Calimero Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Wil vandaag beginnen met jullie het lied op onderstaande link te laten horen, heb de tekst erbij en vertaling. Vind het wel wat voor iedereen die een strijd aangaat, ook met de alcohol.Celine Dion & Il divo - I believe in youOrigineelLonelyThe path you have chosenA restless roadNo turning backOne day youWill find your light againDon't you knowDon't let goBe strongFollow you heartLet you love lead through the darknessBack to a place you once knewI believe, I believe, I believeIn youFollow your dreamsBe yourself, an angel of kindnessThere's nothing that you can not doI believe, I believe, I believeIn you.Tout seulTu t'en iras tout seulCoeur ouvertA L'universPoursuis ta queteSans regarder derriereN'attends pasQue le jourSe lèveSuis ton etoileVa jusqu'ou ton rêve t'emporteUn jour tu le toucherasSi tu crois si tu crois si tu croisEn toiSuis la lumiereN'eteins pas la flamme que tu portesAu fonds de toi souviens-toiQue je crois que je crois que je croisQue je croisEn toiSomeday I'll find youSomeday you'll find me tooAnd when I hold you closeI'll know that is trueFollow your heartLet you love lead you through the darknessBack to a place you once knewI believe, I believe, I believe in youFollow your dreamsBe yourself, an angel of kindnessThere's nothing that you can not doI believe, I believe, I believeIn you.VertalingEenzaamDe weg die je hebt gekozenEen rusteloze wegGeen weg terugOp een dagZal je het licht opnieuw vindenWeet je het dan nietGeef niet opWees sterkVolg je hartLaat de liefde je door de duisternis leidenTerug naar de plaats de je ooit kendeIk geloof, ik geloof, ik geloofin jouVolg je dromenWees jezelf, een engel van vriendelijkheidEr is niets dat je niet kanIk geloof, ik geloof, ik geloofin jou.Helemaal alleenJe loopt helemaal alleenopen hartaan het heelalZet je tocht voortzonder achterom te kijkenWacht niettot de dagvoorbij isVolg je sterGa tot waar je droom je brengtOp een dag zal je er komenAls je gelooft, als je gelooft, als je gelooftin jezelfVolg het lichtDoof de vlam niet die je draagtweet in het diepste van jezelfdat ik geloof, dat ik geloof, dat ik geloofdat ik geloofin jouOp een dag vind ik jouOp een dag vind jij mij ookEn wanneer ik je tegen me aan houdDan weet ik dat het waar isVolg je hartLaat je liefde je door de duisternis leidenTerug naar de plaats de je kendeIk geloof, ik geloof, ik geloof in jouVolg je dromenWees jezelf, een engel van vriendelijkheidEr is niets dat je niet kanIk geloof, ik geloof, ik geloofin jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 @Cal, mooi nummer!Normaal gesproken zul je mij hier niet zo vroeg vinden...ik ben meer van de late naar bedgaanders....ik kreeg hier niet voor niets de bijnaam...nachtzuster...!Op dit moment ben ik blij nog thuis te zijn,de koorts wil niet zakken en blijkbaar vecht mijn lijf tegen een infectie...het is de heren doctoren alleen niet duidelijk welke..?Of ik thuis mag blijven vandaag is nog de vraag...Slapen doe ik momenteel veel en vaak,maar nu was ik even klaar wakker...Hier en daar heb ik bijgelezen...en zijn er best dingen waarop ikzou willen reageren.........Maar ik heb er de energie niet voor!Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag!En al ben ik er niet......ik denk wel aan jullie!Maar ik richt al mijn energie nu op beter worden,en als er wat energie overblijft gaat die naar de kids,want die merken heus wel dat er iets goed mis is!Hou je haaks allemaal, hou het droog.......Ik kruip mijn bed weer in....Hopelijk tot snel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Mooi lied Cal.En beterschap Joann.Ik zit hier alleen op de vroege zondagmorgen....Quera, ik zou het echt zonde vinden als je vanwege ozewiezewoze niet meer mee komt schrijven. Ik was in de eerste instantie ook erg boos. Dat heb ik voor mezelf opgelost door mijn ongenoegen aan tactus te laten blijken, nu is het voor een groot deel over. Het forum is voor mij te waardevol dan dat ik me zou laten wegjagen door zo'n meelees-type. En eigenlijk, wat weten wij nou van elkaar? Ik kan hier bijvoorbeeld wel met een hele groep nieuwsgierige studenten achter de pc zitten en om de haverklap gillen van de lach: whoeehhaahhaa, moet je zien wat die nou weer schrijft! Is niet zo hoor, maar het zou kunnen, toch? Of maak ik je nu nog schuwer?Ik geloof dat iedereen hier integer omgaat met elkaars ontboezemingen.Maar, uiteraard is het jouw keuze.Aan iedereen een fijne droge en zonnige dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 morgen , cal mooie tekst , bij mij is het maar gekomen de dag dat ik in mijn eigen beginnen geloven ben , in eerste instantie gestopt voor mijn moeder ppff ging fout , toen gestopt voor een internet vriendin ppff ging fout en zo gaan we door vandaag gestpt voor mijn eigen en lukt vrij goed q wat je gisteren avond schreef ivm anonimiteit ik zit al lang op dit forum en ik ben pas vorige week met mijn billen bloot gegaan en ja achteraf heb ik er een heel slecht gevoel over gehad ivm die wieswies , maar langst de andere kant was het goed om de kaas met de gaatjes op te vullen .hier schrijft men zelf wat men wilt en men gaat zo diep als men zelf wiljoaan verzorg je goed meer kan ik jou niet schrijven he na mijn operatie aan mijn navel is door gebruik van betadine tijdens de operatie de huid er rond verbrand , men mag 1000 keren zeggen dat men alergisch is aan dat spul luisteren doen die spaanse doktoren niet , maar ik mocht gedurende een maand dagdagelijks naar curas om de wonde te laten verzorgen ;-((gisteren ook gelezen hier ivm helder hoofd , het heeft tijd nodig dat de rook in ons hoofd verdwijnt , dat ik denk dat alles in orde komt soms denk ik dat ik nog altijd dezelfde opgeblazen kop heb proficiaat aan wie gisteren een feestje gehad hebben en het gelukt is tollie vandaag dag twee ??tapas zet hem op vandaag maak maar mooie foto's zo mensen ik ga voor mijn tweede kopje koffie tot straks aan iedereen een fijne adb zondag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Blacky, goedemorgen, ik wilde jou nog wat vragen. Je schreef dat je ook op een forum bent waar nabestaanden van mensen die zelfmoord hebben gepleegd, met elkaar praten. Nu is het zo dat mijn beste vriend zich vorig jaar van het leven heeft beroofd. Ik heb wel meer geliefde mensen aan de dood verloren, dat is droevig maar daar kan ik vrede mee hebben omdat het een natuurlijke dood betrof. Maar die zelfmoord, ik weet het niet hoor, dat blijft heel moeilijk te verwerken. Helpt het jou, om daarover met lotgenoten te praten? Waarschijnlijk wel, anders zou je het niet doen.Wil je me de link eens toesturen, desnoods per pb, want het is natuurlijk niet alcohol-gerelateerd. (Hoewel...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 morgen benthe , heb jou een pb gestuurd ivm met je vraag en het is juist wat je schrijf gewone dood ook ik kan daar mee leven , iets anders wordt het als het suicide betreft groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Blacky Voorlopig heb ik via alle links een hele lijst boeken over het onderwerp samengesteld, gauw naar de bibliotheek. Dus je hebt me goed op weg gezet.Femmy, uitzieken maar, niks aan te doen. Wel lullig zeg, ben je zo goed bezig, word je "beloond" met een griepkater. Veel mensen mijden in het begin de gelegenheden waarbij ze