Spring naar bijdragen

Woensdag 5 september 2007


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
CPAS

Spa rood drink ik niet graag, het smaakt raar



Hahaha, tijd voor 'n anecdote:

mijn goede vader was mijn eerste huis aan het schilderen. Het was warm, en 'smiddags vroeg ie of ik wat fris had. Nu stond ik, zeker in die tijd, bepaald niet bekend om m'n voorraad fris, maar ik had toevallig wel wat Spa rood onaangebroken (natuurlijk!) in de koelkast staan. Dus ik schonk 'n glaasje voor hem in. Hij nam 'n slokje, liep kalm naar het aanrecht, deponeerde z'n mondinhoud ter bestemde plekke en voegde mij toe: "zout water? En daar betaal jij voor?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe RJB

Riep je mij?

Ik ben er gewoon hoor. Maar soms weet ik niet goed wat méé te schrijven. Ik log meestal 1-2 x per dag in, en soms voel ik me zo'n "oudgediende" en zeker als er dan licht-ontplofte stemming heerst, nee, merci.

Bovendien heb ik mijn verhaaltje al vaak genoeg afgedraaid, en vaak denk ik tja.....wat moet ik nou nog zeggen.

Verder ben ik 6 weken druk geweest met kinderoppas spelen, dat valt zowaar niet mee.

brb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peppahshootah, (ff rappah) het staat ook al op het boekendraadje, het heet "help ik (ver)zuip". Het is wel leuk, herkenbaar, maar ik sluit me bij Haddock aan dat je pas echt de riebels krijgt van De Val, een goeie eye-opener.

Hee, plof, kaboem, Houtje, hoe is het? Blijkbaar ZIJN er nog wel mensen die erg waarderen wat je zegt, ook al is het voor jou ouwe koek. :rose::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil heel even wat kwijt in het algemeen. Ik lees dat sommige mensen, die al langer het forum bezoeken het forum niet in het voordeel veranderd zien. Dat kan natuurlijk, ik ken het verschil niet met eerder.
Maar omdat ik nog niet zo lang op het forum ben geeft dit me een wat onprettig gevoel, alsof je je opdringt bij mensen die er niet van gediend zijn.
Misschien voel ik het verkeerd, dat kan zijn. Maar die gedachte heb ik de laatste paar dagen

Verder moet me nog iets van het hart, je kunt toch nooit vergelijken wie het moeilijker heeft wat het stoppen met drinken betreft? Ieder heeft zijn eigen verhaal, zijn eigen verdriet, zijn eigen zwarte gat zeg maar. En het is toch ook geen wedstrijd? We proberen in wezen toch allemaal hetzelfde te bereiken dacht ik?
Ik hou niet van vergelijken, dat geldt ook voor wie er verdriet heeft. Ze zeggen wel eens kinderen weten niet wat echt verdriet is, maar wie zegt dat? Voor het kind is dat verdriet maar al te aanwezig en al zal het voor een volwassene misschien als iets kleins gezien worden, het verdriet van het kind is gewoon echt.
Maar misschien begrijpen jullie me ook niet, dat kan ook.

@Blacky
Gecondoleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Quera, een tijdje geleden is hier een nogal verhitte discussie geweest over vroeger en nu, een paar mensen kregen daar net zo'n onbehaaglijk gevoel van als jij nu, dat had ik zelf ook. Het was geloof ik van niemand kwaad gemeend, gewoon iets dat leeft. En blijkbaar komt dat van tijd tot tijd weer boven.
Ik vind dat je je heel tactvol en voorzichtig uitdrukt.
Ik vind ook niet dat het een wedstrijd is. Ik weet niet meer wie het schreef, maar: "We zitten hier niet voor onze zweetvoeten". Het gaat ons tenslotte allemaal om hetzelfde, we willen er vanaf.
Maak je niet druk hoor, het is net zoals in het echte leven, soms ontploft er wel eens wat of is de sfeer wat geïrriteerd.
Alles ok met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Ik weet niet meer wie het schreef, maar: "We zitten hier niet voor onze zweetvoeten". Het gaat ons tenslotte allemaal om hetzelfde, we willen er vanaf.




Ik moet wel even lachen nu, een geweldige opmerking die ik helaas gemist heb. Bedankt Benthe!

Safi ook bedankt, ik wilde dit al eerder posten maar ik dorst het niet. Nu dan toch gedaan.

Nee Houtje, was niets persoonlijks naar jou zeker niet. Gewoon een algemeen gevoel van unheimisch. En ik wil het zo graag volhouden nu. Daarom had ik me hier ook aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Mijn kook-iq is vast heel laag.

@Haddock,
:D

@Houtje,
:) Wel een lieve kinderoppas, denk ik zo.

@Quera,
Laat je niet wegjagen. Dat zegt een jong belegengediende.
Ik stel je bijdragen op prijs, je loopt hier toch ook al een paar weken mee.

Wat belangrijk is op dit forum: laten we samen sterk zijn en de alcohol de baas worden, zijn en blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Quera, begrijp je reactie van de eerste tot de laatste letter, had ook even zoiets, van prettig kennis gemaakt te hebben en doei, maar begrijp ook wel dat sommige mensen meer moeite hebben met veranderingen dan andere al gaat het maar om de samenstelling van een forum.
Wat verdriet betreft en het moeilijk hebben, dat hangt van zoveel factoren af, het karakter van de persoon, de draagkracht (wat iemand aankan aan problemen), hoe ver of dichtbij het verdriet van de persoon afstaat, de gevolgen van bepaalde gebeurtenissen, enz...., zelfs hoe de hersenen biologisch gezien prikkels opnemen en verwerken.
Daarnaast zijn er kinderen die in hun jonge leventje meer meegemaakt hebben als ouderen in hun hele leven, kon als kind het al niet uitstaan als volwassenen het hadden over een zorgeloze jeugd, had dan altijd de neiging te vragen of ze met me wilde ruilen. Kinderen die te maken hebben met mishandeling fysiek en geestelijk, met kindermisbruik, met gebrek aan een dak boven het hoofd, of met ernstige ziekte of oorlog, verwaarlozing en sommige volwassenen denken dan dat ze moeten genieten van hun jeugd en voelen zich belazerd omdat de kleur van de muren anders uitpakte dan verwacht, dan hebben die kinderen toch wel grotere zorgen aan het hoofd.
Gelukkig voor die kinderen worden ze eens volwassen en zelf kiezen hoe ze met hun leven omgaan, het mooie dan is dat je dan dubbel kan genieten van wat goed gaat, omdat je ook de andere kant van de medaille kent.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dit is nou weer zo'n gespreksonderwerp waar ik weinig mee kan. Wie jaagt wie weg? Als je je unheimisch voelt, komt dat dan door iemand? door iets? door wat?
Natuurlijk weet ik donders goed hoe dat voelt, maar in het verleden was me altijd bijzonder snel duidelijk hoe en waarom ik dat voelde.....

Ik voel me op dit moment ook niet fijn. Alleen, eenzaam, morgen ben ik jarig en sinds ik gescheiden ben vier ik het niet meer. Twéé kinderfeestjes en twéé kinderverjaardagen zijn per jaar (ook financieel) wel voldoende. Het nieuwe schooljaar was een klap (financieel) met studiegeld, boeken enz. Maar je wilt je kind toch alles meegeven.

Mijn psycholoog zegt dat ik meer aan mezelf moet denken, en ik denk je hebt lekker kletsen, zullen we een weekje ruilen jij en ik? Dan spreek ik je daarna wel weer.

