Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 oktober 2007


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fijne zaterdag allemaal!

Tactus gefeliciteerd met de prijs, en fijn dat ik heb mogen bijdragen aan het ontvangen daarvan. Ik ben blij een van de succesvolle deelnemers te zijn!

Alle nieuwkomers: welkom, en veel succes!

An, ik heb je berichtje over vandaag gelezen, en herken daar heel veel in van mezelf, zoals ik er vorig jaar juli of zo tegenaan keek. Niet de beslissing kunnen nemen bij een feestelijke gebeurtenis niets te drinken, me vast voornemen het niet voor een bepaald tijdstip te doen, twijfels over hoe het dan met de rest van de avond moet. Wat een ellende!
Het besluit vandaag gewoon niet te drinken, ook al is er een bruiloft, een etentje, of wat voor bijzondere gelegenheid dan ook, geeft zo oneindig veel meer rust. En geloof me, die gebeurtenis wordt er niet minder leuk door. Het is alleen je eigen verlangen om te drinken dat je doet besluiten niet definitief 'nee' te zeggen. En juist dat verlangen maakt dat je het niet bij een kunt houden. Zo was het in ieder geval voor mij. Zodra ik twee glazen naar binnen had, verdwenen alle goede voornemens als sneeuw voor de zon, en stond ik mezelf toe "alleen nog voor deze dag" mijn gang te gaan. En zo ging het keer op keer op keer. Ik sta machteloos tegenover drank, en het enige wat mij kan redden is vandaag die eerste niet te nemen.

Ik had begrepen dat er vandaag nog meer mensen waren met dat voornemen? Wat leuk, ik doe mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

Had je berichtje niet gezien(overzien)

quote:


Als ik aan overleven denk, gaat het niet zozeer over geld of bezittingen, maar om overleven in emotionele zin. En bij overleven zie ik dan voor me: men sleept zich voort van dag tot dag, en pffff, gelukkig, weer een dag overleefd.


En het mooie is dat het inderdaad niet uit maakt of je arm of rijk bent want iedereen sleept zich voort de meeste dagen en denkt ...PFFFT gelukkig, weer een dag overleeft!

Dus een Shinead O'Connor hairstyle...staat je wel denk ik...heb ik ook een keer gedaan uit rancune naar mijn pa maar toen was ik al 31.
Hij zag het op een verjaardagsfeestje van mijn broer toen ik mijn baseball pet afzetten en stond gelijk op en riep tegen mijn man...een kerel die zijn vrouw zoiets laat doen is geen echte man!

En mijn man wou het niet eens dat ik mijn prachtige krullen eraf knipte maar toen ik zelf de schaar er rigoureus in had gezet was er geen houden meer aan.

Nu ik het opschrijf bedenk ik me wel dat mijn vader de tweede wereld oorlog van heel dicht bij heeft meegemaakt en ik hem daar waarschijnlijk op dat moment verschrikkelijk aan herinnerde.

Nou daar kan ik vandaag wel weer even wat positieve gedachten tegenaan moeten gooien..wat kan je als mens soms hard zijn en vooral als de alcohol en drugs meespeelt dan ben je echt een monster naar anderen toe.

Sorry Benthe maar je kale koppie haalde dat allemaal bij me naar boven...veel plezier vandaag met het uitproberen van alle vrolijke sjaals, mutsen en petten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei, dat wordt morgen vroeg opstaan, maar als het mooi weer is daar dan heb ik dat er wel voor over. Ik vlieg mee!!
Vandaag doe ik net of het zomer is, balcondeuren staan open. brrrrr fris, dus moet me steeds opwarmen in het zonnetje hihi

Medoc, wat houd je tegen om vandaag symbolisch het beetje drank wat er nog is weg te gooien? Waarom zou je dat nog vanavond persee willen opdrinken als afscheid?
Dat scheelt weer een dag, en dan ben je maandag nog frisser dan wanneer je morgen pas stopt! Je denkt dat je het nodig hebt kijk eens heel realistisch dat die ene dag meer nou eigenlijk uitmaakt.. niks, kijk maar naar mede-forummers die het eigenlijk allemaal veel beter doen zonder dan met!

Ik heb nog ergens een stukje op het forum gezet over RET, dat is ook een manier waarop je piekergedachten heel systematisch kunt aanpakken, zal zo even gaan zoeken of ik het nog terug kan vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, goed stukje over piekeren. Ik zou er nog een goede tip aan toe willen voegen die ik in mijn therapie geleerd heb. Ik ben namelijk een meesterpiekeraar, heb mijn graad in piekeren cum laude gehaald.

Zorg dat je altijd een velletje papier of een klein notitieblokje en een pen of potlood bij de hand hebt. Op ieder moment van de dag dat je jezelf betrapt op piekeren schrijf je op waarover je op dat moment piekert. Daarna ban je het resoluut uit je hoofd.
Neem een vast tijdstip van de dag, bijvoorbeeld 's avonds na het eten of een ander moment dat je even rustig de tijd hebt, waarop je jezelf toestaat te piekeren. Bepaal ook hoe lang je dat mag, bijvoorbeeld een kwartier of een half uur, en hou je aan die tijd. Op dat tijdstip pak je je briefje, kijkt wat er op staat, en sta je jezelf toe naar hartelust over elk onderwerp te piekeren. Terwijl je dat doet denk je er ook over na wat je met dit piekeronderwerp kunt. Is het een probleem waar je zelf iets aan kunt doen? Schrijf dan op wat je eraan gaat doen, en wanneer.
Is het een probleem waar je zelf absoluut geen invloed op kunt uitoefenen? Sta jezelf dan toe er even over na te denken, te bedenken waarom je er niets aan kunt doen, en zet het vervolgens weer uit je gedachten. Dit is moeilijk, en zal ook niet meteen lukken. Maar je zult merken dat het, naarmate je vaker over dit probleem hebt nagedacht, geconcludeerd hebt dat je er niets aan kunt doen, en geprobeerd het uit je gedachten te bannen, gemakkelijker wordt je er overheen te zetten.
Is het een probleem waar je hulp bij nodig hebt, om het op te lossen, of wat pas op langere termijn oplosbaar is? Denk dan na over waar je die hulp zou kunnen vinden, of op welke termijn je er iets aan kunt doen. Schrijf ook dat op. Bepaal wie je om hulp gaat vragen, of waar je informatie kunt zoeken over mogelijke hulp, en maak voornemens dat te gaan doen. Als je plannen gemaakt hebt zet je het probleem uit je gedachten.
Komt dit probleem regelmatig weer als piekeronderwerp terug, sta jezelf dan toe hier op je vaste tijdstip af en toe op terug te komen. Kijk wat er met je eerdere plannen gebeurd is, of je termijn nog klopt, en stel dit zonodig bij. Is er op dit moment niets dat je eraan kunt doen? Zet het dan weer uit je gedachten.

Nogmaals, bovenstaande is niet gemakkelijk, en zal niet meteen lukken. Maar als je deze tips structureel opvolgt kun je er heel veel baat bij hebben, en zal het piekeren echt verminderen. Ik heb er veel aan gehad. Ik heb niet meer dagelijks mijn piekermoment, het komt er niet altijd van. Maar als ik merk dat ik het weer begin te doen pak ik deze gewoonte weer op, en mij helpt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

Sorry dat ik niet op jullie stukjes reageer (heel waardevolle stukjes voor mij). Heb me net kunnen aanmelden voor de internetbehandeling.
Ben blij blij blij en ook heel erg bang. Ik ben zo ontzettend eigenwijs en moet echt leren hulp te aanvaarden.
ik ga ook mee naar Barcelona morgen maar met eigen vervoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Benthe,
Jouw stukje over piekeren niet helemaal gelezen.
Wat ik al niet afgepiekerd heb in mijn leven.
Als ik die uren dagen weken en maanden terug kon krijgen.......................
Ik heb het diploma piekeren ruimschoots gehaald.

Toen ik nog dagelijks alcohol gebruikte, voerde ik vaak denkbeeldige gesprekken in mijn hoofd
met mensen, waar ik onzeker voor ben.
Meestal waren dat meerderen op mijn werk.
Ik heb al heel wat afgetherapied in mijn leven, maar dat laatste kreeg ik er niet onder.

Ik kon het ook doen in gezelschap van mijn man of mijn zoon.
Vooral de laatste vond zijn moeder maar een raar mens als ik zo binnensmonds bezig was.
Mijn man zei dan wel eens 'is het gezellig'?
Ik schaamde me er altijd dood voor.

Is er iemand, die dit herkent?
Het drinken van alcohol was daar sterk debet aan.
Nu doe ik het veel minder, ik heb nog wel de neiging als ik heel moe ben, maar dat rare gepraat is
wel weg nu.
Een reden te meer om door te zetten met zo min mogelijk drinken.

Zeg Medoc, doe je mee vandaag GEEN ALCOHL DRINKEN of moet dat restje nu echt persee op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Zeg Medoc, doe je mee vandaag GEEN ALCOHL DRINKEN of moet dat restje nu echt persee op?


Hoi Pepita55.
Wat een gewetensvraag. Ik schaam mij er haast voor om te zeggen dat het restje inderdaad op moet. Dat heeft denk ik niets te maken met het feit dat ik het zonde vind om het door de gootsteen te spoelen, maar meer met het idee dat ik het gevoel heb dat ik mij goed wil voorbereiden op die 1e echte alcoholvrije dag.

Dus vandaag doe ik nog niet met je mee, en daar wil ik ook eerlijk over zijn. Morgen kan ik niet meer anders, want wat ik toezeg doe ik ook.

Vanmorgen een interval (hardloop) training gedaan van 10 km. Het viel mij op dat ik dat best nog goed kon. De conditie is natuurlijk veel slechter dan 2 jaar geleden, toen ik de marathon van Berlijn heb gelopen, maar het is wel een opsteker. Op naar de halve marathon van Egmond op 13 januari 2008.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie stukjes allemaal vandaag!

Ik ben op dit moment weer ontzettend gelukkig met het moederschap:devil: Zoon kwam als een tonnetje binnenvallen vannacht met ontzettend leuk nieuws:devil: Gezien zijn staat was het wel handig dat het zelfs de kabelkrant had gehaald toen het net gebeurd was.
Ik heb hem uiteindelijk naar zijn bed gekregen maar daar moest ik wel eerst goed voor dreigen.
Ik heb zijn jas gepakt en hem de keuze gegeven of je gaat nu naar bed of je loopt de 10 kilometer naar je vader. Gelukkig koos hij zijn bed. In zijn staat heeft hij mij echt het bloed van onder mijn nagels gehaald. Ik neem aan dat ik precies hetzelfde ben als ik gedronken heb. Pfff, dat ik nog vrienden over heb.

Ik zat dus om 7 uur vanmorgen boos en gefrustreerd samen met gremlins op de bank.
Gelukkig ben ik in slaap gevallen wat nu wel betekent dat ik nu niets in huis heb want toen ik wakker werd waren de winkels al dicht. En met niets bedoel ik eten.

Het schijnt dat hij, zijn zus en haar vriend betrokken waren in een incident in augustus. Zij vonden het niet nodig om mij van het incident te vertellen. Het is best wel ernstig dus ik verwacht dat zij binnenkort koffie gaan drinken bij de politie.
Na lang piekeren heb ik besloten mij er helemaal buiten te houden. Zij zijn nu allemaal boven de 18,
ze hebben gekozen om niets tegen mij te zeggen en ik heb weken van mijn leven besteed om te proberen hen er van te laten door dringen dat je dingen met je mond oplost en niet met je handen.

Hij is nu naar huis en ik zit met kramp in mijn schouders op de bank. De gremlins zijn niet naar huis gegaan helaas. Misschien zouden zij zich even nuttig kunnen maken dooreven te stofzuigen en de afwas te doen.
Het is niet leuk maar ik kies even voor mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allen,
Ben even afwezig, maar alles is goed. Gewoon erg veel te doen. Ook een berg achterstallige
toestanden. Loop een beetje achter m'n staart aan te hollen.
Verlies verd**me ook nog 10 euro, in het winkelcentrum. Geld altijd los in m'n zak.
Ja, dan pak je iets en het schuift mee(bad luck!)
Hoop dat het met allen goed gaat, en jullie horen.

Soothe.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medoc, jij moet maar doen wat jou nuttig lijkt, succes ermee. Ik zie niet in waarom deze ene dag nog iets toe zou voegen. Waarom moet het op? Als je een half pak rijst in je keukenkastje hebt staan hoeft dat toch ook niet op? En aan rijst ben je niet verslaafd dus dat hoef je niet weg te gooien.
Maar geniet ervan hoor, als dit jouw manier is.

Wat het stukje over piekeren betreft, het vervelende is dat piekeraars vaak op een neurotische manier niet willen handelen. Het lijkt wel masochisme. In plaats van iets doen om de situatie te verbeteren, liever maar een kop als een donderwolk opbouwen.
En zie: zonder drank wordt de handelingswil ineens stukken meer.

Dus dat onderhuidse gemompel ken ik wel, maar gelukkig nu niet meer. Tegenwoordig zeg ik gewoon wat me op het hart ligt, en niet alleen op schrift maar ook in het echt. Dan vinden sommige mensen me maar niet aardig, vergaat de wereld daarmee?
Bovendien is het best te leren om dingen zo te brengen dat het niet zo kwetsend voor een ander is, zo je dat zou willen.

Als iemand je bijvoorbeeld vraagt om aan iets mee te doen waar je geen zin in hebt, kun je gewoon zeggen: nee daar heb ik geen zin in, hartstikke leuk initiatief en ik hoop dat het je lukt. Punt.
Daar kun je het bij laten zonder een ander te veroordelen of af te kraken.

Pfff, wat een zwaarte, terwijl ik net zo lekker mosselen heb gegeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe..fijn om te lezen dat je de draad weer op hebt gepakt en weer boven op de Waterwagon zit.

Jammer dat je geld verloor..maar heel toevallig las ik vorige week iets op een site van een yoga leraar die vertelde dat hij in het slechte ook altijd het goede probeert te zien en als voorbeeld gaf hij dat als hij tien euro verloor (echt waar!) dat dan altijd meteen denkt aan de persoon die die tien euro vind en daar dan wel weer vrede mee heeft dat hij die dag iemand gelukkig heeft gemaakt...ik verzin het niet hoor....dus misschien helpt die positieve gedachte jouw ook.

Met mij gaat het goed.....heb gisteren even een klein beetje gezondigd na het bezoek aan mijn zus waar weer allerlei oud rollenpatroon zeer naar boven kwam..wat er dus op neer komt dat ik het kleine zusje ben als het over mijn leven gaat..wat niet zo succesvol is in haar ogen.
Maar heb er weer uit kunnen leren dat ik dat zulk discussies met haar dus niet meer aan ga omdat het me tot drinken zet.

Ik ben wel zeer tevreden over mijn leven.

Het ga je goed Soothe!B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas een beetje tips opgedaan ivm je fotoshop ??
rjb dit gevoel vasthouden en sterkte voor maandag
safi ik denk dat jij gelijk hebt , raar dat k het vandaag nog tegen iemand zei mijn vrienden -kenissen kring bestaat alleen uit mensen die het drinken willen laten ?? nu ja vroeger had ik maar een vriend en dat was die fles drank :devil:
tolie van harte met je maand hiep hiep hoera :present::present: had jij dit ooit verwacht tolie ??
ik wens jou veel liefs op dit mooie pad .
medoc mij deed het ook altijd zo'n pijn drank weg te gooien maar eens mijn huisje alcohol vrij was en ik er klaar voor was is het gelukt gewoon dag per dag , sucses met je training en ook sucses met de behandeling ik heb er 16 maanden op mogen wachten maar ik vindt het een van de leerzaamste zaken ivm mijn drank verslaving
benthe geld heeft men nodig maar maakt niet gelukkig kijk maar naar mijn ma , mijn ma had alles echt niets tekort maar ze was emotioneel ongelukkig .
gem hoop dat je genoten hebt van je dagje buiten zijn hoofdpijn over ??
pepita hoe goedkoper mijn wijn hoe liever ik het had , vandaag gruwelde ik van de mensen die naar drank roken op de jaarmarkt .
delta ik vlieg mee maar kan je niet even rondvliegen via alicante aeropeurto ;)
indien benthe zin heeft mag ze mee hoor ik laat ying en yang eens een dagje alleen hebben wij een g.i jane aan boord ;)
ik heb normaal altijd een kort kopje haar maar raar sinds mijn drinkstop ben ik blijkbaar fierder op dit lichaam en laat ik mijn haren ook groeien
anjo ik hoop dat je de gremlins verslaagt
soothie hombre como estas ??
dag charlie
anna idem hier indien ik eraan kom aan dat eerste glas verdwijnen mijn goede voornemens als sneeuw voor de zon dus voor mij makkelijker er gewoon af te blijven en ook bedankt voor je tips ivm piekeren
ik heb een redelijke fijne dag gehad naar de jaarmarkt op zoek naar een pijama maar niet pijama gevonden .
er was wel veel pluimvee en paarden en pony's iets voor karinneke
nadien week boodschappen en op 14 uur op mijn eentje naar aalst geweest en nadien naar ninove kopje koffie op mijn eentje wezen drinken en ja het was een fijne rustige dag .
steunzolen in gelopen amai mijnen frak dat is ook niet alles het rare is dat mijn gezonde voet ferm pijn begon te doen ??
ik mag zeggen dat ik in mijn wagen eigenlijk weinig pieker muziekje op en rijden is voor mij de beste terapie die er bestaat maar niet voor het milieu en ook niet voor mijn portemonee
zo mensen tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, hoi!!
Je moet die steunzolen ook niet gelijk de hele dag aandoen, maar beginnen met een paar uurtjes en dit elke dag wat langer opbouwen. En het is heel normaal hoor, dat je andere voet pijn gaat doen, het is toch iets dat vreemd aanvoelt he.:D

Delta, ik ben bezet morgen, helaas!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al ruim 10 jaar van het roken af. (meer dan een pakje per dag). Na vele stoppogingen is het mij uiteindelijk via het boek van Alan Carr gelukt. (die heeft later overigens eenzelfde boek over alcohol en dieeten geschreven, en toen vond ik het minder geloofwaardig worden).

Kern van het boek over roken was in ieder geval dat het stoppen vanzelf ging, tijdens het lezen van het boek. Hij vroeg in het begin van het boek zelfs om maar vooral te blijven roken en een sigaret op te steken. En verhip, al naar gelang het boek vorderde stopte ik vanzelf, op eigen kracht en zonder hulpmiddelen. Het gaat er dus kennelijk om dat je die knop in je hoofd omdraait op een moment dat jij daar ook aan toe bent. Na jaranelang slechte conditie door het roken te hebben gehad is het mij zelfs gelukt om hele marathons te gaan lopen, kun je nagaan.

Dat stoppen met alcohol gaat mij zeker ook lukken, ik voel dat ik er nu aan toe ben en ga er hard aan werken. Maar wel op het moment dat ik er klaar voor ben, en dat is morgen. Waarschijnlijk smaakt het vanavond van geen kant. We zien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta..ik ga graag met je mee morgen!

Blacky..toevallig dat je dat nog tegen iemand zei vandaag over je vriendenkring en hoe deed je dat met je nieuwe steunzolen heb je daar gewoon mee gelopen fo gelijk een stukje hard gelopen?
Als ik naar de markt ga moet ik me altijd beheersen bij de kruiden en het fruit..daar kan ik geen genoeg van hebben.

Tolie..heb ik daar nu twee keer overheen gelezen...je staat alweer op een maand ..wat gaat het toch goed met je Proficiat :heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present:

Hebben we dan gisteren Stien helemaal vergetendie 9 maanden gestopt is?

:heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose:

Volgens mij wel dus Stien ondanks dat je niet steeds in je hum zat en je veel te hard werkt en jezelf af en toe voorbij loopt hebt je het toch maar weer mooi gered.

:heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose:

Je bent een kanjer met je 9 maanden ...echt een fantastische prestatie! Gefeleciteerd Stien!!!

:heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose:

Hang alsnog slingers voor je op die mag je dan met Tolie delen

:heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...