Spring naar bijdragen

Donderdag 13 september

BamBam

Aanbevolen berichten

Wat deden jullie voordat jullie dronken om je fijn te voelen? Vroeger?
Waarom kan dat nu niet meer?
Get out of your lazy bed! (Zingt Matt Bianco.)
Of het nou wel of niet pijn doet om niet meer te drinken (het is niet makkelijik) er komt een tijd dat je er gewoon uit moet stappen. De drank bedoel ik. Ook mensen die niet drinken kunnen zich verdraaid rot voelen. Het is niet iets van ons alleen.
Dit forum heb ik trouwens wel als heel lerend ervaren, en vaak lief, ik heb er veel aan gehad. Maar er komt ook een tijd dat je je spullen oppakt en weer verder gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goede avond,

Zo, dat heeft mij even tijd gekost om het draadje van vandaag te lezen. Zeker als je al moe bent, tenminste dat heb ik dan, heb ik moeite met het tot me door laten dringen van wat er nu geschreven is.
Maar er zijn vele goede berichten te lezen hier. :present: dank jullie.

Karinneke, welkom hier op het forum. Gewoon per uur en dan per dag en niet te ver vooruit denken.
Succes!

Anjo, fijn dat je er ook was vandaag.

Joann, beterschap, zal vast beter lukken nu je thuis bent.

Mieke, meid als je hier leest, laat wat van je horen. Denk steeds aan je. :heart:

An, we gaan elkaar zeker hier niet ontmoedigen toch?
Sta jij vandaag niet 4 weken droog? In elk geval volhouden en een echt verdiende :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Brenda en nieuw hier, ik loop al een tijd te stoeien met een alcoholprobleem waar de alcohol telkens de laatste klap uitdeelt.
Ik ben 30 jaar en ik drink vanaf mijn 16 jaar alcohol, vroeger met uitgaan in het weekend en later toen in werkte ook doorde weeks maar toen liep het nog niet uit de hand. Sinds ruim een jaar drink ik veel te veel. Ik ben iemand die niet elke dag drinkt maar om de paar dagen twee flessen wijn achter elkaar om vervolgens oer vervelend te worden voor mijn omgeving of juist heel erg emotioneel.
Na een tijd van vallen en opstaan heb ik vier weken geleden besloten om antabus te gaan slikken dat ging goed tot gisteren. Ik had vorige week donderdag besloten om met de antabus te stoppen en dat ik het nu zelf ook wel kon. Ik dacht dat ik nu de aldohol wel kon doseren of in ieder geval wilde ik dat denken. Gisteren heb ik na een week wachten zodat de antabus uit mijn bloed was gelijk een fles canij leeggedronken en daarna 9 biertjes. weer was ik gelijk helemaal van slag en heb iedereen op zitten bellen met hele verhalen, alleen weet ik niet meer wat ik wie verteld heb...
Mijn vader en stiefmoeder zijn laaiend op me en mijn stiefmoeder wil voorlopig geen contact met me omdat ze zoals ze het zegt niet meer in mijn verhalen gelooft over beterschap.
Vanavond voor het slapengaan neem ik de antabus weer in en ik zie nu ook wel dat ik gewoon geen controle over de alcohol heb, ik heb gewoon geen rem. Misschien moet ik het wel een half jaar slikken voordat ik het weer proberen kan maar ik begin te denken dat ik waarschijnlijk helemaal nooit meer kan drinken.
De afgelopen weken zonder alcohol bevielen wel goed, de eerste week was moeilijk maar daarna ging het steeds beter met me.
Ik heb weer gesolliciteerd naar werk en een groot deel van mijn huis is weer netjes. en ik voelde me ook goed over mijn besluit.
Graag wil ik weer terug naar dat gevoel van trots zijn en weer mens worden, dus moet ik ook weer aan de antabus.
Ik heb begeleiding van emergis en die zal ik volgende week vertellen wat er is gebeurd.
Brenda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Get out of your lazy bed! (Zingt Matt Bianco.)

Wie weet ligt daar juist de sleutel?
Ik lees hier meer mensen over de sportschool (ben er zelfs allergisch voor, haha), en weet wel dat echt fysieke vermoeidheid voor mij zeer bevredigend kan werken. Daar heb ik jou nog niet over gehoord, An? Hardlopen, fietsen, roeien(echte aanrader!), wat let je?
Heb zelf vroeger ook veel in de havens gewerkt, stukgoed, op tonnengeld. Dubbele taken per dag, veel geld verdient, heerlijk gevoel, je kan de wereld aan. Heb het hier al eens gelezen, het schijnt dat je lichaam ook stofjes aanmaakt als je jezelf uitput, in de "steady state" raakt, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Of het nou wel of niet pijn doet om niet meer te drinken (het is niet makkelijik) er komt een tijd dat je er gewoon uit moet stappen. De drank bedoel ik. Ook mensen die niet drinken kunnen zich verdraaid rot voelen. Het is niet iets van ons alleen.

he-le-maal mee eens... goed gezegd.

quote:

Dit forum heb ik trouwens wel als heel lerend ervaren, en vaak lief, ik heb er veel aan gehad. Maar er komt ook een tijd dat je je spullen oppakt en weer verder gaat.

Tsja... dat gevoel heb ik de laatste tijd wel eens. Bij voorbaat zeg ik: iedereen moet natuurlijk vooral blijven schrijven over wat hem/haar bezighoudt. Mijn punt is dat ik me aan al die onderwerpen als kinderen, schuldgevoel, onverwerkt verleden etc. niet kan relateren, dus lees ik veel waar ik niets mee kan, en tsja, dan heb ik dus ook niet zoveel te schrijven.
Het heeft me wel aan het denken gezet hoe ik daar dan wel tegenaan kijk. Mag ik daar zelfs wel een
mening over hebben? Ja natuurlijk, ik kom niet uit een ei, ik heb zelf ook genoeg meegemaakt.
Dus ben ik maar even voor mezelf aan het schrijven gegaan, en dat duurt nou al drie dagen, en het wordt een hele waslijst. En ik moet zeggen, het voor mezelf opschrijven en teruglezen is best verhelderend. Wat doe ik, waarom doe ik dat en waarom doe ik het zo. Geinig. Ken uzelve...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Brenda

ik heb gewoon geen rem.

Hallo Brenda, en welkom.

Die quote klinkt hier heel bekend! En als je remmen toch al "slippery" zijn en je maakt ze ook nog eens nat werken ze helemaal niet meer! Dat weten velen hier.
Niet te veel aantrekken van je stiefmoeder en vader, laat ze maar eens wat zien i.p.v. het ze te vertellen. Klinkt gemakkelijk, ik weet het......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hoezo geen gloriaverhalen? Nou ja, bij mij voelt het ook niet iedere dag zó.
Maar ik moet zeggen dat ik vooral in de begin periode écht wel gloria momenten
heb beleefd. Naarmate ik langer droog sta, sta ik er wat minder bij stil maar ze
komen nog geregeld langs. En dan heb ik écht een fijn gevoel, van zo, daar had
ik anders niet bij kunnen zijn, of daar had ik niet naar toe gekunt en ga zo maar door.

Nog vanochtend stond ik om 5.45 op de bus buiten te wachten en keek naar die
fantastische lucht, ik hoorde allerlei geluiden van vogeltjes, wegschietende katten en
de eeuwige krantenjongens die in alle vroegte hun bed uitkomen om een ander
een plezierig ontbijtje te bezorgen met het krantje erbij.
Kun je denken wat een gezemel, kan me lekker niets schelen hoor.

Maanden geleden, stond ik bij de bushalte te wachten. Nee, ik stond niet maar moest
op het bankje zitten. Dacht alleen maar, die bus moet snel komen anders ga ik
tegen de vlakte. Te kort geslapen, die bodem moest eerst in zicht. Geen tijd en trek
om te eten, moest er de eerste uren niet aan denken. Wankelend op de benen,
na-dorst dus fles water meteen al leeg. Het voelde als ben ik dit wel? Onwerkelijk,
onwezenlijk. En dan maar eerst ladingen koffie naar binnen werken om enigzins
op gang te kunnen komen. Kortom ik was "ik" niet maar "ik" kom langzaam terug
en "ik" ben van plan deze weg te blijven volgen.

Morgen weer vroeg op, ik ga er dus bijtijds weer mijn bed in. Fijne avond en truste voor straks.
Laat die eerste staan, morgen een fris koppie, wie wil dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Brenda,
Welkom hier. Je zit hier op het juiste adres.
Bij zo'n beetje ieder van ons is de rem defect als we drinken.
Ik laat de eerste maar staan, want 1 is niet genoeg en 15 is toch echt wel te veel.
Ik ben dus ook helemaal gestopt na een terugval.
Dat was niet makkelijk, maar zeer de moeite waard.
Mijn verhaal vind je bij de wie is wie.
Ik slik Refusal, een broertje van Antabus.
Ik ga daarmee door tot het jaar rond is en dan ga ik kijken of ik het zonder kan.
Je verhaal is herkenbaar. Ik dronk thuis elke dag ongeveer 2 flessen rode wijn.
Op feestje e.d. was ik een gematigde drinker, maar had wel altijd een plastic flesje van 40 cl met jenever bij. Het valt dus op feestjes niemand op dat ik gewoon water of fris drink i.p.v. wijn of bier.
Ik wens je veel succes en hoop dat je hier bij ons de nodige ondersteuning vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Brenda..

