat ik onder invloed vaak ook allerlei flauwe grapjes maakte... Dit keer was ik echter niet onder invloed en zeker niet flauw...Maar ja, dan denk ik al gauw weer dat mijn kennis van het getal 666 nergens op slaat en dan weet ik op mijn beurt weer niet waar ik blijven moet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

@Soothe,
Een hele fijne verjaardag gewenst. Geniet ervan en laat Woef je een kleffe lik geven.
:musicnote::present::moon::sun::):musicnote::present::moon::sun::):musicnote::present::moon::sun::):musicnote::present::moon::sun::):musicnote::present::moon::sun::)
Hou het ADB.

@Ferry,
Ik begrijp dat jij ook verbannen bent: kom maar gauw terug en heb een fijne dag vandaag.

@Aan alle andere,
Relatieproblemen, verliefdheden, vertrouwensbreuken.
Ze kunnen zonder alcohol worden aangepakt.

@Marieke,
Succes met het koor. Ik hoop dat het lukt om die bijna 90 mensen te begeleiden. Je zult wel hard moeten trekken om er bovenuit te komen met je accordeon. Ik had begrepen dat je zus je zou komen versterken, gaat dat niet door? Ik hoop in ieder geval dat het weer meezit.:rose:

@Sandra,
Geniet van het feest en laat je niet kennen. Is er iemand bij je die een oogje in het zeil kan houden?

Zo, ik ga me klaarmaken om naar mijn vriendin te gaan.

Ik wens jullie allemaal een ADB dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ferry laat jullie allen groeten, het gaat goed met hem. Bedankt voor alle steun die hij ontvangt van veel mensen, hij leest lekker mee(dus niet teveel roddelen) en is en blijft ADB.

Hij wenst jullie allemaal een goed weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, van harte gefeliciteerd met je verjaardag... Had steeds de indruk dat je jonger was.
Zo zie je maar wat alleen geschreven woord kan vertekenen, hè?? Tjsa... ben het ook niet helemaal eens met het "banbeleid" van de moderators, maar ja, dan denk ik maar weer: hahahaha, we blijven ook maar allemaal kleine kinderen, he? Die op bepaalde tijden op hun vingers getikt moeten worden... Waarom???????????? Geen idee. Maar het zal wel goed zijn... Je bent in elk geval tijdens je banning niet uit m'n geheugen en ik hoop maar dat je hier triomfantelijk terugkeert met de mededeling: Ruim 2 WEKEN!!!!!!!!!!!!!!alcovrij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Soothe,

Gefeliciteerd!!! Jammer dat je je verjaardag in de bajes moet vieren, maar ja joh... je bent weer bijna vrij! Geen vieze rommel kopen he daar, ook niet als ze je een fles Chablis proberen aan te smeren... het blijven boeven.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, wat ik altijd doe als ik niet wil drinken is mezelf voorstellen dat ik een onderzoek ga doen naar wat alcohol met mensen doet.

Drink je zelf mee dan ga je makkelijk mee in de hele "poepelegein" ga je het observeren dan ziet het er alleen maar belachelijk uit, dronken mensen! als je nuchter blijft dan zie je pas echt wat alcohol met mensen doet... steeds harder praten, drukker worden, om mensen gaan hangen, irritant worden.. als buitenstaander is dat heel maf om te observeren en dan snap je eigenlijk niet wat er nou zo leuk aan drinken is... bij mij werkt het vaak dan zo dat ik niet eens meer wil drinken...

succes vandaag met je observatie opdracht en als jij morgen fris opstaat moet je die mensen maar eens bellen die vandaag hebben gezopen... oh wat voelen ze zich beroerd en oh wat voel jij je lekker fris!

Soothe, ik ken je niet maar gefeliciteerd! en iedereen een fijne dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...