Spring naar bijdragen

Maandag 1 oktober 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ik wil het weer gaan proberen, denk dat ik zo een Refuasal neem, hoewel ik dat eng vind. Waarom weet ik niet.
Dit weekend is mijn poes van 6 jaar overleden, op een vreselijke manier in d'r eigen longetjes gestikt.
Kan er niet overuit en blijf maar huilen...
Maar ik wil dit helder verwerken en niet in een roes.. wens me alstjeblieft sterkte
lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag forumdeelnemers... Lief of niet lief laat ik geheel in het midden. Ik zat hier om een uur of acht achter m'n laptopje wat bij te lezen en kwam tot de conclusie dat dat niet te doen is... Als je hier als regelmatig deelnemer (in mijn geval vooral in het verleden) een dagje of wat mist, door wat dan ook, dan krijg ik het gevoel een belangrijk deel van een vervolgverhaal te hebben gemist. Dan zeggen ze wel: ach je valt er zo weer in, maar ik heb daar als zgn. perfectionist toch gevoelsmatig bedenkingen bij.. Tuurlijk mis je wat.. als het zo zou zijn dat je niks mist, heeft al dat geschrijf op het forum dus geen enkele zin. Niemand mist er wat aan als het niet gelezen wordt.... Nou ja, dit noem ik nou prietpraat...jezelf belangrijk vinden...en gefrustreerd raken als niemand op je bericht reageert en daar helemaal van over de rooie gaan... en dan zeggen, ach je mist niks als je even niet meeleest...

Wie zijn wij nou helemaal als stukje onderdeel zijnde???
Ik zat hier dus vanmorgen en keek even naar buiten. Ik woon hier in een binnenstad waar de dienst van het vrije gevogelte wordt uitgemaakt door kraai-achtigen, duiven, mussen, merels en dat soort algemeen bekende vogeltjes.. Zat daar ineens een Vlaamse Gaai heel rustig met een eikel in z'n snaveltje op het puntje van de gevel tegenover ons. Het beestje leek zich geen zorgen te maken over het feit van: he, ik ben een vlaamse gaai temidden van het gebruikelijke plaatje van kraai, duif, mus, merel etc.... nee, integendeel... het beestje leefde zijn eigen leven, ging geheel zijn eigen gang en vloog, mijns inziens, geheel tevreden verder, z'n eigen leven volgend...
Dit heeft me aan het denken gezet.

Wat is het plaatje?? is dat niet aan verandering onderhevig. Komt die verandering nou juist niet door mensen die "buiten de boot" vallen?? Ach, en wat is dan weer "buiten de boot" wat is de boot überhaupt...

Nou ja, weer eens een hoop gezwets mijnerzijds... ik wens iedereen een fijne droge dag en hoe dan ook een succes op z'n eigen persoonlijke strevensladder. En dat er hier maar flink van kennis gegeven
mag worden.. want op-weg-helpers zijn leuk om te lezen en lief en aardig. Complimenten voor zo- en zoveel weken, maanden, jaren zijn duizend maal sterker!!! Dus zorg dat je in het gebied van de weken alco-de-baas komt. Het wordt alleen maar geloofwaardiger...en niet alleen voor jezelf!!

Liefs en groetjes, Kohtje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee, toen ik jou bericht las ("ik wil het weer gaan proberen (...) ik denk dat ik zo een Refusal neem", vroeg ik me af of je wel hulp helpt!. Stoppen met je verslaving - dat weten we hier allemaal - is een enorme worsteling en je moet goed weten wat je doet, en wat je niet doet.. Je moet het echt willen, en het dan doen - of er hulp bij zoeken.. Refusal is geen wondermiddel. Het helpt je tegen impulsen NADAT je besloten hebt niet meer te willen drinken. Je kan ernstig ziek worden als je drinkt in combinatie met Refusal, of als je de dag ervoor nog gedronken hebt en dan Refusal inneemt.

Stoppen met drinken is op zoek gaan naar je eigen kracht en dan - ook - genieten van je eigen kracht. Stoppen met drinken is niet denken dat je het gaat doen, een pil nemen en dan maar zien waar het schip strandt..

Ik vind het heel verdrietig van je poes en ik wens je heel veel sterkte!

Maar ik wens je ook toe dat je je verslaving de baas wordt op een manier die ook succes kan verzekeren. Want als je het zo doet dat nieuwe teleurstellingen op de loer liggen, doe je jezelf echt tekort!

Dat wilde ik je even zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Koh, nu snap ik je niet helemaal. Het lijkt net de bijbel, je kan er alle kanten mee op.
Ja nee, ik ben toevallig iemand die de hele tijd voor d'r werk achter de pc zit, dus ik lees gemakkelijk mee. Dat vind ik zelf ook fijn, dat helpt mij momenteel. Veel mensen kunnen dat niet, en hebben ook niet de puf om alle berichten weer na te lezen. We hebben ons hier niet gebonden aan een acte van trouw. En ja, het is nou eenmaal zo, de ene persoon spreekt je wel aan en de andere niet zo, normaal toch?
Begrijp ik nu dat je onvrede hebt met het forum, of wat?

Karinneke, ge zijt aan het freewheelen, dan weer wel baantje, dan toch weer niet, bang voor de bankafschriften, maar blijkbaar toch niet bang genoeg? Die paardjes van jou zullen toch ook niet niks kosten in onderhoud.
Gewoon nieuwsgierig hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al zou er trouwens best een (ongeschreven) gedragscode mogen zijn: als je een bericht plaatst waarvan je weet dat het een zekere opschudding veroorzaakt (in dit geval Koh) zou je best even het meegevoel mogen hebben om even online te blijven om vragen te beantwoorden. Het mag dan allemaal nog zo virtueel en ver-af zijn, TOCH heb je te maken met echte mensen die net als jij echte gevoelens hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onvrede, cynisme... misschien komt het zo over, maar ik schrijf niet vanuit een zo-genoemd iets.. hoe je het achteraf noemen wilt is aan de lezer.. ik schrijf nu even vanuit mijn simpele hartje... ik voel heel veel herkenning in de schrijfsels op dit forum. Zowel in positieve als negatieve zin. In positieve zin: stop met drinken, je voelt je alleen maar beter en beter... In negatieve zin: je hebt te maken met dingen waar men je dingen kwalijk neemt.... Tja, in beide gevallen kun je herkenning zoeken en vinden in dit forum, maar het komt uiteindelijk toch op je naakte, kwetsbare, eigen zelf terecht... Vandaar dat ik misschien wat cynisch overkom.. je kunt nog zoveel steun krijgen, uiteindelijk komt het op jouw eigen blote persoonlijke ikje, zoals je ook ter wereld kwam, aan... Zoals je kwam, alleen- (nou spreek ik niet voor twee- of meerlingen) zo zul je ook weer gaan. Klinkt eenzaam, maar geboorte en dood zijn super alleen en persoonlijk.. het leven daar tussen in is zelf in te vullen.....??????????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Panagiotis, blijf nog even meelezen, probeer af en toe met een reactie. Je moet jezelf en het forum wel heel even de tijd gunnen om naar elkaar toe te groeien. Moet me even van het hart dat over het algemeen geldt dat het forum sneller naar je toe kan groeien dan je zelf denkt naar het forum toe te groeien,,,, maar ja, voor je dat (h)erkent ben je al weer een stukje verder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, je gaat me in filosofie nu echt even te boven hoor. Dat trekt mijn praktische hoofd niet.
"Je hebt te maken met dingen waar men je dingen kwalijk neemt", schrijf je, dat volg ik niet.
Maar filosofeer gerust verder, het zij je van harte gegund. Wedden dat er ook wel weer iemand is die het wel vat?

Pak jezelf bij elkaar Karinneke. Goede raad bestaat niet, slechts medeleven en ervaringen van anderen. Zo heb ik op een schraal moment in mijn leven wel eens plees van anderen geschrobd om aan een inkomen te komen. Waarom moet het allemaal zo leuk en gemakkelijk zijn? Als je geld kunt verdienen met gegevens invoeren, so what. Daar heb je je hersens dan tenminste niet voor nodig, kun je genoeg energie overhouden om plannen te maken om iets te doen dat je wel leuk vindt.
In elk geval veel sterkte (letterlijk) gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pana, dit is onzin. Je hebt gisteren een posting geplaatst waar op gereageerd is. Je hebt daar niet op verder gereageerd, dus dan moet je ook niet verwachten dat heel de goegemeente het de hele avond verder over jou heeft.
Vriendenclub is het zeker, maar wel eentje van steeds nieuwe mensen, en mensen die er al langer zijn.
Ik vind je reactie een beetje kinderachtig. En om zo af te zwaaien, doet mensen pijn. We hebben duidelijk laten merken dat je welkom bent, en dat ben je nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Benthe, moet even hartelijk lachen... Het lijkt net de Bijbel... werd ruim dertig jaar geleden al wel vergeleken met Jezus. Sowieso leek ik qua haar- en baarddracht al een beetje op wat toen de gangbare Jezus was (Jesus Christ Superstar) maar ook qua oncononventionele gedachtes werd ik daar wel vaker mee vergeleken... Is nu een beetje een trauma geworden.: ik denk goed, maar dat is hartstikke verkeerd...want het past niet in wat gangbaar is.

Nee lieve benthe. Ik heb met niemand onvrede behalve dan met mezelf... Als de hele wereld tegen me lijkt moet dat ergens aan mezelf liggen... En ik zeg met nadruk dat de wereld tegen me LIJKT want ik weet tegelijkertijd dat het tegendeel waar is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet voor "de hele wereld" spreken, Koh, maar alleen voor mezelf. En ik ben niet tegen je, integendeel. Waar het - althans voor mij - op neerkomt is dat ik me in mijn kwetsbaarste momenten durf open te stellen voor anderen (in het echte leven, maar ook op dit forum), omdat ik weet dat ik daardoor verder kan groeien. Voor jou zou dat ook kunnen gelden. Soms krijg je dan een aai over je bol (of je baard, in jouw geval), soms krijg je dan een schop onder je kont. Allebei Heilzaam.

Maar om jezelf nu aan te praten dat het leven één groot tranendal is, waarin je het allemaal zelf moet opknappen.. Tsja, als je je lekker voelt bij die gedachte.. Het lijkt me niet..

Hé Panagiotis, wat is dat nu?

typfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, moet nu even rondje hondje en boterhammetje etc... de gebruikelijke dingetje.. daar maakt niemand zich druk over, hé?? Beloof niks, maar kom nog wel eens terug denk ik.....

Ik wens wel iedereen het allerbeste en geef de lieve groeten...

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB

quote:


Stoppen met drinken is op zoek gaan naar je eigen kracht en dan - ook - genieten van je eigen kracht. Stoppen met drinken is niet denken dat je het gaat doen, een pil nemen en dan maar zien waar het schip strandt.



Wat weer een waarheid vandaag RJB...heerlijk.

Kohtje...laat je koppie niet zo hangen en praat eens klink klare taal...wat is er aan de hand jonkie?
Bevalt je huisje al een beetje en is je ateliertje nog niet echt je ouwe plekkie.....geniet van je boterhametje en kom dan snel even weer schrijven.

Pana Ik sluit me volledig bij RJB en benthe aan je moet ons wel een kans geven...het duurt even voordat mensen PBtjes sturen als je dat soms mist want zo iets moet groeien ...we zijn hier tenslotten allemaal mensen met een gekneusd zieltje...maar als jij liever een andere horizon om zoekt dan wens ik je veel succes. Je zult wel een hoop steun en vriendschap missen hier op het forum.
ik kan me dus ook helemaal bij Koh aan sluiten

quote:


Panagiotis, blijf nog even meelezen, probeer af en toe met een reactie. Je moet jezelf en het forum wel heel even de tijd gunnen om naar elkaar toe te groeien. Moet me even van het hart dat over het algemeen geldt dat het forum sneller naar je toe kan groeien dan je zelf denkt naar het forum toe te groeien,,,, maar ja, voor je dat (h)erkent ben je al weer een stukje verder....




Hoera ben zelf vandaag 3 maanden ADB!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke:heart: wat fijn dat je nog zoveel liefde krijgt van je dieren....en na regen komt zonneschijn dus even uitzitten deze fase ook al voelt het erg moeilijk op het moment.
Ik ben zelf jaren lang datatypiste geweest omdat ik het zo makkelijk jobhoppen vond en het altuijd weer kon oppakken tussen mijn reizen door. verstand op nul en tikken maar...heerlijk...en opeens is de dag weer voorbij...en mijn hersenen nog helemaal fris voor de rest van de dag...maar ik ken ook zat mensen die er een bloed hekel aan hadden.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe,
even reageren op je berichtje aan Ferry.
Ik ben er dus kennelijk duidelijk een voor de zachte aanpak.
De eerste keer dat ik hier op het forum op mijn fl*kker kreeg liepen de tranen over mijn wangen, en voelde me vreselijk in de steek gelaten!
Het scheelde zelfs weinig of ik had het forum gedeleted!
Het waren toen de begripvolle (komop, knietjes afkuisen, opstaan en doorgaan!) reacties die me bij mijn pogingen steunden en vasthielden!

Ik ben begonnen aan deze escapade met een keer of 5?, 6? weer de alcohol te vinden, en ineens lukte het me wel!
Wat me heeft geholpen was het feit dat er meer waren die al struikelend (soms wel na een maand of 2) de beginstreep haalden, en die me dat ook steeds vertelden!
Ik was zó blij om te lezen dat ook "grote" namen, de 'oude rotten' op het forum óók niet in een, 2, 3 keer de knop in het hoofd vonden, of ook af en toe weer terugvielen, dat me dat de moed gaf om door te gaan!

Kennelijk verloopt dat startproces voor iedereen anders.
Maar als het niet door de zachte aanpak was, had ik hier waarschijnlijk nu niet nuchter gezeten!
Waarmee ik maar wil zeggen: het is goed dat er hier op het forum zowel harde als zachte heelmeesters zijn!

Eigenlijk is het heel erg goed dat het hele forum er is, ik had in het begin ook niet gedacht dat het me zóveel zou helpen!

Ondertussen weet ik dat iedereen het goed met elkaar voor heeft, maar voor alle nieuwelingen: wij zijn allen ook maar met moeite begonnen!
De éne was direct heel sterk, en bij de ander moest de kracht zich opbouwen!
Maar uiteindelijk streven we allen naar hetzelfde doe: Alcohol De Baas!

En daar wil ik iedereen de moed en de kracht bij wensen die ervoor nodig zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, hierbij een wat latere, maar daarom niet minder gemeende hug!

Ik wens je alle sterkte toe, want jij bent mijn voorbeeld oma (ik: oma-to-be!)
(en aanstaande oppas-oma)

Is dat nou het eerste boek van de aardkinderen waarin je begonnen bent?

Ik heb de laatste nooit gered, maar ik heb de laatste drankjaren ook nooit de rust gevonden om weer
te lezen. Nu nog niet trouwens!
Vanavond dus de laatste avond? Sterkte, en nog een extra knuffel!

liefs, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, ik heb menigmaal gepoogd op dit forum mensen voor te houden dat de weg zelf helemaal zo moeilijk niet is... ik kreeg keer op keer te horen van mensen die ook hun weg gevonden hadden dat ik het wel allemaal helemaal heel erg simpel voorstelde... dat was het in mijn ogen ook. Ik geloofde heilig in mijn eigen zeepbel.. En een zeepbel bleek het inderdaad te zijn.. Hij leek zo perfect en onkwetsbaar van binnen uit... Ik leefde in een eigen "geblazen zeepbel", perfect van binnen uit gezien, maar achteraf zie ik ook weer hoe makkelijk iemand van buitenaf diezelfde perfecte zeepbel weer kan doen springen... Een prikje en m'n hele binnenwereld ligt weer ondersteboven... Toch blijf ik geloven in het interieur van die zeepbel. Alleen moet ik zien dat het huidje daaromheen niet meteen m'n hele interieur meeneemt als er een lek ontstaat.. Ik moet dus m'n interieur beter verankeren... Niks geen cynisme, grappenmakerij o.i.d.... pure ernst.. ik ben gewoon ook nog altijd zoekende...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...