Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 juli 2007


jojo

Aanbevolen berichten

BB, ja ik ben lerende. Ik heb altijd graag "geleerd" , maar dit is toch wel even wat anders en valt inderdaad niet mee.
Ik drink niet meer daar ben ik trots op maar ohhhhh wat heb ik nog geregeld last van een flinke kater, dat wil je niet weten!
Nog even volhouden Bammetje en dan ook voor jou vakantie!

Rudy, je hebt weer akelig precies de vinger op de zere plek weten te leggen.

Alco's hebben zo veel gelijkende eigenschappen dit is voor mij het laatste half jaar wel duidelijk geworden door hier op het forum te schrijven.
De herkenning over en weer, de verwoording lezen van een ander.
Soms zijn mijn ogen al half gesloten, soms van vermoeidheid, hier wordt ik weer wakker geschut!
Alleen "droog" staan werkt, alleen dan kun je er aan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eerst maar even een teken van leven van deze kant. Het is vandaag vrijdag de 13de en dat is in tegenstelling van wat er met deze dag bedoeld wordt voor mij wel een prettige dag. Ik krijg weer de beschikking over mijn pc en mijn huis en mijn tijd :). Mijn kleinzoon met vriendinnetje wordt weer opgehaald vanmiddag. Op zich was het heel gezellig maar het naar pretparken gaan en tenten helpen bouwen op zolder, wafels bakken enz enz enz is heel leuk maar ook zeer vermoeiend. Tussendoor had ik 's morgens dan ook nog afspraken in het ziekenhuis voor de botontkalking, bloed prikken om te kijken hoe na zes weken de waardes zijn en naar de ergotherapaut om te spreken hoe ik het moet doen om mijn handen niet meer belasten ivm de artrose.

Het feit dat ik vanmorgen voor de tweede keer deze week een beginnende micraine aanval had zegt waarschijnlijk genoeg.

Dan afgelopen weekend het tuinfeest wat ook veel gezeur opleverde met voornamelijk mijn huurder die zich overal mee bemoeide.... (tussen haakjes dat weekend is niet droog gebleven). Wat een week. Nou hiervan bijkomende ga ik eerst maar eens lezen wat hier allemaal gebeurd is.

In ieder geval zijn de bannelingen weer terug want dat soort nieuws kwam via de telefoon wel door!!

Later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sooth, niets ten nadele van jou hoor!
Niet iedereen kan pats boem in één keer volledig stoppen.
Ik hoop dat jij ook op jouw tijd de juiste knop kunt omdraaien.
Het heeft bij mij ook véél te lang geduurd voordat ik die
schakel kon maken.
Een nieuwe dag een nieuwe kans!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem. sorry dat het zo moeilijk gaat met je dochter en jou.. ik weet er van, heb 8 jaar geen contact met mijn moeder gehad, als dochter dus...
Uiteindelijk nadat ik in therapie een stuk gevorderd was moest ik in gezinstherapie, met mijn ouders.. drama, wilde ik echt niet... vreselijke gesprekken, gemanipuleer, verdriet, boosheid, verwijten.. maar uiteindelijk zijn we er uit gekomen en gaat het nu 6 jaar later eigenlijk best wel goed tussen haar en mij.. als ik haar maar niet te lang te veel zie ;) We hebben uiteindelijk onze weg er in gevonden, na een strijd van zeker 18 jaar. Het zijn ingewikkelde en moeilijke dingen!

Hoe is het trouwens afgelopen met de aanmelding voor volwassenonderwijs?

Ik ben helemaal niet saggerijnig vandaag, en dat is zo lang geleden.. zit hier zo te genieten.. zonnetje schijnt (hier wel :D)
kan me niet meer herinneren hoe lang dat geleden is, dat ik weer wat rust in mijn lijf voel, dat "ik hoef effe niks" gevoel... gaat goed dus!! vasthouden!!
en er driedubbel van genieten!

Jammer Soothe, dat het toch weer misging... de valkuilen liggen altijd weer daar waar je ze niet verwacht, maar je bent niet hopeloos hoor, hoogstens menselijk!
Gewoon jezelf weer bijelkaar rapen en doorgaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

That's life Delta, kom er wel weer uit!

Al de s**t om me heen, de enorme vermoeidheid. Lijkt of ik een zware ziekte heb!
Al de kleur die uit het bestaan trekt, er komt niets, maar dan ook niets uit m'n handen!

Ik draai op50%.

Heeft verdraaid veel van een depressie weg.

Oké beste mensen, houdt het droog, lijkt me beter.
Groetjes Soothe!

Taalfoutje!!!:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, allemaal,

Een goeie middag.

Gelukkig denken jullie niet allemaal dat vrijdag de 13de een ongeluksdag is.
Voor mij is dat altijd een prettige dag geweest en vandaag ook al weer.
Had ik deze week die sollicitatie verpest door me te verslapen, wel vanochtend belde de Rotterdamse vestiging van dat bedrijf of ik hen volgende week met een bezoek kan vereren. Dit heb ik natuurlijk niet geweigerd. Misschien hadden diegenen onder jullie die het over de voorzienigheid aanhaalden wel gelijk. Deze vestiging is dichterbij voor mij.

Mijn dochter verveelt zich te pletter en hangt dus de hele tijd aandacht te trekken.
Nu wil ze even haar e-mail checken. Dat zal ik maar even toelaten. Misschien gaat ze dan daarna wat anders doen.


Tot straks en laat die eerste staan.

correctie: Dat was deze week en niet de vorige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag inmiddels!
Ben naar school geweest en alle formulieren ingeleverd. Ik kreeg in ieder geval niet te horen dat het hopeloos was, omdat we te laat waren!
helaas stond er enorme MUTS achter de administratie, die me iedere keer op het verkeerde been zette.
Heeft u dit! Nee; dat hoefde niet, omdat enz. Als het allemaal lukt dan krijgt mijn dochter na de vakantie een intake. Dat we dan nog geen schoolboeken hebben, omdat ze nog niet weet wat voor profiel ze gaat volgen is weer een verhaal apart. In ieder geval heb ik gedaan wat in mijn macht ligt, verder moet ik afwachten tot de ambtelijke molen verder draait. Afwachten dus....
De boodschappen zijn inmiddels ook binnen.
Mijn man komt misschien toch vannacht thuis. Ze hebben nog geen hotels voor gestrandde reizigers geregeld, omdat ze de hoop hebben het mankement nog tijdig te kunnen regelen.

Corinne, leuk dat je een uitnodiging voor een gesprek hebt gekregen!
Overigens geloof ik niet in een ongeluksdag hoor. Het was ongetwijfeld ook gebeurt op 9 november of een andere datum. Nu kan ik echter lekker de schuld aan vrijdag de dertiende geven!

Luciene, blij dat je weer hier bent. Jammer dat het geen droog feest voor je is geweest!
Het zal een slopende tijd geweest met die kinderen over de vloer! Leuk, maar je zal inderdaad blij zijn dat ze zijn vertrokken! Tijd voor rust nu! Pak je zelf bij elkaar en ga er weer voor!. Gezien de klachten die je hebt en de medicijnen die je ongetwijfeld ervoor krijgt, zal drinken geen goed doen.

Soothe, je bent eerlijk, maar het is jammer om te horen! Zo blijf je steeds in de allerlastigste fase hangen! Kan je hiervoor geen hulp krijgen? Je zei ooit eens dat je niet voor hulp in aanmerking kwam! Waarom was dat, want als iemand hulp nodig heeft ben jij het! Ga aan de bel trekken man, want je kan het niet alleen!

Tapas, goed om te horen dat je inmiddels met je moeder door een deur kan! Rotsituatie! Ik hoop dat niet mee te maken, onze situatie vind al lastig genoeg zo.
Fijn dat je je zo ontspannen voelt. Was ook wel nodig, na wat je allemaal schreef de laatste tijd.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen

even pauze thuis..............de dag begon goed, maar is nu kl*te.
Mn man snapt niet dat ik moe ben.....ik zit toch alleen maar (bij mn dochter)..hij ziet niet dat ik daar ook de dagelijkse klusjes doe, op een kleintje let die net begint te stappen en dus gevaarlijk is voor zichzelf, dat ik hier ook nog een huishouden heb, enz enz..Zelf ligt ie te pas en te onpas lekker te pitten op de bank of op bed, zou ik ook wel willen.
Bovendien kost stoppen met alcohol ook wel enige moeite, maar daarvan heeft ie helemaal geen weet, heb hem er nog over gehoord in ieder geval.
"Heb je dit al, heb je dat al" zijn ook van die vragen, maar hoe kan ik dat, als ik niet thuis ben....
Heb zin om het bijltje er maar bij neer te gooien, dan voel ik al die dingen tenminste niet.
Het is dat ik zo weer naar mn dochter moet....maar daarna ga ik boodschappen doen...én me vanavond lekker uitleven, thuis vind ik toch geen begrip, laat staan een arm om me heen....
Ik zet dit niet uit medelijden neer hoor en hoef ook geen reacties, maar zo weten jullie in elk geval hoe ik me voel.
Jullie in ieder geval een fijne dag gewenst!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer eens een berichtje van mij.
Af en toe lees ik nog wel eens mee en ben ik toch benieuwd hoe het een ieder vergaat.
Met mij gaat het redelijk goed. Ik hou me nog steeds bezig met meditatie en boedhhisme en het leven ontwikkelt zich vanzelf verder. Vroegere contacten zijn hersteld, ik probeer het leven te aanvaarden zoals het is. Word ik daar altijd gelukkiger van? Nee, absoluut niet. En dat accepteren, daar zit volgens mij de cloe.
Het drinken? Soms sta ik wekenlang droog, soms drink ik een paar dagen een paar glazen, en heel soms heb ik een kater. Ik streef het niet meer na, helemaal stoppen, en neem het dag per dag. Inzicht en motivatie, je kunt het niet afdwingen. Het kan er zijn, en zo maar ineens weer verdwijnen. De drang om jezelf te zijn blijft toch wel komen als die eenmaal in gang is gezet.
We zijn allemaal op de goeie weg, daar ben ik van overtuigd. Heb vertrouwen.

Liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Ik reageer toch. Je vertoont nu een heel logische reactie! Je bent hartstikke moe van alles wat je de laatste tijd hebt gedaan. Is ook geen kleinigheid! Bij je dochter inspringen, door blijven werken, je eigen huishouden...ja, als je man dan niet doorheeft dat dat wel heel veel is, terwijl je ook nog je drankprobleem aan het aanpakken bent........
Mijn man probeert begrip te tonen en heeft dat ten dele, maar hij begrijpt niet hoe het werkt! Hiermee wil ik aangeven, dat zelfs als iemand vol begrip is, diegene zich niet kan voorstellen hoe het is om van de drank af te blijven.
Bambam zei het al zo mooi: stress en (over)vermoeidheid zijn een valkuil voor ons alcoholisten!Dat geldt ook voor mij, Soothe gaf het al aan en dan hebben we het nog niet over je dubbele taak!
Zet hem op meid, schrijf het hier maar van je af. Wij weten hoe moeilijk het is!
Probeer je rust zoveel mogelijk te pakken en probeer het huishouden bij je dochter te minimaliseren tot het aller noodzakelijkste!
Ik neem aan dat in hun situatie er toch ook wel recht is op thuishulp in de vorm van huishoudelijke hulp of iets dergelijks? Als je dochter haar hele zwangerschapo uitzit kan dit nog wel lang duren! Heb je daar al aan gedacht? Probeer hulp van buiten te krijgen en denk aan jezelf. Niet het bijltje erbij neergooien, al begrijp ik je wel.
Hier: :sun: en een virtuele arm. Het is beter dan niets.
Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, way to go meid, YOEHOEEEEEE!!!!!!!! Waarom zeg je niet tegen je gasten, dat jij nu voor de verandering eens even gast wil zijn! Maak maar een lijstje met wat ze allemaal moeten doen.

Tapas :sun: Heel herkenbaar, je verhaal over je relatie met je moeder. Hier zit nog zo iemand. Fijn dat je vandaag zo'n lekkere ontspannen dag hebt, dat heb je ook wel verdiend, na drie weken en drie donderdagen ADB! :present:

Gem, toevallig, je verhaal over de school van je dochter. Ik heb vanmorgen ook in de clinch gelegen met de school van mijn zoon. Hij maakt een overstap van de ene, naar een andere opleiding op dezelfde school. Mutatieformulier was ingevuld en ingeleverd, hem was verzekerd dat alles in orde was, worden we op de laatste dag voor de vakantie gebeld dat alles NIET in orde is. Of hij maar even helemaal opnieuw aan wil melden, nieuwe toelatingstest etc., want hij zou al volledig uit de computerbestanden gewist zijn! Zoon dus in paniek, want hij zag zich al een jaar thuis zitten, en ik kwaad. Dus ben ik totaal vergeten dat ik eigenlijk niet durf, en heb ik op hoge poten die school gebeld, en net zo lang gesoebat tot ik de juiste persoon te pakken had. Uiteindelijk blijkt het computerprobleem op te lossen, het formulier alsnog terecht, en wordt hij alsnog correct aangemeld.
Iedereen kan dan wel beweren dat je dochter van 16, of mijn zoon van 18 alles zelf moet kunnen regelen, maar in de praktijk worden die jonge gasten maar te gemakkelijk ondergesneeuwd door volwassen bureaucraten die geen zin hebben moeite te doen hun eigen fouten te herstellen. En blijkt een boze 'lastige ouder' het verschil te kunnen maken tussen het kastje en de muur. Weten zij veel dat die lastige moeder ondertussen 7 kleuren onweer sch**t en de rest van de dag nodig heeft om te herstellen van haar actie!

Charlie :heart:

Kate, je klinkt heel evenwichtig, en dus vind ik dat het goed met je gaat. Blijf lekker dicht bij jezelf! Iedereen heeft mindere dagen en kl*** momenten, dat heeft niets met een alcoholprobleem te maken. Ik denk wel eens dat we die momenten nodig hebben om te beseffen dat het goed gaat, als dat het geval is.

Soothe, jammer, maar ik kan niet zeggen dat ik niet begrijp. Je hebt je terugkomst op het forum 'gevierd', dus nu weer tijd om terug in het zadel te klimmen en je voeten op de trappers te zetten. Fiets maar even achter een ander aan, uit de wind!

Ik zit nog in mijn dip, maar ach, ook dat zal wel weer voorbij gaan. Ik ben er zo langzamerhand aan gewend dat het in golfbewegingen gaat. It's life, zullen we maar zeggen.

Iedereen die op vakantie gaat, een fijne tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, je gaat toch niet in je eentje met je tentje.........?

Luciene, goed dat je weer wat van je laat horen. Nu weer vol goede moed?

Corinne, het heeft zo moeten zijn. Maar weer afwachten.

Charlie, gelukkig zit er een groot verschil tussen gevoel en daden. Zin in hebben en doen.
Blijf maar droog, is beter voor je gemoedsrust.

Een paar maanden geleden werd ik 's avonds laat tot twee maal toe naar het ziekenhuis geroepen.
Dit ook i.v.m. een naderende bevalling. Toen ik van van mijn eerste bezoek terug kwam, bevalling kwam toen nog niet opgang en ik dacht dat het nog wel even kon duren. Ik had toen ook zo'n zin in een paar glaasjes en dacht wie doet me wat. Tot plotseling wederom de telefoon ging of ik met spoed naar het ziekenhuis kwam! Je wil niet weten hoe ik me toen voelde, gevlogen heb ik. Zie je het voor je met de NS? Een uur later was daar die kleine wurm!
Ben zó blij dat ik droog stond toen, ik moet er niet aan denken als ik die avond tóch gedronken had!

Gem, is goed naar mijn gevoel dat je het geregeld hebt. Anders zou het je in gedachte niet los laten. En mogelijk sla je jezelf voor je hoofd later als je dochter straks helemaal geen scholing heeft.
Mogelijk heb je geluk gehad en hadden ze nog niet zoveel aanmeldingen.
Soms moet je inspringen, daar blijf je moeder voor. En een kind blijft toch altijd je kind ongeacht de leeftijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, het klinkt heerlijk om bij jou te gast te zijn in hotel Mama! Ik snap wel dat ze gaan tegensputteren. Maar een stuk minder geslaagd lijkt me de rol van Mama. Goed om daar verandering in aan te brengen! En wacht nooit op de in-/toestemming van anderen als je zelf je leven in eigen hand neemt. Ze zullen er niet altijd blij mee zijn, maar dat geeft toch niks? Mijn ervaring is dat het uiteindelijk veel prettiger is om om te gaan met mensen die hun grenzen goed aangeven. Leuke mensen accepteren dat doorgaans prima.

Gem, wat een gedoe joh met je dochter! Fijn dat het gelukt is om de school te regelen. Mmm, ik ben benieuwd hoe mijn zoon zich straks gaat houden. Tja, 't is makkelijk gezegd van de psych dat je haar haar zaken moet laten uitzoeken. Ze heeft vast gelijk, maar 't lijkt me hartverscheurend om toe te passen. Doet me denken aan een vriendin van mij van vroeger, die ook zonder diploma van school af moest. Ze heeft een jaar achter de kassa gestaan en keerde daarna weer zeer verlangend terug naar de schoolbanken om met prachtige cijfers het VWO te halen. Of m'n neefje, die ook verzuimde zich aan te melden voor school omdat hij liever een jaartje niks ging doen. Ik geloof dat m'n zus 'm toen ook zelf heeft aangemeld - er werd hem in ieder geval duidelijk hadden gemaakt dat hij alleen recht had in het huis te wonen en mee te eten als er gewerkt of geleerd werd. Hij koos uiteindelijk eieren voor z'n geld (onder luid protest - beláchelijk natuurlijk vond hij het.) Ik ken heel wat lastige ex-pubers die hun ouders tot wanhoop en slapeloze nachten dreven en eigenlijk is het bij iedereen weer goed gekomen - maar dat is natuurlijk een vreselijk schrale troost nu...

Corinne, wat fijn dat je weer bent uitgenodigd voor een gesprek!! Hopelijk nu niet vroeg in de morgen?!

Charlie, Kun je in sommige opzichten niet een voorbeeld nemen aan je man? Lekker op de bank liggen als je moe bent? Effe geen begrip tonen, niks doen als je 't zat bent? Over je eigen grenzen bewaken gesproken - hij is er vast beter in dan jij, zucht. Een baan, een eigen huishouden, bij je dochter helpen, op zo'n uk passen - pff ik kan me héél goed voorstellen dat je hartstikke moe bent! Geniet er van vanavond!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lotgenoten:heart:

Ik heb ook de nodige strubbelingen met de instanties achter de rug...belasting/huurtoeskag en @home...nou dan weet je het wel...allemaal hun schuld...maar ik kan het maar weer oplossen. Daar kan ik me nu zo kwaad om maken om die gesprekken die je voert met die callcentra.
Ja mevrouw alles is nu geregeld en dan krijg je een paar weken later de rekeningen en geld naar je eigen rekening ipv naar de woningbouw. Kreeg dus enorme drang van alle stress en moest enorme moeite doen om hier niet aan toe te geven.
gelukkig heb ik mijn man die hetzelfde door maakt en die zelfs een beetje boos werd toen ik opmerkte dat ik toch wel erge zin kreeg van al die stress. "moet je dat nu hard op zeggen " arme schat hij zal ook wel zin hebben want het is vrijdag en morgen 1 week dat we droog staan.
We kunnen er heel goed over praten maar soms is het inderdaad beter om maar niets te zeggen van zin in drank want dan wordt het alleen maar erger...gewoon even over je heen laten komen...registreren en weer loslaten.....je kan niet alles hebben..
droog staan en drank drinken...
en de keuze is gemaakt.
Toen moesten we ook nog boodschappen doen, met de hond naar de dierenarts voor jaarlijkse prik....en warm...warm...warm in de auto......Thuis aangekomen merkte ik weer eens hoe zeer je lichaam kan voelen van al dat jarenlang misbruik. Dat zou toch een reden moeten zijn om het nooit weer te doen.
Maar dat durf en kan ik nog niet zeggen...eerst maar weer een volgende dag.

Tapas ...3 weken ...wow...:moon::present::moon:

Soothe
tja wat kan ik zeggen de weg van alcohol misbruik leid maar naar 1 bestemming......depressie:heart:
dus gewoon weer opnieuw beginnen we zijn allemaal aan het vallen en aan het opstaan en de valpartijen krijgen bij de meesten steeds langere tussenpauzes...kwestie van inzicht en willen en dat heb je volgens mij al bereikt:sun:

Corinne
:D Rotterdam dichterbij B) cosmos is misschien toch iets beters met je van plan:D

Meg
Ik zal duimen dat je man vanavond thuiskomt want je hebt het zo verdient:heart:

Charlie
ik heb het geluk of ongeluk dat mijn man ook alcoholist is...hij was de eerste die mij een alcoholist noemde..it takes one to know one zei hij bij ons derde samenkomen. We zijn nu 20 jaar bij elkaar en vechten nog steeds...het geluk is dat we vechten en niet ondergaan en altijd zonder proffesionele hulp
dus eerlijk zijn met je man...uitleggen ook al begrijpt hij het niet...blijven herhalen...NEE zeggen ik kan het nu even niet...ik ben met mezelf bezig.

zo ik heb nu wel genoeg gezegt...moest het even van me afschrijven en op alle anderen waar ik niet op heb gereageerd... ik leef met jullie mee

Safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekend vieren we Kermis. En Kermis vieren hier in de Achterhoek lijkt een beetje op Carnaval in het zuiden, compleet met optocht en zo. Een fenomeen, waar de hele buurt z'n vakantie omheen plant. En natuurlijk met veel drank. Rond middernacht kan er zo maar een beschonken onbekende om je nek vallen. Ik kom hier niet vandaan en ik kijk er altijd met een zekere verbazing naar. Maar goed, het is altijd wel erg gezellig. Wel een verleiding dus. Mijn ADB doel is max. 3 alleen op vrijdag en zaterdag en dat gaat al die tijd al keurig. Maar vanavond moet ik wel zeer alert zijn op de Achterhoekse gewoonte om continu je glas vol te schenken zonder dat je daar om gevraagd hebt. Tijdig over op de Spa dus.
Maar goed, het gaat lukken hoor! Misschien ben ik wel heel vroeg thuis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lindi
ik zie net dat we enigen op het forum zijn
Knap dat je het aandurft!
Ik hoop dat je je doel bereikt en wens je veel plezier!
Zelf ben ik 1 keer op het carnaval in het zuiden geweest en snap wat je bedoelt met steeds weer een nieuw vol glas voor je neus.
Ik neem die meestal naar de wc en laat ze daar dan staan...hoef ik ook niets uit te leggen.
Maar ik ga toch ook even de zon opzoeken.
Groetjes
safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mijn psych is geweest en weer een grote opdracht voor van de week of weken.
Tijdens het gesprek kwamen we erop dat ik aan de basis moet beginnen. Ik wil proberen niet meer te drinken en dat kan ik bereiken (voorlopig) om aan het fundament te beginnen. Ik moet leren weer met mezelf door 1 deur te kunnen.
Ik had op het laatst voordat ik stopte met drinken wel zo'n ongeloofljke hekel aan mezelf en aan de alcohol!
Nu moet ik mijn best doen om een beetje tevreden met mezelf te zijn, omdat ik in ieder geval droog sta. Verder ben ik absoluut nog niet tevreden over mezelf. De euforie van het niet drinken is weg. In het begin tel je dagen, dan 1 week, 1 maand. Nu weer wat verder en het gaat zijn gangetje. Het is af en toe nog steeds moeilijk om niet te drinken, al is er aan de andere kant ook geen discussie over. Ondanks mijn trek drink ik niet. Punt. Toch ben ik niet blij met mezelf!
Ik moet dus gaan onderzoeken of ik voor mezelf realistische doelen kan stellen, die maken dat ik gemakkelijker in mijn vel kom te zitten, want als ik beter in mijn vel zit gaan de dingen veel makkelijker en voel ik me daardoor ook beter. Lastig hoor. Wat wil ik allemaal? Hoe kan ik dat bereiken? dat worden hoofdbrekens, maar wel nuttig om te doen.
Sommigen van jullie kunnen zo goed van een afstand naar zichzelf kijken. Ik heb het gevoel dat ik in 1 gigantische maalstroom zit, een kluwen en ik heb nog geen eindje gevonden om een beginnetje te maken. ik hoop binnenkort dat beginnetje te vinden en een beetje met mezelf in het reine te komen. Mezelf te accepteren zoals ik ben en waar mogelijk aan een aantal verbeterpunten te werken.
Verbeterpunten genoeg, maar ook realistisch zijn.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,
Spannend die kermis en dan niet teveel drinken. Hoop dat het lukt. Maximaal 3 lijkt me moeilijk haalbaar op de kermis. Zou het niet beter zijn fris te drinken en dan 's-avonds thuis nog je gla(s)(zen) wijn te drinken? Lijkt mij heel moeilijk om dat op de kermis te doen. Maar goed, jij kent jezelf het beste!
Ik wens je in ieder geval veel plezier. Je zult inderdaad de nodige dronkaards tegenkomen. Wees dan maar blij dat jij jezelf in hand hebt (kunnen houden).
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
jij gaat goed hoor! Morgen een week!
Samen stoppen met je man is aan de ene kant heel fijn lijkt me. Aan de andere kant is mijn ervaring dat je elkaar snel overhaald om er toch maar eentje te nemen. althans dat gebeurde bij mijn man en mij.
Nu liet ik me wel heel gemakkelijk overhalen. Hoeveel keer we wel niet hebben afgesproken minder te drinken! Echt heel vaak.
Nu heb ik onlangs zelf de beslissing genomen. En mijn man doet mee. Elkaar overhalen is nu niet meer aan de orde, omdat ik voorheen niet onderkende dat ik een probleem had. Nu heb ik het probleem klip en klaar op tafel gelegd. Geen discussie meer mogelijk. Ik probeer niet meer te drinken!!!
Hiervoor ben ik niet van mijn man afhankelijk maar van mezelf.
Overigens samen stoppen (als je elkaar niet overhaalt) lijkt me wel erg prettig, maar bij ons werkte het niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, we zijn nog droog. Net bij Lidl twee flessen sap gehaald. Dus ik probeer niet toe te geven.
Gisterochtend een klein blikje!
Even de 'euforie' van mijn wederopstanding gevierd!

Maar het zit wel in mijn hoofd te hameren.
Dank voor de steun betuigingen.

Wat is het drukkend,pffff.

We pakken de draad weer op!

Groeten Soothe.:) :) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gem je hebt volkomen gelijk...aan de de ene kant is het heerlijk samen met je man te stoppen(hij is sterker dan mij) maar je kan elkaar ook weer in de vernieling drinken doordat eentje het niet volhoudt en dan is het hek gauw over de dam voor de ander (zeg je dat zo?):D

Toen ik mijn man leerde kennen werkte ik op Borkum achter de bar 16 uur per dag en heb daar echt veel schnaps leren drinken. De kroeg waar ik werkte beleefde zijn eerste zomer en wilde zich graag presenteren in het dorp. us lange openingtijden en veel drankjes weggeven. Dat betekende dat je als barmeid ook veel terug kreeg...elke nacht ging ik tegen 6 uur ladderzat naar mijn hoteletje en zo leerde ik mijn schotse man kennen. Hij zei gewoon heel eerlijk ...je bent alcoholist en ik ook..
Ik geloofde er eerst niks van want overdag of liever gezegt bij het opstaan dronken we niet dus was het toch niet zo heftig. Maar mijn man liet mij inzien dat ik elke dag alcohol nodig had om te funktioneren tussen de mensen.
daar schrok ik wel van want mijn vader was zwaar alcoholist en dat wou ik echt niet worden...wat een oogkleppen.
Toch ben ik toen niet gaan minderen...we gingen in Amsterdam wonen en ondanks dat we overdag werkten was het elke nacht raak.
Toen jaren van werkloosheid..door alcohol/drugs misbruik ....en dat zijn we nu nog.
Ik ben ervan overtuigd dat je van alcohol of drugsmisbruik de zelfde syptomen krijgt als burn-out en dat heb ik ook tegen de soos gezegt.
Als jullie willen dat wij weer meedraaien zul je ons tijd moeten geven om te genezen. Ze zijn heel begripvol als je maar duidelijk aangeeft dat je niet kan wegens emoties, vermoeidheid en over dag slapen

Ik ga je raad opvolgen Gem en het meer als een zelfstandig besluit zien om te stoppen.
Ik heb toch eigenlijk al wel genoeg gedronken voor de rest van mijn leven zou ik zo zeggen.
Ook al cvind ik het eng om dat te zeggen of te schrijven ...het zou zoveel beter voor me zijn.
al die jaren van depressies...ik ben er zo moe van
Safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...