Spring naar bijdragen

Opnieuw aangemeld

Loontje

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal!

2 jaar geleden heb ik me ook aangemeld en ook weer rond deze tijd! Zodra het zonnetje gaat schijnen en het weer "gezellig" wordt daarbuiten dan begint voor mij de ellende weer!
Ik ben een zogenaamde "bingedrinker" drink af en toe maar VEELS TE VEEL!!

Afgelopen paasdagen én Koninginnenacht ben ik weer helemaal te ver gegaan met alcohol.....tot mijn grote spijt (erna)....
Ben vroeger ook veel met drugs in de weer geweest maar van het meeste afgekickt en niet meer gebruikt (gelukkig)....Wel af en toe Cocaine bij alcohol als ik er geld voor heb....
Ik voel me zoooo depressief als ik weer gedronken heb dat ik er zeer angstig van word en mij er ook heel schuldig over voel. Ik ben geen leuk mens als ik alcohol op heb en daar ben ik me altijd zeer van bewust (althans schaamte komt de volgende dag....).
Ik ben een zeer impulsief persoon en kan mezelf niet vertrouwen, heb nog altijd contact met de Brijderstichting en er komt om de 2 weken iemand langs maar ik heb het gevoel dat ik weer moet ingrijpen voordat er nog meer "mooie" dagen aankomen.

Ik wil beginnen met Antabus slikken, een aantal jaar geleden heb ik refusal geprobeerd maar dat moet echt iedere dag en de bijwerkingen vond ik vreselijk (hele nare smaak in je mond).
Iemand ervaring met Antabus?

Nou hopelijk is dit weer een nieuw begin voor mij.....

Groet Ilona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Loontje.
heel goed van je dat je bijtijds in grijpt. Veel mensen doen je dat niet na dus je eerste kompliment zit er al in.:)
ja ik heb ervaring met Refusal. Dat is ongeveer hetzelfde als Antabus.
ik zelf slik twee halven per week. voor mij genoeg om juist die nare ijzersmaak niet in m'n mond te krijgen. Maar altijd nog beter dat de vieze smaak die je hebt als je flink gezopen hebt.
We hebben ook een pactdraadje voor mensen die, net zo als jij Refu of Anta. slikken. Zin om met ons mee te doen? Staat bij thema's.
Verder ben je ook weer van harte welkom op de dagdraad maar dat zal je wel weten.
Suc6 en we gaan er met z'n allen tegenaan hé?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loontje,

Ik had niet echt last van een nare bijsmaak van Antabuse. De pil zelf smaakte vies, maar de smaak bleef niet. Nam het 's morgens voor mijn ontbijt denk ik. De dosis ben ik vergeten. Als ik het moet vergelijken met een zo'n oplospoedertje met sinas-smaak tegen een verkoudheid, dan toch nog liever Antabus (qua smaak).

Maar mijn ervaring is niet positief. In het begin wel, was super, maar na een maandje droog begon ik het medicament uit te hollen door steeds korter na het stoppen van slikken te beginnen drinken (en steeds zieker te worden). Sindsdien nooit meer. Voor veel mensen is het een goede stok achter de deur, maar paljassen zoals mezelf gaan dan toch het lot tarten en het medicament uitdagen.

Neem samen met Antabuse ook andere maatregelen voor die 'mooie dagen'. Andere beveiligingen en vooral motivatie..

Welkom terug :present:
Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg bedankt allemaal voor dit warme welkom!!:D

Thanx voor de adviezen over Antabus, ik zal ook beginnen met 2 halfjes per week!
Ik zal er hard aan moeten sleutelen om mezelf niet weer in de maling te nemen door te smokkelen met die pilletjes want daar ben ik erg goed in....

Vandaag Bevrijdingsdag én mooi weer en dat is meestal een lastige voor mij omdat hier in Haarlem Bevrijdingspop plaatsvindt en dat is altijd bere gezellig, maar ik blijf lekker thuis bij mn hondje en ga mezelf niet in verleiding brengen!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Supergoed Loontje, "gewoon" lekker zo doorgaan! In het begin had ik het moeilijk en ik heb ook 2 terugvallen gehad na 4 maanden gestopt te zijn geweest. Steeds weer opnieuw begonnen met tellen en nu dus 6 maanden droog. Die terugvallen heb ik denk ik nodig gehad om in te zien dat ik echt geen 2 glazen kan drinken en het daarbij houden. Voor mij is het alles of niets. dan dus maar niets;)

Succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Loontje,

Dat feestdrinken was ik ook heel goed in. Naast het alleen drinken. En na een paar biertjes was het einde zoek. Letterlijk soms. Hoe ik in mijn bed gekomen was was me soms een raadsel. Hoe leuk was het eigenlijk? Misschien dronk ik wel om het leuk te hebben.

Ik ben er nog niet helemaal achter. Maar ik hoef ik niet meer. Het is klaar. Ik ben nu een paar keer nuchter weer naar een feest cafe oid geweest. Het is anders, dat wel. Nog onwennig. Maar ook leuk. Het kan wel. En als er teveel bezopen worden ben ik weg. Dat wel.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...