eerder aan het drinken gingen. Het wordt wel lastig als je veel kennissen hebt die je juist bij dat soort gelegenheden ontmoet.Zelf heb ik dat niet zo dus dat maakt het voor mij wat gemakkelijker.Wel heb ik gemerkt dat het een stuk eenvoudiger wordt als je eerlijk bent over je plannen om niet meer te drinken. Ik krijg nu nergens meer een glas wijn voorgezet, maar water of thee. En of het minder gezellig wordt als je niet meer drinkt? Het wordt anders. Niet gezelliger of minder gezellig maar gewoon anders. Hey, beterschap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Zooo, wat een vroege vogels hier op de zondagochtend zeg!Ik word nu in het weekend iedere ochtend rond half 9 wakker. Toen ik nog dronk sliep ik rustig door tot 10 uur 's ochtends. En duurde het tot minstens 2 uur 's middags voordat ik weer een beetje mens werd.Niet leuk voor mij en al helemaal niet leuk voor kiddie. Stoppen met drinken is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt in mijn leven!Joann, beterschap! Zorg goed voor jezelf.Cal, prachtig nummer. Ik ga hem uitprinten en op mijn slaapkamer hangen zodat ik hem iedere dag kan lezen als ik opsta!Iedereen weer een mooie dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Lekker hè Xienix, toch weer met een helder hoofd je bed uit.Je schreef gisteren nog over, dat je er zo vermoeid uitziet terwijl je toch niet meer drinkt. Ik had dat de eerste weken ook, wallen onder mijn ogen zo groot als boodschappentassen. En een koppijn, en constant koud en rillerig, en nog meer van die kwalen. Hartstikke chagrijnig natuurlijk, ptvrrrdeptvrrr, stop ik eens met drinken, voel ik me niet eens beter! Kan ik net zo goed weer.... ahum, nee dus.Jij hebt de laatste tijd wel veel voor je kiezen gehad met je vriend, lijkt me toch afgezien van het stoppen met drinken niet zo'n wonder dat je niet helemaal fruitig bent.Maar je gaat nog goed, toch? Dat frisse hoofd komt ook wel weer.Denk maar zo, beter fris van de lever dan meteen weer een fruitig kopje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Een hele goede morgen,Ik heb nog niet bijgelezen, ben bang dat dat nog wel even gaat duren.Cal, is een mooi nummer. Ik heb hem op mijn mp3 staan. Ben wel blij met je vertaling want ik ben de franse taal niet machtig en kon er naar gissen.Is jouw dag al zo vroeg begonnen of moest de nacht nog beginnen? Joann; beterschapBlacky, het is zoals je het zegt; voor een ander stoppen kan even effect hebben maar ebt weer weg.De knop moet echt bij jezelf om, voor jezelf moet je het willen en het zal zijn vruchten afwerpen.Quera; de anonimiteit is zover als je het ZELF laat komen. Bij het registreren en op het forum komen geef je daar al een deel van op. Maak voor jezelf duidelijk een keuze wat je wel / niet wil prijs geven en anders kun je altijd via opgebouwde contacten hier via pb of e-mail ergens dieper op ingaan.Het is nu eenmaal een gegeven dat iedereen hier mee kan lezen zonder zich kenbaar te maken.Femmy; beterschap en flink kippesoep eten hé. Schijnt te helpen.En het uitgaan is zoals Benthe al zegt het wordt niet minder leuk maar anders. Maar ook dat went, want veel is toch gewoon "gewenning". Xienix, je gaat lekker hé! Bijtijds uit de veren en dan een helder koppie, zomaar een héle zondag te besteden! Allen een fijne droge zondag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Ik ga goed Stien, ondanks alle troubles niet gedronken. Ik ben sterker dan ik denk. Geeft een goed gevoel!Flipsen, jij gaat ook lekker. Na jaren weer op de judomat. Wat niet drinken al met je doet. Top man!Tolie,heb ik nou goed begrepen dat je niet gedronken hebt gisteren? Zo ja, dan krijg je een bloemetje van