Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 september 2007


RJB

Aanbevolen berichten

c pas
en safi dank je........

de natuur ik heb het altijd te gek gevonden om er te zijn alleen als je drinkt nog maar zelden
tussen mijn 16de en 20ste veel met pack pack rondgetrokken.

vanmiddag dacht ik dit hou ik erin
en woon hier 5 min van het bos een echte bos verwilderd en een groot water ontdekt, en je komt niemand tegen het zonnetje brak door, voelde me rijk,ik weet dat men er vroeger turf stak, zonde om er niet veel te zijn.............

maar nu ff bikken

tot later......

flipsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank Kate, Corinne, Benthe, Safi en anderen voor de bemoedigende woorden en wensen! Het is een fijn forum dit: je schrijft een beetje waar je over aan het denken, peinzen of piekeren bent en er zijn lieve mensen met lieve en adequate reacties. Ook van jou, Rudy, heb ik veel gelezen - deels hier, deels via PB - waar ik heel veel aan heb. Gefeliciteerd met je mijlpaal! Het is mooi zo'n forum, waar mensen worstelen met dezelfde vragen en waar zo veel herkenning is.

Ik had een fijne dag met mijn twee lieve kinderen. Vanochtend schreef ik nog dat ik het een beetje dubbel vond, omdat ze vandaag ook weer weggingen, maar het is eigenlijk precies de verkeerde benadering, voel ik nu: het is heerlijk dat ze er waren en als ik de goede dingen doe en blijf doen dan zijn ze er straks weer langer en vaker..

(ik wandelde vandaag met ze door ons dorp, de zon scheen en we hadden het heel gezellig; ik zag ons weerspiegeld in een etalage en dacht voor het eerst sinds tijden weer een beetje mild over mezelf: zie een vader met zijn kinderen: ze houden van elkaar. De vader heeft nog een hoop dingen op te lossen, te begrijpen, beter hanteerbaar te maken, maar daar is hij mee bezig - zie het is fijn zo...)

Wat een goed moment om aan terug te blijven denken als ik in de komende tijd weer eens zo'n bui heb waarin ik gevoel heb dat mij lichaam van piepschuim is en mijn schedel met een lijmtang bijeengehouden wordt..

Wij - hier op dit forum - kunnen allemaal zulke dingen tegen ons zelf zeggen: Wij zijn geen slechte mensen die een puinhoop van ons leven hebben gemaakt, maar we zijn mensen die onze problemen onder ogen durven te komen en proberen een nieuwe weg in te slaan. We zijn geen mislukkelingen, maar we zijn mensen die onszelf durven bevrijden, geen mensen die blijven hangen in zelfaangericht leed, maar mensen die hun verantwoordelijkheid willen nemen.

(als het me lukt, om zo over mezelf te denken, wordt het al een beetje beter. En makkelijker!).

Ik wens jullie allemaal - op buurtfeest of elders - een fijne ADB avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag donderde ik een enorm gat! Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, probeerde het ook in mijn schrift, ik weet het niet. Een complete leegte, enorm moe, zwaar depressief. Zo goed als het gisteravond ging zo slecht vanmiddag.

Ik heb nagedacht en nagedacht en liet de depressie over me heen komen. Ik voelde helemaal niks.
Heb een MP 3 speler gekocht en al mijn favoriete muziek gekocht.
Dank je wel mensen van het forum... jullie brachten me op het idee.
Nu de muziek door mijn oren toetert voel ik mijn gevoelens weer terug komen, niet gedronken.
Zo direct naar een feestje en ik ga NIET DRINKEN.
Misschien nog tot straks.
Liefs van An

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
zo terug we zijn naar de jaarmarkt in ninove geweest was leuk , veel drinkende mensen maar ja als ze het kunnen waarom niet .
kothtje fijn je weer eens te lezen succes met alles
benthe ja ik heb mijn schildpadden belgie binnen gesmokkeld het is een beschermende dier soort ook in spanje , maar ik denk dat weinig schildpadden het leven hebben wat zij hebben daar juist bij thuiskomst zaten ze hier in de woonkamer .
xienix hier in belgie is het soms niet beter ivm de automobilsten al ben ik er zelf ook een , maar het loopt soms de spuitgaten uit , chapeau dat je geen problemen had om door de wijn rekken te lopen bij mij kriebelde het een beetje maar was mogelijk door een korte woordwisseling met partner maar de gremlin was ook weer vlug weg
rjb mooi berichtje heb je hier geplaats , ik zie je zo staan kijken in dat raam naar je kids en je eigen :present:
flipsen ook mooi bericht van jou ik vertoef ook graag in bossen en wandel graag maar mijn voet wil niet altijd mee
safi een vraagje aan jou ik zag gisteren bij een klant een filmpje die klant haar man had dit gemaakt van fotos heb jij enig idee hoe men dat doet ??
corinne geniet van jullie buurtfeest
zo mensen ik ga eventjes rusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB dat vind ik nou een mooi bericht wat je schrijft. Wat hoopvol. We zijn geen sufferds maar mensen die iets aan hun vroegere fouten willen doen.

Blacky hoe heb je dat gedaan, die schilpadden binnengesmokkeld? Ik kan me zo voorstellen dat je ze als vergrotende pads in je bh hebt gestopt, en die douane maar denken, zooo, heeft die vrouw even een borsten zeg!
Heb je nog wat gekocht op de markt?

Natuur: ik ga morgen een paar uurtjes naar mijn roots in Zeeland met Max, even de kop leegmaken. Al zal Max wel de pest in hebben want hij mag daar niet los. Maar het is toch anders dan een park (hoe mooi ook) in de stad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, zes jaar, 'n dikke mijlpaal, en het pad gaat door, lees ik wel, fantastisch!
RJB en Koh gaan ook goed, Flipsen ook, Xienix raakt bij de les, iedereen eigenlijk, mooie dag, dus.
Hier vandaag de nieuwe keuken er weer uit gehad, zat gewoon 'n ouwe open aansluiting onder de vloer, daar liep het zo uit!!!! Afgedopt, alles weer oke. Later vanmiddag al het dikke snoeihout nog ff op kachellengte gezaagd, met 'n ouderwetse trekzaag. Houtkachel, 3 keer warm, zal ik maar zeggen.
Doe van alles, ben fris, maar wel erg moe. Straks maar weer 'n dutje hier, waarde Benthe.
Corinne, ik kom niet uit 'n groot gezin. Dit is 'n volle neef, geen oomzegger. De zoon van de oudste zus van mijn moeder, om het precies te zeggen. Dat noemen wij hier 'n neef, en Belgique niet?

Feestgangers, veel plezier, allen: hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock

quote:


Later vanmiddag al het dikke snoeihout nog ff op kachellengte gezaagd, met 'n ouderwetse trekzaag


Ik krijg helemaal heimwee naar mijn houtkachel.
Mocht ik ook zo graag doen..een paar keer per dag ...even houtzagen..heerlijk...als e zaag maar scherp is

Blacky...nee filmpjes maken kan mijn man en ook oude foto's retoucheren en een cd met mooie in en uit elkaar lopende foto's met muziek erachter zetten.
even een cursusje doen...het is niet moeilijk...maar wel veel werk...dus een leuke hobby

An
wat fijn dat muziek de emoties altijd weer terug kan brengen......niks voelen is erg eenzaam

Benthe
mag ik mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi hi benthe :)
wij zijn met de wagen van spanje naar belgie gekomen , twee poezen ieder part in de kattenmand een klein hondje op de achterbank 4 goudvissen in een reisbokaal en de schildpadden in zo'n plastieken bak met een deksel op enkel om de grens over te gaan het deksel dicht al zijn er eigenlijk geen grenscontroles meer
indien ik de schildpad van meer dan drie kilo in mijn beha zou steken amaai dan ben ik lolo ferrari :o
ik ben altijd een plat meiske geweest maar sinds mijn adb zijn is daar wel iets gegroeid hoor :)
op de markt eigenlijk heel stom toevallig een paar schoenen gekocht is iets wat ik tweedehands niet koop , paar lederen hoge schoenen met steun voor mijn kapotte hiel voor 10 € inplaats van 120 € op mijn vraag waarom zo goedkoop zei de man omdat het het laatse paar was allez ikke gelukzakje met mijn 42 :rose: maar die andere verkoopster keek niet al te happy ??
tot strakkies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi in mijn vorige huis had ik zo'n allesbrander, en ik maar hout zagen - dat maakt je hoofd inderdaad lekker leeg - alleen mijn toenmalige man vond het niet nodig om de schoorsteen regelmatig te laten vegen. Ahum! We waren weer eens flink aan het zuipen en ik zei nog, jongens wat wordt het mistig buiten. Niemand die er aandacht aan besteedde, totdat de brandweer voor de deur arriveerde met de vriendelijke mededeling dat de schoorsteen in de fik stond.

Over natuur gesproken, dit is echt een meidenvraag denk ik en volslagen off-topic, maar het lekkerste vind ik om het wasgoed buiten te laten drogen. Maar als dat niet kan, kennen jullie een wasmiddel dat nou eens echt lekker buitenfris ruikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,

Met mij, gaat het heel goed. Heb totaal geen trek of behoefte aan alcohol. Ook langs terassen lopen, doet me niets meer. Ik ga op het terras zitten en bestel een crodino of een koffie. En dat bevalt me goed, mijn vrouw kan gerust een wijntje nemen, doet me ook niets meer. Dus al met al, het gaat uitstekend.
Zolang ik die eerste maar laat staan.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Blacky, ik zag vorige week nog een item op tv over Lola Ferrari, tjeeeeeee!!!! Hoe heeft ze die dingen mee kunnen zeulen al die tijd?
Geef mij maar lekker klein, dat is ook veel handiger met sporten.
Goed zeg van die schoenen, ik hoop dat ze lekker lopen. Wat een prijsje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe en Benthe,
Jullie zijn de enigen die ingelogd zijn. Een heel rustige avond.
Mijn dochter staat op het Malieveld bij een concert van Pink en Di-rect, dus wij hebben het rijk alleen gehad. Heerlijk pasta met gamba's gegeten. Tomaten salade met kruiden balsamico azijn en een hele geode olijfolie. Genieten.

Ferry,
fijn dat het zo goed met je gaat en dat je rustig op een terras kan zitten met koffie o.id en je vrouw met een wijntje. Ik ga ervan uit dat ik dat zonder moeite over enige tijd ook kan. Nu kan ik het ook, maar soms zit ik wel van mmmmm, ik wil ook! Maar de voordelen van niet drinken zijn groter dan de nadelen. Dus ik ga door op de ingeslagen weg.

An,
die pluggen in je oren helpen he? Muziek die je fijn vind om te luisteren kan je helemaal ontspannen en rustig maken of juist heel vrolijk. Sinds Fran het nummer One van U2 hier opschrijf een paar weken geleden is dit mijn favoriete nummer op het moment.

Soothe,
Hoe gaat ie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Motiva.

Kan niet beter. Nee onzin! Een eerlijke vraag verdiend een eerlijk antwoord.
Waardeloos, niet meer en niet minder.

Ben op een punt aangeland, dat ik niets te zeggen heb.
Er valt ook niets te zeggen.Wat moet ik zeggen?
Loeihard staat Mozart op (to send the cobwebs away)

En we leven!?

Motiva, pas goed op meisje. Liefs Soothe. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peppa,
Enig idee waarom die olijfolie zo in prijs omhoog gaat? Ik gebruik het inderdaad heel veel!

Soothe,
Jammer dat je je nog niet goed voelt. Je bent je eigen records dik aan het breken.
40 jaar drinken gaat er helaas niet zomaar uit. Ik schrik er al van wat het bij mij heeft aangericht. Hoewel 20 jaar teveel drinken ook niet gering is. En dan heb ik het nog niet over de jaren ervoor, maar toen had ik het nog onder controle.
Helaas ik heb alcohol (wijn en sterker) altijd al lekker gevonden, van jongs af aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...