Spring naar bijdragen

zaterdag 18 augustus 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
Benthe

Nee Stien, ik richt dit niet speciaal tot jou, het gaat om een discussie die al een tijdje broeit tussen oud- en nieuwgedienden. Dat heb je waarschijnlijk even gemist en maar goed ook.


Maar helemaal niets persoonlijks tegen jou bedoeld, zeg, denk je dat ik eerst iets aardigs tegen je zeg en je daarna ga afkatten. Kom nou!



Ach ach ach, als we de zwaarmoedigen achter de centrale verwarming maar niet hun nodeloze lusten laten ontberen!

Prof. Dr. J. D. Mackie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Allemaal,

Hier ben ik weer.
Weer alles gelezen, koste zeker 1 uur.

De afgelopen dagen erg druk gehad, mijn auto begaf het.
Gisteren naar de garage gebracht, gerepareerd en de keuring gelijk laten doen.
Vanmorgen gaan ophalen, ik schrok me rot van de kosten.
Gisteren helaas teveel wijn gedronken, was helemaal van de leg.( geen excuus natuurlijk.)

Vandaag is het weer prima gegaan.

Ik wil nog even inhaken op het bericht van Anna. Mij storen de oudgedienden helemaal niet, ik leer veel van jullie ervaringen.
Helaas heb ik niet altijd de tijd om op dit forum aanwezig te zijn, heb een hond en andere bezigheden.
Ben ook wel een beetje een miepie kraak, dus er wordt wat afgerommeld in dit huis.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna,

Wat knap van je, jij bent gegroeid. Hetgeen je hebt geschreven, chapeau. Ik had het niet beter gekund.
Ik denk er ook al een poosje zo over. En als men over je heen gaat vallen, moeten ze dat ook over mij gaan doen. Want ik sta geheel, achter jouw gevoel, het zou het mijne kunnen zijn.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, en ook Corinne, het gevoel dat jij beschrijft heeft bij mij ook een aantal malen de kop opgestoken. Toen ik ongeveer twee maanden gestopt was, was het meer een gevoel van saaiheid. Het leek alsof ik totaal geen plezier meer kon hebben, alles wat mat en vervelend. Ik verlangde er hevig naar een fles wijn te drinken, omdat ik wist dat ik dan alles veel leuker vond.
Daarna stak de depressie meer en meer de kop op. Ik voelde me maandenlang alsof ik in een groot zwart gat zat, midden in een grauw en troosteloos dal. Alles leek even uitzichtloos en somber, en ik vroeg me oprecht af wat ik er nu mee opgeschoten was te stoppen met drinken. De drang om weer te drinken, en weer een beetje vreugde en ontspanning te voelen was soms enorm, zelfs al wist ik dat het slechts nepvreugde was die de volgende ochtend snel vervlogen zou zijn.
Toen ik uit mijn donkere dal begon te kruipen, waren er de momenten dat mijn hoofd maar door en door bleef tollen, en ik eigenlijk graag die roes wilde opzoeken, om het althans een avond stop te zetten.

Al dit soort momenten zijn enorm gevaarlijk. Ik heb tot nu toe gelukkig niet aan de aandrang toegegeven, en die drang wordt (nog gelukkiger) iedere keer minder hevig. Je op dat moment afsluiten, zoals jij hebt gedaan Joann, is wat je juist niet moet doen als je écht van de drank af wil komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Joann,
Dat is precies wat ik bedoelde, daarom blijf ik hier zo vastgeplakt, terwijl er zoveel dingen op me wachten die gedaan moeten worden, ook leuke dingen en die schieten er nogal weleens bij in.

@Benthe,
Idd niks van gemerkt dat jij het forum nodig hebt, komt ook omdat ik zoveel met mezelf bezig bent.
Nee, gekheid, ik heb best gemerkt dat je hier veel bent. Ik vind het fijn dat je hier bent, ook al omdat dat mij steunt en anderen.

@Haddock,
Waar ben je mee bezig. Ik hou niet van gestookt door wie dan ook. Hou daarmee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fauve,
Moeilijk is dat om aan je quotum te voldoen. Dat was voor mij de reden om maar helemaal te stoppen. Je gelooft het of niet, maar dat gaf me ineens veel rust en het was makkelijker dan koppig proberen minder te drinken.
Blijf het proberen om je aan je quotum te houden.

@Stien,
Wat is er, trek je Haddock niets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ferry,
:)

@Anna,
Ik heb niet het gevoel dat ik er niets mee zou zijn opgeschoten, integendeel zelfs, ik ben heel blij dat ik niet meer drinkt en wil het ook niet meer, maar ik ben zo bang dat ik het alleen maar red omdat ik Refusal slik. Ik wil het gevoel hebben, nee, sterker, ik wil gewoon zo sterk kunnen zijn, dat ik volhouden kan zonder. Je kunt dan zeggen dat dat een zorg voor later is, want ik ben besloten om Refusal te blijven slikken tot april volgend jaar. Over die zorg voor later maak ik me nu dus zorgen.
Hoe moet ik het zeggen? Ik vertrouw gewoon mijzelf niet.
Stom, maar nu zit ik hier weer te grienen om mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Als baby al was ik een laatslaper. Laten in slaap huilen werkte niet. Ik bleef gewoon wakker en huilen tot er iemand bij me kwam. En laat slapen 's morgens.
Moeilijk natuurlijk want mij broer ging netjes vroeg slapen en dus was die om half zes wakker.
Zal idd maar eens chocolademelk maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Corinne, er is toch niets mis mee om Refusal te gebruiken? Tenslotte moet je zelf iedere dag dat pilletje slikken, dus je moet even goed vastbesloten zijn om niet te willen drinken. In feite heb ik die deur altijd voor mezelf open gehouden, en dat kan heel gevaarlijk zijn.
Toen ik hier nog niet zo lang was adviseerde Chinagirl mij om ook Refusal te gaan gebruiken, dat deed zij ook, en ze was verschrikkelijk blij dat het haar daarmee lukte droog te blijven en niet steeds weer terug te vallen. Maar ik durfde het niet, ik was bang dat ik daar nog doorheen zou drinken.

Niet iedere persoon is hetzelfde. Ik ben iemand die echt op het moment zelf de beslissing moet nemen om niet toe te geven aan de drang om te drinken.
Jij bent anders, en voelt dat je die stok achter de deur nodig hebt. En dus zét je die stok achtr de deur. Dat verdient net zo veel respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Bedankt. :sun:


Benthe,

Chocolademelk op, iets rustiger.
Ik was geen huilbaby, gewoon een wakker kind.
Heb die genen in ieder geval doorgegeven.
Mijn kinderen hebben geen van beiden weinig behoefte aan slaap. Nooit gehad.
Hoop maar dat ze geen verslavingsgen geërfd hebben.
Probeer maar lekker te slapen, met die thee zal dat wel lukken.
En bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ouwe geit komt ook nog even mekkeren.

Ik denk dat je voor jezelf helder moet hebben wat je hier zoekt.
Ik zoek niet meer de afleiding voor de allerheftigste drank-zucht dat heb ik wel gehad (bijna 22 maanden op weg) maar nadat iedereen viel over mijn 2 glazen per maand ben ik niet meer teruggekomen.

Ik vind het gezellig, ja, soms blijf je te lang hangen, maar beter te laat in bed door forum dan door drank denk ik maar. Ik heb ook wat te vertellen en diverse mensen vertellen me dat ze dat op prijs stellen.

Ik denk dat ik qua ervaring, gevoelens, emoties wel wat te delen heb, en wie dat wil, mag dat altijd met me delen en zal altijd antwoord krijgen.

Een soort geit op een "hekje" dus. :huh:

Ik zie het verder wel (wat ik er zelf aan heb).

Binnenkort heb ik mijn tweede alcoholloze verjaardag (na de beschamende toestand van 2 jaar geleden een hele vooruitgang) ik ben er trots op. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, Je hebt in zekere zin gelijk.
De reden dat ik er bijna niet meer ben is dat ik ziek wordt van het slappe ge l*l.
Ikvind dat er geen verschil zou moeten zijn tussen oude, semi-nieuwe en nieuwe generatie.
Dat is ook niet het punt.Er zijn forumleden, die zich hopeloos vervelen!

Een grap, af en toe moet kunnen, maar het gebazel is niet van de lucht!
Als ik niets zinnigs te zeggen heb doe ik er het zwijgen toe!
Geen inspiratie, dan ook geen transpiratie!

Sommige zouden beter naar Windows live messenger kunnen overstappen.
Als dit een medium gaat worden om coûte que coûte te kletsen, ook als er niets te melden valt, houd ik het voor gezien.

Af en toe lees ik nog wel eens een boek(kan ik een ieder aanbevelen.
Op deze manier schiet het forum z'n doel voorbij.

Men weet dat ik zelden een blad voor m'n mond neem, als ik een bepaalde mening heb.
Dus wat een ander er van vindt (of zich aangesproken voelt, laat mij volstrekt Siberisch.

Bij de way Drie dagen SOBER!
:) :) :)

Groeten van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ik voel van alles en niets.
Ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet.
Ik ben bang omdat ik mezelf niet kan vertrouwen.
Ik ben wel blij omdat ik het tot nu toe red, maar zou dat niet kunnen zonder Refusal.
Ik zie het nu niet zitten met mezelf.
Kortom ik zit te verdrinken in zelfmedelijden, wat niet bevorderlijk is voor mijn welbevinden.
En het lukt me niet om positieve gedachten op te roepen.
Ik zit nog altijd met die duizeligheid en dit huilen bezorgt me hoofdpijn.
Wat moet ik nu doen? In bed kruipen heeft geen, dat wordt de handdoek op mijn kopkussen nat en wrijf ik mijn gezicht kapot.
Barst roepen heeft ook al geen zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, je stond er ietwat sceptisch tegenover dat de Jellinek, mij woendag het advies gaf te drinken.
Als je een halve fles whisky en tien bier op hebt en dagen ervoor ook gedronken zijn de ontrekkings-
verschijnselen zo heftig, dat een insult of een ritmestoring(in mijn geval tot de mogelijkheden behoort)

Dit vergt een zekere dicipline, opdat je niet weer doorschiet.
Dus twee blikken uit het zicht, één met water gevuld en één met bier en af en toe een slok.
Dat waren vijf blikjes met bier, waarvan ik de laatste weggooide.

Even goed diep lijden, mmaar ik begin bij te trekken. Alleen maagpijn en mijn slokdarm staat in vuur en vlam!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...