me:present:En als het toch niet gelukt is; vandaag is er weer een nieuwe dag vol met nieuwe kansen en mogelijkheden. Je kunt het!Quera, jammer dat je je niet meer veilig voelt op het forum. Ik kan het me wel voorstellen, had eerst ook zoiets van 'getsie'. Ik geloof dat ik met mijn heldere hoofd beter ben geworden in relativeren want ik bedacht me dat ik door hier op het forum te zijn, me absoluut niet hoef te schamen. Werken aan/stoppen met een verslaving is een teken van ontzettend veel kracht. Wij zijn geen losers, wij zijn overwinnaars!No matter wat een ander die niet met verslaving te maken heeft gehad, daar ook van denkt.Daarnaast schrijven we onder een nickname en denk ik dat het niet makkelijk is om te achterhalen wie iemand is.Volgens mij kan sowieso iedereen die geen lid is, hier meelezen. Als er bekenden van mij hier lezen, zullen ze vast wel het één en ander herkennen in wat ik schrijf.Maar so what? Wij durven de confrontatie met onszelf aan en daar mag je reuze trots op zijn. Heel veel mensen (ook zgn niet verslaafden) durven dat niet.Mochten sommigen in de lach schieten van hetgeen wij hier schrijven dan is dat hun kortzichtigheid en kunnen ze nog wat leren over zichzelf.Ik hoop dat je toch lekker van je af blijft schrijven Q! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 16 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Joann, wens jou nog heel veel beterschap, hoop dat de koorts snel zakt. Blacky, tuurlijk vooral in jezelf geloven, als daarnaast ook anderen in jou geloven is dat extra. Als ik lees wat jij allemaal voor je kiezen hebt gehad, doe je het hartstikke goed, geloof dus in jou.Femmy ook beterschap.Stien mijn dag hield op om half drie vannacht en begon om acht uur vanochtend.Verder hoop wens ik iedereen een zonnige dag, hier is het al heel mooi. Maak er wat van. Mensen met mijnpalen gefeliciteerd, met dipjes heel veel sterkte.Ga zelf om twaalf uur naar de sportschool, maar of het wat wordt????????? Had te laat mijn medicatie vanochtend, zit te shaken aan alle kanten, maar dat draait misschien nog ietsje bij. Voor de rest heel veel was, en vanavond visite, dus alweer een dag volgepropt, af en toe wordt ik daar helemaal gek van. Misschien dat ik tussendoor even kom kijken, een mens mag toch af en toe pauze nemen.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 quote: Originally posted by: BentheLekker hè Xienix, toch weer met een helder hoofd je bed uit. Je schreef gisteren nog over, dat je er zo vermoeid uitziet terwijl je toch niet meer drinkt. Ik had dat de eerste weken ook, wallen onder mijn ogen zo groot als boodschappentassen. En een koppijn, en constant koud en rillerig, en nog meer van die kwalen. Hartstikke chagrijnig natuurlijk, ptvrrrdeptvrrr, stop ik eens met drinken, voel ik me niet eens beter! Kan ik net zo goed weer.... ahum, nee dus. Jij hebt de laatste tijd wel veel voor je kiezen gehad met je vriend, lijkt me toch afgezien van het stoppen met drinken niet zo'n wonder dat je niet helemaal fruitig bent. Maar je gaat nog goed, toch? Dat frisse hoofd komt ook wel weer. Denk maar zo, beter fris van de lever dan meteen weer een fruitig kopje. Die hoofdpijn...die heb ik de laatste paar dagen ook. Maar merk dat de spieren in mijn nek en schouders behoorlijk vast zitten. Spanning dus.Ik moet maar eens een knappe masseur in gaan huren.Chagerijnig ben ik eigenlijk niet, behalve in mijn PMS week, maar das niks nieuws.En die vermoeide kop...ik heb inderdaad nogal wat op mijn bordje gekregen de laatste tijd en dat vreet ook energie, misschien dat het gewoon daar aan ligt. Ik ga er vandaag maar eens een duur spulletje op smeren die ik heb voor 'noodgevallen'.Mensen, laatste dag om van de zon te genieten, morgen gaat het weer regenen!Ik ga met kid lekker naar het bos, herfstdingetjes zoeken en wandelen en dan thuis samen een leuk herfststukje maken.Ex wilde vandaag om 13.00 kid ophalen (wat wil die vent nou eigenlijk?) maar kid wil niet alleen met hem. Ze wil persé mij mee.Wat mij betreft kan hij hier wel even komen, krijgt ie nog een kop koffie van me ook.Ik ben te goed voor deze wereld! geintje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Goedenmorgen allemaal!Ik ga er een lekker rustig dagje van maken, beetje op de bank hangen en moto-GP kijken, dat soort luiïgheid. Hoef maar 1 klusje te doen, het voortuintje kortwieken, maar dat is maar 4x6 meter ofzo dus dat is zo klaar. Wel een lekker karweitje als je het relaxed doet en de zon er op staat, nietwaar.Quera, even relativeren hoor: het grappige is dat Wies inmiddels meer onderwerp van gesprek is dan wij. Ik stel me een studentje voor die nu achter d'r pc zit te lezen en denkt "potver hoe had ik het dan aan moeten pakken grrrrrr...". En ook al had ze helemaal geen posting-met-verzoekje gedaan dan had ze ook mee kunnen lezen en een epistel over ons kunnen schrijven onder het mom van "onderzoek". Dat ligt niet aan Wieswies. Ach joh, wie weet is het wel een dikbuikige sigarenrokende advertentie-manager die een doelgroepen-onderzoek voor Heineken doet... wat maakt het uit? Trouwens, ik zie het nut van zo'n onderzoek ook wel in, en ik vind dat Tactus het netjes via de ballotage-commissie heeft laten lopen. Maar helaas, Ozewiezewoze, ik kan je niet helpen, ik doe geen Internet-therapie... of -onderzoek.Geniet van de ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 16 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Quera, vind het ook heel jammer dat je jezelf niet veilig voelt en nog meer jammer als je door die student niet meer komt, aan de andere kant wil ik je toch even vertellen hoe ik erover denk, het is maar mijn mening hoor, je hoeft het verder niet met me eens te zijn.Dit is een openbaar forum, alles wat je schrijft is voor iedereen zichtbaar, ook voor mensen waar je het eigenlijk niet aan wilt vertellen, aan de andere kant zijn er een aantal mensen bij die geïnteresseerd zijn in je verhaal, je willen helpen en aanmoedigen en die jij ook helpt met jouw ervaringen, je zou dus een inschatting moeten maken wat voor jou het zwaarst weegt.Je schrijft je ervaringen, maar wat weten ze dan van jou? Niet hoe je heet en waar je woont als je dat niet vermeld, dus hoe prive het ook is, mensen kunnen er op persoonlijk vlak niks mee om jou in real life ermee lastig te vallen.Vind het argument van Tactus redelijk, dat door onderzoek dingen nog verder kunnen verbeteren, mensen nog beter geholpen kunnen worden, dus of de student nu sympathiek te werk gaat of niet, je werkt voor toekomstige forum bezoeker wel mee aan dat ze betere hulp krijgen.Misschien dat Tactus wel een gedragsprotocol kan aanleggen voor studenten, waarin beschreven staat dat ze duidelijk moeten vertellen wat hun doel is met hun vraag, wat ze met de gegevens willen doen en misschien zelfs oproepen eerst doorlezen om te kijken of het forum bezoekers niet kwetst.Hoop dat je blijft, die student kan met wat je vertelt naar jou toe niets, wel door jouw verhaal meehelpen aan algemene verbeteringen. Je hebt dus geschreven voor jezelf, lotgenoten en lotgenoten in de toekomst, dat is dacht ik ook het doel van dit forum. Zomaar wat gedachten, misschien had je deze punten nog niet meegenomen. Wens je hoe dan ook het beste, wat je ook besluit.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Water, geweldig! Ik zat er ook al aan te denken dat die hele Wies eigenlijk van een mug een olifant werd. Maar leuk zoals je dat schrijft, zo'n pofkop met een sigaar in zijn hoofd: "Zooo, es effe kijken wie ik nou weer aan het bier kan helpen... rhhhmmm (rochel, rochel, van die sigaar)", en reeds zijn eerste slok heineken achter de kiezen, want anders komt hij de dag niet door.Succes met je tuintje, te mooi weer om binnen te zitten, al begint het hier te betrekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Goedemorgen,Gisteren was het een latertje voor mij. Althans een latertje voor de afgelopen maanden. Voorheen ging ik rustig om 6 uur naar bed en bleef liggen tot 2 uur 's-middags.Een ander leven zonder alcohol dus.Femmy,nogmaals beterschap (moet helpen toch? met al die wensen van iedereen). Die "gezelligheid"die je gisteren even miste, ja daar meoten we allemaal doorheen. Verstandelijk benaderd is het natuurlijk niet gezellig, maar we "missen"toch iets, in ieder geval die roes. Heb ik ook gehad en nu nog wel eens, ondanks dat het verstandelijk is weg te redeneren, maar het wordt zeer zeker minder. De voordelen gaan steeds harder wegen! Het hoort er allemaal bij al is het niet leuk.Als jij je beter voelt dan komen er ook weer meer positieve gevoelens bovendrijven.Je bent in ieder geval goed bezig. Benthe,hoe lang drink jij al niet? Ook een aardige tijd onderhand?Je bijdragen inspireren me in ieder geval om niet te drinken. Dus daarvoor dank!We gaan er samen weer voor vandaag? Ik in ieder geval wel! Prachtig weer wordt het, gaan we lekker met onze nuchtere koppies van genieten!Blacky,nog plannen vandaag? Je hebt ieder weekend wel wat? Of heb je een relaxdagje?Geniet er in ieder geval van!Xienix,je kinderen zullen volop genieten van zo'n nuchtere moeder en kunnen trots op je zijn ondanks alles wat er gebeurt met je ex. Ze realiseren zich lang niet alles, maar je bent in ieder geval een voorbeeld voor ze!Joann,ga die koorts te lijf en zorg dat je lekker thuis kunt blijven! Sterkte en beterschap:present:Ik gan nog even wat dingetjes doen en dan lekker ontbijten.Aankleden en de tuin in. Tussendoor hier even kijken of niet, ik zie wel. Anders tot vanavond.Ik moet moeite doen om nu niet al teveel aan de werkdag van morgen te denken! Zonde als het vandaag verpest! Het helpt dat het zonnetje schijnt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Hier verzopen hersenen ook!Water en Cal,Jullie uiteraard een goede dag! Water, een aardig stukje grond om te doen hoor! Tenzij er ookm nog wat paadjes e.d in liggen....Wel lekker om met je handen zo in de kluiten te zitten vind ik.Cal,rustig pauzes nemen hoor! Was erin en lekker zitten. Dan weer een klusje. Het wordt weer sneller fris en het zou zonde zijn als je niet van vandaag kon genieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Hoi Gem, langslaapster, nog maar dik twee maanden gestopt hoor, soms vrolijk en soms minder vrolijk, maar in ieder geval vastbesloten.Dus ik doe weer met jou mee en met alle mensen die het weer drooghouden vandaag of op hun manier adb zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 quote: Originally posted by: femmyIk lag gisteren avond ien mijn bed en een vriendin belde me op vanuit de kroeg. Aangeschoten, lachen. Ik merk dan hoe kwetsbaar ik nog ben en even stak het mij. Waarom had ik die "gezelligheid"niet. Waarom kan ik die nooit meer hebben? Vind het stom van mezelf. Maak me zorgen om de toekomst. Iedereen drinkt. Bij etentjes, uitgaan op een terasje, op visite, op vakantie. Hoe ga ik dat in vredesnaam oplossen en daar sterk in blijven! Femmy, en iedereen die zich zorgen maakt om de (sociale) toekomst: jij HAD die gezelligheid wel. En je kan