Spring naar bijdragen

Maandag 24 september 2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen lieve mensen

Mijn eerste opening draadje en ik wens jullie allemaal veel kracht en inzicht op deze in het noorden zonnig beginnende dag.
voor mij extra zonnig omdat ik de licht therapie vandaag en de rest van de week krijg en me dan hopenlijk weer net zo voel als in de lente. Zo was het vorig jaar tenminste wel...een heel bijzonder krachtig gevoel alsof je de hele wereld aan kan.

Diezelfde kracht hoop ik dan een beetje hier op het forum te stralen.
iedereen die vandaag een mijlpaal heeft... gefeliciteerd!
En iedereen die er vandaag weer voor gaat...zet hem op!

Fijne droge dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog even voor Tolie en alle anderen die met uitglijders kampen.
Ik las in het boek De verslaving voorbij van Jan Geurtz dat je als je verlangt naar alcohol dit niets zegt over wie jij bent, het zegt niet dat je slap of stom bent. Het zegt gewoon dat je gestopt bent met een verslaving.
Zie de aanval als een weers verschijnsel waar je ook niets tegen kan doen, als een fikse regenbui, en laat hem gewoon uitrazen.
Je moet je realiseren wat je wilt. Wil je je van je dwanggedachten bevrijden door een middel te nemen dat juist die dwang gedachten oproept.
Bedenk wat je het allerliefste wil in je leven en erken dat alle negatieve gevoelens die je tijdens zo'n dwanggedachte voelt een illusie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geud meurning,
Kreeg de schrik van mijn leven vanmorgen, de internetverbinding lag er uit. Ik zou toch niet een rekening vergeten..... Toen moest ik ook wel om mezelf lachen. Tjonge jonge, Benthe zonder internet, wat een ramp! Ja ik heb het nodig voor mijn werk, maar zelfs dan nog zou het voldoende zijn om eens per dag even naar het internetcafé te gaan. Over verslavingen gesproken zeg!
Hoe dan ook, het bleek een tijdelijke inzinking van de provider te zijn geweest.

Safi, fijn dat je :rose: therapie begint, straks huppel je weer als een dartel veulentje in het rond.

Voor allen een prettige adb dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen deze morgen
Gisteren geen tijd gehad om op de draad te schrijven en ook niet teruggelezen (anders ben ik weer te laat op mijn werk ;)
vandaag werken en niet echt heel veel zin, de welbekende maandagblues

maar wilde toch even melden dat het goed gaat, dat ik na 3 maanden steeds minder zin in alcohol krijg gewoon omdat het leven zonder veel beter bevalt.
dat ik aardig van mijn depressieve gevoel af kom en dat ik problemen eigenlijk veel beter aan kan zonder katers en roezen.
Dat ik merk dat ik me weer ontwikkel.. dat er weer beweging is, dat ik mezelf de moeite waard vind om goed voor te zorgen.
Dat het leven zonder drank eigenlijk veel leuker is dan ik had gedacht! Misschien saaier en rustiger maar wel veel behapbaarder!

en nu ga ik mijn best doen om ook nog op tijd komen op mijn werk!!!
fijne dag allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix, zo te horen ga je zelf ook niet verkeerd. Vervelend van de verkoudheid, maar liever dat dan een kater, nietwaar? Beterschap!
Nee ik weet ook niets van Flipsen.

Soms denk ik wel eens dat alcohol elk virus in het lijf doodt. Toen ik dronk, was ik nooit ziek. Geen griep, geen verkoudheid. Ja wel ziek in de vorm van een kater, natuurlijk. Maar die was snel overwonnen, want ik moest immers gauw verder met hard drinken.
En nu, de helft van de tijd snotterig.
Maar beter dit dan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers ,
tapas prachtig om jou te lezen :present: zoals benthe schrijft dat heeft een burger moed:)
xienix ik heb tijdens mijn dronken vrouw periode nooit pijntjes gevoeld , maar na het adb worden kwam er blijkbaar geen einde aan ;-((
jaen heb ik mijn lichaam misbruikt en nu vraagt het tijd om ook dat in orde te krijgen maar adb zijnde lukt het me wel .
drank verdoofd meer als de hersens alleen drank verdoofde ook de pijn zowel de geestelijke als de lichamelijke pijn en daar moet ik van loskomen
hier redelijk goed geslapen geen wekdienst deze morgen zouden de poesjes iets geleerd hebben door dat ik een nachtje op een ander geslapen heb ;)
zo en nu verder opruimen en poetsen straks een naar de winkels gaan kijken in ninove mag he ben tenslotte in vakantie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal.. Kohtje geeft weer even een teken van leven. Een positief teken.. alleen op het moment dat ik inlog krijg ik net bericht dat er zo een -voor mij- belangrijk telefoontje kan binnenkomen.. dus laat ik het nu even bij: het gaat goed. Dag 1 zonder alco zit er weer op.. ben positief gestemd en kom later nog wel even terug... Vooral Houtje (gisteren) houdt mijn gemoederen bezig. Komt straks, ok??? En Safi vind ik een heerlijk positieve "ouwe hippie" die ik ook nog wel het een en ander wil vermelden... zonder anderen tekort te willen doen, hè??? Tja, dat rottige minderwaardigheidscomplex en dat soort dingen.....
Tot later....

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was een vrij moeilijke dag, had zelfs een fles wijn in mijn hand en een glas. Net voor de wijn het glas in zou stromen toch weer rechtop gezet. Fles weer afgezogen en weer een glas water gepakt. Ik begin ook al creatief te doen met alternatieve drankjes, water met een paar druppels van zo'n limoen knijpflesje is lekker. Ik kom niet toe aan alles doorlezen en reageren op iedereen, afstuderen is al zoveel lees werk en ik merk al jaren dat ik slecht slaap als ik direct vanaf de pc naar bed ga. Daarom maak ik niet mee wat hier na 21.30 gebeurd. Dan gaat de pc uit, kijk ik ook geen tv meer maar ga lekker strips lezen. Ik probeer met jullie mee te leven maar lees maar flarden en om op basis daarvan te reageren, dan weet ik gewoon niet genoeg en schrijf maar niks. Denk wel mee hoor met jullie. Vandaag doe ik weer mee natuurlijk op naar een week niet drinken, dat is aankomende woensdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook good meurning,

De kids (nou ja kids) zeg maar Zoon & Klasgenoten zijn dróóg naar hun kamp vertrokken. Met de geleende wandel/bergschoenen aan, die zaten al onder de blub, dus maakt niet uit. Zoon vindt ze heerlijk zacht zitten.

Voor de rest niet zo best geslapen, niet raar na zo'n vreselijk moeilijke dag gisteren.

Ben blij dat ik jullie te hulp heb geroepen, het was hartverwarmend al die reakties. Inmiddels heb ik geconcludeerd dat het rijtje met factoren die de gremlins oproepen, compleet was én allemaal valkuilen bevatte:

- alleen zijn & miste de kids
- eenzaam (dat is iets anders hè)
- beetje depressief
- moest alles voor het kamp inpakken
- had nog bergen ander werk te doen
- was behoorlijk moe
- de mensen die ik sprak (vóór jullie) wilden niet meewerken o.a. Ex (gggrrrr)
- en zo kan ik nog wel even doorgaan

Ik had eigenlijk véél en véél eerder ipv al die cola een kalmerend tabletje in moeten nemen, ik dreigde iedere keer weer in een soort van paniek te raken, alsof het in zo'n golf over je heen komt, het borrelt dan in je op. Meestal is dat rond het avondeten en is het na het avondeten weg maar gisteren bleef het hangen. Ik had ook niet écht goed gegeten, een salade is geen warm eten en ik moet eigenlijk warm eten dan gaat het wel weer.

Nou was ik óók van plan om die twee jaar te halen, maar ik heb eigenlijk afgesproken al op dag één dat ik niet ga tellen dus bij deze ga ik ook niet meer tellen. Dat wekt stress op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje..alles gelukt met je knul...schoenen kunnen lenen en nu lekker quality-time met je dochter? Gaan jullie nog wat bijzonders doen?

