Spring naar bijdragen

woensdag 19 september 2007


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Calimero,

Ben het ook met je eens. Voor mij zijn de jaren dat ik teveel dronk ook zeker geen weggegooide jaren.
En ik vind mezelf ook geen slechte moeder, noch echtgenoot.Vind het alleen jammer dat ik niet wat eerder de moed heb gehad om het probleem aan te pakken. Maar terug kijken is zinloos en we hebben nog heel veel mooie jaren te gaan toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne, ik wilde je vragen wat je allemaal ging doen als de bouwtechneuten vroeg langs waren gekomen. Ziet er dus lekker als een vrij dagje uit. Dat had je toch allemaal maandag al gedaan? Dat huishouden, dat komt ook nooit af.
Hier zijn ze de dubbele beglazing aan het vervangen in de slaapkamer (was water tussen gekomen) en een van die mannen rookt een sigaar. Met mijn rookgewoontes kan ik maar moeilijk zeggen dat hij dat ding uit zijn hoofd moet halen en weg moet doen, maar wat vind ik DAT smerig!
Enfin, ze zijn bijna klaar.

Vorig jaar was er een kleine verbouwing aan mijn huis en dat maakte me nerveus. Dus ik een glas wijn. En wat gebeurt er als ik een glas wijn neem? (Eentje maar hoor, echt eentje, gewoon om kalm te worden.) Nou dat wordt dus een fles, of nog een erbij. Was dus al behoorlijk teut toen de werkmannen kwamen. Eigenlijk wist ik amper meer waar ze eigenlijk voor kwamen. (Het was een nieuwe c.v. ketel.)
Zij aan het werk, en ik elke keer een fors glas inschenken van de fles die ik verstopt had onder het bureau. Op het bureau stond een pak druivensap, opdat ze vooral maar niet zouden denken dat ik alcohol zat te drinken 's morgens.
Dit verhaal heeft geen grappige clou ofzo: de werkmannen hebben hun werk gedaan en ik kegelde weer eens stomlazerus mijn bed in.

Alleen maar dat ik zo blij ben dat ik dit niet meer hoef van mezelf.
En inderdaad, er zijn zoveel verschillende drankervaringen. Wat de een hinderlijk voor zichzelf vindt is voor een ander heel normaal en aanvaardbaar. Het is maar net wat je er zelf van vindt.

Corinne je zei laatst tegen mij dat je het knap van me vindt dat ik (bijna) iedereen heb ingelicht over mijn gebruik in het verleden. Dat vind ik zelf niet knap, maar wel gemakkelijk. Ik krijg nu ook nooit meer de opmerking dat ik niet zo ongezellig moet doen en ook wat moet drinken.
Maar ik weet het niet hoor, als mijn ouders nog hadden geleefd, misschien had ik het ook niet tegen ze gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Anna, ik kan mij helemaal in jouw verhaal vinden. Ik zou het bijna zelf geschreven kunnen hebben.
Heerlijk genieten van je vrije dag.

Xienix, groots, je beslissing! Het zal je nu een hoop rust geven dat zul je merken de komende tijd. :present:

Erik, kop is er af! Je hebt je weg gevonden nu doorzetten, goed hoor.

CPAS, een gedwongen vrije dag, soms is dat gewoon zo. Probeer ook wat leuke uurtjes voor jezelf in te plannen! Als je gewerkt had, had die was, strijk e.d. er ook gelegen toch?

Wat er hier geschreven wordt, wordt geschreven uit een ieders eigen gemoeds toestand. Dat betekent dat je de tekst niet altijd letterlijk moet nemen. En zoals Delta aangaf, haal eruit wat voor je zelf van toepassing kan zijn. Wat is voor jezelf helpend, zullen we maar zeggen.
Sammy gaf aan een ieder gefeliciteerd met zijn/haar mijlpaal of het één dag of maand is enz.
Nou Sammy dank je, nu ga ik je tekst letterlijk nemen!!!

Vandaag schrijf ik ook voor mezelf, ik feliciteer mezelf, ik geef mezelf :present::present::present::present::present::present::present::present::present: Ik heb ze verdiend ook al ziet het er wat ongeloofwaardig uit nu ik zoveel roosjes zie. En dat voor de maanden, mede te danken aan het forum en de internet therapie. :D

Tja, wie feliciteerd nou zich zelf? Ik zei de gek. ;) Had ik gewoon zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, het was er even tussendoor geschoten, maar VAN HARTE GEFELICITEERD MET 9 MAANDEN ADB!!! Je ben een kanjer, weet je dat! Geniet ervan vandaag, laat je lekker in de bloemetjes zetten, en wees tevreden met jezelf, want je hebt een geweldige prestatie geleverd! :present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:musicnote::heart::D:moon:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

En inderdaad, er zijn zoveel verschillende drankervaringen. Wat de een hinderlijk voor zichzelf vindt is voor een ander heel normaal en aanvaardbaar. Het is maar net wat je er zelf van vindt.



De één vertoont er misschien hinderlijk gedrag door en de ander niet. De één drinkt door en de ander stopt op een bepaalt punt omdat ie de controle wil houden.
De één wordt agressief van alcohol de ander valt in slaap of weet ik veel wat.
Verschillende mensen verschillend gedrag, niet iedereen hetzelfde gedrag maar dat wel of niet acceptabel vindt.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik heb niet zo'n ingebouwde agenda als BamBam, maar evengoed :musicnote::present::moon: !!!!

Wie zegt er dat de drankjaren, verloren jaren zijn? Helemaal niet! Wat heb ik daar ontzettend veel van geleerd.
Wat niet wil zeggen dat ik ze terug wil, voor alle goud van de wereld niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, gefeliciteerd met je 9 maanden!!!!
En Erik met dag 1!!!
En Corinne dat ze vloeibaar:D Frans spreekt volgens Sammy, haha, ipv vloeiend..
Tja Cal, ik dacht vroeger ook dat mn kinderen niks merkte, deed ook alles uit het zicht voor hun, tot ik jaren later een dagboek van mn dochter vond, genaamd: "is mama weer ziek vandaag?"....

Allen een fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Calimero,
Ja hoor ben al gewend aan je rugzak. Hij staat je wel leuk, maar ja het is dan ook een mooie en bovenal praktische door zijn inhoud en de vele vakken.

@Benthe,
Sommige soorten sigaren en sigaretten vind ik ook stinken. Ons huis ik wel rookvrij. Visite moet maar mee op het balkon of onder de dampkap.
Van werklui over de vloer kreeg ik ook de zenuwen, dan ging er ook aardig wat meer in. Als die weg waren om 4 uur ging ik altijd een uurtje op bed liggen voor ik aan het eten begon.

@Stien,
Van harte, ik doe er nog een paar roosjes bij: :present::present::present::present::present::present::present::present::present:.
Negen maanden is niet niks.

@Charlie,
Had Sammy vloeibaar geschreven? Mmm, heb ik overheen gelezen.
:sun: is wat ik verlang.

@Femmy,
Goed zorgen voor jezelf, griep is niet niks.

Zo, ik ga nu maar eerst lunchen en die boodschappen doen anders komt er niks van.
De zon begint er hier door te komen. Zou het echt waar zijn dat we het weekend lekker weer krijgen.
Hoe dan ook ik heb de kachel wel aangezet. Wat ben ik toch een koukleum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
femmy

Ja, ik ben daar blij om en ik denk dat dat ook realistisch is anders had ik geen drankprobleem. Dat zal voor iedereen anders zijn Cal. Maar ik begrijp ook niet waarom je het zo persoonlijk opvat eigenlijk?




Omdat ik veralgemenisering hetzelfde vind als mensen onrecht aandoen, voor iemand invullen wat jouw kaders zijn zonder rekening te houden met die van anderen, ik kan slecht tegen onrecht, ook als het anderen aan gedaan wordt. Niet iedereen drinkt door tot ie er ziek van wordt, niet iedereen loopt dronken rond ookal heeft de persoon wel een alcoholprobleem en zo zijn/haar eigen redenen om daar wat aan te doen.
Hoe ik duidelijker moet maken wat ik bedoel weet ik niet.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal
Ik geloof dat niemand hier aan het veralgemeniseren is. Je kan het lezen zoals je het wil, denk ik, maar ik heb de hele draad van gisteren nog eens doorgelezen en daar zie ik alleen maar eigen ervaringen. Niemand zegt tegen jou dat je een slechte moeder bent. Er wordt alleen maar gezegd dat sommigen dat van zichzelf vonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
femmy

En los daarvan (hier ga ik geen vrienden mee maken..sorry) is mijn mening dat wanneer je als ouder een alcohol probleem hebt, in wat voor mate dan ook, je je kind (eren) hiermee te kort doet. Anders zou je geen alcohol probleem hebben.



Die mening mag je hebben, ik die van mij ook dat je dat niet kan veralgemeniseren, dat per situatie verschillend is. Te kort doen zit in het gebrek aan functioneren, de één functioneert nog goed met een alcohol probleem de ander zuipt zich dronken en kan niet meer functioneren. In jouw voorbeeld doen ook mensen zonder alcohol probleem hun kinderen te kort als ze af en toe bij een feestje eens een paar biertjes of wijntjes drinken.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stein vn harte met je negen maanden :present::present::present::present::present::present::present::present::present:
eric welkom op adb
mensen ik ben kapot en doe dadelijk een siestake
ook ik wil duidelijk maken dat ik hier enkel en allen voor mijn eigen schrijf , dat ik mogelijk soms wel eens zal proberen te schrijven hoe ik het gedaan heb of hoe ik het zie maar daar stopt het bij .
dit forum is voor mij een winkel en in mijn winkelwagentje steek ik de spulletjes welke ik kan gebruiken de andere die ik niet kan gebruiken laat ik staan en voor mij werkt het prima op deze manier.
zo en nu den zetel in want was een zware morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Calimero,
:)

@Knuffie,
:)

@Femmy,
:)

@Blacky,
Het heet hier ook niet voor niets forum. Op de markt koop je ook alleen wat je nodig hebt of leuk vindt.
Dut ze.

@Delta,
:)

Zo, de boodschappen zijn binnen, een stapel kranten voor zoonlief en alle ingrediënten voor een lekkere bak sla met tomaten, olijven, uitje enz. Nu nog even een telefoontje en ik kan relaxen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor, ik zie geen geruzie, zo ervaar ik het niet, sorry als het zo over komt, zie wel een duidelijk verschil van mening, dat mag toch?
Bovendien heb ik na aanleiding van het onderwerp wel degelijk nagedacht over het onderwerp, niet eens zijn wilt niet zeggen niet nadenken.
Ben het met Femmy eens wat betreft einde discussie, meningen verschillen en ik hoef mijn gelijk niet, wilde alleen wel laten zien dat er ook anders over gedacht kan worden.
Verder vind ik wel dat ik de kinderen meer schade doe, door bijvoorbeeld de hele middag achter de pc te zitten, dan mijn drank gebruik hoe het was tot vorige maand. Ben soms nogal rechtstreeks in mijn manier van reageren of hard, misschien staat het niet iedereen aan hoe ik reageer, maar bedoel het niet kwaad.
Ga naar de bieb met de kids en dan naar de sportclubs van de kids.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Ook ik denk dat het goed is geweest, dat ik heb gedronken. Ik heb er ook een fantastische tijd mee gehad. Tot dat de rem kapot ging en het stoppen steeds moeilijker werd. Nu ben ik een GROTE ervaring rijker. En heb ik heel veel geleerd over mezelf. En het drankverleden zal altijd bij mij horen. Want ik denk, dat ik toch wel een goed mens ben. En zeker ben gegroeid.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn beste Ferry, natuurlijk ben je een geweldig mens, al zul je ongetwijfeld net als ik zo af en toe wel wat steken hebben laten vallen terwijl je je remmen kwijt was. Net zoals je vast ook het een en ander goed gedaan hebt, net als ik.

Ik vond de hele discussie eigenlijk niet zo nodig. Ik begrijp Calimero heel goed, daarom reageerde ik ook. En ik begrijp Femmy ook heel goed. Ik ben het met haar eens dat kinderen vast íets merken van wat er in hun moeder omgaat. Dat kan drankgebruik zijn, maar ook andere vormen van stress en/of ziekte.
Ik leed aan allebei. Ik heb ook lang niet altijd véél te veel gedronken, en vaak hebben een paar glazen wijn mij ervoor behoed al te veel te laten merken van alle andere problemen die er speelden. Ik zeg niet dat het goed was, of de enige oplossing, maar ik zeg ook niet dat het helemaal fout was. Feit is in ieder geval dat mijn remmen het op een bepaald moment begeven hebben, dat ik lichamelijke klachten kreeg, en dat er dus niets anders op zat dan ermee op te houden. En gelukkig was vorig jaar een deel van de extra ballast inmiddels opgelost, waardoor het me ook lukte. Enfin, dat is mijn verhaal. Voor een ander zal het weer anders zijn.

Heeft iedereen een goede dag verder vandaag? Ik zit te hyperen. Vreselijk opgehouden in diverse winkels, en nu moet ik nog idioot veel doen. Alles wat ik wilde gaat dus weer niet lukken, en zo gaat dat nu iedere woensdag. :wacko: Ik zou dus eigenlijk niet uit moeten slapen, maar die luxe gun ik me toch maar lekker wel op mijn vrije dag. Een voordeel: jullie zien niet dat het hier niet super spic-en-span is. :D

Ga weer even verder (dit was koffiepauze). Als er iemand dringend behoefte heeft aan ramen zemen wil ik in pb wel even mijn adres doorgeven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...