Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 november 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En Pippi, ik ben echt niet zo standvastig en vastbesloten hoor, het is gewoon een beetje mijn manier van praten en schrijven. Je had me moeten zien toen ik thuiskwam van vakantie, echt helemaal bibberig en klein. Stond al op het punt om als een kip zonder kop naar de super te fietsen voor wijn, VEEL wijn, toen gelukkig de telefoon ging en ik afgeleid werd. Elke dag is nog een uitdaging, waarom denk je dat ik zoveel aan jullie heb.

Ik snap dat trouwens niet zo goed, van vrouwen die niks interessants te vertellen zouden hebben. Ik ken nauwelijks vrouwen die het alleen maar over stofjes en kleertjes en de kinderen hebben. Dat is toch iets van vroeger? Toen dat soort dingen van een vrouw werden verwacht?
En eerlijk gezegd ken ik ook weinig mannen die het alleen over politiek en auto's hebben (yeach).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tapas, het moet zeker een witte of leverkleurige tafel worden? (Hihi, leverkleurig, het is maar de vraag wat voor kleur dat is, met al die verziekte levertjes hier.)
Weet jij trouwens met al jouw afbijtkennis, of je fineer ook kan schuren en verven? Of hou je dan bladders over?
En wat mijn gordijnen betreft.... nee hoor Pip, ik zit je maar te pesten.
Gelukkig dat het wat beter met je gaat. Dat je je stem kwijt bent had ik even gemist, heeft dat met de operatie te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vergroot het maar even uit, Benthe. Natuurlijk praat ik met vrouwen over heel andere dingen en praat ik met mannen ook over heel persoonlijke dingen, maar dat is tijdens persoonlijke gesprekken. In een groep wordt er vaak een gemene deler gezocht als onderwerp van gesprek. En als je dan 4 moeders en 1 vrijgezel hebt (ik dus), val je wel eens uit de toon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat was de eerste rond van het sportveld.... Dochter staat nu onder de douche na een klinkende overwinning op een gevreesde tegenstander.

Yeah.......

Ik ben per ongeluk ingelogd gebleven dat lijkt onbeleefd maar is het niet. Ik minimaliseer mijn scherm dan gelukkig heb ik een pc waar NIEMAND aan komt dus het geeft niet als het open blijft staan.

Nu even flitsend de boodschappen doen (blèèèèèh) en dan met Zoon naar het sportveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, tuurlijk, ik snap het Franceska, dat gevoel heb ik ook wel eens gehad hoor, om buiten de boot te vallen met allemaal gezellige gezinnetjes die het over hun volgende vakantie hebben en over de kindjes en de carrière enzo. Ik vond het soms ook jammer om vrienden en vriendinnen te "verliezen" aan hun nieuwe manier van leven. Maar dat snap ik dan ook wel weer. Ik heb ook geen kinderen, maar het leven en de interesses veranderen natuurlijk wel erg als je die wel hebt.

Pip, je hebt groot gelijk dat je niet meer reageert op een crisis (wat is het meervoud daarvan eigenlijk? Crisa? Laatst zei er een dame tegen me dat ze last had van haar boeza. Ze bedoelde het meervoud van boezem. Want ze dacht dat 1 boezem 1 borst was. Enfin).
Er was toch vandaag niemand die zomaar boos op je werd?
Soms is het best nuttig om je een beetje een olifantshuidje aan te kweken. Gekift zegt vaak meer over de schrijver zelf dan over jou.

Spud, ik hoop nooit 1 van die types te worden die drankgebruik veroordeelt, net zoiets als die vroeger verstokte rokers die roken plotseling zo smerig vinden. Maar ik vind mensen die teveel drinken de laatste maanden WEL str*ntvervelend, met al hun herhalingen en gebral. Maar dan ga ik gewoon weg, als het vervelend wordt.
En jij veel plezier met je eerste alcovrije feest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen... val er zo maar even midden in.. ik ben weer eens aan het afkicken van de zoveelste terugval... en ik zit mezelf nu van alles te verwijten... Nou ja, ik zit ook anderen te verwijten en breng dat dan meteen weer terug naar mezelf... ik bedoel.... ben ruim 2x volwassen... en moet nou toch zo langzamerhand m'n eigen verantwoordelijkheden wel kennen... Niet dus.

Zat me net ineens af te vragen of er zoiets bestaat als bewust dement worden.... Ik heb zo vaak last van zwarte gaten in m'n geheugen en vertel dat ook naar mensen die me dierbaar zijn.. mensen die ook op de hoogte zijn van mijn alcoholprobleem...

Dementie is natuurlijk verschrikkelijk... maar als lijder heb je het minste last denk ik... ja, denk ik... omdat ik nu nog kan denken...En ik heb af en toe het gevoel dat Korsakov gaat toeslaan.. is dat ook niet een soort dementie???? En is het dat ik mezelf wil indekken dat ik mensen die me dierbaar zijn, met deze angst op de hoogte stel???? Allemaal verwarde gedachten die ik toch even hier wil ventileren.... Sorry als ik jullie stoor...

O, ja. ps.... geheugen is nog wel dusdanig goed dat ik weet dat ik van Knuffie haar aanwezigheid genoten heb. Moet er meteen even bijvertellen dan van een echte romance nog geen sprake is... ze is wel moeder van een aantal kindertjes, en die gaan haar nog altijd boven alles... en dat respecteer ik... een gezin is toch iets van heilig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, hoe jammer nu. Je bent ook af en toe zo'n dromer. Wanneer leer je eens te dromen zonder drank? Dat droomt namelijk veel prettiger en produktiever.
Of je aan korsakov lijdt kun je in het ziekenhuis laten testen. De gang is dan: huisarts en een verwijzing. Maar dat wist je vast zelf ook al wel. En dat de enige manier om dit proces te stoppen is, stoppen met drinken, zal ook geen nieuwtje voor je zijn.

Spud ik heb geen flauw idee wat de AA betreft. BamBam schreef dat haar aangeraden werd, om in het begin zoveel mogelijk verschillende groepen te bezoeken, net zo lang tot ze een groep had gevonden die haar goed lag. Misschien is dat voor jou ook een idee. Niet meteen de hele AA veroordelen, maar gewoon eens verder neuzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal!

Wat heb ik toch ongelooflijk veel aan jullie, zoals gisteren mijn gremlins zijn gekilled en dan vandaag weer meer stimulerende woorden, ik kan jullie melden: ze komen allemaal aan! :heart:

De samenkomst vandaag is met 1 persoon en wel bij mij thuis. Met die ene persoon heb ik de hele vakantie gezopen. Sinds die afspraak, loop ik al rond met snode drinkplannetjes, en probeer ik dat op allerlei manieren te vergoeilijken.

Vlak voor de vakantie was ik 5 weken eufor: feestjes, een bruiloft, een gebroken hart, ik doorstond alles met glans, en hoe langer ik niet dronk hoe groter de kick. Ik dacht dat ik er wel was.

Op de eerste dag van mijn vakantie raakte ik al die euforie met mezelf kwijt en binnen no time was ik weer daar waar ik was voor die 5 weken voor mijn reis.

En thuisgekomen nu dag 19 zonder. Ik ben zo blij eigenlijk dat die gremlins gisteren al zo heftig kwamen: ze hebben zichzelf mooi de glazen ingegooid daarmee, want nu ben ik vandaag een stapje voor! Ook realiseer ik me dat ik hulp nodig heb, ik heb mezelf vreselijk overschat! Ik twijfel nog over welke hulp het beste bij mij past, misschien is een groep beter want ik verdwaal af en toe zo in het verstandelijke gevoelswereldje met mezelf?

Het kan me heel veel schelen of ik vandaag wel of niet drink, en jullie maken me heel veel uit...dit zeg ik even omdat de gremlins mij afgelopen dagen andere dingen zeiden. Het waren bijna duiveltjes, ze zijn er niet meer maar ik zie ze nog zo voor me. Ze dansten op de dansvloer die ik sinds de reunieafspraak voor ze gemaakt heb. Maar da party's over now!

Heel veel liefs en een hele fijne dag,
XXXKaia.

PS Ik vind dat als iemand 4 biertjes heeft gedronken, en mogelijk nog veel meer gaat drinken, je best kan zeggen dat die 4 okay waren, om erger te voorkomen.....jammer dat dat niet is gelukt Marion, heel veel sterkte bij alles vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ga me klaarmaken voor mijn nuchtere feestje.. nou vind ik 2 uur ook geen tijd voor drank hoor.. dus dat nuchtere zal niet moeilijk zijn.
ik kan me wel iets voorstellen van de mening van de AA, zij zijn natuurlijk voor algehele onthouding en tactus niet.. maar ik denk ook dat er deels een andere doelgroep bereikt wordt door beide instanties... en dus een overlapsgroep.. (ook leuk woord trouwens)

Nee Benthe, geen leverkleurige of witte tafel.. want ik heb teakkleur stoelen, dus het liefst een donkerhouten tafel hihi

meervoud van crisis is toch crises?

Nou, ik ga mijn ogen en lippen beetje bijwerken, warme kleding aan en naar mijn werk.. en observeren hoe zo'n expositie-opening in zijn werk gaat, kan ik me vast voorbereiden op de mijne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, beste makker, mijn dierbare Vloh,

Ik heb je een jaar of zo nuchter meegemaakt op dit forum, en ook toen kloeg je al over je geheugen. Als je je echt zorgen maakt, kun je inderdaad beter een afspraak maken met een neuroloog om te laten onderzoeken of er werkelijk iets mis is. Alleen heb ik je dus een jaar of wat nuchter meegemaakt, en het verschil tussen vroeger en nu -- sinds je weer aan de zuip bent -- is zo ontzettend groot dat ik het alleen maar aan de drank kan toeschrijven. Nu ben ik zelf een zuipschuit, dus ik veroordeel je niet. Je houdt me ook een spiegel voor waar ik liever niet in kijk, en dat is wel even schrikken.

Ik zal je eens wat vertellen, Koh, en dat zal hard overkomen, maar ik heb het ook tegen mezelf: KIJK NOU *** EENS WAT JE ALLEMAAL MISLOOPT! Oké, je kunt het verleden niet veranderen, maar wat zitten wij allemaal te verprutsen met dat eeuwige gezuip!

Ik had het gisteren met mijn vriendin over iets wat ik misschien misgelopen ben door mijn terugval. Nu weet ik niet echt of het anders wel iets geworden zou zijn, misschien niet. Maar toen mijn vriendin vroeg van: "Frannie, maakt het jou dan niet vreselijk ongelukkig, te weten dat je misschien iets moois verpatst hebt door weer te gaan zuipen en helemaal terug te vallen?" En toen spartelde ik nog wat tegen en zo, want ja, ik zie het zelf ook niet al te graag onder ogen, maar misschien heb ik inderdaad wel iets moois verpatst. Ik weet het niet. Het is gelopen zoals het gelopen is, en daar kan ik NU niks meer aan doen.

Terugkijken maakt me ook wel verdrietig, maar ja, dat is het verleden, en ik heb geen teletijdmachine om terug te keren en mezelf een schop te gaan geven op het moment dat ik dat eerste blikje weer aan mijn lippen zette. Maar ik, jij, wij kunnen NU wel een keuze maken!

Ik herken mezelf wel in jouw gedrankjank, Koh. Het is niet fijn om te zien. Om te zien wat je allemaal weggooit door dat gezuip. Het kijken naar die gemiste kansen alleen al doet me zin krijgen om het allemaal weer weg te zuipen. Lekker weg zijn van de wereld, om de dag nadien op te staan en te zien dat je er nog een hoop zooi bij gecreëerd hebt. Elke dag weer een hoop zooi erbij, Koh! Tot je niet meer over de berg heen kunt kijken en op het punt staat om jezelf dan maar helemaal dood te zuipen. Hoef je ook geen puin meer te ruimen. Ben je meteen van die hele zooi af. Kunnen -- in mijn geval -- je zussen de boel maar oplossen en regelen en de zooi in jouw plaats opruimen.

Het is soms wel een aangename gedachte, om jezelf dan maar ineens van die hele zooi te verlossen. Om je helemaal te laten gaan en je niks meer aan te trekken. Alleen WIL ik dat niet voor mezelf. En dat wil JIJ volgens mij ook niet, want anders zat je hier niet te drankjanken.

En dit gezegd zijnde, ga ik nu ECHT weer aan het werk!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Franneke... I think I love you... maar ja nou moet ik oppassen.. want straks heb ik heel België aan m'n broek hangen....

Wil wel zeggen dat je volkomen gelijk hebt, lief mensje... en ik weet dat jij ook uit duistere ervaringen spreekt... En ik moet mezelf herpakken, zoals dat hier heet... maar die handvatten zijn zo glibberig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, er zit nog heel veel tussen zwarte gaten en korsakov of dementie in hoor!
Ik denk dat wij hier allemaal wel de zwarte gaten kennen, het is een van de dingen die als eerste opvalt als je ophoudt met drinken: je betrapt jezelf erop dat je je zowaar dingen herinnert en ze ook nog eens onthoudt.
Zolang je nog drinkt zullen zwarte gaten blijven komen, en de angst, het schuldgevoel, de bevestiging, paranoia gedachten die nog bestaansgrond hebben ook.....natuurlijk spreek je dat dan bij je naasten uit, het is een beangstigende gedachte die afhankelijk maakt, en hij wordt steeds sterker omdat je em steeds meer voedt, letterlijk met drank en figuurlijk met de gedachten die de zwarte gaten je dan weer geven.....en zo gaat de neerwaartse spiraal steeds verder in de foute richting dus...ik denk dat als je NU niet meer drinkt (en de liefde is toch het mooiste medicijn?! ook al heeft de romance (nog) geen vorm, het heerlijke wederzijdse gevoel is een wondertje om te koesteren!!!), de gaten minder zwart zullen worden en als je daar zelf in gelooft zijn daarmee al halve gaten gedicht...misschien heb je nog meer geluk, want dat komt vaak in meervoud, en is het nog zo slecht niet daar allemaal in dat bolletje...geen zorgen maken dus, maar gaan voor wat mooi is en goed kan komen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ruim twee jaar geleden kwam ik door een aanhouding onder invloed in contact met Tactus... voor mij was door die gebeurtenis echt helemaal de maat vol... Tactus is hier de instelling voor verslavingszorg, dus niet alleen de internetbehandeling.... Ik ben toen naar een kliniek in Zutphen gegaan, de eerste keer was een crisisopname van een week... Ik zweette bloed, zweet en tranen voor ik daar naar toe ging... Maar er ging letterlijk een wereld voor me open... een wereld van herkenning en erkenning....

Na die week crisisopname weer naar huis... nog lang niet genezen, haha, voor zover mogelijk.... maar stond op de wachtlijst voor een diagnostiek opname... Die kwam al enkele weken later... drie weken intern, inclusief de weekends... Daar werd ik zodanig door de mangel gehaald dat ze ongeveer wisten wat voor mij een goede verdere behandeling zou zijn... daar kwam na drie weken de conclusie: deeltijdbehandeling... Ik woon niet zo ver van Zutphen, en zou dan drie dagen in de week (maandag, woensdag en donderdag) daar heen moeten en in een groep allerlei gesprekken en oefeningen doen... Dit zou met elkaar zo'n 20 weken in beslag nemen.... Maar halverwege was ik al weer zo vaak teruggevallen dat aan mijn behandelmethode getwijfeld werd... terecht.... Ik had de mazzel dat er op dat moment bijna geen wachttijd was, en kon vrijwel direkt instromen in een groep van de klinische behandeling....

Daar zag ik uiteraard enorm tegen op. Maar toch heb ik hier -sinds ik m'n alcoholist-zijn onderken- de mooiste tijd van m'n leven gehad.... Wat een herkenning, erkenning en lering heb ik hier gevonden...

Een hele tijd ging het heel erg goed met me... maar toch zijn er nu zulke ingrijpende dingen in mijn prive-leven gebeurd dat de valkuil van de alcohol me weer even onoverbrugbaar blijkt te zijn... en ik ben me er heel erg bewust van dat ik het ook anders kan.... maar toch is die drug me de baas momenteel... Hersenen zijn een gevoelig orgaan.. ik hoop dat ik weer aan de goede kant van dat gevoel kan komen... want daar is het toch wel veel beter toeven... weten zelfs mijn vertroebelde hersenen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, voor zover ik het begrepen heb zijn "die ingrijpende dingen in je leven" redelijk vergelijkbaar tussen jou en mij. Daarom vind ik dat ik je moet waarschuwen. Ik heb me toen ook klem gezopen, uit frustratie, uit verdriet, uit onmacht. En dat niet één keer, of twee weken of zo, nee, z-e-s j-a-a-r l-a-n-g heb ik me verdronken in de alcohol. En het hielp allemaal geen snars, nou ja, de slijter werd rijk en ik werd arm. Hoe verleidelijk het ook is om te vluchten, dat hou je toch niet je hele leven vol. De confrontatie met jezelf, in de nieuwe situatie, kun je niet ontlopen.De tijd die je nu verdrinkt, is weggegooide tijd.
Er is maar één ding wat helpt en dat is acceptatie. Het is nu zoals het is, en drinken maakt het niet beter of anders. Zelfs het idee dat de pijn dan minder hard is, is een smoesje, want van drank komt jank en dat maakt dat je je nog rotter voelt.
Accepteer dat je situatie is veranderd, dat er een nieuwe rol van je verlangd wordt in het toneelstuk dat "Kohtje's Leven" heet. Pas je daarop aan. Ontdek wat er mogelijk is, waar de nieuwe grenzen liggen. Je zult wel moeten, want zo is het leven. Jouw nieuwe leven.

Toevoeging: ja, ik zit nu ook mezelf weer te overtuigen... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot mijn verbazinning las ik dat ik gisteren geschreven had dat ik weer elf had willen zijn.Gezien mijn gedachtengang niet zo vreemd.Ik ken mijn meeste vriendinnetjes uit de tijd.

Kohtje, IK ben blij voor je. Je weet dast je het kan. Ga ervoor man!

Appeltje, niet doen nu meisje. Je hebt genoeg sorres, je hebt geen sorres nodig met je man.

Stien, ik ben blij dat je weer terug bent.

Volgens mijn gaat het Frannie goed:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...