Volgens een cursus die ik gevolgd heb, duurt het ongeveer 1,5 uur voordat een glas alcohol afgebroken is.
Tel de aantal glazen en begin vanaf het tijdstip te tellen, dat je begonnen bent met drinken, dan weet je ongeveer wanneer de alcohol uit je bloed is....

Ik wens je veel succes hier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik heb eerst op Brenda gereageerd.

Eindelijk heb ik wat tijd. Ik weet nog niet of ik het hele draadje van vandaag ga doorlezen.
Voorlopig heb ik een baantje, niet als secretaresse, maar als informatieverzamelaar van wegeninformatie t.b.v. routeplanners zoals die in auto's worden gebruikt.
De taak is om met nog twee nieuwe medewerkers heel Frankrijk in kaart te brengen.
Dat wordt nog een hele kluif. Eindelijk kan ik mijn Frans botvieren in Nederland.
Maandag begin ik en zolang ik geen baan in mijn vakgebied vind, kan ik hier 4 dagen (5 mag ook) in de week mee vullen.

Dan ga ik zo eens kijken wat er vandaag allemaal geschreven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, heel helder, inderdaad, iedereen heeft zijn moeilijke tijden.
Water, ik moest nadenken over wat je schreef. Zelf heb ik vijf jaar niet gedronken. Ik was daarvoor meer dood dan levend, dus zeer gemotiveerd. Maar hoe langer ik droog stond, hoe makkelijker het ging en de 'beginneling' verhalen kende ik onderhand ook wel. Nu ik weer beginneling ben besef ik hoe belangrijk het is voor een echte alcoholist om hier constant met je neus op geduwd te worden. 'ah ha,ja, dat was ik toen ook, pas op dat ik niet terugval'. Want een terugval zit er altijd in. Het is slechts een klein percentage van stoppers die daadwerkelijk blijvend stoppend zijn. Ook wil ik wel het gevoel houden dat ik op dit forum mijn prietpraat kwijt kan. Dat is voor mij de enige manier om te overleven.
Ik heb jullie/jouw support echt nodig. Alleen ga ik het n.l. niet redden, dat heeft me het afgelopen jaar geleerd. Het constant willen stoppen en maar weer beginnen. Misschien heb ik je niet helemaal goed begrepen, maar dan hoor ik het wel.
Stien dank je voor het :present: doet me oprecht goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens...goeienavond allemaal...

Ben een tijdje niet geweest hier...had genoeg dingen aan mn hoofd i.v.m. met mn scheiding..maar ik vind het toch wel leuk om nu weer eens af en toe te komen kijken.
Ik ben nog niet alcoholvrij, maar het beperkt zich nu tot 1 a 2 keer drinken per week...en ook niet meer zo enorm veel als voorheen...ik kan nu eerder stoppen...en ben ook niet meer "laveloos"
Ik zorg er echter wel voor, dat ik verder geen drank in huis heb.
Na een verjaardag, gaat alle drank die ik nog in huis heb naar een buuv van mij. Alleen in het weekend haal ik af en toe een paar blikjes bier.
De drang om zo vaak en zoveel te drinken als voorheen is er niet meer.

Ik zie dat er nog wel veel bekende gezichten zijn hier en dat is leuk!

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Voorlopig heb ik een baantje, niet als secretaresse, maar als informatieverzamelaar van wegeninformatie t.b.v. routeplanners zoals die in auto's worden gebruikt.

Way to go, Corinne. Als de nood het hoogst is...........Felicitados, lijkt me erg leuk werk. Je zegt het maar als ik in m'n Snoek Break tegen hoge betaling 'n obscuur stukje France in kaart moet brengen.....

Mercator Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Brenda, je bent hier zeer aan het goede adres! Ik weet niet hoe lang je niet gedronken mag hebben voor je antabus inneemt. Ik heb zelf refusal.. Daar heb ik de laatste keer drie dagen mee gewacht, na mijn laatste alcohol. Ik weet niet of dat voor Antabus ook geldt.. Ik zou wel uitkijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brenda welkom,

Ben alsjeblieft voorzichtig met die Antabus slikken. Ik heb het een tijdje geslikt omdat mijn motivatie moeilijk was (na een half jaar) en ik nam het 's morgens in. Is dat geen optie? Ik slikte Refusal, en dan elke dag een halve (na een startdosering die hoger lag, weet niet meer precies).

Dat van die afbraak per 1,5 uur klopt volgens mij niet helemaal als je zoveel gedronken hebt.

Voorzichtig maar anders word je doodziek.

En verder natuurlijk succes gewenst, je kunt hier een hoop steun en lotgenoten vinden. Sorry dat ik eerst een "waarschuwing" geef (het is geen preek hoor) maar het is zo'n sterk middel je kan er echt doodziek van worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Wat deden jullie voordat jullie dronken om je fijn te voelen? Vroeger?

Waarom kan dat nu niet meer?

Ik zat even terug te denken naar aanleiding van je vraag.
En eigelijk moet ik, triest genoeg, concluderen dat ik me niet zo heel vaak fijn of gelukkig heb gevoeld.
Jarenlange therapieën hebben daar niks aan kunnen veranderen.
De basis ligt in je jeugd...
Natuurlijk waren er wel gelukkige momenten, de geboorte van mijn kinderen, momenten dat ik verliefd was en dat soort dingen.
Maar altijd kwam dat onbestemde gevoel weer terug. Toen ik er ook nog hevige angsten bij kreeg, schreef de huisarts me Temesta (een benzodiazepine) voor. Ik kon heel makkelijk aan herhaalrecepten komen door simpelweg de assistente te bellen. En zo raakte ik binnen de kortste keren verslaafd aan de rustgevers. Ik dronk toen niet.
Een jaar of 8 ben ik eraan verslaafd geweest en heb toen op eigen houtje en zonder enige steun die troep afgebouwd. Heel langzaam aan, het heeft me een jaar gekost om ermee te stoppen en het was moeilijk.
Niet zo heel lang daarna ging ik drinken want rottig voelde ik me nog steeds. Ik merkte dat dat me hielp om 's avonds lekker te ontspannen en nou ja...iedereen kent het vervolg wel uit eigen ervaringen.

Voor dat rotgevoel kreeg ik uiteindelijk anti-depressiva. Eentje per dag. Ging goed en na 2 jaar gestopt. Krap anderhalf jaar later weer depressief, dus weer aan de AD. Zwanger geworden, weer gestopt. Na de geboorte van jongste ben ik helemaal ingestort.
Opname volgde met veeeel pillen en eenmaal thuis zat ik aan een onderhoudsdosering van 2 en halve anti-depressiva per dag (2 verschillende).
Maar natuurlijk heeft dat spul nooit goed z'n werk kunnen doen met al die drank die ik erbij zoop. En ik dacht dat ik de drank nodig had om me goed te voelen...

Nou ja, mijn begeleider van Tactus zei al dat ik een bewogen leven heb gehad. Hij weet nog niet eens de helft...

Ik neem nog wel AD en ik hoop dat ik nu eens kan gaan genieten van het leven. Ik heb dat wel vaak geprobeerd hoor en heel soms lukte dat best wel.

Beetje depri verhaal.
Maar in antwoord op je vraag Benthe; nee, ik weet niet wat ik moet doen om me fijn te voelen.
Maar dat komt vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Dit is hopelijk een algemene opmerking en geen signaal van jouw kant? Wil het toch even vragen omdat je in de verleden tijd spreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je fijn voelen kan in de kleinste dingen zitten, zoals Stien als schreef, genieten als je om kwart voor 6 op de bus wacht, of een keukenkastje uitgesopt hebben en dan lekker de schone spullen erin, of je bed verschonen en dat dan heerlijk ruikt... naar de kapper gaan, in mijn geval langs het water hardlopen, lekker koken. Soms denk ik wel eens dat we een vertekend beeld hebben over wat gelukkig is.
Ik kan genoeg redenen opnoemen om ongelukkig te zijn, geen baan maar wao, geen relatie, niet echt een fijne jeugd gehad, angsten enz, maar ik zeg nu tegen mezelf dat dat nou eenmaal zo is en ik dat niet kan veranderen.

Vandaag kan ik wel veranderen en om daar een beginnetje mee te maken kan het al helpen om gewoon aan het eind van de dag op te schrijven wat goed is gegaan (en dan zonder; maar het kon beter). 'Gewoon' focussen op het positieve in plaats van het negatieve waar we al zo goed in zijn helaas! en op een gegeven moment merk je dat je gedurende dag als iets goed gaat je gaat denken, hee, dit kan ik mooi op mijn positieve lijst zetten.

klinkt simpel maar werkt wel!

dus: vandaag hard gewerkt en afgemaakt wat afgemaakt kon worden. Lekker voor mezelf gekookt, niet mee naar de kroeg gegaan omdat ik weet dat ik vandaag in de gevarenzone zit, was opgehangen, en vooral.. niet gedronken vandaag!

het was dus een goeie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...