angsthaasje Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Voor het eerst op dit forum en heb mezelf vorige week vrijdag aangemeld voor de online hulpbehandeling. Angsthaasje ben ik. Vrouw, 41 jaar. Drink al ruim 15 jaar en de laatste paar weken veel te veel. Tussen de 3 en de 5 liter flessen witte wijn per dag. Sinds vorige week enorme druk in mijn hoofd. Volgens huisarts combi tussen burn-out (eigen bedrijf) en teveel drinken. Heb last van angstklachten (durf moeilijk de straat op). Probeer nu het drinken af te bouwen maar wat is dit waardeloos. Kan totaal niet functioneren zonder wijn. Heeft iemand tips voor me. Ben voor intake bij verslavingszorg geweest maar zij hebben pas eind juli/begin augustus plaats voor een vervolggesprek.Voor de angstklachten heb ik een verwijzing naar een psych gekregen maar deze start pas de behandeling nadat ik alco vrij ben.Hoop dat ik iets aan dit forum heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 hallo angsthaas...welkom en veel sterkte hier....wat me direct opvalt is de zin...."kan totaal niet functioneren zonder wijn"niks van aan...dat is een gedacht van je....waarschijnlijk om verder te kunnen drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 18 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Je hebt wel gelijk maar de pijn is zo moeilijk te dragen en ik krijg die knop niet om. Weet gewoon niet hoe. Lees vele boeken over mindsetting etc. maar het werkt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 die pijn is er ook als je wel drinkt, wellicht nog erger...en de andere morgen nog meer, dus heeft hetgeen nut dat je drinkt ??...je kunt er veel over lezen maar het is de bedoeling dat je het toepast opjezelf ook...en als ik dat heb gekund, dan kan jij dat ook...vandaag nemen we de 1e niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Hey angsthaasje. Ik had hier in het begin ook erg last van. Ik zat toendertijd op een liter sterke drank. Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan om benzodiazepine te halen zoals oxazepam of diazepam. Dit neemt de ergste onrust weg en verlicht de ontwenning. Bij de hoeveelheid die je dronk lijkt het me zowiezo slim dit te nemen (tijdelijk) omdat in een keer van de zuip af ook nog eens gevaarlijk kan zijn. Denk aan insulten en dilerium. En verder, de eerste dagen zijn erg. Rare intensiefe dromen, onrust emotioneel enz. kortom, niet leuk! Maar na vier dagen of een week begin je je oude zelf weer te worden en das heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Welkom Angsthaasje,heeft je arts je iets voorgeschreven om door te kunnen funktioneren?Want met een eigen bedrijf heb je veel te verliezen natuurlijk.Als ik al een tip zou hebben, dan zou het iets zijn in de geest van:neem een goede vriend(in) in vertrouwen en misschien zelfs een poosje daarlogeren of die persoon bij jou laten logeren. Dan kun je misschien wel afbouwenof zelfs stoppen, zodat je in elk geval bij die psych. terecht kunt.Want het fysieke deel van je verslaving is denk ik het mekkelijkste deel.De angsten en je oorzaak van drinken zullen dieper zitten en hoe eerder je hulp krijgt daarbij hoe beter.succes, enne tip 2 is vaak hier op het forum komen, ervaringsdeskundigen genoeg hier en je hoeft hetniet allemaal alleen te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Welkom Angsthaasje,Nou je hebt toch wel weer wat angsten overwonnen. Hier schrijven naar de verslavingszorg gegaan. Dat laatste heb ik nog niet gedurfd. Tips. Tja dat is een beetje lastig. In ieder geval geen wijn meer. Je drinkt heel veel dus dat kan gevaarlijk zijn. Maar niet onmogelijk. En die eerste dagen zijn dan heel lastig. Je zal merken dat al na 3 dagen dat gaat verbeteren. Na 3 4 weken voelde ik mezelf zelfs supergoed supertrots. Helaas gaat dat ook overEn als je het gaat doen heel veel water drinken, misschien wel meer dan 5 liter per dag. Dan kan al het afval eruit. En als je gaat zweten zout aanvullen. Bouillon of soep. In ieder geval geen dorst krijgen en ook geen honger dus op tijd eten. En al die gevoelens maar op je af laten komen. Het zij zo. Dat komt later wel.En als je de financiële middelen hebt wat werk uitbesteden. Werk dat je toch al niet zo leuk vind. In ieder geval veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 18 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Wat klinken jullie allemaal aardig. Ik heb vandaag al minder