Soothe Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 IK lijk Oblomov wel. Ik kom tot niets en dat is weinig.Letterlijk nergens zin in!Nu ga ik me dwingen!! Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 1 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Ik vond dit op de website van BRijder en moest vooral lachen om het stukje wat ik dikker heb gedrukt.Iets wat elke alcoholist weet maar waar ze nu ook achter zijn.In de sfeervolle ambiance van de kerk op het Parnassia-terrein aan de Monsterwegontmoetten donderdag 27 september zo'n 90 mensen elkaar voor het GGZ-debat. In het debat dat volgt op de korte inleidingen blijkt: * dat een meerderheid van de aanwezigen het afpakken van autosleutels bij een teveel drinkende oom nog te gewaagd vindt. * dat het geen schande is een alcoholprobleem te hebben maar wel om er niets aan te doen * dat de verslavingszorg niet zozeer hoogdrempelig is maar dat ze hun product beter aan de man moeten brengen * dat de drempel bij de persoon zelf soms hoger is dan bij de hulpverlenende instelling* dat een pikante definitie van alcoholverslaving is: iemand die meer drinkt danzijn huisarts * dat het erkennen van je verslaving helaas je voor nieuwe problemen stelt bijvoorbeeld de verzekeringsmaatschappij die je niet wil hebben * dat de GGZ langzaam maar zekere de verslavingszorg begint te erkennen * dat je het effect van landelijke alcoholcampagnes niet mag beoordelen zonder de koppeling met andere maatregelen zoals handhaving, aandacht in de opvoeding e.d.Het debat eindigt met de vaststelling dat het debat nog maar net begonnen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Tapas,Ik zie dat je ingelogd bent. Ben je een beetje opgeknapt van het lopen en het buiten zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Hallo Houtje,laar alstjeblieft Pana los, je bent voor ons allemaal een steunpunt, en belangrijket nod : ik word altij rustig als ik jou lees!Dus lekker vergeten, wij hebben je allemaal veels te lief! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 en hoe is het met tolie ??zo internet werkje is af en ik duik nu onder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Ach ja, veel nadenken tijdens het hardlopen terwijl ik even juist niet moet denken hihi.. hond mee en op een gegeven moment nam ie de benen, gelukkig met de riem er nog aan (doe ik dus ook niet voor niets) en gelukkig bleef die tijdens de achtervolging aan een tak hangen (de riem dan he) dus toen had ie pech en kreeg Tapas via een flinke scheldkannonade en een tikje op zijn kop van mij de volle lading.. pech voor hem... zo dat lucht ook weer een beetje op, en nu heb ik de lichtlamp naast de computer staan, net even een half uurtje gedaan en zo nog een half uurtje, heb keihard Spinvis aanstaan, via fabchannel, het live concert waar ik ook heen geweest ben en goeie herinneringen heb.. lekker meebleren (op fabchannel op internet staan heel veel live concerten)Gisteravond is het eindelijk gelukt om de keuken van buiten opgeruimd en schoon te krijgen, en de besteklade (met hele berg bestek) ligt klaar om te ordenendan nog even naar de bieb om verse boeken te scoren, hond uitlaten en dan heb ik wel weer genoeg afleiding voor vandaag.Ik heb me afgemeld voor het koor waar ik vorige week aan begonnen was, dat is gewoon echt even te veel dus dat is nu ook afgehandeld.Ben in ieder geval erg blij dat ik vandaag niet ben gaan werken.. dus al voel ik me nog niet fijn, het gaat toch goed!bedankt voor je vraag Houtje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Wat heb ik toch met woord-afbrekingen: laatst was het boo-laster en nou lees ik weer beste-klade. Ik dacht, ik word gek, toch die hersenen verweekt met al die drank, wat in hemelsnaam is een beste klade?Goh, wat een bijzondere dingen heeft Tapas in haar keuken.Nou, troost je Tapas, ik blijk er zelf ook eentje te hebben. En die mag ook wel eens uitgeruimd worden. Als ik uitvinder word dan vind ik een besteklade uit waar niet al de rotzooi van het aanrecht in valt.Waarom doen al die gremlins niet eens een keer nuttig werk? Besteklades uitruimen enzo? Wij zijn toch ook heel lang voor hun karretje gespannen? Ze mogen best wat terug doen.Overigens had ik vandaag weer een chemo, een aangepaste, en de wc-pot heeft nog niet van mijn lieftallige aanwezigheid gebruik mogen maken, dus dat is prettig.Pepita, misschien lijkt het of ik heel erg adb ben, maar ik worstel nog steeds bijna elke dag met heel gemene gremlins hoor. Daarom blijf ik zo graag hier en leer ik zo veel van jullie. Elke dag weer een opkikker en het idee dat we er samen (ieder op de eigen manier) voor