Spring naar bijdragen

Donderdag 12 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

De titel van het draadje van gisteren, daar borduur ik maar weer op voort.
Ondanks de gremlins die bij een aantal op bezoek waren, hebben we het toch maar weer gered!
Daar mogen we onszelf wel een klopje op de schouder voor geven!!
Waar we gebleven zijn gisteren, wel ik me voor dat we daar verder gaan. Weer een dag zonder alcohol erbij. Veel succes en sterkte allemaal!!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

De Grimlins van gister zijn verdwenen. Ben fris als een hoentje wakker. Heb er veel zin in vandaag. Heb het gevoel alsof ik een berg heb overwonnen. Nu ziet het leven er heel mooit uit. Zonder mijn forum-genoten had ik het gister niet gehaald, dus nogmaals mijn dank.
Voor allen een mooie dag en we gaan verder met de ingeslagen weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal:rose:
Gisteren weer laat geworden van het weekend kan ik eens lekker s,avonds met jullie meeschrijven.
Werk gaat voor jammer genoeg.
:rose:Heb alles even terug gelezen en zie dat het gisteren goed is gegaan en alle gremlins zijn verslagen.
Dat snoepen heb ik ook erg last van doe het eigenlijk al jaren als de trek te erg word.De laatste tijd vaker ik heb eigenlijk de laatste weken dagelijks trek.Misschien komt het ook wel door het snoepen veel zoetigheid gehad en als ik dan een dagje niet snoep dan komt die trek weer boven.
Zo blijf je aan de gang jaar in jaar uit in het zelfde cirkeltje drinken niet drinken en dan snoepen en geld uitgeven daar ben ik ook een ster in.Moet wel zeggen dat ik in al die jaren dat ik drink ook heel erg veel in beweging ben gebleven.Heb zelf gelukkig nooit dagelijks gedronken maar ben wel eens bij de brijderstichting geweest en daar zeiden ze dat dat de gevaarlijkste drinkers waren die maar ééns in de zoveel tijd drinken.Dan loopt het meer uit de hand zei ze.
Heb ook anderhalf jaar geleden bij de brijderstichting gelopen en daar hadden ze de behandeling maar gestopt want ik had 7 maanden lang totaal geen trek in drank en toen ik daar kwam had ik al een paar weken niet gedronken.De brijderstichting was voor mij dus niet echt een uitkomst.
Ga zo nog even naar mijn 2 verslaving kijken (gouden kooi droomde vannacht dat ik er ook in ging)en dan ga ik werken.Niet allemaal lachen ik weet dat de meeste mensen gruwelen van de gouden kooi.
Groetjes jojo

De grootste prestatie in het leven is niet om nooit meer te vallen,maar om iedere keer weer op te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een enkele bui

Van het zuidwesten toenemende bewolking. In het noorden nog steeds enkele buien. Vanmiddag valt er in het zuidwesten af en toe regen, deze breidt zich langzaam oostwaarts uit. Grote hoeveelheden worden niet verwacht. Het wordt een graad of 19 en er staat overwegend een matige westenwind, kracht 4. In het Waddengebied is de wind eerst nog vrij krachtig 5 Bft. Vrijdag hebben we een wisselende bewolking met vooral in de ochtend plaatselijk regen. Het wordt ongeveer 21 graden. De wind is zwak tot matig, rond kracht 3 en komt uit zuidwestelijke richtingen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen,

Ik ben weer boven water, de tsunami overleefd zogezegd.. Was wel heftig, hoor. Maar ben voorlopig wel weer "genezen".. De koffie begint me weer te smaken en dat is een goed teken. In het verleden duurde dat meestal een week na een heftige drinkperiode. Ik ben weer helemaal klaar voor het gewone nuchtere leven en pak de draad weer op waar ik hem maandag heb laten vallen.. De bibberhandjesperiode is ook weer voorbij dus ik kan zo weer lekker gaan schilderen. Gelukkig heb ik dat de afgelopen twee dagen niet gedaan. In het verleden heb ik menig schilderij verknalt door er met een wazig hoofd aan te gaan werken. Na afloop bleek het dan één grote knoeiboel te zijn. Moet er niet aan denken dat ik dat nu weer gedaan zou hebben. Ben nota bene al ruim twee weken met een schilderij bezig en dan zou ik dat in een klap helemaal teniet hebben kunnen doen...

Nou ja, om kort te gaan: ik doe weer mee met de wereld..

Iedereen een heel goede dag en wellicht tot hoors..

Groetjes, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Wat een fijn bericht Koh voor de start van deze dag.
Jawel die eerste laten staan en het grootste karwei voor vandaag is gedaan!

Dat is in elk geval wel mijn streven. Dag voor dag.
Ik ben weer in het gewone dagelijkse leven en heb een waslijst aan zaken die
gedaan en "even" geregeld moeten worden.
Maar ja mijn hele lichaam zegt anders, alles doet me nog zeer.
Gisteren toch geheel goedgekeurt door de arts. Daar ben ik op zich wel blij mee.
Het besluit heb ik nu dan toch moeten nemen, ik ga minderen met werken.
Het is voor mij gebleken dat ik mijn werk op deze manier niet ga volhouden.

Structuur in mijn dagprogramma biedt mij voor vandaag houvast.
Dus blik op oneindig en gewoon starten, mogelijk kan ik mijn dag
vanavond met een tevreden gevoel afsluiten en dat is toch wat ik wil. :)

Iedereen een fijne "droge"dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
eerst even bijgelezen.Teveel voor reacties....echter @ Sandra ,ik wil je zeggen dat ik blij ben dat je de gremlins hebt verslagen gisteren,wat je schreef was zo herkenbaar, en Kohtje blij dat je weer op het goede pad bent.
Dit is mijn laatste dag voor de vakantie dat ik op het forum komen kan........ik zal het 2 weken zonder moeten doen.Nu ik niet hoef te werken(daar heb ik geen computer)merk ik pas hoe gemakkelijk het is om het ding aan te laten staan en telkens even iets te schrijven /lezen,dat het helpt de dag per seconde door te komen.Maar niets aan te doen,ik ga die 2 weken zonder alc.redden en dan kom ik gauw terug.Misschien kan ik een internet cafee vinden en zo online komen.
OVERIGENS IS HET NOG STEEDS ONMOGELIJK OM IN TE LOGGEN!!!

DAN WIL IK NOG VERTELLEN HOE HET GISTER AVOND BIJ MIJ VERLOPEN IS.
EEN COLEGA VAN MIJN MAN MET VROUW KWAMEN OP BEZOEK.iK VOELDE ME DAARDOOR AL ONGEMAKKELIJK VANWEGE HET FEIT DAT ER DRANK GESERVEERD MOEST WORDEN.MAAR OK,JE MOET ER DOORHEEN.TERWIJL IK DUS DE DAME EEN WIJNTJE GEEF GAAT HET LOOS:EN NEEM JIJ NIET,DOE NIET ZO ONGEZELLIG ENZ.ENZ.Nu is deze relatie altijd zo geweest dat we er allemaal vrolijk op los dronken,"sociaal" natuurlijk.Na mijn weigering bleven ze echter aan de gang ,en gingen ook nog insinueren dat ik niet zo moest overdrijven en dat zonder toch echt niet kon.Dit maakte het voor mij ook weer veel moeilijker om eraf te blijven.Van het een kwam het ander en kwamen we op het door mij gevreesde onderwerp:het laatste feestje op mijn mans werk:Daar heb ik me nl. niet erg voorkomend gedragen en mijn man verweet mij dit natuurlijk zeer(Als vrouw van de baas zette ik hem voor schut)Oooo,is het daarom dat je niet drinkt......wat stel jij je aan zeg...enz.
Ik drink niet mee,ik neem thee.....kan dit niet genoeg zijn moet heel de avond erover gaan dat ik niet meedoe!!!!!Natuurlijk...men is dit niet gewend van mij......maar ik ga echt niet vertellen dat ik alcoholiste ben en het daarom niet kan doen.



Mies is weer een dag langer ADB gebleven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Mies,
Heel sterk van je,misschien hebben die lui die zo aandrongen zelf wel een drankprobleem en kunnen ze het eigenlijk onderhuids niet hebben dat jij niet meedronk, dat jij sterker bent dan dat zij zijn.
Sommige mensen zijn zo hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo he Mies, wat een overwinning, het was vast makkelijker geweest om gewoon mee te doen en de discussies uit de weg te gaan. Toppie!!!! lekker aan de thee gebleven.. wat een raar stel trouwens, ik zou woest worden als ze me dat flikten, hoewel ik me ook vaak genoeg heb laten overhalen in twijfelperiodes. Wat denken ze wel niet! dat zijn in ieder geval geen vrienden dus, maar vervelende drinkmaatjes.. en als straf staan zij vandaag brak op.. en jij niet !!!!!!

Ik ben trots op je! even uitrazen... loslaten en verder gaan!! vakantie! wel vervelend dat je niet nog even een peptalk van AdB kan krijgen, maar als je gisteren hebt overleefd dan lukt het in de vakantie ook wel, of heb je niet een telefoonnummer van iemand van het forum dat je die kan bellen als het niet gaat? dan heb je toch een hulplijntje.. is misschien te regelen!

ik ga dag 8 in van verhuizing en opknappen, schoonmaken enz... pffft... de drank past daar niet eens bij, dan zou ik het allemaal niet trekken, maar als het zometeen klaar en af is dan zal het moeilijk worden. Morgen is het 3 weken na mijn laatste zuippartij! het is goed te doen dit keer al mis ik het ook wel, het afreageren met drank.. volgende week weet ik dat de echte dip gaat komen, dan gaat het werk gewoon weer verder en komt er rust... heeeeeeeeel gevaarlijk! dus ik ga nog steeds voor elke dag!

tot vanavond ergens denk ik... werk ze, of vakantie ze, vandaag, van het weekend wordt het 28 graden dus zoek de korte broeken en hemdjes maar weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marja,dank je
tapas,ik heb bewondering voor je,als maar in een verhuizing of aan het klussen.Waar haal je de energie vandaan?????Morgen 3 weken....ik feliciteer je nu alvast:present:,daar het morgen niet gaat lukken.
Ik baal inderdaad dat ik de laatste connectie misloop ,maar het is niet anders,kan het vandaag nog de hele dag proberen.....heb nog geen nummer van hulpverlener,maar in gedachten neem ik jullie namen samen met de symbolen mee.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mies, sterk van je!
Ik kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vond dat je bezoek zo bleef aandringen,
maar je bent bij je voornemen gebleven....je bent niet mee gaan drinken!
Goed van je! Dat moet toch wel een fijn gevoel zijn nu..?

Stien,
Fijne dag ondanks de waslijst aan dingen die "even" moeten.
De beslissing om minder uren te gaan werken zal niet zo makkelijk gemaakt zijn,
toe moeten geven dat het niet meer gaat lijkt me ontzettend moeilijk!

Kohtje,
Fijn dat je weer op aarde bent!
Schilder ze! :present:

Tapas, sterkte met de verhuis op je werk!
Dat je je nu realiseert dat de straks terugkerende rust gevaarlijk voor je kan worden,
geeft je de mogelijkheid je erop voor te bereiden!
Een :heart: voor jou......omdat het vandaag donderdag is!

Ik ben vanmorgen met moeite uit mijn veilige hoekje gekropen,
de spiegel heb ik maar overgeslagen....
Nooit geweten dat een mens zoveel kon huilen.
Ondanks de hoofdpijn en gezwollen ogen voel ik me opgelucht!
Ik heb het overleefd zonder te gaan drinken, en dat maakt me blij!

Fijne dag allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joan:heart:
Halllo Delta!!!Gewoon er in springen en vertellen wat jij wil,en reageren waarop jij wil.
Mensen ik moet ff een paar vakantie boodschappen gaan doen,maar ik blijf vandaag zeker jullie allemaal lastig vallen.....moet tenslotte 2 weken vooruit werken.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies
fijne vakantie en je bent een kanjer dat je het gisteren gered hebt..je bent sterk..niet drinken met mensen waar je het normaa lwel mee doet.... en Tapas heeft gelijk...dat zijn geen vrienden maar drinkemaatjes en die doen er niet meer toe.
het maakt nu niet meer uit wat drinkemaatjes denken want ze zijn allemaal jaloers opje kracht en willen hun eigen schuldgevoel weghalen door jouw te overtuigen mee te drinken. Super dat je het niet gedaan hebt. En in de vakantie red je het! Ik geloof in je!!!

Tapas...sterkte vandaag op je werk...en voor volgende week als derust gekeerd is en de angst het hoogst....denk daar dit weekend goed over na als je in je korte broek in het zonnetje ligt. Misschien een kadootje aan het eind van volgende week voor je zelf ..iets lekker luxe???

Delta2
Je doet het goed je schrijft gewoon gezellig mee en geeft advies...stelt vragen..laat zien waar je mee zit...stuurt gremlins naar de sterken en geniet van de kracht die hier heerst.

Ik ga met de hond aan de wandel

Ps fruit eten ipv snoepen werkt echt..je lichaam krijgt daar genoeg zoetigheid van...en je hebt nu toch geld over :-))))
Liefs
safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joan

Ook van mij:heart:
Huilen geneest je ziel en na al die jaren van alcoholmisbruik is er heel wat stuk gegaan.
dus veel huilen is goed en die zelf twijfel is ook normaal...dat betekent dat je aan het genezen bent.
Alleen een drinker denkt dat ie superman is en alles aan kan.

Wees niet bang voor je emoties...toen je nog dronk heb je ze allemaal verstopt en nu komen ze eindelijk naar buiten...da;s toch geweldig!!!
Sterkte vandaag
je kan het:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Sinds nu kan ik weer inloggen, het was gisteren niet mogelijk, wegens een technische storing bij Tactus.
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de belangstelling en prettige privemails en telefoontjes. De afgelopen 14 dagen.

Shoote bedankt voor je reaktie gisteren en ook voor mij geld zand erover. Ik hoop dat je nog steeds droog staat en dat OOK BLIJFT. sterkte.

Kohtje,Toen ik las dat je voor de bijl was gegaan, werd ik erg machteloos, ik kon niet reageren en je steunen, omdat ik niet kon schrijven. Maar ben blij, dat je weer bij ons mee gaat vechten. Tegen die rot drank.

Zelf gaat het goed met mij en ben nog steeds gelukkig niet in de verleiding gekomen of er behoefte aan gehad.

Alle nieuwen die ik nog niet ken, van harte welkom hier. Ik hoop dat jullie hier zullen vinden, wat jullie er van verwachten. En mijn ervaring is, komschrijven als je het moeilijk hebt. Je medelotgenoten trekken je er dan door heen. En dat kan dan wel eens ontaarden in harde woorden, maar onthoud, ZACHTE HEELMEESTERS MAKEN STINKENDE WONDEN. En dit is niet denegrerend bedoeld.

Hou het droog en heb allemaal een fijne dag.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ferry,
Ik had je een PB gestuurd. Maar er waren twee Ferry's. één met een hoofdletter en één met een kleine aan het begin,Ik heb het denk ik naar de verkeerde Ferry gestuurd!
Oké de inhoud verschilt weinig, van wat ik hier heb gezegd.
Ga je goed Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag echt helemaal geen energie. Omdat ik niet mag drinken of wiet roken heb ik gisteren 4 koppen koffie gedronken en normaal kan ik van 1 kop al niet slapen dus om 5.05 uur vanochtend was ik klaar wakker. Kon niet weer in slaap komen en heb een half uur yoga concentratie oefeningen moeten doen om toch weer weg te zakken....gevolg: wordt om 10 uur in een nare droom wakker waarin ik gekidnapped ben door een familie met allemaal kinderen...geen idee meer waarom maar ze wilden me niet laten gaan en hadden een val gezet voor mijn man die naar me op zoek was....ik slaperig tegen mijn man...HELP..IK BEN GEKIDNAPPED.....och zegt hij da's nog niet zo erg ik zit in de gevangenis omdat ik alle bibliotheek boeken in huis had gejat...hahahaha
Wat zijn we toch ook een stel...toch met de hond ons een half uur de natuur in gesleept en weer al vanouds verbaasd hoe vermoeid je lichaam reageert als je niet drink

Maar dat is gewoon een valstrik want die kremlins zijn je zwak aan het proberen te maken zodat je denkt dat alleen alcohol de pijn kan verlichten...FOUT FOUT FOUT...niet intrappen...het gaat wel over...soms..weken of maanden maar er komt een dag dat het beter gaat daar blijf ik op vertrouwen.
Moet nog zakelijke dingen regelen met rekeningen die ik al de hele week voor me uitstel en er is alleen nog vandaag en morgen.
Ik heb geen kracht.......snik

Safi
aangepast op typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...