Spring naar bijdragen

Donderdag 20 september

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe, ik dacht al,een nieuw gezicht of is je appeltaart ontploft.

Tolie, je gaat goed hé!

Soothe , de uitslag duurt meestal een week hé. Het voordeel van een huidarts is, dat je de uitslag al voor de tijd hebt.

Ik zit er helemaal doorheen,. Ik heb vanmiddag een zeer verhit gesprek gehad met onze advocaat.
Ik ben helemaal kapot, mijn man heeft me naar bed gestuurd om rustig te worden en even te relaxen.
Een ding is zeker, VANDAAG DRINK IK NIET!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil weg, eruit, wat anders, ben het zat, ben m'n kop ook zat, vandaar de koffer.
Pfff......moet nu iets verzinnen om te doen.
Oh ja, Benthe, je bent klaar met internet behandeling en mag ik weten wat jij je als doel hebt gesteld?
't komt allemaal goed, wacht maar wat de tijd met je doet'.......... Marco Borsato....'Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn... hoezo melancholisch, kon wel dronken zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen ik zou niet gaan vanavond naar de groep maar juist een beetje een hulp kreet gekregen en ga toch , dit mens heeft er mij ook al x keren door gehaald dus nu mijn beurt
an ik ga op reis en neem mee .... mijn senseo aparaat
marion rust een beetje mij helpt dit altijd lieve knuffel
tapas alles okidoki daar ??
mensen tut tut mijn taxi is daar
tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'het is nu nog te vroeg, alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn'.......
.......'weet dat de tijd je zal helpen'.......'al lijken je kleurrijke vleugels eeuwig gevangen'.....
...'voel je de rust, zul je genieten ook als het maar even is'......'als je geduldig bent, gebeurt het vanzelf, als je genieten wil, wil het dan niet te snel'......
.............. het komt allemaal goed....................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeeee, An toch, jij vastbesloten meid, wat is er ineens? Vertel op.

Nou, om even op je vraag in te gaan, ik heb ingevuld: "In principe nooit meer".
Maar dat is even niet van belang.
Als er hier wat meer emoticonnetjes waren wenste ik jou een wit strand met palmen.

Marion, voor jou zou zo een strand ook wel prettig zijn, dunkt me.

Maar ook emoticons lossen niet zoveel op, je kan er alleen maar mee uitdrukken dat je met iemand meeleeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,
Ik ga op niemand persoonlijk reageren, heb alles gelezen, maar weet niet meer precies wie wat schreef.
Ik heb mijn werkweek weer afgerond, morgen gaan we verven in huis (ik word al moe bij het idee, maar ga het doen!), 's-avonds naar een optreden van De Dijk. Swing it all out!! Dat ben ik van plan.
Benthe, je ziet er geweldig uit vandaag, zonnebankje? Bijspijkercursusje?
An, lijkt op Flipsen....
ik krijg ook de neiging om mijn icoontje te veranderen, maar ik kan nu de draad al amper vasthouden, dus ik blijf maar even wie ik was.

ik ga op reis en ik neem mee: pc, mp3, mijn hond, de Matthaeus Passion van Bach, een fototoestel (leuk!).....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Eindelijk bijgelezen. Wat een werk.
Ik ga niet op iedereen apart reageren.
Hier en daar een gremlinnetje, maar gelukkig geen grote.

@Femmy,
Bespreek het gebruik van Refusal dan met je huisarts. Ik heb er zelf geen bijwerkingen meer van behalve de slechte smaak/adem. Misschien werkt voor jou Antabus beter. Die doet verder hetzelfde.
Ik was de eerste 2 maanden van het stoppen behoorlijk moe en ik sliep ook erg veel. Verder voelde ik mij koortsig, zonder dat ik koorts had, duffe kop, pijn in de benen, armen. (Over de nek kan ik niet zoveel zeggen, ik was nog aan het herstellen van een val van de trap waarbij ik de banden van mijn AC-gewricht had opgerokken. Dat gaf heel er veel pijn in de schouder, arm en nek.) Dit zijn ook ontwenningsverschijnselselen van het stoppen zelf. Ik heb natuurlijk tijdens het drinken mijn lijf behoorlijk uitgeleefd.

@Safi,
Refusal en Antabus maken dat je ziek wordt als je toch alcohol gebruikt. Het stoppen moet je wel helemaal zelf doen. Dus net zo hard knokken en vechten als iemand die het zonder wat dan ook doet.

@Marion,
Wat was het resultaat van het gesprek met de advocaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even naar aanleiding van die uitspraak van Guzman: ik vind het leven zonder alcohol in beginsel een prima leven. Ik heb - voor mijn 1-daagse terugval in juli - een heel jaar niet gedronken en enn sindsdien ook niet meer. Het leven met drank: dat was verschrikkelijk: uitzichtloos, somber, een leven waar je geen grip op had.. Als ik - toen ik dronk - vogels hoorde fluiten dacht ik "hou je b*k (ik weet niet of "bek" mag van de moderator), en nu geniet ik van de natuur, van kleine dingen, van de rust in mijn hoofd, van de mogelijkheid de dingen naar mijn hand te zetten (in plaats van willoos aan het handje genomen te worden door de fles)..

WAAROM deed ik het dan? Drinken, bedoel ik.. Omdat ik de verantwoordelijkheden niet aankon, omdat ik DACHT dat het leven zonder alcohol er uit zag als een kamer met TL licht, omdat ik bang was voor het echte leven.. WAAROM viel ik dan in juli terug? Ik weet het nog niet en dat is heel ernstig, gelet op alle zware consequenties die erop gevolgd zijn maar het is echt zo. Dat is 'één van de dingen die ik nu moet uitzoeken.

Maar ik weet dit zeker: ik wil NIET meer drinken, ik wil verantwoordelijk zijn voor mijzelf, voor mijn kinderen en de dingen die belangrijk zijn in mijn leven. En als je merkt dat dat een beetke lukt, dan is dat - naast de kick van de Nul - een enorme opsteker. Elke dag opnieuw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meenemen op reis: mooie muziek (Alles van Bach, Gregoriaans, Handel, Purcell, Monteverdi), mooie boeken (Voskuil, Foer, Willemsen, alles van en over Bloomsbury, een paar goeie politieke biografieen), foto's, mijn collectie kleine beeldjes van componisten en pausen, drop..

Mijn kinderen, mijn Geliefde..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je Benthe, ben dronkuuuuuuuuu: ik lees net pas: je mag alles meenemen behalve je geliefde....
Ik schrijf prompt: hond. Nou ja, nu kan ik hem/ sorry haar niet meer thuislaten

Sorry Gem, maar wil je me ff niet beledigen, hoezo lijk ik op Flipsen????? Is t alweer niet goe...

Dus ik neem mee:
pc, mp3, mijn hond, de Matthaeus Passion van Bach, een fototoestel (leuk!), een leuke vent

:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...