Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 oktober 2007


RJB

Aanbevolen berichten

Met dit weer krimpen de gremlins gewoon weer, een mooie rustige herfstdag!.
Pepita je hoeft niet onzeker te zijn want je hebt gisteren niet gedronken! dus je kan het! al is de gremlin nog zo sterk, ik heb hem ook getrotseerd en volgens mij nog velen, sommigen zijn overstag gegaan maar al vinden mensen het niet fijn om te lezen het relativeert wel weer.. met drank ben je dus laat op (oeps was ik zonder drank ook trouwens) en doe je soms dingen die je beter niet had kunnen doen.
(ik heb inmiddels de moderator gevraagd om het berichtje met mailadres aan te passen)

Blacky, wat een domper gisteren, voelde de familie zich soms gepasseerd door jou? dan reageren ze vanuit hun eigen schuldgevoel.. maar leuk is het niet!
gelukkig heb je de drank mooi laten staan, ben je niet tegen de vangrail gereden en hoop ik dat je je vandaag wat beter voelt!!

Safi, kunnen we vandaag en morgen ipv met delta's trein niet met jouw bus gaan rijden? Veel plezier en het is heerlijk toerweer!!

Benthe, heb jij je Harley alweer aan de praat gekregen en opgepoetst?

Vandaag een spannende dag maar ik heb er ook zin in, zometeen komt mijn collega en gaan we wat foto's van mij printklaar maken. Ik weet al vanaf juli dat ik in het najaar een expositie zou hebben op mijn werk, dat wordt dus een investering want ik wil wel dat dat werk niet alleen maar geld gaat kosten maar ook wat gaat opleveren, dus groot genoeg voor bedrijven maar niet te groot voor huiskamers.. pffft... vind het doodeng, zo'n investering in mezelf.. maar ik ben het ook waard dus moet me maar eens over die angst heen gaan zetten.. mijn collega gaat me daarbij helpen.. gelukkig!
ik heb nog anderhalf uur om voorbereidingen te treffen voordat hij komt, huis op orde, werkhoek op orde, fotobestanden bij elkaar zoeken op de computer!!! en dan goed bedenken op welk formaat en met welk materiaal we ze gaan afdrukken...

tot later dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kreeg net een digitaal steuntje in de rug via een inzichtkaart die ik heb getrokken:
================================================
MIJN BEWEEGREDENEN ZIJN MINSTENS ZO BELANGRIJK ALS MIJN DADEN!
================================================
Zeer toepasselijk. Misschien is dit ook anderen tot steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is hier ook een stralende morgen, straks weer eens bellen of men de knalpijp van de motor heeft kunnen repareren, dan zit er nog wel een tochtje in vanmiddag.

Voor iedereen met gremlins (die beesten zijn af en toe ook vroeg op) meppen maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
ik hoop dat je die rare reactie van de familie naast je neer kunt leggen en lekker kunt genieten van de bijeenkomst. Het komt hard aan zoiets en laat je hierdoor niet uit het veld slaan! Het ligt aan hen en NIET aan jou!
jij bent heel lief en je zorgt goed voor je oude dame ook op afstand!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pana, SUPER, laat ze maar korte achternamen, jij doet tenminste wat jij wilt!
Paul, 2 maanden, dát zijn de berichten, klasse!

Iedereen: schouders eronder, kop d'r veur, je ziet het, het kan allemaal !!!

(Sorry aan wie zich net geërgerd heeft aan die loeiharde Jimi Hendrix in de verte, maar ik moest echt hoognodig ff stofzuigen... :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Ik heb al heel wat gedaan vandaag en moet nog een heleboel doen, ook leuke dingen.
Ik zal vanavond pas weer hier zijn, maar had even wat pb af te handelen.
Ik wens jullie een fijne dag. Dat moet wel lukken met de natuurlijke lichttherapie (het zonnetje dat uitbundig schijnt).
Deze forummer gaat aan de slag.

Oh: iedereen die wat te vieren heeft: gefeliciteerd :present: :present: :present: :present: :present:
Iedereen die het moeilijk heeft: STERKTE.
Hou van jezelf, dan wordt het makkelijker ook van je naaste te houden.

Prettige dag verder.
Corinne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pana, daarover kan b.v. Safi veel met jou delen denk ik. Die heeft datzelfde, veel "drankvrienden" van eerdere tijden. Ik heb denk ik de mazzel dat ik eigenlijk nauwelijks drinkende vrienden en vriendinnen heb, alleen maar mensen die af en toe bij een etentje een glas wijn drinken. En die weten ondertussen van mijn alcoholisme en werken alleen maar mee.
Ik zie hoe moeilijk dat voor je is, nee natuurlijk is afzondering ook niet goed.
Maar wellicht is dit gewoon een beginnetje voor je vrienden, een nieuwtje om een beetje de spot mee te drijven. En wennen ze heel snel aan de niet-drinkende jij, als het nieuwtje er af is.
En ja, het geldt voor mij en ik geloof ook voor veel andere forummers: je leven verandert gewoon als je niet meer drinkt. Je krijgt zelf andere gewoontes en interesses. Het is dus niet alleen een kwestie van niet meer drinken, maar ook een stap nemen in een leven dat vooralsnog onbekend is. Spannend, eng, soms strontvervelend. Maar misschien ook met andere mensen om je heen. Geef het een kans, en veel succes.

Oh ja, en voor alle mijlpalers, VAN HARTE!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag,

Om te beginnen: Pana, ik vind het heel knap wat je gisteren gepresteerd hebt. Ik zie dat je je vrienden in je berichtje al tussen haakjes hebt gezet. Misschien een idee om ze even tussen die haakjes te laten tot ze gewend zijn aan een Panagiotis zonder drank..

Ik ben zo blij dat ik weer uit de donkere spelonken die zich onder het leven bevinden gekropen ben. Er is weer licht om me heen, heerlijk. Het was daar in die alcoholische onderwereld zo donker en benauwend dat ik hele stukken niet gezien heb, oftewel, ze zitten niet in m'n geheugen. De griebels lopen me over de grabbels als ik denk aan de weg terug naar hier. Maar ik ben er weer. En de opluchting is groot. De ontwenningsverschijnselen (moe, wazig in m'n hoofd, zweten afgewisseld door kou) spelen me nog wel enigzins parten maar de energie om weer wat nuttigs te gaan doen vloeit weer bij me naar binnen...

Tja, dat schrijven onder invloed.. Ik weet dat ik beter voor die tijd om hulp kan roepen, maar stiekeme drinker als ik ben denk ik het eerst nog wel zonder hulp af te kunnen. Ik wil immers maar1 of 2 glaasjes drinken. Pas als het te laat is komt de nood naar boven, op het moment dat ik dus aan het afglijden ben, het gevoel van eenzaamheid, verlatenheid de overhand gaat krijgen. En ja, dan is hulp te laat. Ik weet het maar tot nu toe heb ik dat nog niet onder contrôle.. Hulp zoeken voor ik ga drinken gaat dwars tegen m'n "alcoholisten natuur.. Ik kan alleen maar m'n best doen mezelf te overtuigen dat ik heel goed, beter, kan leven zonder alcohol.. Daar was ik maandenlang van overtuigd, dat moet weer kunnen. En dan niet maandenlang maar levenslang... Als je daarvan overtuigd bent is het niet griezelig om nooit meer te mogen/kunnen drinken.

Iedereen die ik het moeilijk gemaakt heb bied ik hierbij m'n excuses aan met de kanttekening dat ik niet kan beloven dat het nooit meer zal gebeuren.. Onder invloed ben ik nou eenmaal anders..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een barstende koppijn, en nee, ik heb bepaald niet doorgezakt gisteravond, alleen maar een pak 50/50 soldaat gemaakt. Zal wel weer de zaterdag zijn, te lang uitgeslapen.

Soothe, is dat beest van jou nu al uitgeweest? De mijne wel hoor! Ik vond vanmorgen een gigantische smeerboel in de kamer, het arme beest had kennelijk gespuugd, en ik overal doorheen geslapen. Ik was er al een paar dagen bang voor. Donderdag heeft hij namelijk een soort bot dat hij ter ere van dierendag gekregen had zo ongeveer in zijn geheel doorgeslikt. Tja, en dat moet er dan ook weer een keer uit. Overigens geen bot gevonden hoor. Alles wat nog enigszins een vaste substantie heeft eet hij zo snel mogelijk weer op. BLÈÈÈÈÈH!
Inmiddels voelt hij zich weer een stuk beter, want er wordt nu uitvoerig geblaft tegen alles en iedereen dat beweegt hier in de straat. Maar verder is hij wel lief hoor.

Postmodernisme en Eddie, ik hoop dat jullie de draad weer oppakken vandaag.

Gem, doorzetten hoor! Deze buien worden minder hevig, elke keer dat je de strijd wint. Ik moet bekennen dat ik al maandenlang geen trekbui gehad heb, terwijl er toch echt wel voldoende triggers geweest zijn waarbij ik zeker wist dat ik in een eerder stadium een gigantische zucht gekregen zou hebben. Dus medestrijders: het gaat steeds beter, echt waar!
Toch vermoed ik dat ik juist nu heel alert moet blijven. Er ontstaat een soort gevoel van 'het wel aankunnen', dat volgens mij heel snel kan omslaan in het gevoel dat één keertje misschien wel weer kan. Bovendien weet ik inmiddels dat veel mensen juist in het tweede jaar de mist in gaan. Niet drinken is zo'n gewoonte geworden, dat de alertheid afneemt. Vinger aan de pols houden dus! Maar dat neemt niet weg dat het heerlijk is niet meer voortdurend een gevecht te hoeven leveren.

Corinne, Safi, Delta, An, Water, Kaia, Stien en Blacky, en verder iedereen die ik nog vergeten ben, een fijne dag en laat het jullie goed gaan.

Aanpassen: inmiddels Benthe en Kohtje ook dus. Zien jullie wel, het is echt niet te doen iedereen te noemen. Dat probeer is dus ook maar niet meer. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haidiho allemaal,

Wil iedereen het zonnetje in het bolletjes wensen dat ik buiten zie schijnen. Blijf adb, in gedachte stuur ik iedereen daar de kracht voor.
Als er mensen zijn die wat te vieren hebben gefeliciteerd en heel veel sterkte voor iedereen die het moeilijk heeft.
Soothe leuk dat je er weer bij bent, miste je.
Hier alles onder controle, niks te vertellen verder.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist, een nuanceverschil, met S.C z'n grap.
Na zes dagen doorhalen, heb ik ook de angst om te stoppen.
De vliegende paniek, die alleen met drank te onderdrukken is!

Wij weten waarover u spreekt!
Ga je goed Kohtje. Je bent er langer dan ik vanaf geweest. Dus het kan.
Mischien lukt het je nu.
Je weet dat de kwaliteit verbetert. Mij helpt lange wandelingen met de hond.
Is maar een idee. De blik op oneindig, waar een nieuwe toekomst gloort!

Ga je goed, ouwe artiest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pana, gelukkig heb je je niet laten verleiden, en wat is er nu heerlijker dan zonder kater ontwaken??

Gem, gelukkig heb je dat ouwe opperhoofd verslagen!!

Pietje, knap dat je refusal hebt gehaald!! Wat mezelf betreft mag iedereen hier schrijven over gedronken hebben ja of nee, daar is dit forum tenslotte voor, om te proberen adb te zijn, maar idd, het werkt niet erg motiverend het te lezen, vooral niet als je net zelf een gremlin hebt oid..

Blacky, jij bent ijzersterk lijkt wel, ik heb heel veel bewondering voor je!!

Soothe, ik ben ook net wezen shoppen en een terrasje gepakt in het zonnetje met koffie en een tosti, verder een sierkacheltje gekocht die ik nu aan het aansluiten ben.

Corinne, hele fijne dag!!!
Kohtje, heel herkenbaar jou stukje. Ik ben ook zo,n eigenwijs..

benthe, Cal, Anna alle anderen die ik vergeet ook een hele fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, wijze woorden.
Stilletjes hier, geen wonder met het mooie weer. Ik ben ook net terug van een rondje met het hondje (hallo daar Soothe).
In het park veel groepen mensen die nog op de valreep van de zon genoten, met veel kratten bier erbij. En ik met mijn eigenwijze hoofd: gelukkig hoef ik dat niet meer.
Toen moest ik toch een beetje om mezelf lachen. Voor ik het weet word ik nog zo'n ellendige anti-drank-preekster, hihi. Ik op mijn zeepkist.

Voor ieder voor wie de zaterdagavond een risico inhoudt: hou vol. Zondagochtend zonder een kater is veel leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds heerlijk weer hier, maar heb het wel even gehad weer voor vandaag.
Ik kan nog steeds niet met het "alledaagse" gebeuren overweg merk ik.
Tja en dan komen die rottige smaakmakende gremlins om de hoek gluren.
Ik sta droog en blijf droog hoor, krijg vandaag niet eens de gelegenheid om
naar een fles te kijken. Maar anders, poehhhhh, voorheen hoefde ik er niet
over na te denken. De zondag zou dan wel verloren zijn bij voorbaat.

Ben er achter gekomen dat mijn oudste zoon dus al vanaf zijn 21ste rookt.
Woon je toch bij elkaar en denk je dat je elkaar kent....Zag perongeluk zijn
ingevulde verzekeringspapieren. "Moet ik toch eerlijk invullen" zegt ie.
Heb maar niets gezegt, ben helemaal verbrouwereerd. Zo noemen ze dat
geloof ik als je geen woorden meer kunt bedenken.
Jaren heb ik te horen gekregen...nou ja...jullie snappen het wel.

Vandaag ook nog onverwacht even aanwippen bij mijn moeder, tja ze is zoveel
alleen hé. Ik heb weinig tijd, toch maar weer even gaan.
Huis vol, ja en allemaal kwam iedereen onverwacht.
Icluis haar nieuwe vriend, ja van het internet. 78jaar wat een libido heeft dat mens.
Haar laatste man ligt in de achtertuin, nog geen twee jaar geleden overleden.
Ik mocht nog niets weten, stel je voor dat ik dan niet meer zou komen.
Ben inmiddels de tel wel kwijt aan hoeveel mannen ik voorgesteld ben in haar
leven. Tis even slikken, maar is haar leven en ik hoop dat ze nu geen tijd
meer over heeft om te klagen.

Kwam vandaag even rauw op mijn dak allemaal, moet weer bezinken en nu maar
met thee en veel chocolade want straks komt mijn oppaskindje er weer aan.
En een dronke Oma, no way!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Stien, op zo'n manier erachter komen is idd niet leuk!
Wij hebben onze kids altijd een bep. geldbedrag in het vooruitzicht gesteld als ze tot hun 21ste niet zouden roken en dat hebben ze allemaal verdiend.
Maar áls ze zouden gaan roken zou ik er niets van kunnen zeggen, want ik rook zelf ook....
Wat je moeder betreft, tja...de mijne is al 34 jaar weduwe, in de jaren 90 een keer hertrouwd maar na 2 jaar weer gescheiden........Sindsdien verhuist ze minimaal 1x per jaar en gaan we er zo min mogelijk heen helaas....alleen maar klagen en jammeren...

Plezier met je oppaskindje!!!!

En niet drinken doe je lekker niet voor je zoon of je moeder, maar helemaal voor jezelf alleen!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...