Spring naar bijdragen

Zondag 16 september


Calimero

Aanbevolen berichten

maar wat is dan het engste wat er gebeurd als er een student meeleest? dat die zich een mening gaat vormen? en Quera dan zou ze het zo druk krijgen want dan moet ze een mening gaan vormen over al die anderen die hier ook meelezen. Die student is hier niet anoniem, wij wel. Wie weet logde ze in om te kijken of mensen hadden gereageerd op haar topic. Je kunt die wieswies natuurlijk ook nog pben.

maarja zo heeft iedereen weer andere angsten, mijne zijn ver van huis zijn en afhankelijk van het openbaar vervoer, geen dramatische fobie maar wel iets wat liters energie vreet. thuis is de plek waar ik volledig mezelf kan zijn en er geen gevaren zijn, buiten dicht bij huis kan ik die plek in ieder geval makkelijk bereiken, hoe verder weg ik ben hoe spannender het wordt.. wereldreiziger zal ik dus nooit worden hihi. maar als het heel ver is (bv Istanbul) dan kan ik me er wel weer bij neerleggen.. raar hoe een mens in elkaar zit. vliegtuig vind ik bv weer helemaal niet eng.. raar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Tolie

Ik denk dat juist wíj als beroepsgroep alcoholisten het belangrijk zouden moeten vinden, als er maar één positief bouwsteentje uit dit onderzoek voortkomt.

Geweldig Tolie! Nu maak ik deel uit van twee beroepsgroepen. Een waarin ik werkzaam ben en 1 waarvan ik deel uitmaak!
Een hele mooie vergelijking!

Geen spelfouten van mij, maar gequote van Tolie!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medestrijders!

Goedemiddag en hebben jullie ook nog zo'n mooi zonnetje.

Over dat meelezen: IEDEREEN kan meelezen, slechte of goede bedoelingen. Punt uit. Wij zullen het niet weten. Ik heb een tijd niet meegeschreven om dezelfde reden. Ik heb al eens eerder een topic gewijd aan het onderwerp "iedereen kan meelezen". Ik denk als hier iemand schrijft die ik ken, dat die mij donders goed herkent.

Het is niet anders. In het verleden zijn (dat ik weet) twee mensen geband en die lezen ook nog mee als ze willen. Het is niet anders.

Ik zal mijn draadje wel even omhoog halen.

Allemaal vandaag veel zon opsnuiven ivm de nadere herfst!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi adb'ers ,
gem ik ben boodschappen wezen doen en zag dat er hier in de buurt op verscheidene plaatsen garage verkoop was , dus upsakee met het hondje en super grote wandeling wezen doen,
op de kop getikt een prachtige dikke zwart-gouda boehda staat prachtig bij mijn japanse schilderijen , een leesboek , en een soort sport aparaat in de winkel 45€ en nu maar 5 € .
tapas inderdaad raar verre reizen zoals istanbul storen je niet omdat het met het vliegtuig is , terwijl ttb reizen je wel storen
waaauuww benthe america , geen koffer draagster nodig :)
ach ja de garage verkoop is gelijk aan dat de mensen blijkbaar ies te drinken een geboden krijgen uiteraard alcohol , indien ik ooit een garage verkoop doe kunnen ze kiezen uit chateau de la pompe , tropico of fruitsap :)
tapas succes he :present:
mensen ik ga een beetje rusten en dan weer weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag lotgenoten:rose:

Lekker alweer uitgeslapen, helaas zonder gebeld te worden:D, dus we kunnen er weer tegenaan.
Joan wil ik beterschap wensen en hopen dat de koorts zakt, zodat ze thuis mag blijven!

Voor allemaal natuurlijk een hele fijne dag zonder gremlins gewenst, geniet lekker van de zon
en het nuchter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Je hebt het niet voor het uitkiezen, maar het zou wel aardig van je a.s kleindochter zijn als ze op een leuk tijdstip in de middag geboren werd nietwaar?
Misschien doet ze dat wel, omdat je zo erg hebt geholpen met oppassen en de boel draaiende te houden.
De eerste goede daad terwijl je ter wereld komt! Ach, nog niet eens geboren en dan al zo'n taak op je schouders...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Dani

Mooi nummer, ik schoot er helemaal vol van. Ik denk dat ik het ook maar tot lijflied bombaardeer.




Dan hebben we hetzelfde lijflied, heeft mij een tijdje geleden ook geraakt.

Verder sporten was weer heel lekker, gek eigenlijk door energie te verbruiken je erna als herboren te voelen.
Lekker gedouched, was in de machine, en even pauze nu.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cal,

Mooi nummer, fijn dat de link even blijft staan. Mijn link naar Nahib Amhali was verwijderd, kreeg wel een vriendelijk mailtje van de Tactus dat ze dat moesten doen hoewel ze begrepen dat het goed bedoeld was.

Goh, vroeger waren ze veel minder streng (in de begintijd). Hele recepten gingen heen en weer en allerlei linken over allerlei onderwerpen maar er is behoorlijk getrokken aan de grenzen van wat "mag en niet mag" dus tja, daar houden ze zich nu aan (denk ik).

Dit ter inleiding van een vreselijk off-topic onderwerp: maar goed, ik vraag jullie ff om raad, zoveel wijsheid bij mekaar. Ik heb één mooie beha (snik snik) aan mezelf geschonken en die is in de was beland met (rode) hockeyspullen. Hij is nu roze (snik snik) en een van mijn lievelingstopjes ook. Weet iemand raad?

Beste Tactus, wilt u dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel even laten staan stelt U toch eens voor dat ik ervan zoude gaan drinken. .......... nee hoor ik neem wel een dropje.

VAN EEN ZAK DROP KRIJG JE GEEN KATER.

Hee dat is ook een leuke uitzwaaier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap die drukte om een studente ook niet. De hele wereld kan meelezen, een beetje naïef om te denken dat het hier een besloten club is. Maar misschien is deze consternatie wel weer een goeie waarschuwing voor iedereen om zich te realiseren dat het aan jezelf is om op te letten of je niet te herkenbaar wordt als je dat niet wilt. Ik zal zelf niet zo gauw iets loslaten over mijn woonplaats, verjaardag, naam echtgenoot etc.
Ik vind het wel een slechte zaak dat er zo vaak per ongeluk profielen aanstaan bij nieuwe inschrijvers. Kan Tactus dat niet standaard uit laten? (dat was toch ook een tijdje zo).

Mensen, het spijt me (niet echt) maar ik heb op het moment alleen maar jubelverhalen. Ik voel me beter dan ooit. Dat zei ik gisteren ook in een goed gesprek met mijn geliefde en hij neemt het allemaal serieus en steunt me. Hij zei dat hij mij een leuker mens vindt zonder drank en daar sprongen de tranen me wel even van in de ogen. En dat hij weer helemaal verliefd op me wordt als hij me zo enthousiast bezig ziet met van alles. Het versterkt mijn motivatie nog meer.

Ik heb echt mijn portie ellende wel gehad. Maar ik denk dat het nu een heel groot voordeel voor me is dat ik in therapie mijn vroegere ellende al heb verwerkt. Terwijl ik dus nog dronk , maar blijkbaar niet zodanig dat het de verwerking verhinderde. En ik heb natuurlijk het geluk dat ik in een stabiele leefsituatie zit met een fijne partner.

Ik denk er over na hoe het allemaal in elkaar zit en ik geloof dat ik nu gewoon van het leven kan gaan genieten. Nauurlijk zal er nog wel eens wat rottigs gebeuren, dat is het risico van het leven nietwaar. Maar ik zie er het nut niet van in om me daar nu al druk om te gaan maken. Ik wil nu leven.
Ik denk dat, welke methode of manier je ook aanhangt (of geen enkele) om van je verslaving af te komen, dat 2 dingen heel belangrijk zijn:
1 onverwerkte ellende alsnog gaan verwerken. Op een manier die jou aanspreekt.
2 je leven op een positieve manier gaan invullen. En dat kan ook in heel kleine dingen zitten.
Of dat nou de 12 stappen van de AA zijn, een geloof, spiritualiteit,sporten, een hobby, wat het beste bij jou past. (actie! zou Ziza zeggen)
Het gevaar is anders dat je zoals ik bij sommigen zie gaat denken: is dit het nou?
Activiteiten die jou een goed gevoel geven versterken je energie en verdringen de hang naar
genotsmiddelen. Want het niveau van genot is bij een gezonde bezigheid veel hoger dan bij een
genotsmiddel waar je een terugslag van krijgt. Dat gezonde niveau overwint uiteindelijk.
Ik heb bv door yoga echt een ander gevoel in mijn lijf gekregen. Een fijner gevoel.

Nou kan ik me voorstellen dat sommigen denken: ja ja Kate sta eerst maar eens wat langer droog.
We zullen zien, de tijd zal het uitwijzen. Maar voorlopig geniet ik ervan.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero. Een virtuele knuffel terug.
Hoop dat je alles onder controle hebt. Het lijkt me wel!
Hier alles rustig. net terug van een lange fietstocht.
Moe en voldaan.

Hier ook maar even de epiloog van"het geval Wies" het wordt een beetje grotesk.

Ik praat voor mijzelf. Ze had zich even kunnen introduceren.
Maar verder, het privacy-gebeuren, heb ik niets mee.
Wat een ander denkt of vindt, laat me volstrekt koud.
Ik sleutel aan mezelf. Hun rijden misschien scheve schaatsen, van een andere orde.
Met Dani zeg ik, het zal me worst wezen.

Het is reeds bekend dat ik in A'dam woon. De naam van woef heb ik al een keer vermeld.
Welke winkelcentra hier zijn, reeds aangegeven.
Voor een beetje private-investigator, ruim voldoende.
Hoe hoog ik woon is bekend, so what, men bekijkt het maar.

Straks staat er nog een aardige vrouw voor mijn deur, als dat zou kunnen.

Groet. kracht en wijsheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Marieke, ik verklaar je niet voor gek hoor!
Zelf heb ik heel lang vrijwilligerswerk gedaan, ook achter een bar, ik vond die contacten met andere mensen ook geweldig!

Soothe, ben het met je eens, een ieder moet voor zich zelf weten hoeveel en wat ze vertellen, als ik mn man bv Piet noem hier, kan ie in werkelijkheid wel Kees heten ofzo, en voor hetzelfde geld woon jij in Lutjebroek in een vrijstaand huis op de hei met vrouw en 6 kinderen, als je snapt wat ik bedoel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
Een ervaringsdeskundige achter de bar! Wel opletten lijkt me! Aan de andere kant kan ik mee voorstellen dat zulk werk je trekt!

Kate,
Geniet van je jubelstemming! Niks van sta maar even langer droog! Genieten van het moment is belangrijk! Jij voelt je nu goed! Dat is een mooie basis. Je partner tevreden... wat wil je nog meer!

Soothe,
Jij gaat erg goed. Zo'n lange tijd drinken gaat je niet in de koude kleren zitten en het lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Als je over langere tijd terugkijkt zie je meestal de (postieve) verschillen.
Daar moet je je aan vast houden. Wandel lekker met Woef. Succes hoor!

Tolie,
Ik durf het bijna niet terug te zeggen.....succes! Ga zo door he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...