gedronken dan anders. Nog teveel stress om me heen om het helemaal te laten maar ik probeer het. Moeilijk maar ben bezig. Het zout is een goede tip, zweet me idd rot in de nacht. Al heb ik de afgelopen twee nachten wel doorgeslapen. Probeer ook nog steeds zoveel mogelijk achter mijn bureau te zitten en wanneer het niet gaat dan sleep ik iemand hier op kantoor mee naar de tafeltennistafel. Neemt niet weg dat ik veel fysieke klachten heb en er van baal dat de huisarts en de verslavingszorg zo laconiek zijn. Gewoon tot eind juli wachten op hulp terwijl het voor mij al zo moeilijk was om deze stap te zetten.Arts heeft me alleen geadviseerd paracetamol te nemen en ik slik zelf momenteel vitamine B1 omdat mijn trek ook minder is geworden. Kook wel weer momenteel maar heb geen honger, eet wel omdat dat moet. Laatste twee weken in de ochtend veel overgegeven, veelal prut/gal. Ben ik van geschrokken. Verder nog steeds veel spanning op het hoofd/ogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 18 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Heb de huisarts exact de hoeveelheden verteld. Het verschilt per dag tussen de 2 en de 25 glazen (heb een dagboekje bijgehouden)... heel confronterend. Merk dat in een keer stoppen gewoon niet lukt. Wil het wel maar lukt moeilijk. Begrijp ook niet hoe ik nog zo kan functioneren. Althans zonder wijn lukt me dat niet maar het werk moet door gaan. Huisarts heb ik afgelopen vrijdag nog gebeld voor een afspraak (pijn in mijn hoofd... geen normale hoofdpijn maar een drukkend gevoel). Helaas heeft ze de afspraak afgebeld en verteld dat ik gewoon maar 3x2 paracetamol per dag moet slikken. Best boos over maar blijkbaar werkt het zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Halo Angsthaasje, welkom.Vitamine B1 (thiamine) is eigenlijk voor je lever, wel goed voor jou maar zou het aanvullen met B compl.Voor de rest zou je eens moeten uitkijken naar een andere huisarts !Succes bb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 19 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Ben met een afbouwschema bezig, gisteren ging het goed. Vanmorgen weer zwaar k. Werd duizelig wakker (wel de hele nacht gelukkig geslapen) en voelde me angstig. Helaas weer flink overgegeven en pijn in het hoofd (drukkend gevoel .... herkenning?). Nu achter mijn bureau omdat het werk door moet gaan maar heb moeite met kleine lettertjes te lezen. Probeer weer in de workflow te komen maar valt niet mee. Thiamine gebruik ik (50 mg, 2x daags), mag ik daar B complex ook nog bij slikken. Verder gelukkig gisteren goed gegeten, niet dat de eetlust terug is maar ik moet toch gezond eten. Woon op een dorp en helaas geen andere huisarts beschikbaar. Dit is nota bene steeds een assistent huisarts. Behoorlijk boos over.Als het goed is begint morgen mijn online therapie. Verheug ik me op. Ga vandaag proberen weinig te drinken en dan maar vertrouwen hebben dat het trillen snel overgaat. Wat is drank waardeloos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Als je nu zelf vind dat drank waardeloos is, waarom probeer je dan vandaag weinig te drinken ?als je nu vandaag die eerste eens niet zou pakken ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Wat een "leuke" huisarts:oAngsthaasje welkom hier:present:Het begin is er, je bent hier en je bent aan het afbouwen. Hoop dat het dag voor dag beter met je gaat. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar je kunt het! Ieder glas minder is er eentje.De wijn houdt juist je angst in stand, het is vaak een gevolg van het overmatig drinken.Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Je moet hier gewoon even doorheen Angsthjaasje,het is niet anders, maar het is waarschijnlijk de besteinvestering in jezelf ooit, dus doorzetten nu!Mindfulness en yoga hielp mij heel goed om te ontspannen,net als sporten en sauna, wandelen fietsen, allemaal veel gezonderen met blijvender resultaat als drinken.En als ik het kon, dan jij toch zeker!