Ik ben net weer terug van de licht therapie...het is zo heerlijk...vorige week even naar de lichttherapie afdeling van het UMCG gemaild dat ik weer last had van depressieve gedachten, dwang eten, en veel slapen en tot niets kwam...niets wilde, niemand wou zien en gewoon zin had in de bank weg te zakken.
Kreeg twee dagen later een mailtje terug dat ik zondagavond even met het ziekenhuis moest bellen hoelaat ik maandagochtend wou komen.
Vanochtend dus om 9.30 heen geweest...niemand gesproken... gewoon zo'n kamertje in begeleid en voor een witte bak met licht gezeten waar ik onder het lezen van mijn boek elke minuut een paar seconden in het licht moet kijken......na 45 minuten mag je weer weg....weer geen analyse...maar gewoon een feit...jij hebt winterdepressie en dar helpt licht therapie bij.
Nu moet ik nog 4 ochtenden en dan ben ik weer fit en veel positiever tot ongeveer aan de kerst.
Ik zie al vooruit naar woensdag want na de derde keer bruis je gewoon van de energie...is het alsof dat lege gevoel in je hart is weg genomen en je een steuntje in je rug hebt gekregen.
je gaat gelijk alles aanpakken waar je al weken tegen op heb zitten hikken...bij mij bv de yoga kamer maken...met een mooie muurschildering van mijn windhondje omringt door keltische knopen en Charles Rennie Macintosh tulpen.

Tapas ik ben blij dat je zo heerlijk positief voelt...zelf ben ik ook blij dat ik niet 'meer' drink en heb ook het gevoel dat ik langzamerhand kan gaan nadenken over wie ik ben en wat ik wil. Het enige waar ik nog moeite mee heb is tijd vrijmaken voor mezelf en mijn innerlijke kracht zien en voelen en er mee aan de praat gaan. maar dat wil ik dus door de yoga kamer voor elkaar krijgen waar ik dan verplicht elke dag minstens een uur moet rusten en mediteren en yoga oefeningen moet doen...om die innerlijke stem in me te vinden en naar mijn gedachten te luisteren i.p.v. ze alleen maar voorbij te zien schieten of te negeren.

Benthe hoe was het boogschieten?

Xieix..ook een beetje grieperig...ik kan je een hand geven...zodra ik in een trein ben geweest kom ik altijd met een virusje te zitten de week erop.
Zie niet genoeg mensen geloof ik en als ik me dan in een menigte beweeg ga ik gelijk voor de bijl.
Beterschap!

En Erik wat een prestatie om dat glas weer leeg te gooien...wel een beetje eng om zo'n fles nu in huis te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, winkel ze, nog iets leuks op het oog?

Beetje brak dagje, deze maandag. Nu zou ik ook wel even willen lichtbakken. Heb nog ergens een gezichtsbruiner staan, wellicht dat dat ook helpt.

Erik goed van je, op de valreep. Een afstudeerscriptie schrijf je vast gemakkelijker met een helder hoofd.

Koh, het is wonderlijk hoeveel mensen er lijden aan minderwaardigheidsgevoelens. Het is bijna hoogmoedig om die van onszelf zo hoog op te nemen.
Neem mijn zwager, directeur van een groot bedrijf, miljonair, heeft op zijn 45ste alles bereikt wat hij wilde bereiken en gaat nog voor meer. Maar: hij is enigzins scheel en het heeft wel een jaar geduurd voordat hij me vol durfde aan te kijken.
Waarmee ik maar bedoel dat een complex niet voorbehouden is aan de alco's of andere verslaafden. Eerlijk gezegd, de weinige mensen die ik ken die niet kampen met een of andere grote onzekerheid zijn complete botteriken die nooit aan enige zelfreflectie hebben gedaan. Leve de neuroten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge ladies and gentlemen...

Hihi Benthe, ik kan ook zo balen als Internet eruit ligt, ga altijd direct alles controleren, alle kabeltjes ed, terwijl het dan toch echt aan de provider ligt..............Soothe, als je dit leest hoop ik van harte dat ie het bij jou weer gauw doet!!

Erik, knap hoor!!

Houtje, ik tel ook niet meer hoor............en ik hoop dat je vandaag een stressvrije dag hebt!

Safi, alleen die kop van jou doet al aan een overjarige hippie denken, haha:D

Tapas, jij gaat super!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi hi benthe of ik iets leuks op het oog heb , neen daarom heb ik teveel pijn aan mijn oog :wacko:
gisteren mij een bril mogen kopen omdt ik nog maar weinig zie uit mijn kapot knuffel oog nu ja zal wel over gaan zeker
het is hier beginnen regenen maar ook dat zal mij niet tegen houden , ik ga eens naar de c&a eens kijken of ik een jeans vindt als de welke ik aan heb
ppff 20 jeans heb ik in de kast liggen en altijd doe ik weer dezelfde aan omdat ze zo lekker zit , s'avonds wassen te drogen hangen op de stoof en ups de volgende dag zit ik er weer in , de klanten beginnen al te vragen of ik maar een jeans broek heb ;)
minderwaardig voelen zwijg mij ervan vergeleken door mijn ouders als de stront uit een hond zijn kont heb ik nog veel werk aan mijn eigen maar het rare is dat sinds ik adb ben mij dit beter lukt ??
allez zijn douchen inplaats van aan mijn pc te wonen hi hi schade inhalen misschien ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Versgebakken kabouter-oma, alles goed?

Safi het boogschieten zaterdag was wel lollig, eigenlijk meer intro en kennismaking.
Ik krijg ECHT zin om aan zo'n lichtbak te gaan zitten door jouw verhaal, toch eens informeren bij het MCR hier.

Houtje gelukkig weer uitgeborreld van de gremlins en de cola.

Kinders morgen weer bloedprikken, vorige maand waren de leverwaarden nog niet helemaal okee maar wel veel beter dan de maand tevoren. Ik heb zo'n idee dat ik morgen een feestje heb te vieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@safidepafi klinkt goed hoor die licht therapie, ik heb gisteren in de zon gelegen en dat voelt ook al zo goed. Ik ga nu een hele lap tekst tikken om wat duidelijk te maken over mijn situatie. (deze tekst copy paste ik ook naar mijn voorstel stuk)


Op je opmerking over die fles wijn: ik denk dat ik mijn voorstel rondje wat moet uitbreiden om dit jullie te laten begrijpen.

Mijn situatie is als volgt. Ik woonde 8 jaar op mezelf, vier jaar op kamers en vier jaar samen met mijn vriendin. Zij was ingeschreven en we waren samen opzoek naar een huur/koop woning. De week nadat we besloten hadden een bepaald huis te proberen te kopen ging het uit. Ik zoek nu overal een eigen plek maar "huur" nu mijn oude zolderkamer bij mijn ouders. Omgeving Amsterdam is een crime voor het vinden van een huurwoning, ik moet minstens 6 jaar ingeschreven staan of veel geld hebben, dat heb ik dus niet met mijn werk in de thuiszorg. Tot mijn scriptie af is en ik een echte baan heb zit ik hier muurvast.

Bij mijn ouders is drank zat. Mijn vader en ik die dronken van dezelfde voorraad bier en wijn, ik had stiekem sterke drank op zolder, mijn vader sterke drank gewoon in de kast. Mijn moeder noemde al vaak dat zij zoveel bier en wijn moest inkopen, vooral mij bedoelend denk ik. Nu drink ik dus 5 dagen niet en zie ik wel de hoeveelheid lege flessen, nu door alleen mijn vader opgedronken want moeder drinkt 1 glas wijn per dag (moeder is mijn grote voorbeeld wat zelfdicipline betreft)

Ik heb niet tegen mijn ouders gezegd dat ik teveel dronk en ook niet dat ik gestopt ben, krijg regelmatig alcohol aangeboden dat ik niet neem. Ik vind het moeilijk erover te praten met hun, vooral omdat alles al zo complex ligt bij ons thuis en ze weten van mijn vorige verslavingen met wiet en roken. Niet dat ze weten dat ik zo verschikkelijk veel blowde maar wel het feit dat, ze weten ook niet half hoeveel ik dronk en dat ik de godganse dag door dronk.

Mijn vader drinkt anderhalve liter jenever in de week 3 glazen wijn en 2-3 flesjes bier per dag en in het weekend behoorlijk veel meer (speciaal)bier. Vader heeft suikerziekte en een erg drukke baan en gezien de hoeveelheid drank kan hij hier net zo goed thuis horen als ik zelf. Ik heb geen zin in me ermee bemoeien, heb er de kracht niet voor en het werkt averechts zoals al mijn goede adviezen dat doen bij hem. Maar ik maak me wel zorgen om hem, het is alleen zo nutteloos om te proberen er iets aan te doen.

Na 8 jaar op mezelf heb ik wel meer zorgen om wat ik thuis zie waar ik niks mee kan, mijn drinken zou je voor een deel ook frustratie hierover kunnen noemen (waarbij ik helemaal niet zielig wil doen of mijn verkeerde gedrag wil goedpraten). Zien dat vader niet goed gaat zo, moeder al jaren depressief en onderling tussen ouders is het ook lastig. Ik die dan nog thuis kom wonen maakte het voor mijn ouders en hun verhouding onderling nog complexer.

Het allerergste is de schuld krijgen, voor jij thuis kwam was het tussen ons wel goed, doordat jou studie niet opschiet is je moeder zo verdrietig en hebben wij ruzie. Door veel verdriet over die lange relatie die uitging, de vervelende nasleep daarvan en last but not least mijn gezuip is mijn studie ook ernstig vertraagd, voel ik me ook schuldig. Maar probeer me nu niet schuldig te zijn over de voltooid verleden tijd maar verantwoordelijk te zijn voor wat ik nu en morgen ga doen. Voor mijn situatie, niet meer voor de relatie vader moeder ik en de situatie vader en de situatie moeder. Mooi niet dat ik me in dat wespennest ga steken, althans zo min mogelijk, als ik wijs ben doe ik dat niet, als ik emotioneel wordt doe ik wel eens domme dingen. Een van de meest belangrijke dingen die ik moet doen is zsm een eigen plek hebben, dan kan ik eindelijk de afstand nemen die voor mijn lijfsbehoud noodzakelijk is. Maar ja voor een woning heb ik een echte baan nodig en daarvoor moet mijn scriptie af zijn. En aan een scriptie werken in een omgeving met vader moeder en alles wat ik zie gebeuren, dat valt niet altijd mee.

Maar goed drank is er dus in overvloed en elke avond wordt ik geconfronteerd met iemand die veel drinkt en men mij drank aanbiedt. Is leerzaam, zal mijn leven lang mensen tegen komen die (veel)drinken en drank is altijd in de buurt. Toch heb ik 5 dagen geen fles aangeraakt, op gisteren na dan, dat was net op het nippertje. En nu weer aan de studie, dit van me af schrijven is nuttig maar scriptie komt er niet van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Erik, vervelend, dat huisvestingsprobleem. Lijkt me ook niks hoor, om als dertigjarige student bij je ouders op kamers te zitten.

Als het party-party wordt morgen, krijgen jullie ananastaart, dat schijnt erg goed voor de lever te zijn, plus allerlei soorten thee. En voor wie niet van zoet houdt (zoethout?) komen er heerlijke kaasjes en toastjes met gemarineerde zalm en tonijn.
Maar nu eerst even die prik afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@safidepafi
Ik zoek ook in Arnhem, dat is al beter dan Amsterdam of Haarlem. Maar nu is mijn scriptie ook wel zo ver af dat ik maar blijf zitten. Twee maanden en ik kan klaar zijn. Ga dan solliciteren naar een baan waar dan ook in NL. Wil toch weg waar ik nu woon.
@Benthe
Het is dus veel meer dan een huisvestingsprobleem, zit meteen gevangen in een web van relaties tussen ouders en ik. We maken ons drieën zorgen om elkaar en niemand schiet er iets mee op. Nog even doorbijten en ik ben weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...