gaan. Maakt mij sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Beste klade, hoe gaat het ermee? ja dat klinkt wel raar ja. maar het zijn inderdaad rare dingen... wie weet gaat het ons nog eens lukken om gremlins zo af te richten dat ze voor ons het huis schoonmaken.Fijn dat deze chemo minder gevolgen heeft en ja, kan me voorstellen dat je nog elke dag vecht.. ik hoef gelukkig niet elke dag te vechten met de gremlins maar denk wel elke dag aan drank..ach jee, vuurwerkjochies in de straat en een trillende hond onder mijn buro maar ik moet toch echt even naar de bieb en naar de blokker voor een andere bestekladeverdorie, november en het geklier is al begonnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Safi en water ,Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Benthe,gelukkig dat je er vandaag niet al tè ziek van bent. Hoeveel chemo,s moet je nog krijgen?Ik durf er bijna niet over te beginnen,maar heb vanacht wel de longen uit mijn lijf gekotst.Buikgriepje. Voel me nu al weer wat beter. Moest wel aan jou denken toen ik zo misselijk was.Weet n.l zelf amper wat het is om me niet gezond te voelen.Ondanks het vele zuipen, heb ik me eigenlijk nooit ziek hoeven melden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Hoi Sammy, schaar je onder de helft van de bevolking die aan buikgriep lijdt. Het heerst. Beterschap, en gaat het verder wel goed met je? Vorige week zei iemand tegen me dat ik wat mimi-krimpeltjes krijg. Ik wilde haar niet affronteren door meteen kortaf te vragen wat dat zijn. Eerst maar eens even nadenken. Wel dacht ik meteen aan zo'n tuttig mimi-setje.Aha! Mimiek-rimpeltjes! Nou, dat mag best hoor als je 47 bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 zo lekker tukkie gedaan en nu ga ik een super wandeling maken life is bonito Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart78 Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Zo ik heb net eindelijk de afwas gedaan. Toch wel triest dat ik dan trots op mezelf moet zijn. Maar ik moet ook nog heel mijn huiskamer opruimen en alle administratie in orde maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Jaja een paard in de gang :moon: En dan ons nieuwe lied:Een Gremlin in de Tuin gezien? Kijk in de Beste Klade misschien? Grijp dan snel die Bool-aster beet En smijt hem met JWW door de vleet De Vleet = Oud Hollandsch Woordth voor Gootsteenputje dat weten jullie toch wel hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Nou ben inmiddels 3 dagen nuchter............applaus voor mezelf!Mood: Somber, gespannen, verveeld, rusteloos, rugpijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Hoi username,It's all in the game!!!Houd je goed. wordt wel beter.Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Jaaahhh... en nu allemaal!!!!!Een gremlin met een pijpetuitZat knus in mijn en-suiteIk dacht, die gremlin moet er uitWie slaat hem wie oh wie?Houtje hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Beste mensen,Er is al een paar keer gevraagd of het goed gaat.Nog steeds drink ik door de week niks.Maar de weekenden nog wel, met mate.Alhoewel toch wel snel weer 4 en soms wel een keertje 5.Begin daar ook van te balen.Wil dat dus nog verder beperken.Maar dan moet (deze knop) dus ook nog om.En ja ,wanneer zal ik daar dan aan beginnen.moeilijk, moeilijk,! En wil ik dat wel echt enz.enz.enz. Ben er dus nog niet helemaal uit. Toch ook wel trots ,dat ik dit jaar zeker 75% minder ben gaan drinken.Alle keren dat ik boodschappen ga doen en er geen lege JWWflessen in de tas zitten denk ik Yess!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 lijfliederen genoeg voor een ontmoeting. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Username. VOLHOUDEN!! Eerst het zuur dan het zoet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 @water:Gefeliciteerd met je 7 maanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Sammy, met doet wat men kan.En je hebt genoeg common sense, dus het komt wel goed.Sterkte Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Soothe, Thanks;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Water, gefeliciteerd met 7 maanden alcoholvrij! Ik hoop dat je nog heel lang door blijft gaan met Water blijven en Water worden, onder het genot van een glaasje H2O of iets anders alcoholvrij, want de berichtjes die je in deze staat schrijft stel ik bijzonder op prijs! Safi, jij ook gefeliciteerd met 4 maanden het voortouw nemen en ADB zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Anna Sta een beetje te koken. Het wordt wel lekker.Je weet niet wat je mist!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden