Houtje Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Aan Xienix:Ik was na de eerste drie weken van de internetbehandeling vanzelf al radicaal gestopt met alcohol. Zoals ik hier al vaker heb verteld, was ik mezelf zo vreselijk ZAT. Ik was natuurlijk ook net begonnen met nadenken door de therapie over mezelf en hoe ik handelde en deed. Ik wilde het voor mezelf echter niet te moeilijk maken en heb de grens gesteld op twéé glazen per dag. Omdat ik niet dronk en ook die twee glazen niet ben gaan drinken, bleef ik alsmaar benéden mijn eigen limiet, en dat gaf een kick. Ik heb ook gemerkt dat ik die ene keer, toen ik wél een fles wijn had voor mijn bezoek, en nog niet de gewoonte had om deze radicaal leeg te kiepen als het bezoek het pand verliet, de halve fles die over was naar binnen goot als ware het limonade/water. Vreselijk vond ik dat van mezelf.Na zoveel tijd heb ik het voordeel dat ik wijn niet meer lekker vind, ook al mag ik van mezelf af en toe een glaasje drinken. Het enige dat ik nu nog doe (maar is in twee maanden niet meer gebeurd) is bv. op een terrasje voor het eten één biertje drinken. Maar daar merk ik dus niets van, geen roes of zo. Als dat wel zo zou zijn, zou het gevaarlijk zijn.Er zijn mensen hier op dit forum die overtuigd zijn dat ik (omdat ik ééns in de twee maanden een biertje drink) daardoor op vrijdagmiddag soms loop te handhakken, maar ik heb dat met een verslavingsdeskundige besproken en de conclusie is dat dat probleem op vrijdagmiddag met mijn persoon en karakter te maken heeft. Ik kan niet goed NEE zeggen en niet goed mijn eigen grenzen bewaken en aan het eind van de week krijg ik altijd de rekening. Dat was vanaf dag één zo en zal zo ook wel blijven. Het zou wat anders zijn als ik op vrijdagmiddag ging drinken, maar dat doe ik NOOIT. Ik verzuip de betreffende Gremlin met plassen cola en spa rood, en ben 's avonds na het eten altijd blij dat die stomme beesten niet kunnen zwemmen. Vrijdagavond is van oudsher in mijn herinnering ook altijd de avond dat ik het meeste zoop, twee liter wijn is heus wel eens voorgekomen. Tegenwoordig gaat dat ook niet meer 1. ik ben alleen dus dat is niet zo verantwoordelijk 2. ik moet op tijd mijn nest uit voor mijn sportende kids 3. ik ben een stuk blijer met mezelf zonder wijn.Een heel verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Manlief nog niet terug.Ik heb net met de post 2 bekeuringen gekregen. Ze zijn van 30 augustus toen we naar het Kort Geding gingen. Op de heenweg en een op terugweg, hoezo zenuwachtig. Sh!t jammer geld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Maar het zonnetje schijnt hier wel:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Lieve mensen, dank jullie wel voor jullie ervaringen mbt doelen stellen!Als ik bedenk wat ik WIL, dan zou ik wel graag af en toe wat alcoholisch drinken.Maar als ik dan bedenk wat ik KAN....dan ga ik twijfelen.Vond ik alcohol nou werkelijk zo lekker of dronk ik gewoon voor de roes?Als ik een fles in huis had, ging hij ook met gemak op.Had ik 2 flessen dan ging ik na de eerste fles door met de tweede. Geen rem dus. Of onverschilligheid.Ik heb regelmatig doorgedronken totdat ik doodziek boven de wc hing. Waarom doet een mens zichzelf zoiets aan?Verslaving, oké. Maar dan kun je het net zo goed bij een onderhoudsdosering houden van bijvoorbeeld 4 glazen per dag. Het gaat dus niet alleen om de lichamelijke verslaving maar wat het geestelijk doet.Het wegvluchten in de roes. En je dan uiteindelijk zo ellendig gaan voelen dat alles je boven het hoofd groeit.Waarom heb ik mezelf dit aangedaan?Vinden/ vonden wij onszelf zo weinig waard?Oké, dat drinken op zaterdag lijkt me geen goed plan. Maar dan zou ik toch wel graag op een feestje of tijdens het uitgaan (en dat gebeurt beiden niet vaak) wat willen drinken.Grrrr, ik denk er nog even over na. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Jammer van die boetes Marion...maar het was wel een goede afloop gelukkig...of heb ik wat gemist?je man heeft nu toch zijn zaak weer?Hier schijnt het zonnetje ook heerlijk...maar wel een koud windje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Eventjes tussendoor:Joepiejoepiejoepie,Ik ben aangenomen bij het verzorgingstehuis!!Kan per 1 oktober beginnen!Joepiejoepiejoepie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 ook ik heb juist die vraag ingevuld ivm wat mijn doelstelling is , raar dat ik eigenlijk zonder twijfel"ik hoop nooit meer" ingevuld heb en dit is ook wat ik hoop , ik hoop nooit meer te hoefen drinken want eigenlijk heeft het geen meerwaarde aan mijn leven .op de vraag welk een geschenk ik mijn eigen zou willen geven reisje naar japan uiteraard mogelijk zit de kracht ivm de vraag van de doelstelling dat ik al bijna een jaar adb was voor ik aan de internet behandeling begonnen ben in het begin vondt ik de vragen heel moeilijk omdat men terug moet naar dat verleden , vandaag de dag heb ik heel veel aan die vragen ze brengen mij een enorm inzicht in wat mijn verslaving ooit was safi de la pafi er lag een briefje dat mijn pc muerta/dood is , maar die man zou mijn pc voor een 200€ kunnen maken is iets met het ventilatortje pc warmt te erg op , briefje gelegt dat hij mijn pc mag repareren , eens ik de fotos heb kan ik altijd iemand plezier doen met mijn oude pc .aan de ziekenboeg verzorg jullie , er zijn hier verpleegsters genoeg marion als het jou een troost kan wezen ik heb juist ook een rekening in mijn bus gehad , neen geen boete maar wel de telefoon ppff is ook een boete op zich en dat terwijl ik haast nooit bel .wat telefoneren betreft was españa een stukje goedkoper zo mensen ik ga er hier thuis eens invliegen , heb al een poepje van de poezen mogen opkuisen ppff die mikken buiten de kattenbak inplaats van erin zouden ze aan de drank zijn misschien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Marieke, gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een heel fijne dag van, vanavond wel een beetje zachtjes met de muziek. Denk om de buren! Xienix, gefeliciteerd met je nieuwe job! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Goedesmiddags allemaal,Marieke, ik had je vannacht al gefeliciteerd, maar het kan natuurlijk nooit te vaak: Van Harte!Xiejeniex, ik heb het er ook zo moeilijk mee! (niet met je baan, gefeliciteerd), maar met de doelstelling.Door alle verhalen die je hier leest, én door zelfkennis weet ik dat ik op NUL moet gaan staan, maar omdat we nog een ontsnapping hebben om via de begeleiding met goedkeuring op 2, of 3 keer per week 2, of 3 te drinken, is de beslissing zo moeilijk.Ik denk ook: als ik nu op 10 glazen per week ga staan, dan kan ik er toch altijd onder blijven? Alsof dàt zo makkelijk is, ik zit nu na heel veel vallen en opstaan op de vierde dag alcoholvrij, en het allerpositiefste daarvan is, dat ik nu weet dat de gremlins na een uur of twee me wel verlaten, en dat ik dan opgelucht ben er niet aan toegegeven te hebben!Mensen, Xienix, ik weet het niet. Of misschien weet ik het wel, maar wil ik er niet aan. Ik hoor hier geen succesverhalen van mensen die na de internetbegeleiding met goed gevolg weer sociaal zijn gaan drinken. Schrijven ze hiet niet, hebben ze dat niet meer nodig, of ZIJN ZE ER GEWOON NIET???Zonder drank slaap ik veel, en lekker, maar ik word 'smorgens erg somber wakker. Zijn er meer die dat hebben?Wat een vragen en overpeinzingen zo midden op de dag. Ik ga mijn hoofd maar even lleg laten waaien, ff wandelen met de hond.Hebben jullie nog suggesties, of antwoorden: heel graag!Prettige middag, en voor de zieken: lekker onder de wol, boekje of DVDtje rebij!Later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Blacky...fijn dat je computer gemaakt kan worden....een nieuwe ventilator kost max. 30 euro dus wel een beetje prijzig die meneer..maar als jij er tevreden mee bent alles goed toch en lekker je foto's terug dat is al een hele plus voor je omdat je echt dacht dat je die kwijt was.maar als je het geld niet hebt probeer dan nog wat andere adressen/mensen want het is niet echt een moeilijk klusje.Xienix...je hebt de baan...dat zal weer heel wat nieuwe krachten van je vergen maar zonder alcohol zal je het heel wat beter aan kunnen.Stien...hoi alles goed?Tolie...ik heb het 11 jaar geprobeerd matig te drinken maar heb het nooit lang kunnen volhouden en werd helemaal gek van mezelf op de dagen dat ik niet mocht drinken en helemaal zat van mezelf op de dagen dat ik geen maat kon houden.Niet drinken koste me in het begin de nodige inlevings-overtuiging-doorzettingsvermoegen-wils kracht maar nu bijna 3 maanden later vind ik dat ik steeds minder aan drank denk en steeds minder bang wordt voor de gedachte het nooit meer te nuttigen.het heeft namelijk geen toegevoegde waarde meer voor mij.Ik beloon mezelf nu liever met iets gezonds Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Hoi, ik heb lang niets geschreven..Ga nu een 2e poging doen.. met refusal.Gedoe he allemaal? Kost zoveel energie, pff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Xienix, felicidados ofzo! gefeliciteerd dus!!! Wat een boel veranderingen in zo'n korte tijd!Tollie, het hoort er echt bij hoor, de eerste tijd, Het is niet meteen rozegeur en maneschijn maar dat is het met drank ook niet! geniet vooral van het katerloos wakker worden al voel je je misschien nog somber. Ik ben blij dat je de schopjes onder je kont hebt aangegrepen en nu alweer 4 dagen droog staat!! Ik moet zeggen dat ik op dit moment aardig van mijn somberheid, die me de afgelopen maanden flink in de weg zat, af ben en dat dat zeker te maken heeft met het niet meer drinken.Ik kom net bij de optometrist vandaan, het OV zat helemaal mee, binnen anderhalf uur van Haarlem naar Amstelveen, oogmetingen en weer terug, 4 bussen gehad.. zo kan het dus ook, precies binnen de overstaptijd!! hahaha.. ik mopper vandaag eens niet op het openbaar vervoer.Mijn gelaserstraalde ogen zien er fantastisch uit, de flapjes zijn nagenoeg onzichtbaar en perfect genezen, vochtigheid is prima, zichtresultaat redelijk.. mijn ene (goeie) oog heeft nu -0,25, dat is te verwaarlozen, mijn mindere oog waarvan ik steeds het gevoel al had dat ie minder ziet heeft -1 maar de cilinder is totaal weg. Het voordeel daarvan is wel weer dat ik geen leesbril nodig heb.. de optometrist was of een charmeur of oprecht verbaasd over hoe mijn ogen eruit zagen, hij kon echt bijna niet zien dat ik gelaserd was en ik was zo weer weg, 29 euro armer hihi.Het gaat er op neer komen dat er dus wel weer eens een bril aan zit te komen, maar dan alleen voor als ik erg moe ben, savonds of eventueel met autorijden (wat ik toch niet doe) maar tot nu toe red ik me prima zonder lees en veraf bril! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Mooi Tapas,Gefeliciteerd met je (nieuwe) ogen.Ik weet als geen ander hoe het voelt (alleen die van mij waren wat duurder). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 quote: Originally posted by: xienixEventjes tussendoor: Joepiejoepiejoepie, Ik ben aangenomen bij het verzorgingstehuis!! Kan per 1 oktober beginnen! Joepiejoepiejoepie! Gefeliciteerd Xienix, heel veel plezier bij je nieuwe baan.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 quote: Originally posted by: LianneHoi, ik heb lang niets geschreven.. Ga nu een 2e poging doen.. met refusal. Gedoe he allemaal? Kost zoveel energie, pff Lianne succes met je 2e poging.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Hey Lianne, ik dacht al, waar blijft dat koppie dat ik van haar heb gepikt.Heel veel succes met je tweede poging, al noem ik dat liever een beslissing. Corinne is ons grote refusal-voorbeeld geloof ik, haar is het tot dusver ook heel goed gelukt daarmee. Het maakt niet uit hoe we het doen, ALS we het maar doen.Overigens allen bedankt voor de beterschapswensen, heeft geholpen. Gelukkig ook mijn lief vanmiddag hier met getuttel en theetjes en knuffeltjes, blijkbaar had ik ook wat gepamper nodig.Tapas, jij arendsoog! Gefeliciteerd, en gelukkig dat je niet totaal in het OV bent verdwaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 quote: Originally posted by: xienixIk ben aangenomen bij het verzorgingstehuis!! Kan per 1 oktober beginnen! Way to go, Xie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Lianne, hoop dat je 2e poging lukt! Succes.Doelen stellen zat ik ook mee te modderen, ga ook als de brandweer. Wou eerst ruimte om af en toe 1 X per week wat te nemen, kreeg vragen van m'n hulpverleenster over mijn plan. Wel persoonlijke aanpak, dus. Heb nu staan minstens tot 1-1-2008 droog. En daar knoop ik nog wel wat aan vast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Xienix: proficiat met je baan en je 3 weken!Anjo, lekker een beetje verliefd zijn op afstand, fantaseren en idiealiseren en geen problemen. Fijn dat je weer op sommige momenten kunt genieten.Tollie, voor jou de aanmoedigingsprijs: Iedereen heeft zijn periodes van vallen en opstaan gehad, jou gaat het ook lukken.Cal, jij hoeft echt niet opnieuw te gaan tellen. Het lijkt me inderdaad een mogelijke valkuil om via de internetbehandeling onder begeleiding matig drinken als doel te stellen. Maar de bedoeling van tactus is volgens mij ook niet dat je per se moet stoppen. Net zoals dit forum ook voor matigers is. Dat wordt nog wel eens vergeten.Ook ik heb uiteindelijk gekozen voor helemaal stoppen. Ik heb trouwens niet de internetbehandeling gedaan. Of er zijn geen succesvolle matigers of ze hebben de behoefte niet om hier te schrijven. Ik geloof ook dat als je van je verslaving afbent dat je geen behoefte meer hebt om te blijven schrijven.Een forum over nicotineverslaving lijkt me doodsaai.Wat een vooroordelen weer he.Moet nu weg!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 nog even: houtje was dat handhakken nou een verschrijving? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Karin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en Xienix, van harte met en heel veel plezier van je baan!!!Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik begrijp de taktiek wel van de internetbehandeling: het heet hier niet voor niets niet "gehele onthouding", maar " alcohol de baas". Als je niet 'mag' van jezelf, wordt het 'moeten', en voor sommigen zal het ook wel opgaan dat ze best 'normaal' kunnen drinken. Maar een doel van bv 9 glazen per week, is dat normaal? Zijn er gelegenheidsdrinkers die zich dat van tevoren bedenken? Ben je niet nog steeds heel erg bezig met drinken als je je glazen in de week moet gaan tellen/inplannen? Ik vrees dat je alleen maar 'gezond' kan drinken, als je er geen plannen over hebt, en je dus ook niet bezig bent met/ je verheugt op het volgende drinkmoment. Ik vrees ook dat dat voor de meesten van ons niet weggelegd is, als wij 'normaal' zouden kunnen drinken, zaten wij niet hier, denk ik (uitzonderingen natuurlijk altijd daargelaten!). Daar komt nog bij dat ik de meerwaarde van 1 of 2 wijntjes in veel te kleine glazen absoluut niet inzie. Dat komt omdat ik alcoholist ben en flessen gewend ben. Alles of niets. Is dat niet een beetje hoe de meesten van ons hier in elkaar zitten? Ik denk ook dat " alleen bij gelegenheid" (bv een bruiloft, oud&nieuw, receptie, verjaardag) een beter doel is dan zoveel glazen per week. Maarja, wie ben ik? Een exzuipschuit met pretenties? ;-))) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 By da way, mag je uitgespaarde glazen meenemen naar de volgende week? ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Kaia, jij hebt vast een mobiel abonnement waarbij je je niet-gebelde minuten mee mag nemen naar de volgende maand Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Nou volgens mij zijn we allemaal zuipschuiten :$.Ja Kate dat handhakken (ik zie het nu pas) was een verspreking voor "tandhakken" dat is wanneer je hunkert met je hunkerbrein, zit te smachten, te verlangen, wanneer de Gremlins toeslaan, enfin, wanneer je het moeilijk hebt en denkt : kan mij dat ene (twee, drie) glaasje(s) ook schelen, enfin, al die gedachten waardoor je de neiging hebt je goede voornemens te vergeten.Er zijn verschillende oplossingen voor (geleerd in de therapie);1. afleiding gaan zoeken en iets totaal anders gaan doen dan je normaal op die tijd en plaats gewend bent bv. douchen, wandelen, een keukenkastje uitsoppen, vul-maar-in.2. de trek wegspoelen met liters water of andere frisdrank.3. de trek "uitzitten" die vond ik het moeilijkst, het in golven over je heen laten komen en je realiseren dat je zo'n zin hebt in alcohol maar het niet doen, dan weer realiseren, rustig ademhalen, kalm blijven, dan de volgende golf weerstaan. Nou is een wortelkanaal-behandeling of een bevalling doorstaan absoluut erger, maar de eerste paar maanden had ik dit gevecht élke middag tussen 1600 uur en etenstijd, ik dacht dat ik er nooit overheen zou komen. Nu heb ik er af en toe op vrijdagmiddag nog last van. Kan je nagaan.......4. Tegen jezelf negen keer (niet meer en niet minder) "STOP" zeggen, dit is afkomstig van het neuro-linguïstisch programmeren (dacht ik). De bedoeling is geloof ik om die gedachte aan drank af te breken.Hoe dan ook, bij mij werkte het geen van allen echt geweldig, behalve gaan eten. Na het eten is het bij mij wel over. We hebben in mijn beginperiode wel eens om 1700 uur gegeten. Het heeft me wel doen inzien (schaamrood op de kaken) hoe vreselijk verslaafd ik ben. Ik zeg: ben, want ik ben het nog steeds, alleen ik drink niet. NIET NIET NIET NIET NIET NIET NIET NIET NIET .Zo wilde ik ook steeds denken: "ik WIL niet drinken" maar ja, ik WILDE het eigenlijk WEL dus ik dacht dan steeds maar IK WIL NIET WILLEN DRINKEN. Na bijna twee jaar heb ik er zo ontzettend veel wilskracht in zitten dat ik het doodzonde zou vinden om te gáán drinken en nu kan ik rustig zeggen dat ik écht niet meer wil.Wat een toestand hè.Kortom ik heb het echt VRESELIJK moeilijk gehad, maar het heeft me wel een les geleerd, dat het zoveel moeite kostte en ik ben trots op mezelf dat het me helemaal op wilskracht gelukt is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Xienix, proficiat met je 3 weken en met je nieuwe baan.Tolie, je gaat goed.Benthe Lianne, welkom terug.Mijn man heeft een slecht gesprek gehad met de vennoot, zijn advocaat domineerde helemaal en ze willen zich niet aan het vonnis houden en mijn man er uit zetten. Onze advocaat heeft daar weinig tegen in gebracht en gezegd dat er een scheiding en deling moet komen.We snappen er niets meer van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden