Spring naar bijdragen

Maandag 1 oktober 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Whaaaaahhhh, Safi drie maanden!!!!! Jemig ik ben nou eenmaal niet van de data hoor, maar toch:
B):musicnote::present: en:rose:

Tolie, ik snap ook wel wat je zegt, en ik probeer ook maar van het forum te leren. Voor elk wat wils denk ik dan maar. En ik heb ook vaak genoeg tegen jou gezegd, het spijt me als ik je heb gekwetst. En tenslotte ook vaak felicitaties en aanmoedigingen aan jou geschreven waar je nooit op in ging. Misschien wilde je op dat moment lezen wat je WILDE lezen, en zo vergaat het velen.
Dat mij het beter helpt om een schop onder mijn kont te krijgen wil niet zeggen dat dat voor een ander ook geldt. Maar dat wil ook niet zeggen dat je je afgekraakt hoeft te voelen als iemand niet reageert zoals jij dat op dat moment graag zou willen.
Zoals ik vanmorgen al zei, en daar blijf ik bij, ik geloof vast dat er hier geen negatieve of positieve reakties bestaan, slechts betrokken reakties.
Pik er uit wat je nuttig vindt. En dat geldt voor mij en voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Pana,

in het begin heb ik dat gevoel ook gehad! Je wilt heel graag dat er op je gereageerd wordt, dat je de
berichten vaak alleen nog maar screent op je eigen naam!
Toch loont het de moeite om wat langer vol te houden, want binnen de kortste tijd ben je ook lid van die vriendenclub!
Het is heel goed van je dat je niet gedronken heb!
Ga op deze weg door, en aanvaard de hulp of het medeleven wat wij je zeer zeker bieden!

Sterkte, liefs, Tolie




tiepvout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Saf, van harte met je drie maanden. Ik hoop van harte dat dit het begin is van een leven waarin je je niet meer af zult vragen hoe lang je ook al weer...........Komt er op neer dat ik je een goed leven wens... een echt leven.... een echt goed leven..... een goed echt leven..... tsja, en al die puntjes neem ik dan maar voor lief.......................... (sorry, Blacky, is niks vervelends naar jou toe.... maar moet wel een beetje grinnikken....................... (hihi..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

ik bedoelde dit niet als een speldenprik naar jou, ik ben ook altijd blij geweest met je commentaar én je
compimenten! Je moet dit écht niet op jezelf te betrekken, die trap onder mijn kont was waarschijnlijk nét zo belangrijk als de lieve woordjes!

Ik denk dat het juist goed is dat er een opbouw van diverse meningen is!
En als iets, dan was ik eerder jaloers op jouw zelfverzekerdheid en succes, terwijl ik echt héél serieus dacht dat ik het NOOIT zou kunnen!
Ik begrijp ook echt niet waarom het ineens wel gelukt is!

Maar ik vind dat je hele waardevolle bijdragen levert, en dat ik niet gereageerd heb (?) : ik heb er wel even over gedaan voordat ik mijn schriftelijke plaats hier op hert forum heb gevonden! Voeg dat bij een wisselend dagritme, en dat levert een minder frequente gedachtenwisseling op!

Ik vind het namelijk best moeilijk om te reageren op een bericht wat 10 uur eerder is geplaatst, en waarbij het forumlid weer allang is uitgelogd!

Alles goed weer zo?

liefs, Tolie

:D:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, (sommige) mensen, hier word ik echt even droevig van hoor. Ik ben het zat om steeds uit te leggen hoe ik in elkaar steek. Wat ik zeg, zeg ik uit een welgemeend hart, nooit om iemand te kwetsen, wel om iemand de spiegel voor te houden die mijzelf is voorgehouden en waarvan ik heel veel heb geleerd. Zodat een ander die voor dezelfde spiegel gevoelig is, er misschien ook iets van leert.
Denken jullie soms dat ik hier geen flinke katten terug heb gekregen? En dat dat mij geen pijn heeft gedaan? Denken jullie soms dat jullie tere zieltjes de enige tere zieltjes zijn? Denk je dat ik niet vaak als een gek zit te janken omdat ik het niet meer zie zitten?
Ik ben hier op het forum omdat ik er van leer en omdat ik hoop dat ik geaccepteerd word zoals ik ben.
Dat hoeft niet door iedereen. Maar ik ben wel ik.
En trouwens mede dankzij het forum begin ik dat steeds meer te beseffen.
Zo, en nu ga ik zelf even een familiepak tissues leegsnotteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Delta, je hebt me nu zo aan het lachen gebracht dat ik nou de lachtranen even moet afvegen.
Nee hoor, niet zum tode verletzt, ik werd alleen een beetje moe van het proberen duidelijk te maken dat het prettig is dat we hier allemaal verschillend zijn. En dat dat juist leerzaam is.
Voor mij een lach en een traan en een veilige haven.
Voor jou weer uitvaren hè, maar volgens mij staan je zeilen nog een beetje richting land ;), maar als je eenmaal op volle zee zit, stuur af en toe nog even een kaartje naar het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, bedankt voor je reactie! Zet me wel aan het denken.
Maar ik heb de Tactus therapie gedaan, ook gesprekken gehad bij verslavingsinstituten ik weet niet meer waar ik hulp moet zoeken.
Ik heb gewoon het idee dat ik het toch zelf moet doen. Gewoon(?) de knoop doorhakken. Maar ben op de een of andere manier gigantisch bang.
Om 17.00 uur gaat toch die fles weer open.
En als ik dan Refusal neem, dan gaat dat niet.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Maar om mijn leven zo te verknoeien wil ik ook niet meer.
liefs, lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, dank je wel..terwijl ik de indruk heb dat je zelf nog zoveel kracht en knuffels nodig hebt... bij deze dus ook een retourzending, voor zover daar wat van over is nadat ik er zelf de nodige kracht uit geput heb... Dus wat over is komt retour, aangevuld met m'n eigen energie en inspiratie...vanuit een hart vol liefde voor de medemens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, ik probeer je te volgen, maar ik snap het helemaal niet..

(ligt aan mij hoor, ik ben niet zo goed in beeldspraak, en op een gegeven moment zie ik door de zeepbellen het bad niet meer, zullen we dan maar zeggen).

Voor mij is het meest bevrijdende van de fase waarin ik nu ben dit: dat ik zelf de macht heb over de dingen. Toen ik nog dronk, had ik dat duidelijk niet. Maar toen dacht ik - dus los van het drankgebruik - ook steeds dat alles de schuld was van dit, of van dat, of van mijn werk, of van mijn vriendin, of van mijn jeugd etc. Al die dingen fungeerde ook als een excuus om te blijven drinken.

Sinds ik niet meer drink (en dat is - met uitzondering van een dag in juli - al meer dan een jaar) heb ik ontdekt dat het niet ligt aan de omstandigheden, of aan anderen, maar alleen en uitsluitend aan mezelf. Ikzelf kan ervoor kiezen om niet te drinken, ikzelf kan hulp zoeken, ikzelf kan zinvolle verbanden aangaan met anderen.

In jou berichten lees ik zoveel over de anderen dit, of de anderen dat. (Bijvoorbeeld dat "iemand van buitenaf die zeepbel weer kan doen springen"), maar daarmee doe je jezelf te kort. Als je weer baas wordt over je eigen leven, dan houdt dat veel nieuwe verantwoordelijkheden in, maar ook: de kracht om die verantwoordelijkheden te dragen. Je eigen kracht, namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee, Ik snap wat je bedoelt. Je bent bang dat je het niet volhoudt.. En dat je om 17.00 uur weer een fles zult openmaken.. Misschien kan Refusal je dan helpen.

Hoe lang is het geleden dat je gedronken hebt? Anders heb je alsnog last van de Refusal..

Waar ben je verder bang voor?

(ernstige d/t fout)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, weet je, je moet nu even aan jezelf werken, anders hebbem de anderen niets meer aan je.
Ga met je zoon aan tafel zitten, en praat over wat je dwars zit.
En als dat niet lukt, schrijf je zoon en je man dan een brief, met daarin duidelijk uiteengezet wat je bezighoudt!
Val daarbij niet in beschuldigingen, maar praat vanuit je hart.
Maak jezelf maar kwetsbaar als je durft.
Er is een kans dat je zoon stoer doet en het niet wil lezen, maar leg hem desnoods open op zijn bed!
Er is alle kans dat je dingen zegt waarvan hij het bestaan niet weet!
Probeer dan niet te vervallen in 'oude koeien'.

Ik hoop met heel mijn hart dat je hier wat mee kan!

Alle sterkte en liefs!
Tolie


aangepast: woordje vergeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Ik he gisteren na drie jaar eens een keer een alcoholvrije avond gehad en was dat me even een potje zwaar zeg.
Het was ook dat ik geen bier in huis had, maar ik stond echt om 20.00u een krat te gaan halen.
Maarja dan zie je je vriendin naast je en dan ga je je toch bedenken.

Tijdens de nacht ben ik heel erg aan het transpireren geweest en dat ik doet nooit.
Is dit een reactie van je lichaam of iets dergelijks?
Hierdoor stond ik wel wakker om 05.15u onder de douche.
Ook heb ik alle uren van de nacht gezien, ik hoop toch dat niet normaal is.

Groetjes Laurens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Marieke, niet om het een of ander, maar zou jij die eigenwijze mannen nou niet eens gewoon hun gang laten gaan in al hun "domheden", en voor jezelf gaan zorgen?
Ze zijn beiden min of meer volwassen.
Wat voor ergs gebeurt er als jij de controle loslaat? Nee meen ik serieus. Wat voor vreselijks kan er gebeuren als jij niet meer moedert over je man en zoon, maar eens een keer over jezelf gaat moederen?
Vergaat de wereld?
Laat ze het toch even zelf oplossen. Doe de normale dingen, zoals het huishouden en de administratie, en voor de rest is de tijd even voor jezelf.
Als je steeds de controle over een andermens leven wil nemen, zal die persoon die verantwoordelijkheid vaak ook in jouw handen leggen, en jou vervolgens verwijten dat het niet gaat zoals zij dat willen. Krijg jij dat allemaal op je nek. Zeg nou gewoon eens: dat is JOUW verantwoording.
En jij hebt lekker de verantwoording voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, kop op... vind het idee van Tolie wel erg goed.. schrijf op wat je dwarszit en probeer het daarna los te laten, helaas zijn je man en zoon ook weer verantwoordelijk voor hun eigen leven en als ze graag met hun neus tegen de muur willen lopen dan zullen ze dat zelf moeten ondervinden. Zorg nu inderdaad eerst voor jezelf.

het lijkt wel algehele malaisedag vandaag? er wordt hier heel wat afgesnotterd! Bij deze zet ik even een heel grote doos Tissues neer.. en een emmer om al die tranen van vandaag in op te vangen.
Benthe, grappig dat je jezelf als boeman ziet, ik heb dat ook wel hoor.. dat ik denk dat ik een boeman ben maar heb dan ook zoiets van.. als men het niet met me eens is hoor ik het wel.. andersom, als iemand mij een berichtje stuurt waar ik gemengde gevoelens bij heb dan vraag ik dat na bij diegene.. het is nou eenmaal zo dat geschreven tekst net de betrekking mist die je bij gesproken tekst wel meekrijgt... Ik weet wel zeker dat vooral misschien wel de "minder lieve" berichtjes vaak uit de grootste betrokkenheid en herkenning worden geschreven en juist niet om iemand af te kraken, eerder om de negatieve spiraal te doorbreken..

Ik heb gewerkt, ging redelijk, zelfonderzoek lukte niet zo, ik denk dat het gewoon meer mijn algehele gevoel is, moe en prikkelbaar en dan is alles snel teveel of fout... maar ben de dag tot nu toe nog droog doorgekomen, trek me wat meer terug en doe mijn ding, gelukkig heb ik wel een leuke opdracht op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB... niet zomaar beeldspraakl hoor....// ik denk dat ik me bij wie is wie gewoon een s opnieuw moet voorstellen en bij alle nieuwkomers ook... Snap dat wel vannuit de groep in de klinische behandeling die ik heb ondergaan... Nieuwen stelden zich voor, Ouderen net zo goed naar de nieuwelingen.,.. de rest van kennismaking kwam dan via de dagboekbesprekingen en het dagelijks contact... Je groeide in een week tijd wel naar elkaar toe.. hier is dat toch anders... maakt het al met al ook wat afstandelijker, althans voor mij..waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ik iemand niet zou mogen.. kwestie van wennen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Laurens,

Heel goed van je, een alcoholvrije avond!

Transpireren, slecht of niet slapen: dat zijn gewone ontwenningsverschijnselen. Ben je binnen een paar dagen vanaf. Dus volhouden vandaag! Als je nu weer begint komen die verschijnselen ook weer de volgende keer dat je stopt!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij, Koh, heeft het niet zo zeer te maken met een behoefte aan opnieuw voorstellen.. Het heeft te maken met hoe je je de dingen aantrekt, die anderen wel of niet doen. Ik heb - inmiddels - geleerd dat er twee soorten kritiek zijn: terechte kritiek (die doet soms pijn, maar is wel leerzaam) en onterechte kritiek (die kan je gewoon naast je neerleggen en doet geen pijn).

Toen ik nog dronk vond ik alle kritiek terecht en omdat dat teveel pijn deed, deed ik alsof al die kritiek onterecht was. Dan sloeg ik van me af. Kinderachtig en niet erg constructief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...