Hoewel ik 's avonds wel kan genieten van het alleen-zijn. Zeker als de kids in bed liggen of ergens anders TV liggen te kijken heb ik even de kamer voor me alleen. Er zijn wel kleine dingen om van te genieten, maar na zo'n druizelige dag als vandaag zie ik ze niet meer helder en duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera Hoi, het voelt inderdaad een beetje zo aan, daarin sta je niet alleen.
Maar ik zou gewoon tegen de stoom inroeien.
Dit Forum is voor nieuw en oud en alles ertussen.

Uit betrouwbare bronnen (ja ook ik heb PB contacten)meen ik te vernemen, dat er vroeger over het algemeen wat dieper op de zaken werd ingegaan.
Er elkaar er als het ware doorheen sleuren.

Dus misschien is het niet langer of korter maar de gespreksstof.
Alles is voortdurend in beweging.Het nieuws in de krant wordt ook sneller en flitsender.
De populariteit van Spits en Metro geeft dat aan! Hapklare brokken.
We leven in de tijd van Turbotaal.
OOk in de samenleving merk je dat een echt luistered is oor ver te zoeken is!

Ik denk dat dit eerder een rol speelt dan lang of kort op het forum.
Ga je AUB, niet als een indringer zien.
Alles is bij voortduring, aan verandering onderhevig.

Groet van Soothe.:) Zie dat ik soms lettertjes mis. geef het toetsenbord maar de schuld!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Kijk dit is nou weer zo'n gespreksonderwerp waar ik weinig mee kan. Wie jaagt wie weg? Als je je unheimisch voelt, komt dat dan door iemand? door iets? door wat?





Het gaat niet om wegjagen, ik wilde gewoon posten wat me de laatste dagen bezig hield That's all. Vond het moeilijk om te doen, maar ik heb mezelf overwonnen en het toch gedaan. Waarvoor? Nou gewoon omdat ik ook eens wil zeggen wat mijn gevoelens zijn. Zoiets is het, waarbij ik dan toch niemand heb willen kwetsen of beledigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik val hier even midden in de discussie die ik nog niet gelezen heb, om BamBam te feliciteren met 1 jaar ADB!!!! :present::):heart: Fantastisch gedaan BB! Het is er misschien niet allemaal leuker en gemakkelijker op geworden, maar je hebt wel je leven in eigen hand genomen.

Tot mijn grote frustratie heb ik de hele dag niet achter een computer kunnen zitten, en dat terwijl ik BamBam zo graag wilde feliciteren! Nu is het inmiddels al bijna tijd voor mijn rondje met het hondje en mijn bed, en ik heb nog niet eens het draadje kunnen lezen. Werkelijk mensen, een computerloos leven is voor een verslaafde beslist niet te doen!:P

Voor alle anderen die vandaag een mijlpaal hebben bereikt: ook allemaal van harte gefeliciteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje mee eens!
Ik houd mij er ook niet altijd aan, maar er 'hoort' een opening van de dag te zijn, waar op doorgesponnen wordt. HET DAGDRAADJE.
Dan krijg je inderdaad meer verdieping. Blijf wel een grapje maken als het uitkomt (of moppperen:angry:
Ikheb eerder voor een soort splitsing gepleit.Heen en weer flippen tussen twee sites.
Een voor het diepere werk en een voor luchtiger repertoire.

Groetje Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Houtje mee eens!


Ik houd mij er ook niet altijd aan, maar er 'hoort' een opening van de dag te zijn, waar op doorgesponnen wordt. HET DAGDRAADJE.




En als je daar dan niets mee hebt word je geacht je mond te houden? Heel vreemd. Zijn we niet allen vrij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik antwoord toch nog even, sorry BamBam ik wil je feestdag niet verstoren. Het is echt fantastisch wat je bereikt hebt!

@Houtje
Het kan zijn dat ik te gevoelig ben en gauw denk dat ik niet welkom ben. Ik las zo her en der wat opmerkingen van mensen, die hier al wat langer vertoeven en ik moet toegeven, verd*md, het deed me zeer.

Ik voel me niet zo gauw welkom omdat ik daar ook geen reden toe heb. Was zelf een ongewenst kind en heb er heel lang over moeten doen om mezelf te accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera, hartstikke goed dat je je gevoelens hier geuit hebt, dat is de enige manier om te checken of je goed zit met je gedachten of niet. En je hebt het zeer tactvol gebracht! Ik ben oud en nieuw gediende, dat klinkt wel raar, maar vorig jaar februari ben ik hier op het forum gekomen en in maart begonnen met de internettherapie.. in de "oude" tijd dus.. in die tijd was de impact van alles wat op het forum geschreven werd heel groot voor mij, als beginneling hier, mensen konden me weerhouden van drinken of raakten me enorm. Ik heb denk ik tot het najaar meegeschreven maar doordat er toch weer (meer) drank in mijn leven kwam (ik had gekozen voor minderen) ben ik hier weggegaan omdat ik vond dat ik niet kon schrijven hier terwijl ik dronk.. ik was echt even helemaal allergisch voor het forum, voelde me schuldig en een afvallige enz.. durfde amper in te loggen... het drinken is bijna weer een jaar gewoon doorgegaan, 1 a 2 avonden per week maar wel erg veel, en elke slok met schuldgevoel en schaamte tot nu weer ruim 2 maanden geleden (75 dagen ;))... ik was mezelf zo zat...

...en toen dacht ik opeens weer aan het forum waar ik altijd veel aan gehad heb.. schoorvoetend ben ik hier weer teruggekomen om te zien dat er heel veel andere mensen waren en gelukkig voor mij, ook nog heel wat oud gedienden.. Voor mij voelt het niet meer als het warme bad van de eerste keer, dat was toen, andere mensen, ik was anders... de situatie was anders... Ik was zelf veel labieler toen en keek tegen iedereen op.... Nu kan ik het me niet meer voorstellen hoe het is om als nieuweling op dit forum te komen, en vooral omdat er nu zoveel mensen zijn, de moeite die het kan kosten om je stem te laten horen, om gehoord te worden

nu schrijf ik heel anders mee, meer voor mezelf om de vinger aan de pols te houden, want ik weet dat als ik een paar dagen wegblijf het veel makkelijker wordt om te gaan drinken, dan "let" er niemand meer op me.. voor mij is het forum een vorm van sociale controle die ik zelf in het werk stel. maar ik vind het elke keer weer fantastisch als hier nieuwe mensen komen die het volhouden... er komen zoveel mensen voorbij, die lees je 1 of 2 keer en daarna nooit meer, de mensen die echt blijven hangen daar wil ik het liefst alles van weten... motieven om te stoppen, hoe zitten ze in elkaar, kan ik ze ergens bij steunen of raad geven... Ik vind het reuze boeiend om de ontwikkelingen te zien die jij Quera nu doormaakt, en Xienix, en Calimero en Flipsen, de ontdekkingen die er komen, de inzichten, je ziet dat dat in elke fase weer anders is en alle fases zijn hier aanwezig op het forum. Dat is heel bijzonder eigenlijk!

Ja het forum verandert, en ik verander ook, en dat is ook prima, en ja de een kan heel makkelijk met veranderingen omgaan en de ander heeft daar moeite mee. (Ik kan er soms heel goed mee omgaan en soms heb ik er moeite mee) het mooie van dit forum vind ik zelf dat je dat allemaal hier kwijt kan en dat dat allemaal samen kan gaan.. dat iedereen er mag zijn zoals ie is, dat er wel eens wat minder leuke dingen gezegd worden maar dat het ook altijd weer op zijn pootjes terecht komt. en dat je dus je gevoelens kan toetsen zoals jij nu doet Quera, wat ik echt heel goed van je vind.

Wizzkid die mijn pc kwam bekijken is net weg... Helaas is mijn pc er definitief mee uitgeschejen dit keer.. geen redden meer aan! ben ik blij dat ik ook nog een mac heb! dus maar weer op zoek naar de volgende 2e handsbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...