Spring naar bijdragen

Donderdag 12 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fauve,


jouw problemen zijn net zo erg dan die van een ander.Dus gooi het eruit.
Dan kunnen we ook helpen. En het fijne van dit forum is de anonimiteit. Dus wat let je?
Het lucht echt op om af en toe je hart te luchten. En het is ook fijn om een schouderklopje te krijgen van je medestrijdsters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, volgens de advocaat van mijn man zou ik nog terug kunnen binnen 6 maanden, als ik zeker weet dat er dan herstel zou zijn. Het officiële ontslag heb ik ook nog niet binnen, duurt ontzettend lang.
Ik zit nu ook de hele tijd te denken wat ik moet doen. Ik ben nog zo bang, dat ik die energie en die kracht die ik de laatste weken had zo weer kwijt kan worden en dat het werken dan echt niet gaat.
Ik zit echt even in een dilemma met mezelf. Ik ben bang als het mislukt en ik alle moeite heb gedaan om terug te komen op mijn werk, ik weer aan de drank zal gaan en me een ontzettende loser ga vinden.
Ik ga hier nuchter even goed over na denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marion,

Ik heb 2 dagen niet gedronken, klinkt misschien wat vreemd maar mijn doel is om minder te drinken.
Dat gaat goed maar als ik nu drink lijkt het wel of ik de dagen dat ik niet drink wil inhalen.
Lig nu met mezelf in de knoop of het wel verstandig is om te minderen, kan beter proberen om helemaal te stoppen.
Het kwartje moet nog vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,daar ben ik weer.
Fauve;kom op ,hoe meer je mee schrijft hoe makkelijker het wordt,heb je een plek om te luchten.Bij de een werkt het:minder drinken,de ander zoals ik moet er echt helemaal afblijven.
Sneeuww.:ja zoals jij het omschrijft,dat vergeten,dat bedoel ik!!!Maar wordt het weer beter????
hoe is het verhaal van je werk precies??(als je het wilt vertellen tenminste)Ik denk dat dat voor mijn tijd gespeeld heeft???
ben nog even weg,tot later Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mies, Marion en Delta

Bedankt voor jullie lieve woorden, geef me nu al een goed gevoel.
Ik heb net de hond uitgelaten en ga nu koken, heb gelukkig geen trek in alcohol.
Ik hoop met jullie steun door deze moeilijke periode heen te komen en ook wat voor jullie te kunnen betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minderen is echt heel lastig heb ik gemerkt, werd ook van een dagelijkse drinker een af en toe drinker, 1 a 2x per week... maar werkte in zo'n minderweek dus net zoveel alcohol weg als toen ik nog dronk.. en ik ga door tot de vroege uurtjes.. alles moet op!

Donderdag was altijd mijn drinkavond.. dus het is even slikken vandaag, tuurlijk ligt er een gremlin op de loer die roept, meid, kan jou het schelen, als je nou gewoon effe los wil, je hebt het verdiend hoor, je hebt zo hard gewerkt..... ik zat net spontaan te janken bij de gedachte aan een fles witte port... dat dat nooit meer zou kunnen... en het idee dat mijn collega's nu in de kroeg zitten en ik hier alleen thuis...

nee, ik doe het niet! dan ben ik na vanavond 3 weken droog!

Het lijkt of ik heel veel energie heb en dat is ook eigenlijk wel zo denk ik ben namelijk erg slecht in mijn rust nemen .... dat is geloof ik ook een overlevingsmechanisme van mij.. doorrrennen, neerstorten, doorrennen... wel reuze handig bij een verhuizing maar ik weet dat de inzinking die daarna komt ook groot zal zijn.. de afgelopen 2 weken heb ik helemaal niet hoeven voelen en nadenken door al dat gewerk.. morgen ben ik vrij... vandaar het enorme verlangen naar die ontspanborrel die het neerstorten soms iets makkelijker maakt.. want voor hetzelfde geld ben ik morgen totaal de weg kwijt, en komen al die emoties tegelijk.. we zullen zien, ik ben er klaar voor, het is voor nu lastiger om deze avond door te komen dan om te denken aan de emoties die voor morgen op de loer liggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fauve,

Afgelopen maandag dacht ik ook even een glaasje te kunnen nemen om allerlei onbestemde onderbuikgevoelens te dempen. 15 Maanden geen druppel genomen, er niet naar getaald, maar opeens kwam die gedachte aan een borreltje bij me op. Eén of twee glaasje (daar ga ik de fout al in, met dat óf twee) en dan me weer eens even lekker ontspannen voelen. Want ik was zo moe van die spanningen die me al enkele maanden achtervolgen. Leek me dus een goed plan. Leek me dus dat dat moest kunnen na al die tijd.. Leek... Maar gottegot, wat ging dat snel allemaal.. Het 'ouderwetse' gevoel van "he, lekker" was er heel snel. Maar toen kon ik niet meer stoppen. Toen begon ik signalen uit te zenden naar enkele bekenden maar was natuurlijk al te laat.. Op het moment dat die eerste gedachte bij me opkwam had ik die lijnen al moeten uitgooien, maar stiekeme drinker als ik altijd was, dacht ik ongemerkt wel die een of twee glaasjes te kunnen nemen.

Ik wist zelf heel goed dat ik fout zat, gelukkig. Ik weet nu ook dat ik mezelf voor moet blijven, mocht ik die drang weer krijgen. Niet eerst maar proberen, maar eerst melding maken. Ik weet nu echt van mezelf dat één glaasje teveel is. Dat wist ik in theorie al wel maar de praktijk heeft me er nu van overtuigd dat ik NIET een beetje kan drinken.. En die spanningen, ach, daar valt uiteindelijk wel mee te leven. Die lossen zich wel op, vaak zelfs helemaal vanzelf. Er zijn wel steeds weer nieuwe aanleidingen voor spanning, maar ze horen bij het leven. Door te gaan drinken veroorzaak ik alleen maar opstoppingen in deze stroom waardoor er een stuwmeer van spanningen ontstaat. Het middel is dan uiteindelijk erger dan de kwaal.

Sociaal drinken is voor mij een kop koffie of een glas frisdrank. Heb ik me de afgelopen 15 maanden heel sociaal mee kunnen handhaven. Dus ga ik maar weer op mijn manier sociaal drinken. Alcohol is geen sociale plicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve tapas ik zal aan je denken ,stuur de gremlins de deur uit als ze komen en kom hier op het forum.na zoveel activiteit is je toch ook eens gewone rust gegund zonder dat de gremlins dit komen verpesten.Ik weet zeker dat iedereen je zal steunen,en ik doe het na morgen van veraf(vakantie adres) ook.
En Kohtje ja voor mij is dat ook zo.door de eerste te nemen ben ik elke keer weer begonnen,dit keer wil ik het anders doen,door de eerste te laten.


Zo ik ben grotendeels ingepakt,maar met deze hersencellen weet ik niet of ik niets vergeten ben.

Echter ik ga ook niet weer alles uitpakken om te checken,moet er niet aan denken......ik zie het wel als we er zijn.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas
mijn beste advies voor jouw is gewoon vroeg naar bed gaan.
Zodra de emoties komen en het gevoel van paniek.....naar bed en naar dromeland...daar kan de drang naar alcohol je niet bereiken en je bent sowieso ook nog fitter voor morgen.
Veel succes met je "donderdag"

Liefs Safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai,

Had niet uitgelogged. Was er wel, maar was er dus niet! Nu dus wel!
Zo Fauve, je kent me dus. Aangenaam, zou ik zeggen.

Kohtje, even rot. Gedane zaken nemen geen keer, lig er niet wakker van. Pak de draad maar weer op.

Wie heeft dat onderschrift, even in mijn woorden. Vallen geeft niet, pas als je niet meer opstaat.
En je bent er weer, dus DON'T WORRY. Ga je goed.

Nu ga ik koken, maar als ik over mijn schouder kijk, kan ik meellezen.

Groeten, Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik ben eergisteren best wel hard tegen je geweest, maar ik herken het gevoel dat je beschrijft wel. Op het moment heb ik ook dat gevoel van 'ik ben zo moe', en ik zou even willen ontspannen, even de teugels laten vieren, de controle loslaten en me even laten gaan.
Nog steeds heb ik geen spat geschilderd. Na twee uurtjes schoonmaken vanmorgen was de koek alweer op, en was ik doodmoe en zonder fut. Er moet zoveel, en er is zo weinig van mij, die het allemaal moet doen.
Ik lees Tapas, die nu al weet hoe moeilijk het gaat worden als al dat werk wegvalt, en ik weet dat het vandaag donderdag is en weet ook hoe het voelt.
Ik lees mensen die moe zijn, en ik weet hoe het voelt om moe te zijn want dat ben ik al heel lang. Alleen weet niemand me te vertellen wanneer het over gaat, en óf het ooit over gaat. Misschien ben ik wel gewoon zo oud.

Ik kan soms zo verlangen naar iemand die zijn arm om me heenslaat en zegt "laat maar zitten, rust maar uit, ik doe het wel even voor je". Maar al is zo ongeveer de hele wereld verliefd naar het lijkt, voor mij is die persoon er niet en komt er ook niet. Ik ben moe van opgewekt zijn, ik ben moe van sterk zijn, ik ben moe van doorzetten, ik ben moe van flink zijn, ik ben moe van zorgen, ik ben moe van moeder zijn en ik ben moe van altijd er alleen voor staan.

Ja, ik heb op het moment zin in die roes, ik heb zin in de nepvrolijkheid en de nepenergie en ik heb zin er vanavond niet te zijn. Ik zou er zelfs de kater voor overhebben. En toch doe ik het niet, en niet omdat ik niets in huis heb, want daarvoor is een oplossing te verzinnen. Ik doe het gewoon niet, ik neem de eerste niet, al heb ik mijn dag niet vandaag en vind ik het leven k**te.

Ik hoef geen reactie, wilde het alleen even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna:heart:

Je kan niet verwachten dat de tijd om te helen van alcohol niet evenaard met de tijd die je er aan besteed hebt.
Geduld meid....die moeheid zal beter worden en gisteren heb ik het ook al een keer voorgesteld.
Koop een sapcentrifuge en maak zelf groente en vruchtensappen.
Veel goedkoper
veel gezonder
leuk om te doen
veel afwisseling.

Een favoriet sapje van mij en mijn man is: bleekselderij, appel, rode bieten en spinazie bladeren
het is net een energiebom...en erg lekker..je gelooft het waarschijnlijk pas als je het probeert maar ik beloof je zoiets heerlijks koopje niet in een pak.
En zonder conserveringsmiddelen en met echte vitamines
Mijn sapcentrifuge is heelas na jaren overmatig gebruik stuk gegaan maar zodra we onze mijlpaal behaald hebben .nl 1 maand kopen we er weer een.
Safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. "k heb een 'drukke' dag gehad; eerst heb ik tot 12 uur uitgeslapen, daarna ben ik naar mijn Afghaanse Fatima geweest, dan allerlei dingen geregeld met de computer, even met dochterlief naar de Postbank en lekker avondeten gegeten. Allemaal kennelijk heel vermoeiend, ik ben bekaf, en dan ben ik nu al sinds eind vorige week. Zal die snotverkoudheid wel zijn. Die gaat wel over.
Ik heb al jullie berichten van vandaag gelezen en zie dat jullie weer hard gewerkt hebben aan ADB worden, blijven, opnieuw worden en blijven, net als ik.

Heb nog zitten chatten terwijl ik dit bericht aan het typen was, dus heeft lang geduurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies,

een hele fijne vakantie.

Sadi, leg eens uit hoe zo,n sapcentrifuge werkt. Doe je daar stukjes groentes in?
en die 4 groentes mix je ze dan og gaan ze er allemaal tegelijk in.Zal eens in de winkel kijken hoe het een en ander eruit ziet.Lijkt me wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, je omschrijft precies het gevoel wat ik ook heb, was 3 weken geleden zelfs nog erger, moe van alles, niks meer leuk vinden, klaar over uit, waardoor ik echt weer meer ben gaan drinken, en vaker... inmiddels 3 weken AdB is het gevoel er nog steeds maar kan ik het wel meer accepteren nu.. het schijnt er momenteel bij te horen dus ben ik voorlopig gewoon een saai, vlak, saggerijnig, niet sprankelend mens

zou dat dan toch weer het sleutelwoord zijn? acceptatie????? ik die moet accepteren dat ik het leven momenteel niet echt leuk vind en jij die nu moet accepteren dat je zo moe bent en beiden accepteren dat we die arm om ons heen missen en niet hebben....

ben bang dat dat het inderdaad is.. helaas pindakaas... De ergste trek is ook alweer weg, het is meestal echt dat tijdstip dat je uit je werk komt, boodschappen gedaan hebt en gaat zitten.... nu gewoon weer per uur verder tot ik naar bed ga, gaat lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, het is idd alweer "jouw donderdagavond"en ook al heb je de Gremlins op visite, laat ze maar zeuren.
Je kunt het.! Maak de drie weken vol.


Wat mij ontzettend helpt de laatste weken om niet aan de alcohol te gaan is een spannende serie, die mijn zoon heeft gedownlaod. De serie heet 24. Hij heeft seizoen 1, 2, 3, 4, en 5 voor mij op cd gezet.
Elke serie heeft 24 afleveringen. Ik ben er helemaal verslaafd aan en vergeet gewoon de alcohol. Het heeft mij echt door de moeilijkste tijden heen gehaald. Ik ben nu op de helft.

Ik heb ook van die gezonde waterijsjes gehaald van Festini, met maar 47 cal. Als de trek heel erg wordt, dan neem ik 's avonds zo'n waterijsje. Mijn trek neemt dan heel erg af.

Ik weet nog van 21 jaar geleden toen ik gestopt ben, dat de eerste maanden het ergste zijn, althans zo heb ik het toen ervaren. Dus alle "hulpmiddelen", om van de alco af te blijven zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...