Kohtje Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Hoi Stien. Is dat een uitdrukking: haar laatste man ligt in de achtertuin? Of is dat letterlijk zo? Wat rokende kinderen betreft: in de zelfhulpgroep waar ik regelmatig heenga komt sinds enige tijd ook een man (alcoholist) die voorlichting over drankge(mis)bruik geeft op scholen. Hij verbaast zich hogelijk over het feit dat als hij vraagt: wie heeft er wel eens gerookt, dat velen ontkennen omdat ze dan op hun 16e een scooter kunnen krijgen. Maar als hij vraagt: wie heeft er wel eens gedronken, steken ze bijna allemaal hun vinger op. En op de vraag waar dat gebeurd was is negen van de tien keer: gewoon thuis. Ik heb het nu over kinderen in goep 8 van de basisschool... Inderdaad merkwaardig..Delta, ik ben het helemaal met je eens dat vuistregel 1 is: laat de fles dicht en blijf nuchter.Maar als dat onverhoopt niet gelukt is is voor mij de vuistregel om de pc uit te schakelen niet zo vanzelfsprekend meer. Het is geen kwestie van niet willen maar van niet (meer) kunnen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Zoooo,zere voeten!! Naar de stad geweest en een zeer prijzig brilletje uitgezocht. Gelukkig duurt het nog een week of 2 voordat ik hem hoef te betalen. Gewoon niet leuk meer die prijs!In de stad 2 blouses gekocht, nieuwe schoenen en een stropdas voor manlief en nog wat ander spul. Blij dat ik thuis ben. Benen omhoog en hier weer even lezen.het was prachtig weer. Lekker geluncht in het zonnetje, een lekker broodje met griekse salade. Ja zo gaat zo'n stadbezoek nog wel.Jullie ook genoten van de zon?Het is nog rustig hier dus ik denk dat de meesten wel naar buiten zijn geweest?Stien,even slikken als je er op zo'n manier achterkomt dat je zoon rookt! Helaas rookt mijn dochter ook en ik heb het gevoel dat ik er niets van kan zeggen, omdat ik ook rook. Leuk vind ik het niet, maar ik ben dan ook hierin een slecht voorbeeld! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Dus je hebt pijn in je portemonnee ook, Gem??Wij hebben ook heerlijk genoten van het winkelen.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Koh, door scha en schande... Wat ik niet in dronken toestand voor een vreselijke en ook overdreven vriendschappelijke mails heb verstuurd indertijd.Wat ik toen wel deed op den duur (want je schaamt je de volgende dag verrot, hoe moet je dat nou weer allemaal recht praten) was, niet de pc uitzetten, maar wel even internet uitschakelen. Dan kon ik toch nog van alles schrijven wat ik kwijt wilde, maar had tot de volgende de dag de tijd om te kiezen of ik het al of niet wilde versturen. Is er in die tijd toch nog iets nuttigs door de roes heen gedrongen. Maar deze tip heb jij hopelijk niet meer nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Koh, ja letterlijk in de achter tuin. De kinderen, zijn kinderen kunnen/willen maar niet beslissen waar hun vader moet rusten. Ik zeg hem dus regelmatig gedag, ging er ook al zo moeilijk in bij mij.En ja, ik ben natuurlijk ook een roker maar begrijp niet dat ik nooit iets gemerkt heb. (alco brein?)Hij rookt dus al dik 8 jaar en woont in hotel mama, hoezo huishouden van Jan Steen. Begrijp mezelf dus even niet.Benthe, volgens mij heb jij de TIP van de week! Gem, dat wordt dus wennen. Zelf heb ik er een aantal goedkope brilletjes naast gekocht, raak altijd mijn brillen kwijt. Thuis heb ik hem met een koortje nu om mijn nek. Maar als ik weg ben is het een ramp, op mijn hoofd, in een tas en overal laten liggen. Het kán een dure buisenes zijn.Fijn dat je zo geslaagd bent en genoten hebt van het weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Na enig nadenken wil ik graag nog even een bijdrage leveren aan de discussie over schrijven op het forum na gedronken te hebben.Iedereen is het er wel over eens dat het wenselijk is dat niet te doen. Niettemin, zoals Kohtje ook aangeeft, juist op het moment dat men drinkt of gedronken heeft is de tact, het inschattingsvermogen en/of de wil om hier niet te schrijven vaak ver te zoeken. Internet of de computer uitzetten is een mogelijkheid, maar die zijn natuurlijk ook gemakkelijk weer aan te zetten.In de begintijd dat ik hier schreef heb ik dat ook wel eens gedaan terwijl ik iets gedronken had, en zelfs terwijl ik zat te drinken. Zelf dacht ik op die momenten dat ik nog niet zo heel ver weg was, en dat het nog wel kon. Zoals ik al zei, je inschattingsvermogen laat op zo'n moment te wensen over.Dat ik hier toch rondhing had te maken met het feit dat ik dronk terwijl ik dat eigenlijk niet wilde, en me vreselijk schuldig voelde. Wat ook meespeelde was dat ik eigenlijk niet wilde stoppen, maar minderen, en ik hoopte hier de kracht te vinden na dat tweede glas niets meer te nemen. Soms lukte me dat, maar vaak ook niet.Ik heb hier ook een keer ladderzat tot 3 uur 's nachts zitten schrijven, en daar ben ik bepaald niet trots op. Verzachtend feit is misschien dat degene die toen ook nog online was net zo ver weg was als ik, al wisten we dat niet van elkaar. Had er op dat moment iemand ingelogd die aanstoot nam, dan was ik ook meteen weg gegaan.Die nacht is de laatste geweest dat ik zo verschrikkelijk doorgehaald heb. Mijn schaamte dat ik in zo'n toestand hier bezig was geweest heeft er mede aan bijgedragen dat ik de volgende dag besloten heb dat het zo echt niet meer verder kon, dat ik eindelijk in zag dat ik niet met mate kan drinken, en dat ik besloot voor onbepaalde tijd te stoppen.Daarna heb ik nog twee keer iets gedronken, zei het met mate, en morgen sta ik 14 maanden droog.Hiermee wil ik het schrijven op het forum onder invloed niet promoten. Ik wil alleen aangeven dat ik wel begrijp hoe het werkt, en dat de aanwezigheid onder invloed op het forum ook een signaal is dat diegene hetgeen waar hij mee bezig is op dat moment eigenlijk niet wil. En kracht zoekt om ermee op te houden. En ook daarvoor dient dit forum, mijns inziens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Stien, ik hoop eigenlijk dat het voor niemand meer een tip hoeft te zijn. Hoewel ook in nuchtere toestand het internet best een tricky medium kan zijn voor ontvlambare types. Even diep ademhalen werkt gelukkig ook heel vaak.Mag dat tegenwoordig, je echtgenoot achter in de tuin begraven? Ik ben blij dat er zoveel mensen hebben genoten van deze mooie herfstdag en ik hoop dat het iedereen weer vol overtuiging lukt om er een alcoholvrije of ADB-dag van te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Anna, wat valt mij dat nou tegen van jou, heb jij dat óók gedaan? Sorry, Anna ik kon het even niet laten.Maar je hebt een punt daar, de hele kwestie blijft gewoon dubbel.Gelukkig dat de meeste deelnemers hier het overdag behoorlijk droog kunnen houden zodat er goede conversatie mogelijk is.Ik kan me voorstellen dat dat in de late uurtjes moeilijker wordt.Maar dan is de keus voor de deelnemer ook gemakkelijk, aangeven dat je het bemerkt en of anders pc uit. Benthe, nee volgens mij mag dat niet dus Sssssssst.Hij zit keurig in een potje hoor en is dus even een noodoplossing.Eerst heeft hij een poos op zolder gestaan maar in tijde van verwardheid van mijn moeder gingze uit het potje scheppen om hem mee op vakantie te nemen. Wij vonden dat niet kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Ach, ik meen Keith Richards, heeft eens in een interview gezegd dat ie zn vader opgesnoven heeft...(cocaine) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 mmm, dat is ook een manier van rouwverwerking, je vader opsnuiven hehe, we hebben vandaag 2 foto's bewerkt maar ze worden wel ontzettend mooi!! Het gaat heel langzaam maar dat hoort dan maar gewoon bij het proces. We hebben ze even op het werk gedaan, collega die de sleutel heeft was weer eens behoorlijk dronken, was ie al toen ik rond half 2 belde of hij het werk wilde openen.. pffft, lastig hoor! Hij is gewoon irritant als ie gedronken heeft en toch doet ie het steeds weer, tja die verslaving dus! Daarna nog even de kroeg in, ik met een cola en mijn 2 collega's aan het bier, en die ene die dus al behoorlijk pissed was nog eens met een jagermeister ernaast. Daar heb ik de helft van opgedronken.. (kon hij het niet meer opdrinken, wat een rotsmoes he) dus niet droog gebleven maar daarna niet meer gedronken dus alcohol de baas!. Geen gremlin was het maar gewoon de geur en de smaak, maar net zoals vorige week donderdag, ik WIL niet dronken worden!!.Pana het klinkt inderdaad hard maar als je vrienden zo reageren als ze gisteravond reageerden vraag je je wel af wat voor vrienden het zijn, het klinkt meer als drinkemaatjes. Lijkt me een erg lastige situatie waar je je nu in bevindt. Wat ze je gisteren flikten vond ik echt ver beneden peil en respectloos. Wel ontzettend knap van jou dat je je niet hebt laten beinvloeden!!daar verdien je van mij een enorme schouderklop voor!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Kijk Tapas, dát is nu collegialiteit!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Postit,Ik wil nog even herinneren aan het allereerste bericht van dit dagdraadje van vandaag!Ik hoop dat je je niet laat weerhouden om hier te komen!Ik (we?) wil je graag tot steun zijn hier, dus kom alsjeblieft. Ik heb het vermoeden dat je hier achter de schermen meeleest. Komen he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Hoi allemaal,Ik spring er even tussen als jullie het niet erg vinden want ik heb geen tijd om alles na te lezen!!M'n moeder is dus thuis, moet rusten, een dieet volgen en medicatie nemen en zo hopelijk nog heel lang bij ons blijven!!Zo, m'n voorlaatste nachtdienst vandaag!! Vorige nacht was een heel hectische nacht, ik was deze morgen kapot, moe maar ook nog heel erg opgefokt door het springen en vliegen tijdens de nacht!!Ik kon zelfs niet direct slapen toen ik thuis kwam maar eenmaal in m'n bed en wat tv kijken viel ik dan toch relatief snel in slaap!!! Nu, na een goede 'dag'rust, weer springlevend en klaar om er aan te beginnen!! Hoop dat het wat rustiger is zodat ik toch soms wat op adem kan komen!!Veel liefs aan allen die het moeilijk hebben, aan allen die een mijlpaal bereikt hebben en gewoon ook aan allen die er zijn en zo hun best doen!!Knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Hoi Knuffie!!!Wat ontzettend fijn dat je moeder weer thuis is, gefeliciteerd!!!!Ik hoop idd dat de laatste 2 nachtjes wat rustiger voor je zijn, sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Ik ga even uitloggen, krijg zo visite....wellicht tot later, anders tot morgen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Danke charlie!!Alles goed met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 oei, te laat!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Tapas, ik kon het niet helpen maar ik moest echt heel hard lachen om je berichtje. Gelukkig zijn mijn buren er weer aangewend.Stien, ik hoop dat hij in een urn zit.Kohtje,Fijn dat je weer aan boord bent. Marion,Ik heb geleerd dat niemand van zijn verslaving afwilt maar van de gevolgen. Je blijft elke keer proberen en DAAR gaat het om. Ik ben nog steeds trots op je.Pan,Soms is het echt beter wat afstand te nemen. Elke deur die dicht gaat, opent een andere deur. Dat jis echt waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Pana, geweldig ben je geweest gister!! en die zogenaamde vrienden zijn een stelletje kl*joos!!!! Sorry hoor, je schreef dat je zelfs om begrip vroeg. Ze waren zeker zelf al in de lorum.Wat betreft het schrijven op internet onder invloed het volgende:Natuurlijk kan je zeggen 'ja, maar, dan heb ik mezelf niet meer in de hand, zo ben ik nu eenmaal als ik gedronken heb, allemaal zeer begrijpelijk. Hier dan nog een tip naast de vele andere adviezen.Plak een briefje op je pc en telefoon: NIET MAILEN EN BELLEN ALS IK DRINK, DIT IS VERBODEN EN IK GA ER HEEEEEL ERGE SPIJT VAN KRIJGEN.Dan heb je het alleen nog over jezelf, maar tegelijkertijd moet men zich realiseren dat het zeer triggerend is voor iedere alcoholist om dit soort schrijfsels tegen te komen. Ik vind goedpraterij dan niet op zijn plaats. Ik zie ook geen excuses voor dit gedrag, evenmin om onder invloed te autorijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Delta, al in voor de proefvlucht? Je mag nu alleen nog even kiezen wat voor kleur 'ie wordt. Dat legergrijs vind ik maar niks, het mag best wat flitsender.Die discussie zal best wel op z'n tijd weer terugkomen, is ook al eerder geweest nietwaar? Ik snap het ook wel een beetje, dat iemand hier soelaas zoekt wanneer zij of hij al wat op heeft. Niet leuk voor de mensen die hun uiterste best doen om nuchter te blijven. En inderdaad ook niet leuk voor de mensen zelf, die dan soms dingen plaatsen waar ze achteraf spijt van hebben.Ach wat, we blijven menselijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Ik denk ook niet dat het een goed idee is om te posten als je gedronken hebt. Het lezen op zich als je nuchter bent is al moeilijk, omdat naar mijn idee je niet altijd begrijpt hoe een ander het bedoelt. Vaak reageer je ook vanuit een bepaald gevoel, een leuke dag of een snertdag. Misschien maakt dat wel verschil hoe je de berichten leest?Ik heb trouwens een paar dagen nagedacht en niet gepost, omdat ik niemand tegen de schenen wilde schoppen en dat meen ik ook oprecht. Daar bedoelde ik niets gemeens mee, voor het geval dat iemand dat misschien denkt.Ik had het idee, dat ik van alles moest vertellen over mezelf, maar ik besef dat dat mijn eigen interpretatie is. Misschien heb ik onbedoeld iemand gekwetst, maar dat was niet mijn intentie. Verder gaat het wel redelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
postmodernisme Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 ik lees mee inderdaad. De schaamte voorbij zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjakkie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Ben ik blij dat ik geen vrienden heb, kunnen ze me ook niet probieren te verleiden...Nog steeds aan de gemeentepils..Ownee , ik lieg ,zit nu aan de 7-up.Moet zeggen , dat ik nu eens een keer s'morgens gelijk fit was voor die kleine ipv nog een paar uur op de bang te liggen lamzakken(doezelen).Komt goed uit , bennik morgenvroeg lekker fit om de F1 te kijken.Grtttzzz Sjakkie..en zoals een wijze oma ooit zei "Eens mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 inderdaad een goede keuze die 7up,ik heb een grote fles icetea geleegd en loop naar de pot om de haverklap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Felrood met zilveren bliksemschichten, Delta? De besturing ken ik echter nog niet erg goed, daar moet je me dan maar mee helpen. Maar motorisch steekt dat ding goed inelkaar.Alles goed met jou?Niets menselijks is ons vreemd. Anders zaten we hier niet.Kan het zijn dat het de afgelopen dagen hier wat aarzelend is, wat traagjes? Dat kan gewoon aan de tijd liggen of aan de combinatie van forummers, maar het lijkt net of men een beetje voorzichtig om elkaar heen aan het draaien is: oh, kwets ik niemand, of zeg ik niet teveel? Mag ik dit wel zeggen of dat wel doen, en prietpraat ik niet?Kan natuurlijk ook gewoon een heel goed teken zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden