Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 november 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Ziza, ik dacht toch echt dat ik er al klaar mee was.. Nu weet ik het even niet... ben eigenlijk tot niets bereid.... alleen maar voor mezelf dat ik moet afkicken.. ben dus gestopt en zit nu even in een woelige hersenperiode... angst, spijt, wanhoop, ongeloof... alles negatief... het enige licht-positieve in mijn brein is momenteel dat het morgen misschien beter gaat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja, Ziza, gewoon de ervaring van niet drinken... die heb ik wel... maar voor het zover is. Die afkick maakt me zo bang.. is vaak een reden om door te drinken.. Nu even niet. Ik weet dat ik er door moet, maar snap tegelijkertijd waarom ik zo vaak doordrink....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Koh,
Ik vind het zo jammer om te lezen hoe jij je voelt! Je was fantastisch bezig! Je weet hoe goed je je voelde zonder drank! Je weet ook dat die vervelende bibbers en andere afkickverschijnselen weer snel overgaan! Jij weet dat als geen ander!
Je drinkt nu niet! Hardstikke goed. En iedereen weet hoe het gevoel zou zijn om weer te drinken. TIJDELIJK!!! Want die rotgevoelens komen weer terug! Ik weet dat ik niet zo lang droog sta als jij eerst stond, maar dat gevoel van afkicken staat me nog glashelder voor ogen! Als het enigzins mogelijk is wil ik dat niet meer! En wie bepaalt dat? Ikzelf! Mooi he, daarvoor zijn we niet afhankelijk van anderen! Dat kunnen we zelf regelen! JIJ dus ook! Kom op he? Het is lastig, maar het gaat over! En dan zit je misschien nog steeds niet zo goed in je vel als je zou willen, maar beter dan nu!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even ernstig. Ik heb een heel gek soort angst over nuchter zijn, namelijk dat ik niet meer van "mijn" muziek zal kunnen genieten. Ik kan mezelf zo compleet verliezen in klassieke muziek, in balletmuziek, in opera... Herkent iemand dit? Ik weet dat het wat gek is, maar ik vraag me dat af. Tijdens mijn droge perioden heb ik dit soort muziek altijd vermeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet alleen dat ik muziek en sentimentele films ver op afstand hield toen ik dronk.
Zoals eigenlijk alles wat mij raakte de ver van mijn bed show was.
Als ik al ontroerd raakte kwamen de tranen uit de fles.
Ik speelde of zong altijd tweede stem.
Pas later is me het waarom duidelijk geworden.

Ik kan nu weer piano spelen en tot tranen toe geroerd raken om een paar simpele accoorden.

Nu ik nuchter ben kan ik meer van muziek genieten dan vroeger.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste maanden dat ik niet meer dronk heb ik mijn mooie muziek vermeden omdat alle emoties toen toch al als tanks binnendenderden. Mooie muziek maakte TE veel los. Ik was bang voor die emoties. Alcohol legt overal een laagje omheen, nietwaar?
Maar verkoop je CD'ees nog maar niet hoor Franceska, er komt vast weer een tijd dat je ook zonder alcohol van die mooie muziek kan genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inwendig moet ik lachen om de gedachte dat ik onder invloed weleens een deuntje speelde als niemand in de buurt was.
Ik waande me dan een tweede Wibi woejawoebi of zoiets.
En dat terwijl ik vroeger na vijf jaar piano les ben gestopt.

Ik houd nog steeds van dezelfde muziek als vroeger maar ben kritischer en realistischer geworden.

Ik speel nu het Avé Maria op de piano en zing tot grote verbijstering van mijn vrouw, hartstochtelijk mee.
Ze heeft aan StNiklaas oordopjes gevraagd maar blijft desalniettemin van mij houden heeft ze beloofd.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...