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oscarke Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Dag Haasje,Ik dronk niet zoveel als jij maar toch behoorlijk en al vroeg in de dag.Ik heb sinds dinsdag niets meer gedronken, ik voel me nu al zoveel beter.ik heb zelf ook een klein bedrijfje en dacht ook dat ik niets kon zonder de alcohol.Niets is minder waar, foute beslissingen, geen zin, vergeten, één puinhoop en maar drinken om dit alles niet te moeten aankijken en mezelf maar wat voor te liegen.Ik heb Antabuse genomen, dan kan je niets meer drinken vanwege de reactie in je lichaam...niet drinken dus. Dit is, volgens mij, zeker te vroeg voor jou gezien de hoeveelheid die je dronk, maar dat beslis je zelf ! Ook neem in Campral, dit zou de drang moeten minderen, (op termijn, maar misschien al een goede start )maar je kan nog steeds "iets" drinken ( foei ) Ga zeker verder met de ingeslagen weg want het is het waard, ik voel me nu al veel beter alhoewel het moeilijk is, hier zijn alle vrienden waarop je kan steunen, SUCCES VERDORIE !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 19 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Denk dat ik inderdaad eens wat meer tijd in mezelf moet gaan steken. Sauna durf ik op dit moment niet aan omdat die druk in mijn hoofd zo groot is. Heb thuis een sauna dus ga het gewoon op lage temperatuur proberen. Misschien vanmiddag maar even de jacuzzi induiken met een goed boek al is gewoon al mijn energie op. Ben al blij als ik nog wat werk kan verzetten. Ben huiverig voor medicatie om te vermijden om van de ene in de andere verslaving te vallen. Huisarts wil ook niets voorschrijven en denkt dat ik het best zelf moet kunnen. Probeer het nog even op de vitamines te houden en dan serieus gaan afbouwen en het naar 0 reduceren. Knap van je Oscarke, ik begin ook al direct na het ontwaken met witte wijn. Blijkbaar heb ik geen wilskracht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 ik denk dat je wel genoeg wilskracht hebt, angsthaas....maar je vraagt je af (waarschijnlijk) hoe de dagen door te brengen zonder drank ????de wil om te stoppen en de angst zonder te zitten...??... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 19 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Klopt Niwi, helemaal gelijk. Mijn leven draait al zo lang om de alcohol dat ik bang ben om het niet meer om me heen te hebben. Pure mindsetting maar krijg die knop niet om. Waardeloos maar weet gewoon niet hoe. Probeer genoeg afleiding te zoeken maar zodra er zakelijk/prive weer even iets tegenzit dan is de alco direct mijn stomme "hulpmiddel". In theorie weet ik dat het allemaal niet juist is maar in de praktijk werkt het wel om jezelf even fijn te verdoven. Heb wel alle medewerkers hier op kantoor ingelicht over mijn situatie en krijg ook van hen steun. Ze laten me nu iets meer met rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 19 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Zojuist berichtje dat online behandeling paar dagen langer op zich laat wachten ... teveel aanmeldingen. Sta niet alleen maar baal wel. Volgens mij moeten we het toch allemaal gewoon zelf zien op te lossen.Hoezo verzorgingsstaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loontje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Ik vind het echt bizar dat je zo lang moet wachten bij de verslavingszorg!! Ik heb dat bij de Brijder gelukkig nooit gehad maar ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat maar ik dacht dat er altijd wel een crisisopvang was!Hoop dat je snel aan de beurt bent! Suc6! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louise Geplaatst 22 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2011 Wat een flut-huisarts heb je. Op zo'n persoon moet je kunnen vertrouwen en hulp krijgen. Je kunt toch naar de huisarts van een nabij gelegen dorp? Als die wel met je meedenkt word je daar cliënt/patiënt. Verslavingszorg heeft hier een wachtlijst van 3 maanden, maar ik ben wel bezig met een behandeling van een organisatie die onderdeel is van deze verslavingszorg.Online behandeling uitgesteld, balen is dat. Maar een paar dagen wachten is toch niet heel erg, je dagboekje bijhouden en proberen te minderen.Goed van je dat je de medewerkers van je kantoor hebt ingelicht, geeft lucht.Bij de thema's hier kom je interessante onderwerpen tegen. Ik heb dat trouwens ook, geen eetlust, al zowat een jaar niet. Ik kook meestal wel maar zit na 3 happen "vol". De drank vult blijkbaar genoeg. Ik slik op aanraden van een vorige verslavingsarts B-complex met 25 mg B1. Dat vond hij genoeg.Veel sterkte en natuurlijk succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hoe gaat het nu Haasje? Al met de onlinebehandeling begonnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden