Spring naar bijdragen

Maandag 6 augustus

BamBam

Aanbevolen berichten

Hahaha, Benthe, in hoeverre hoort een schietgebedje tot bijgeloof??? Maar ja, het komt er op neer dat je moet doen waar je denkt zelf heil bij te hebben. Zolang je er een ander geen kwaad mee doet, toch?

Het is nu vier weken geleden dat ik enorm "de fout"ben ingegaan. Na 15 maanden zeer gemakkelijk te hebben geleefd zonder alcohol kwam die oude vriend(alco) ineens weer eens even langs. In eerste instantie zag ie er niet eens zo afschrikwekkend uit. Ik had het op dat moment even heel moeilijk met mezelf en die oude vriend had me al vaker zo aangetroffen. In hem zag ik weer even die vriend die lief en leed met me kon delen waardoor het weer een beetje leek dat gedeelde smart halve smart was.. Maar op het moment dat ik z'n stem weer hoorde (lees: het moment dat ik de eerste tekenen van roes voelde) wist ik dat het allemaal bedrog was.. Deze vriend zou samen met mij deze smart doorleven, zou me laten voelen dat het allemaal wel meeviel, maar me daarna ongenadig in de steek laten door weer weg te gaan en niets aan mijn smart te hebben gedaan. Ik had alleen maar kostbare levenstijd verloren door me op zijn koesterende woorden te laten meedrijven zonder daadwerkelijk wat aan de onontkoombare problemen te doen. Toen Vriend weer weg was moest ik eerst weer bijkomen en daarna tot de conclusie komen dat er niks was veranderd. Of het moet zijn dat ik me in eerste instantie schuldig heb gevoeld door me toch weer met die onbetrouwbare vriend in te laten. Dat schuldgevoel heb ik nu gelukkig weten om te zetten in het gevoel van overtuiging dat mijn vriend een vijand is, een slinkse, duivelse onderkruiper. Waarom ie dat steeds doet weet ik niet, wel weet ik dat ik er niks mee opschiet. Ik heb meer profijt van het daadwerkelijk aanpakken van m'n problemen, het aanvaarden van bepaalde feiten en daar naar gaan leven. Zo ga ik tenminste vooruit in de tijd. Het truukje van Tika (Ti-ta-tovenaar): dan doe ik dit...... en alles staat stil! is leuk, maar lost niets op. Ik laat me weer meevoeren op de golven des levens en met af en toe een slag met de riemen die ik heb probeer ik m'n eigen koers weer te bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai, beste forumleden.

Het loopt hier volledig uit de klauwen.

Ik zit in een enorme drinkfase.

Dat heb ik eerder ondergaan,en hoop dat er weer uitkom!!

Wat vervelender is, dat de pc niet goed werkt.
En als je zit te schudden en te shaken, is het moeilijk oplossen, het koppie wil niet.

Vandaar mijn afwezigheid, hij schakelt zich uit.(stopfout
Windows zegt, helaas weten wij de oorzaak niet
Schiet dus niet echt op!!!
Groeten Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik gezien Haddock, ik typte mijn berichtje terwijl jij de aanpassing deed.
Zeg luister eens, ik waardeer jouw eerlijkheid enorm, je draait er niet omheen en zegt wat je aan het doen bent, daarvoor pet af! Maar ik heb van anderen gehoord dat ze een ban op het forum kunnen krijgen als ze "openlijk" drinken, ik meen dat dat tegen de forumregels is?
Het zou niet leuk zijn als we je straks een tijd moeten missen. En zo iemand als jij gooit dan natuurlijk meteen de kont tegen de krib en zegt dan, de groeten, als het zo moet, dan maar niet.
Ik geef je maar een tip. Misschien moet je dit, als je het toch wil doen, wel inderdaad in je eentje doen en eens goed voelen wat voor een "fijn" gezelschap nepkoning alcohol is.

Kohtje daar kun je uuuuren over discussiëren, of een schietgebedje nou wel of niet bijgeloof is. Maar kwaad kan het niet. Zo brand ik ooki regelmatig een kaarsje in de kerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK had mijzelf wijs gemaakt, eentje schaadt niet.
dus weer in de val gelopen.Moet snel typen, anders schakelt hij uit.
Eentje werd vier dagen, dus dit is een beetje sterven.

Denk dat ik mijn Atabus ga innemen.
Spreek jullie nog,ga nu afwassen, de tsunami is is door mijn kamer geslagen!

Groeten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Benthe, daar kun je uren over discussiëren en je komt er dan nog niet uit. Is ook helemaal niet m'n bedoeling hoor. En ik geef toe dat ik ook wel eens een kaarsje brand voor iemand. Niet zozeer omdat ik het idee heb dat het iemand goed doet maar vanuit de gedachte: baat het niet, dan schaadt het zeer zeker ook niet, en je weet maar nooit.. dus toch weer een beetje dat bijgeloof in mijn geval..En ik voel me daar prettig bij, dus niks aan de hand. Als ze tenminste niet gaan beginnen over het feit dat dat kleine vlammetje meewerkt aan de opwarming van de aarde etc. etc. etc. In dat geval ben ik met stomheid geslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou kunnen, ik ben niet zo van de regels. En ik denk ook niet dat ik hier het drinken als de een of andere halve dwaas verheerlijk, integendeel. Ik beschrijf 'n proces. Als ze me daar voor willen bannen, hun zaak, ik zie wel weer hoe ik dat aanpak. Wat ik niet bepaald wil is jullie gek maken, maar ik denk niet dat ik dat doe. Als het wel zo is, moeten jullie dat zelf zeggen. De wereld is al veels te veel geregeld.

De kont tegen de krib gooien zal ik nooit doen, da's meer voor de binnenvaarders. Kunnen ze gemakkelijk draaien. Ik geef het roer 'n volle slag, draai 180 graden, en stoom zo het zeegat weer uit, voor hoe lang zal mij 'n biet zijn!

De beetwortelschipper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WAT zeg je Kohtje, is dat een grap of zeggen mensen dat echt, dat zo'n waxinelichtje meewerkt aan de opwarming van de aarde? Nou, dan heb ik al heel wat op mijn geweten.
Een kaarsje branden voor iemand in een mooie kerk (ik ben gek op de St. Jan) geeft een rustig gevoel in mezelf. En soms word je er ook nog eens beloond met een gratis orgelconcert. Laatst de Suite Ghotique (schrijf je dat zo), zoiets prachtigs!
Soothe dat lijkt me nou echt rot, de bevers hebben en dan niet op je pc kunnen. Schakelt hij zichzelf altijd uit of alleen als je internet open hebt staan?
Haddock mij maak je niet gek, wilde alleen niet dat je er nog meer meoilijkheden mee krijgt dan je misschien met jezelf al krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, intenties die goed zijn ben ik goed in, maar daadwerkelijke hulp???? Voel me vaak machteloos omdat een boodschap overbrengen nog niet betekent dat ie ook werkelijk overkomt. Het gaat er bij de ontvanger van de boodschap niet om waar hij/zij tegen aan kijkt, maar wat hij/zij ziet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, het gaat mijn verstand te boven.Het wordt een stopfout genoemd, een soort beveiliging, dat alles niet in rook opgaat!
Ik heb me suf Gegoogeld,Alles over stopfouten, maar niet de mijne!
Windows zegt in een raport, we weten het niet.En dan volgen er een aantal opties!!
Ben ik nu even niet fris genoeg voor!

Doei Doei!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Haddock mij maak je niet gek, wilde alleen niet dat je er nog meer meoilijkheden mee krijgt dan je misschien met jezelf al krijgt.

Met mezelf zal ik weinig moeilijkeden of medelijden krijgen (natuurlijk wel ff met 'n dikke kater, zelfmedelijden, dat is).
Heb al eerder aangegeven dat ik met het virtuele van deze site soms moeilijk uit de voeten kan. Het is allemaal zo verborgen!......... (nog wat puntjes voor jou).

Is het (op deze list) 'n noodkreet (Charlie, niet naar jou bedoelt, ik ben zo blij dat jij er nog bent!), maar wie ken ik echt?????????

Ik weet niet goed hier mee om te gaan, ik kijk door het raam, en zie 2 knagende gelukkige boxers, en dan denk ik: wie geeft er nog om dat hout voor die houtkachel? Hout zat, toch? Nog wel.

De overpeinzer bij de niet nodige centrale verwarming

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

That's life haddock.

Ik probeer het uit te pluizen

Blijkbaar neemt het ongezonde verstand de overhand, wat de reden ook mag zijn???

Bye!

Alles beter dan het gezonde verstand, het leidt tot niets!

Mach's gut, van m'n Spaanse overgrootmoeder geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe, allemaal,
Ja, het is bij hoofdpijn en warm gebleven. Ik heb wel de dosis vanmorgen iets verhoogd, zodat ik er volgende keer niet zo makkelijk mee weg zal komen, dat zal me wel afschrikken hoop ik!
Wat een herkenbare verhalen, en wat zorgt dat warme weer voor een hoop trek, en soms ook toegeven aan!
Ik hoop zó dat ik snel word aangenomen voor de begeleiding, want alleen (en zelfs met jullie) red ik het niet. Vrees ik. Ik ga me zo maar weer voor de vierde keer aanmelden, heb ook al gebeld, niemand kan me vertellen hoe lang de lijst is. En dan maar weer aan het water. Inderdaad staan er veel alternatieven op de lijst. De kleine flesjes rood van C1ooo, met kleine bubbels, net Spa Marie-Hernriette, werkt voor mij nu het best. Scheutje van het een of ander erdoor, néé, geen alc., maar citroensap, vruchtensap, light limo, of puur. Mijn huis en auto staat vol met flesjes. Haal ze met 6 six-packs tegelijk!
Wat een kl*tespul is die alcohol toch. Die warmte dat het geeft, die golf van rust...en kon je dán maar stoppen! Beter dan na de eerste of tweede wordt het toch niet!
Doen jullie allemaal een schietgebedje voor me dat de begeleiding me snel in het oog krijgt?

O, en over bijgelovigheid: ik heb een paar jaar geleden meer dan vijf maanden in 't ziekenhuis gelegen, 3,5 week op de i.c.; er werd aan de kinderen gevraagd of ze moesten behandelen als iets het opgaf, maar...ik knapte op en mocht op vrijdag 13 juli naar huis! Ik bedoel maar! Zó kan het ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, ik wou dat ik mijn auto kon pakken en je daar in je hutje op de hei kon helpen je afscheid te vieren! Als ik me dat voorstel kan ik bijna proeven! Maar o, wat zullen we weer een spijt krijgen! Denk aan je ergste kater, je meest beschamende drank-situatie en gooi het weg!
Sprak de zwarte ketel tegen de pot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Tolie, op vrijdag de 13de naar huis. Is tegenwoordig vast jouw geluksdag.
Dat je niet zo snel op de behandellijst staat zal met de zomerperiode te maken hebben, mijn begeleidster is bijvoorbeeld deze maand op vakantie.
Even volhouden Tolie, wees 's morgens dan maar even streng voor jezelf. Ontbijt jij wel? (Sommige mensen krijgen 's morgens geen hap door hun keel.) Verwen jezelf dan met heel lekkere ontbijtjes en neem dan dat pilletje er ritueel bij in.
Je weet vast nog wel van vroeger als je een pilletje moest slikken, of van toen je eigen kinderen klein waren. Dat je geprezen werd en er iets lekkers bij kreeg, of je kinderen prees en ze een klein kadootje gaf. Zo kun je jezelf ook een beetje voor de gek houden, tegen jezelf zeggen: "Goed zo Tolie, braaf je pilletje geslikt, en nou mag je iets lekkers eten." En mooi dat je de verdere dag geen alcohol meer hoeft te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Tolie

Haddock, ik wou dat ik mijn auto kon pakken en je daar in je hutje op de hei kon helpen je afscheid te vieren! Als ik me dat voorstel kan ik bijna proeven! Maar o, wat zullen we weer een spijt krijgen! Denk aan je ergste kater, je meest beschamende drank-situatie en gooi het weg!

Sprak de zwarte ketel tegen de pot!

Maar zo is het niet!

Madman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Benthe, inderdaad ontbijt ik niet. Lunchen ook niet nauwelijks; mijn hele stofwisseling is een lachertje. Ik heb gewoon geen trek of honger, eet niet, maar snaai links of rechts een verse boterham of wat vlees. Zonder enige regelmaat! Resultaat....heeeeel veel kilo's! (ligt ook aan de prednison, maak ik mezelf wijs). Maar de refusal ligt naast mijn bed klaar; is het eerste wat ik doe 's morgens is dat innemen, want dan voel ik me zo fris zonder kater, dat het dan gemakkelijk is. Maar zoals je gisteren zag, is de trek soms groter dan de angst! Mijn grootste valkuil is tussen 16.30 en 19.00 uur. Happy hour zeg maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...