Spring naar bijdragen

Alweer Vrij-dag

An

Aanbevolen berichten

dat zie je denk ik goed Xienix, dat depressie en drank samenhangen ik merk bij mezelf dat mijn zware gevoel of depressies vaak samenhangen met drinken. Dit jaar heb ik me echt maanden rot gevoeld, van alles geprobeerd om er iets aan te doen, leuke dingen doen die ik niet leuk vond, extra pilletje om me beter te voelen, juist niks doen in de hoop dat het over ging, tot ik eindelijk tot de conclusie kwam dat ik misschien maar weer eens moest stoppen met drinken (had ik vorig jaar ook gedaan en voelde me toen weer beter en ging daardoor dus weer drinken). Ik sta vandaag volgens mij weer 12 weken droog, ben de tel kwijt, en moet zeggen dat ik me echt veel beter voel, niet meer zo zwaar en depressief als eerder dit jaar, dus voor mij is duidelijk dat die 2 heel erg met elkaar samenhangen, inderdaad het wegdrinken van emoties om ze daarna weer driedubbelhard terug te krijgen en wat voor mij nog eens geldt is dat ik een kater echt als een depressie ervaar.. ben zo'n dag helemaal de weg kwijt en zou het liefst alleen maar janken en me verstoppen onder mijn donsje... op naar de 3 maanden dus! het bevalt me wel zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is een heel goed teken Tapas, dat je de tel kwijt bent! Fijn om te lezen dat je je nu zoveel beter voelt!
Nu je het zo zegt: ik had precies hetzelfde, kon niets meer de volgende dag, als ik vrij was sloot ik mezelf op in bed en als ik moest werken was ik op de weg en op m'n werk zeer paranoia, ging me steeds in m'n hoofd halen dat ik helemaal niet kan funktioneren als ik zoveel gedronken heb.....was aan de andere kant te streng voor mezelf om me ziek te melden, dus was ik in m'n vrije tijd helemaal kapot omdat ik zo op m'n tenen heb moeten lopen, hetgeen weer minder zwaar woog als ik de fles weer eens ter hande nam.....en zo was het cirkeltje weer rond.
Van harte gefeliciteerd alvast met je 3 maanden mijlpaal, ik kan bijna niet wachten tot ik ook daar ben (1 week duurde al zooooooo lang;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afleiding zoeken Karinneke, en dan bij voorkeur dingen die je anders niet zou doen op zo'n moment. Want al die vertrouwde dingen zijn geassocieerd met drinken. Dus neem een douche. ga hardlopen, wandelen of fietsen, lees een boek, schrijf van je af hier op het forum... alles om je gedachten af te leiden. Strijken helpt ook enorm voor sommige mensen. En neem iedere keer als je trek voelt een groot glas koud water en drink dat leeg. Dan is de trek in drinken weer eventjes weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
karinneke

iemand suggesties? als ik in mijn hoekje zit, kom ik er heel moeilijk uit...

Ik lig vaak op de bank, geen TV of radio aan. Dan komen de hondjes ( 30 en 36 kg!) half bovenop me liggen, heerlijk, boekkie erbij (als het lukt) of tukje.

De tukker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, de 'tukker' EN ADHD, ben benieuwd,

Kaia, tja, dat gevecht. Het ligt inderdaad aan mijn motivatie!!!
Boodschappen gedaan en het huis ligt nu vol WIJN, getver de getver *&%$#@ Ik heb het vier weken kunnen uitstellen om niks in huis te hebben, maar nu moet het wel voor zondag.
Dus een grote test voor mij, maar ik ben dan banger voor maandag: mijn motivatie he?! (zondag zorg ik wel dat alles het huis weer uit is).

Moest lachen wat je schreef: Gisteren naar de sauna geweest, was heerlijk, zag een paar mensen wijn bestellen: kleine glaasjes en dan nog voor de helft gevuld, dan kan je net zo goed niet drinken;-)

Ja, lachuuuu, dat denk ik dus ook als ik dat zie 'zet de fles er maar bij'.

S 'nachts heb ik mezelf dus ook niet in de hand: nachtmerries en ik kan ze me niet meer zo goed herinneren, het gaat wel over de afgelopen maanden, wat ik meemaakte dus.

VANDAAG DRINK IK DUS NIETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTtt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OH ja Xienix, ik herken dat helemaal dat in en in diepe treurige. Ik probeer het te verdringen anders kom ik tot niks. Nu ik een MP3 heb en muziek luister breken soms ineens de tranen los.
Tja, ik weet het ook niet, wachten tot het over gaat, anders weet ik het ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
karinneke

Moet alleen nog iets vinden WAT ik ga doen als ik s avonds weer ga dippen...om dan niet naar de wijn terug te gaan...iemand suggesties? als ik in mijn hoekje zit, kom ik er heel moeilijk uit...

Wat ik doe: een lekkere pot kruidenthee maken met wat lekkers erbij, ondertussen bv dingen opruimen waar ik al lang niet meer aan toe kwam, hier komen lezen/posten, een film kijken, gisteren ben ik naar de sauna geweest, lekker vroeg naar bed met een boek (de ochtend nuchter wakker en dan een fijne lange dag verslaat bij mij nu echt met glans de avond in een alcoholroes!), gaan sporten, je realiseren hoe goed je je de volgende ochtend voelt als je er NIET aan toegeeft...en misschien even flink met ons/met jezelf filosoferen over waarom je gaat dippen: is het de gewoonte of denk je de avond en daaropvolgende nacht in je eentje niet aan te kunnen zonder die roes?
In het hoekje deed je altijd maar 1 ding, en daarom keek je niet verder naar wat er nog meer mogelijk was/is.....nu ben je je daar bewust van, en hoe vaker je voor wat anders kiest, hoe ruimer dat hoekje?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Alle peuten gesprekken gehad en straks boodschappen doen. Eerst even weer bijkomen.
Het gesprek met mijn peut ging goed. Ik zat te vertellen wat er de afgelopen twee maanden was gebeurd en toen kon ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat ik sterker was geworden en dat het ondanks alles best wel met me gaat. Toch goed zo even alles op een rijtje te zetten, want dat gevoel had ik eigenlijk helemaal niet! Gevolg dat ik hier toch wel een beetje trots op mezelf zit te zijn, ondanks een stevige hoofdpijn, waar ik straks toch maar even wat voor neem, anders is het bezoek aan de supermarkt helemaal niet vol te houden nl een gruwelijke hekel heb ik daaraan!

Xienix,
ik duim met je mee! Hoop dat je positief bericht krijgt. Lijkt me wel zwaar, maar als het een leuke job is dan kan je veel hebben!

Benthe,
er zijn zo vreselijk veel goede doelen, ook voor dieren, dat ik door de bomen het bos niet me zie. Eens in de zoveel tijd bezin ik me erop, welke doelen houd ik, welke gaan weg en welke nieuwe neem ik aan!
Moet daar eigenlijk weer mee beginnen. Mijn administratie is een zoooooooooooooooooi......

Haddock,
Benieuwd of je die diagnose krijgt. In ieder geval doet die diagnose een aantal deuren voor je open indien nodig. Succes!
Ik heb mijn mailadres aan Tactus doogegeven en ik probeer ook regelmatig om me aan te melden. Helaas heb ik behalve vrijdag overdag weinig kans om het te proberen!
Ik opteer voor de plek van Benthe. Dan is dat ook geregeld.

Karinneke,
Het is wel de dag van de gesprekken vandaag. Jij ook succes!
Hoe lang ben je al werkloos?
Suggesties tegen dipvorming: kan je niet aan een cursus in een buurthuis beginnen ofzo. Kost meestal niet zoveel en je kan dingen proberen die je misschien altijd al hebt willen doen. Bijvoorbeeld tekenen of schilderen enz.

Femmy,
Begin de dag met bloemen!! Je hebt ze verdiend en laat die drankknop maar lekker roesten in je hoofd.

Tapas,
12 weken alweer! Je gaat hardstikke goed!
Je straalt meer rust uit in je berichtjes, hoop dat het ook werkelijk zo is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er zondag iets te vieren An? Getver, wat erg dat je dan wijn in huis hebt moeten halen. Maar ook wel een stoere uitdaging! Goed idee om te zorgen dat na zondag alles weer weg is. Jij kunt dat! Jij gaat dat gewoon DOEN! En je gaat er zo van genieten, van die overwinning op jezelf, vergeet je dat niet?!
Horen nachtmerries bij het ontwenningsproces?
Ik heb vanavond een verjaardag, de ene seconde denk ik: hm, 1 glaasje mag dan wel? en de volgende spring ik over op: wat een kick zeg, om "nee" te blijven zeggen, en dan broodje nuchter in 'tautootje terug, de warme deken aan en lekker nintende DS-sen in bed ;-) en de volgende dag heb ik zowaar weer een ochtend (die had ik jaaaaren niet)! Ja ik weet het zeker nu: ik doe met je mee, vandaag drink ik ook niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn peut vertelde mij vandaag dat ze het altijd aanreaden om een jaar niets te drinken en daarna te beslissen wat je wilt.
Weer proberen te drinken of toch helemaal stoppen.
En van die mensen die toch weer proberen te drinken, besluiten er dan een aantal weer om toch maar niet te drinken, omdat ze het toch niet kunnen.

Pfffff, een jaar! ik hou het maar bij vandaag.
Ik kom een heel eind als er geen rare dingen gebeuren, dat voel ik op dit moment wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, daar heb je punt 2, Karinneke en andere beginnende stoppers!
wat Ronald schrijft, als je een mijlpaal hebt bereikt (een dag, 2 dagen, een week) dan mag je jezelf een kadootje geven, stop desnoods het geld wat je normaal aan drank besteedde in een potje en spaar tot je kan kopen wat je graag wilde hebben!! Ik heb mezelf wel een heel groot kado gegeven na 2 maanden.. gelaserde ogen hihi (maar daar heb ik wel wat langer dan 2 maanden voor gespaard hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem je hebt gelijk, ik ben ook rustiger, ben zo blij dat ik van mijn katerdagen af ben! 1 avond drinken was soms wel 2 dagen depressie. Ben ook blij dat ik weer lekkerder in mijn velletje ga zitten en tegenslagen beter het hoofd kan bieden. Soms vind ik het ook wel saai zo maar meestal ben ik gelukkig wel happy daarover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, fijn voor je zeg, zo snel weer een baan!

Xienix: :present:

An: stuur alle gremlins dit weekend maar hierheen, ik lust ze rauw!

Femmy, fijn dat je geniet van de voordelen van nietdrinken. Ik herken het en vind het zo belangrijk om er ook bewust bij stil te staan. Dat versterkt de motivatie!

Soothe: hou vol jongen! voor jou de aanmoedigingsprijs van de dag::musicnote:

Flipse, heb net het boek over verslavingen van Deepah Chokra (schrijf ik dat goed?) ontvangen, besteld na jouw tip.

Karinneke en Brenda, welkom en succes!

Tapas, klinkt cool zeg : "geloof 12 weken maar ben de tel kwijt". Top!

Iedereen die het nodig heeft veel sterkte.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...