Spring naar bijdragen

zondag 7 oktober 2007


An

Aanbevolen berichten

Tapas, veel plezier met de BBQ.
Gek hè, toen ik nog dronk zat ik met het geven van feestjes ook nooit met mijn hoofd bij de niet-drinkers. Ik weet eigenlijk niet meer hoe dat toen in mijn hoofd werkte, blijkbaar moesten die mensen dan maar aan de kraan lurken ofzo.
Een tijdje geleden was ik op een watersportfeest en daar kwam een stoere vrouw op ons groepje toegelopen die galmde: "Mannen! Allemaal bier?" Dat er ook vrouwen bij stonden werd blijkbaar niet belangrijk gevonden, maar dit terzijde.
Ik piepte er schuchter tussendoor dat ik wel spa wilde. "Nee", bulderde het goede mens: "Je drinkt bier of niks!"
Nou, dan maar niks. Maar van de gekke toch eigenlijk. Drank is gezellig, als je niet meedoet ben je niet leuk.
Zou het dan toch de angst van de drinkers zijn dat ze in hun eentje voor gek staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Iedereen bedankt voor de feleictaties.

En ik kan alleen maar zeggen, STOPPEN MET DRINKEN, IS DE BESTE BESLISSING GEWEEST, DIE IK IN MIJN 58 JARIG LEVEN HEB GENOMEN. En ik kan het iedereen aanraden.

Koh, je gaat alweer goed, alweer dag 4. zet hem op, en je bent de moeite waard.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dit mag je wel met recht een ZONdag noemen! Tsjonge, jonge jonge wat een heerlijk weer. Mijn Geliefde en ik maakten net een heerlijke wandeling en zagen herten, kikkers, reigers, en zwartlakense koeien. Rookpluimpjes aan de einder. Hoe zo, Nederland is vol? Vrijdag en zaterdag heerlijk doorgebracht met mijn kinderen (van wie de jongste, als ze groot is, graag "Donald Duck-lezer wil worden"). Dus, om nog eens met de bekende dichter Anon (een vriend van Tapas) te spreken:

er is een innerlijk vertrouwen
op een hand die ontvangt
een deur die open zal gaan
een nieuwe tijd die komen gaat
onvoorstelbaar nog

Ferry en Anna gefeleciteerd met 14 maanden (Rufus ook, maar die ken ik geloof ik niet..).

Gisteren las ik in de Volkskrant een heel boeiend artikel over intuïtie en hoe belangrijk intïutie is bij het nemen van beslissingen. En ik bedacht nog iets: naast alle andere dingen die drank kapot maakt, is het ook dodelijk daarvoor. Ik ben van nature een sterk intutief iemand en hoe vaak heb ik in de afgelopen jaren niet gedacht "ik ben mijn intuïtie helemaal kwijt. Contact daarmee, contact met jezelf, contact met je eigen drijfveren en verlangens: die dingen komen allemaal weer terug als je niet meer drinkt..

Ik las in de draad van gisteren hoe Kohtje zich weer bevrijd heeft uit de "donkere spelonken" van de alcohol (goed zo Koh) en hoe mooi dat is, dat je opeens weer weet dat je niet (meer) angstig hoeft te zijn.. Waarom doen we het onszelf dan toch aan, soms?

Ik zou straks wel een stukje mee willen vliegen met Delta en Benthe.. Maar ja, de kist staat in Berlijn, en ik zit in de Noordelijke provincie hoofdstad G. Misschien moest ik nog maar even een stukje gaan skaten..

Fijne droge dag verder, wens ik iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We pikken je wel op hoor RJB, zo'n harriër zet je zo even veilig aan de grond, toch, Delta?

Ik vind het gedicht van Tapas/Anon ook erg mooi en heb het geprint.
En jij klinkt zo ontzettend goed dat je van mij een grote :present: krijgt.
En ja, dat is een enorme waarheid geloof ik: behalve allerlei andere dingen wordt ook je innerlijke kompas flink geklutst door de drank.
Wat fijn om dat weer langzaamaan terug te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeaaargghh, ik heb de bibberknieën Delta, maar als jij er bij bent gaat het goed.
Dan denk ik maar, rustig stromen en diep ademhalen.
Heb je zelf nog genoten van het zicht van bovenaf?
En onderweg opletten hè, of we ergens die skater zien.
Dus nu wel gaan skaten RJB, anders kijken we voor nop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Delta, dankjewel dat je even bent teruggekomen om me bij te staan. Dan ben je toch een man waar men van op aan kan.
En nu vliegen we verder rustig a la Delta boven de weiden, op weg naar heel veel alcholvrije dagen waarbij we de dingen van bovenaf kunnen bekijken.
RJB, welkom aan boord, zit misschien niet zo gemakkelijk met je skates aan, maar geniet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps........ik zat op mijn fietsje in het Midden van het Land, komt er opeens zo'n vliegtuig IDIOOT LAAG overscheren zeg, richting Noorden gingen ze weer dalen,

heb ik het draadje bijgelezen, het zijn Captain Roger & Roger. Van Flying High? Ik kan nog steeds dubbel liggen om die conversatie tussen Captain Oveur en de co-piloot die Roger. "This is captain Oveur, Over" "This is Roger, roger" en meer van dat soort onzin. Laatst heb ik die film gehuurd voor Zoon en mij en we hebben samen zitten kijken en Zoon was zeer verbaasd dat Moeder kon huilen van het lachen en zat te snikken op de bank van het lachen. Gezien mijn depriale stemmingen altijd (tot morgen, want DAN ga ik onder de lichtbak natuurlijk) zijn ze niet gewend van mij dat ik zo uitbundig ben.

Maar eerst het RAF-TRIO:


ANNA
SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:

FERRY
SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:

RUFUS
SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:SMAK~:sun::present:~:heart:~:musicnote:~:)~:rose:

Ik ga het gewoon in mijn agenda schrijven: RAF trio zoveel maanden, jullie zijn een INSTITUUT aan het worden, ONWIJS GROTE COMPLIMENTEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ik snap het jullie hebben ERJEEBEE opgehaald, gut heb je geen leuke Stewardess aan boord die eventjes elegant zijn skeets kan losgespen en van die comfy First-Class Slofjes voor hem heeft? De arme schat krijgt die wel een glaasje Spa met een Citroentje gegarneerd? Of een limoentje bedoel ik. En zo'n suiker-kristallen-ringetje o nee getsie dat is vies bij de Spa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bus staat op de stalling en we zijn totaal uitgeput..nu is mijn man nog met de stadbus onderweg om de auto weer op te halen...lastig hoor als je alleen maar alco's als vrienden hebt...hadden allemaal al te veel op.

We moesten gisteravond to 12.30 bij een kampvuurtje waken dat niemand op de parkeerplaatsen zou parkeren...ook al leg je ze helemaal vol met oude fietsen en grote borden met NIET PARKEREN staan mensen nog te twijfelen of ze niet toch maar ...even...die fietsen ..weg halen...NEE!!
Maar het is gelukt....schutting eruit gemold...bus eruit gereden...schutting er weer in gebouwd en toen drie rondjes over de ringweg...dat was weer even heerlijk...toen buiten de staan even in de natuur geparkeerd en ik had net het gevoel dat ik op vakantie was..zo leuk.

Tijdens het wachten wat bier gekocht voor vrienden die mee zouden wachten bij het kampvuur....zelf ook 1.5 blikje bier gehad en mannetje drie...en midden in de nacht wakker geworden..met allebei een ei hoofd...en een week gevoel en de gedachte...hoe kunnen we toch ZO STOM zijn...kunnen we weken van de drank afblijven en hebben we een stress dag waar alles van afhangt en wat doen wij? gaan we alcohol drinken......weer een les geleerd....gelukkig snachts veel water gedronken en toch nog een beetje normaal wakker geworden om 7 uur...maar de hele dag ging alles moeilijker..zwaarder...uitputtender...geestelijk stressvoller...en we hebben echt aan elkaar belooft dat we boos mogen worden op elkaar als we ooit weer ZO DOM zijn.

En wie nu gelijk weer denkt dat ik te hard op mezelf ben....dat is niet zo...als je al 11 jaar probeert je leven zo te leiden als jij nuchter belangrijk vind en gelijk weer bezwijkt als je dat blikje in iemand zijn hand naar zijn mond ziet gaan...dan moet je B O O S op jezelf worden...kom op nou 47 jaar en zo gauw weer voor de bijl...OK we drinken niet veel maar wat we absoluut niet wilden is drinken...en we hebben het gevoeld hoor...en voelen het nu nog..

Maar verder wel een lekker gevoel..over het hele gebeuren...weer een hoofdstuk van het boek klaar...en nu de keuring a.s. vrijdag...maar daar hebben we allebei een positief gevoel over...en dan kijken waar we heen gaan.


Rufus & Anna & Ferry ..proficiat met het volhouden en het doorzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, hartstikke goed van jou, gefeliciteerd.
Safi, hoe doe je dat, afspreken dat je boos op elkaar mag worden?
Wel heel fijn dat je een prettige busdag hebt gehad, met zulk mooi weer erbij. Jammer van de biertjes, maar blijkbaar word jij door dat soort dingen steeds vastbeslotener.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
Vanmiddag fijn met mijn schoonfamilie wezen bowlen! 20 jaar geleden was de laatste keer dat we me deze happening mee hebben gedaan. Ik houd zelf helemaal niet van dat soort dingen maat deze keer waren mijn schoonouders de organisatoren van het jaarlijkse feest, dus we dachten dat we moesten helpen. Achteraf gezien hadden we er helemaal niet bij hoeven zijn en had mijn man het verkeerd begrepen.
Afijn we hebben het weer gehad en gezien de leeftijd van de deelnemers zullen mijn schoonouders dit voor het laatst hebben georganiseerd. Het is namelijk nogal een grote familie.
Al die oudjes flink aan de zuip.
Mijn arme man kan inmiddels niet goed meer tegen alcohol. Van een paar wijntjes ligt hij nu half onder de tafel, nu dat was een paar maanden geleden wel anders! Onderweg begon hij wat ruzie te maken, duidelijk veroorzaakt door de alco.
Ik heb hem laten praten, straks een kop thee later is het leed wel geleden.
Ongelooflijk wat alco met mensen doet. Dat zie ik nu natuurlijk pas, want voorheen dronk ik mee. Echter ik kan het me ook niet zo herinneren als ik moest rijden! Ik let er waarschijnlijk nu heel erg op.

Delta/Benthe,
inmiddels weer veilig aan de grond! Jammer dat ik niet mee kon, want ik zou graag Berlijn eens zien. Ben ik nog nooit geweest en het staat al een tijd op mijn verlanglijstje.

Safi,
wat heerlijk dat jullie nu weer konden rijden met de bus!

Kaia,
denk maar serieus na over de internettherapie!
Ik vind het dapper en spannend dat je die reis in je eentje gaat maken! Het zal heel speciaal zijn, zeker omdat je niet of minder zal drinken! De ervaringen zullen dan anders doorkomen.

An,
:present: Ijs en een Big Mac! En niet gedronken!
Ik heb vanavond onwaarschijnlijk veel gegeten bij de buffetten. Koud, warm en nagerechten buffet.
Heb niet op calorieen gelet maar alles gegeten wat ik lekker vond. Een balans dagje is wel nodig deze week.

RJB,
heb je de Harrier nog gespot?

Alle anderen: het was prachtig weer vandaag! Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An toppie van je. Jij knokt ook steeds tegen heel wat gremlins en houdt maar vol, respect.

Ik ben het weekend ook droog doorgekomen en heb de nodige sprinkhanen uit laten springen. Ik heb het NIET gedaan. Zou het dan toch wat worden met mij. Joepie! Het zijn gewoon de oude ingesleten reactiepatronen die zich steeds weer melden, maar door je er van bewust te worden HOEF je er niet meer in mee te gaan.
Het bos was vandaag zo mooi, er is zoveel moois in de wereld (naast al het lelijke) om van te genieten, dat is toch een groot geschenk.

Ja Safi, een rivier zuivert zichzelf, zo ervaar ik dat ook echt. Het lichaam wordt vanzelf weer sterker na een tijdje. De natuur heeft veel kracht. Maar owee als je er dan weer zo nodig gif in moet gooien, dat voel je dan echt he. Je zou toch op de 1 of andere manier die ontmoetingen met je drinkvrienden een paar keer zonder drank moeten door zien te komen, dan heb je dat oude patroon doorbroken en ervaar je dat het ook anders kan. Dan is het dwangmatige eraf en hoef je dat ook niet meer.

Ik ben dankbaar voor dit mooie weekend en ben blij dat ik dit het met een helder hoofd heb beleefd.

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RAF team gefeliciteerd! :present::D:present::):present::D:present:

Allen een safe landing! Ik heb een beetje vliegangst, maar ben blij dat jullie een fijne dag hebben!

Safi, toch heerlijk genoten van dit weekend!

Sorry, ik ben nog niet bijgelezen. Helaas ook geen tijd meer voor, mijn weekend eindigd hier.
Nog even wat voorbereidingen voor morgen en dan te bed, 5uur weer uit de veren.
Fijne avond allen en houdt het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RaF team gefeliciteerd: :present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::rose:present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present:::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::rose:present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present:::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::rose:present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present:::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present:


:present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present:::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf mijn gezicht hier niet te vertonen Anjo, vanwege al die felicitaties. :$

Mensen, jullie moeten weten dat die eerste maand immens veel moeilijker was dan deze 14 maanden. Help me herinneren dat ik er vooral geen melding meer van maak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...