Spring naar bijdragen

Donderdag 16 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, net gekookt en gegeten, even hier kijken.

Ajska, nogmaals welkom.

Vanmiddag orienterend gesprek gehad bij verslavingszorg, leek niet onaardig. Over twee weken intake. Toen ik vertelde van m'n nogal zware arbeidsverleden (visserij, offshore, nu dan relatief rustig operaties onshore) en mijn drankgebruik (zeker in het verleden veel meer dan de laatste jaren) was ze verbaasd over mijn fysiek. Die is nog wel aardig, al zeg ik het zelf. Wel vond ze me erg druk, dacht aan ADHD. Toen ik zei dat ik dat zo'n "uitgevonden" ziekte vond, dat ik gewoon altijd erg druk was geweest, zei ze dat het er eventueel wel na de intake uit zou komen. Daarna gaat het 'n soort groep in, en komen ze met 'n behandelingsvoorstel. We zien.

Tapas is al weg, zie ik, zal wel goed komen met haar droge voornemen. Ik ga ff uitbuiken, afwassen en de laatste rommel aan de kant en onder het plastic gooien voor de stucadoor morgen. Wie weet gaat de internetverbinding er ook uit, zit op de te stuccen muur. Zal trachten hem te laten bungelen.

Kransgenoten, hou het droog!


aaanpassen: haakje sluiten ontbrak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Lijkt me heel wat ineens, de internetbehandeling en dan nog een live behandeling. Maar een ADHD-type kan (of moet?) meestal 20 dingen tegelijk aan, dus dat zal je leren, waarde Haddock.




Hahaha, zo is het. Toen ik haar vertelde dat ik 'swinters ook wel in de aardappelboten werkte, de hele dag coasters laden met zakjes van 50 kg toen nog, en dan iedere avond vrolijk tot 2 uur in de kroeg bierde en whiskyde vroeg ze me met enige vertwijfeling in haar ogen: "waarom dan?" " Je denkt toch niet dat ik met m'n volle verstand daarheen ga!"repliceerde ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock en anderen die het ook zo voelen, ik denk wel eens dat mijn krankzinnige manier om het jarenlang op een drinken te zetten en te feesten&beesten, veel te maken heeft gehad met wat ze nu ADHD noemen, en wat ik net zoals jij, Haddock, een modeziekte vind. Het is meer een karaktereigenschap, jezelf onstuitbaar in dingen storten en maar doorgaan. Als anderen verstandig naar bed gaan, sta jij nog te bruisen van energie.
Ik denk dat ik het daarom ook zo lang heb volgehouden, dat stomme gezuip, en nog jaren langer had vol kunnen houden als ik niet merkte dat ik mijn relaties ermee verpestte en mijn humeur. Aan de andere kant is die gekte nu ook weer nuttig, om het helemaal op het niet-drinken te storten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, haddock.
Alles opnieuw ingesteld, had je berichten nog gelezen.
Jij hebt je kranig gehouden.
Zend mij even een E-mail. als ik antwoord zit je in het adresboek.Alles ligt er nu uit.
IK had je nog niet opgeschreven.
Groeten Soothe.

Als de PC weer uitslaat, heb ik geen opties meer!
Kan geen compleet herstel blijven doen, kost me een halve dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Als anderen verstandig naar bed gaan, sta jij nog te bruisen van energie.




Precies. En dan nog ff kratje bier en flesje scoren bij bevriende kroegbaas, wat halfverdwaasden mee naar huis slepen om ze al drinkend en luide muziek draaiend een voor een in slaap te zien sukkelen. En dan zelf nog lekker doorzetten, al of niet met 'n andere diehard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Zit je tegen bijna jezelf aan te praten Haddock, maar het is hier vanavond ook wel ongekend stil. Op vakantie, een tukje doen, een plotselinge aandrang om de punten uit haar haar te knippen (ik) of anderszins nuttig bezig.



Of flauw van alle drukte van de afgelopen dagen??? Niet iedereen kan dat an.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, alles OK, dank!
Af en toe moeite, trek, maar toch vandaag geluncht op terrras aan Loosdrechtse plassen, zonder maar een sprankje trek!
Maar mijn dochter was erbij, en die wil ik niet nog een keer teleurstellen!
En grappig, ik heb pas vandaag n.a.v. jouw p.b. van gisteren ontdekt dat er al meer berichtjes in mijn box zaten! Leuke ontdekking! Ik denk dat ik de gebruiksaanwijzing van dit forum toch maar eens moet gaan bekijken, maar ik ben eigenwijs; ik wil het eigenlijk gewoon zelf uitvinden!
Enne...wat voor hond heb je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Benthe
1) Ja die rooibosthee van jou Haddock, hoe krijg je het naar binnen, dat vind ik zo een wrange smaak.

2) Voorzitter van de wat zeg je?[/q

ad 1: 'sMorgens altijd Earl Grey. Meisje drinkt alleen rooibos, ook 'savonds voor het naar bed gaan. Geeft rust, zegt ze. Probeer ik nu ook. Klontje suiker doet wonderen.

ad 2) Ken je Kuifjes!!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Ik ben meer van Hendrik IJzerbrood, Haddock, Agent 327.




Ken je klassiekers, Benthe! Moet je wat aan doen. Als jochie was ik al gek op Kuifje (en PietjeB.), vooral op kapitein Haddock, de immer met de whiskyfles worstelende impulsieve ruwe bolster blanke pit.
In ik meen "de geheimzinnige ster" staat ie daar bij de afvaart van deze zeer wetenschappelijke expeditie 'n speech te geven op de kade als "erevoorzitter van de Liga der Zeevarende Geheelonthouders. Komen de matrozen hem onderbreken, zoiets van: "en waar moeten deze kisten heen, kapitein?".
Staat de kade zowat afgeladen met kisten whisky, hahaha....
Vandaar de nick, ik heb hem al jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Haddock, net mijn stripboeken uit de kast gehaald, dat wordt een nachtje doorlezen.
Maar ken je Agent 327 echt niet, van Martin Lodewijk? Dat is een groot kenner van de Kuifje-boeken!

Albert, ik hoop dat je de dagdraad inmiddels hebt gevonden, en evenzo. welkom hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ding, ding, ding, Alle Dagen Heel Druk????????? Daar snap ik nix van. En ongeduldig????? Echt nie

bekend verschijnsle bij ADHD-ers, alcoholisme. Weet het fijne er niet van maar dat schijnt.

Ik heb een fijne AA avond gehad. Ik vind het toch zo bemoedigend om die mensen daar te horen, heerlijk. Wil es proberen niet te laat mn mandje in te gaan, heerlijk slapen, heb ik zin in.

Haddock, goed van je dat je naar de intake bent geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...