em weer hebben, zovaak je maar wil. Maar eigenlijk WIL je dat helemaal niet meer, want er waren altijd wel dingen waar je spijt van had, voor zover je ze nog kon herinneren dan, en de volgende dag moest je er altijd bij inleveren. Maak je geen zorgen: verheug je op de toekomst! Iedereen drinkt: jij bent niet iedereen, jij bent Femmy! Weet je wel hoe lekker ongeremd een nuchter mens kan worden in de kleine uurtjes als de rest aangeschoten is? Of hoeveel je kan genieten van een pure goede espresso na het eten? Hoe veel lekkerder een verse muntthee op een terrasje is, en hoeveel meer je dan ook nog van de rest van die dag genieten kan? Hoe je op visite stabiel jezelf en in controle bent, veel leuker, grappiger, gevatter, en iemand om heel erg te respecteren, zo van nature uit? En hoe je een vakantie, een ander land, natuur en cultuur ervaart en hoe uitgerust je terugkomt, als je goed geslapen hebt en steeds de dag hebt kunnen plukken? Ik ben ervan overtuigd: het zit allemaal tussen onze oren. We hebben onszelf voorgehouden dat het leven met een slok op luchtiger, gemakkelijker, gekker, lolliger, ongeremder, etc is. Godzijdank is dat NIET waar! Het zit in ONS, niet in de drank, echt! Als je straks weer beter bent, en echt dingen nuchter gaat ondernemen, zal je jezelf daarop betrappen, zoals ik dat ook bij mezelf doe. Het enige wat de drank werkelijk deed was ons verdoven, ons geheugen vervagen, ons vergiftigen, een schuldgevoel geven en afhankelijk maken. Dat kan ie nu dus mooi op z'n buik schrijven;-)Beterschap voor jou, neem het bij de dag en maak je maar geen zorgen, want je doet het hartstikke goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Zo, beestjes uitgelaten, hardgelopen, batterij van de camera opgeladen, batterijen van de flitser vervangen zometeen, lenzen verzamelen, hond wegbrengen, broek strijken, douchen... en dan naar het station.heerlijk zo'n rustige zondagochtend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Tapas, jij succes met je VER (=Verschrikkelijke Enge Reis), zomaar in de trein, en mooie foto's maken hè.Hihi, ik ga in november voor het eerst weer naar Amerika sinds ik weer een vrij helder hoofd heb, dat wordt wat met het vliegen. Eerder schonk ik me dan van te voren vol, dan merkte ik het niet zo. En dan toch nog bij elke luchtzak: whaaahhh, we storten neer!Gek idee eigenlijk om voor zulke dingen bang te zijn hè? Men dronk zich een leververzakking, en daarbij komt vaak nog veel roken, ook al zo goed voor je levensverwachtingen, en dan toch bang zijn als men het heft uit handen moet geven. Ik vind het van mezelf tenminste raar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Joann, beterschap. Ik hoop dat je de koorts de baas wordt zonder verdere complicaties.Tapas, goede reis en maak maar veel prachtige foto's!Ik ga zometeen ook een flinke reis maken, familiebezoek. Gelukkig ben ik BOB, dus niets om me zorgen over te maken.Maak er een fijne dag van allemaal, geniet nog heel even van de zomer, en hou het droog, zodat je morgen ook nog weet wat voor heerlijke dag het was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Goedemiddag,@Cal:Mooi nummer, ik schoot er helemaal vol van. Ik denk dat ik het ook maar tot lijflied bombaardeer.Femmy:Ik weet niet of het jou helpt maar ik ben vandeweek gewoon naar een feestje van mijn werk gegaan (na 1 week droog staan) en ik heb voor aankomende donderdag een uitnodiging aanvaard om met een groep te gaan borrelen. Voor beide wou ik eigenlijk hard weg lopen en bedanken. Maar als ik dat doe kom ik helemaal niet meer de deur uit. Wat ik heb gedaan en donderdag doe is met de auto gaan i.p.v. met OV (wat ik vroeger deed zodat ik me lekker kon laten vollopen). Niemand stelt vragen en voor mezelf is het een goede stok achter de deur om absoluut niet te drinken. Grappig was vandeweek wel dat ik voor het eerst sinds jaren om 23.00 uur door een donkere stad reed en zelfs een collega naar huis heb gebracht. Thuis zat ik nog na te genieten van dat goede gevoel. Quera:Ik snap je gevoel van onveiligheid wel. Voor mij was het best wel een drempel om op dit forum te verschijnen en me kwetsbaar op te moeten stellen. In tegenstelling tot wat ik in de kennismaking schreef (af en toe schrijven) merk ik dat ik hier toch wel met regelmaat ben te vinden en in korte tijd best wel veel van mijzelf prijs geef. En eerlijk gezegd zit ik daar niet mee, het voelt eerder als een bevrijding dat ik al die bagage eens van mij af kan schrijven. Beter dan het in de doofpot te stoppen en te doen alsof het nooit plaats gevonden heeft. Want dan zou ik mezelf voor de gek houden. Het is iets wat gebeurd is, wat in mijn rugzak zit en wat ik een plaatsje moet gaan geven. En dat er hier dan lotgenoten zijn die me daarbij kunnen helpen zie ik als een pre. Dat er dan andere mensen meelezen zal me een zorg zijn. Ik zit hier om beter te worden en mijn verslaving te overwinnen. Wat anderen (meelezers) dan van me vinden zal me een worst zijn, sterker nog misschien leren ze van mijn ervaringen. Ik zou het jammer vinden als je je laat afschrikken door meelezers of studenten. Sta daar boven joh. Laat ze desnoods lachen en bedenk.... wie het laatst lacht lacht het hardst. En ik hoop dat ik, jij en alle anderen hier dat zijn.Dani. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Goedesmiddags allen!Ik ben geen groot schrijver, maar nu moet me iets van het hart. Het "geval Wies"Waarom maakt iedereen zich zo druk over? Iedere Janboerenfluitjes van voor mijn part tijdschrift Aktueel kan zich hier inloggen en een artikel over alcohol maken, daar denken we nooit bij na!Waarom gaan we niet uit van de integriteit van Wies ? Ze is klaarblijkelijk niet dom, waarschijnlijk komt ze uit de medische sector, en het kan toch alleen maar goed voor de mensheid zijn om te begrijpen hoe alcoholisme ontstaat, en wat ertegen te doen is? Stel je voor dat iedere patient met een akelige ziekte, stel AIDS, (ooit ook zo ongeaccepteerd als alcoholisme) zou zeggen: o, nee, dat gaat niemand anders wat aan! Wat zouden dan alle arts-assistenten moeten doen, en hoe komt de medische wereld dan verder? Ik denk dat we allemaal een beetje boos waren over het feit dat ze zich niet voorgesteld heeft, maar komop zeg, er lezen -tig mensen mee die nog niet mee willen schrijven. Zelf heb ik ook een tijdje boven het forum gezwabberd, vòòr ik het eerste woordje durfde te piepen!En als Wies nu nog van plan was zich voor te stellen, loopt her haar nu wel dun door de broek!En daarbij, als ze zich op voorhand had voorgesteld, was hetzelfde gemopper tóch ook gekomen: o, jee, er leest iemans van de ????mee!Ik denk dat juist wíj als beroepsgroep alcoholisten het belangrijk zouden moeten vinden, als er maar één positief bouwsteentje uit dit onderzoek voortkomt. Als je niet mee wil doen met haar enqûete, prima, goed recht. Maar hier, op het forum gaan we uit van het goede in deze groep mensen. Vooruit, geef Wies het voordeel van de twijfel; waarschijnlijker heeft zij meer last van slapeloze nachten dan wij!Zo, meer woorden heb ik nog nooit achter elkaar op het forum gezet! Quera, ik kan je niet missen, iedereen gaat uiterst zorgvuldig met elkaars gevoelens om, van mij nu een aai over je bol, en kruip weer uit je hol!liefs, Tolieaangepast i.v.m. spelfouten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden