lajaim Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hallo beste mensen,Ik ben Patries en ben 37 jaar graag zoek ik steun met mij probleem, ik drink eigelijk al vanaf m,n vijftiende jaar en het is naar al die jaren echt een groot probleem geworden, ik drink nu gerust 2 flessen rose weg en dat om de dag om me dood teschamen toch...En vervolgens.......Vanochtend stond ik op met een behoorlijke kater omdat ik gister weer eens teveel had gedronken, ik haat mezelf en wil zo graag stoppen ik heb pas een intake op 27 juni aanstaande bij de Brijderstichting waar ik al inmiddels voor de derde keer terecht gaat komen , maar wil eigelijk al per direct stoppen maar het lukt me telkens niet en baal enorm, de drank is mij de baas en voel diep ongelukkig, heb zelfs me bovenarm gebroken 8 weken geleden door die drank, en nog steeds ben ik niet waker geschud graag wil ik via deze weg wat steun vragen om vanaf vandaag niet meer tedrinken ik voel mij bang en eenzaam in dit probleem.....wie wil mij steunen om vanaf vandaag niet meer te drinken?????Groetjes Patries:clock: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Welkom Lajaim,27 juni is nog ver. Mij heeft het nog veel meer tijd gekost voor ik zover was dat het me lukt te stoppen. Wat me wel lukte, al vrij snel nadat ik besefte dat ik te veel dronk was een dag niet drinken. Ik haalde veel spa rood in huis. Kleine flesjes, en elke keer als ik wilde drinken dronk ik een flesje leeg. Ik had denk ik wel 10 flesjes op. En goed eten. En verder maar laten gebeuren. Van de trap zal je er niet van vallen. Onrustig wel. Maar de gedachte dat ik de volgende dag weer kon drinken maakte veel goed. En de volgende dag was ik trots. Zo ben ik ergens in oktober 2010 begonnen. De dagen van niet drinken werden steeds meer. In maart ben ik echt gestopt. Heb daar dus aardig wat tijd voor nodig gehad. Ik zeg niet dat jij het ook zo moet doen. Dat is voor iedereen anders. En hier lezen en schrijven heeft mij erg geholpen om die keus te maken, niet meer willen drinken. Nog altijd ben ik daar heel blij mee.Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt, dit forum. Bij ditjes en datjes is een dagdraad. Als je daar iets schrijft heb je vaak heel snel reactie. Als er mensen zijn ingelogd. Zeker 's ochtend en 's avonds is er veel volk aanwezig.Het beste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lajaim Geplaatst 24 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hoi en ja dat van dat spa klinkt als belletjes in m,n oren ik doe dat ook een dag aan de spa en de andere dag weer aan de rose, het is gewoon een drama en ik hou mezelf voor de gek...en jeetje wat goed van jou dat je bent gestop toppie ik wil dat ook heel graag en hoop dat ik vanaf vandaag ook van die drank af blijf en met lot genoten zoals jou hoop ik dat het nu eens gaat lukken, en bedankt voor de tip voor de ditjes en datjes ik zal dit verhaal ook daar neer zetten!!!Bedankt voor je steun groetjes Patries Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hoi Patries,Ja dat is vervelend dat je zolang moet wachten, zeker als je gemotiveerd bent om er flink tegenaan te gaan.Heb je al bij ditjes en datjes gekeken? Dat is onze dagdraad zeg maar, en omdat het een beetje aanvoelt als huiskamer ook al is het virueel, heerst daar meesal een fijne sfeer.We lachen, huilen, maken ruzie, maar vooral helpen we elkaar te steunen om van de alc. af te blijven.Beloof jezelf, dat wat er ook gebeurd, je blijft komen. In het begin haken nogal eens wat mensen af omdat de dan toch de fout in gegaan zijn.Durven dan niet zo goed meer terug te komen, terwijl wij dat allemaal kennen. De meesten van ons zijn ook niet ineens zomaar gestopt, dat heeft gewoon tijd nodig.Nou meid, zie ik je in onze huiskamer?Nogmaals van harte welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lajaim Geplaatst 24 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hallo Dank je wel en ik ga zeker proberen om hier te blijven ookal ga ik weer de fout in dat beloof mezelf en jullie, tevens probeer ik bij ditjes en datjes m,n verhaal tedoen maar het lukt me niet moet nog uitvogelen hoe het precies werkt!!!Bedankt voor je steun groetjes Patries Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lajaim Geplaatst 24 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Het is me gelukt nogmaals bedankt!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Soms denk ik heel simpel. Als het je lukt een dag niet te drinken, kan het toch ook nog een dag. Zal niet heel veel anders verlopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hallo Lajaim, welkom hier:present:Ieder doet het hier op zijn eigen manier. Sommige minderen het aantal glazen op een dag, sommige het aantal dagen dat ze drinken en anderen stoppen weer helemaal. Wat we allemaal delen is dat we allemaal vinden dat we een alcoholprobleem hebben en er wat aan willen doen!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lajaim Geplaatst 24 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Ja dat is meschien ook wel zo, maar meestal heb ik de dag na het drinken zoals nu een dag om bij tekomen en dan begint het morgen weer te kriebelen om weer tegaan drinken...Maar zoals jij het bekijkt zal ik meenemen als goeien tip bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lajaim Geplaatst 24 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Dank je wel het voelt nu al goed om met m,n lot genoten mijn probleem te delen!!Groetjes Patries Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hallo Patries WELKOMJe bent hier in ieder geval op een goeie plekom steun te krijgen bij je strijd tegen de alcoholieder heeft hier zijn eigen manier en methodesom de alcohol de baas te wordenIk wens je veel succes en hoop dat je hierveel steun en hulp mag krijgenKom veel op het forum (voel je je niet alleen) en(wat bij mij werkt) zorg dat er geen alcohol in huis is.Groeten Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Welkom Patries,en ik hoop dat je de manier vindt die bij jou past.Ik ben toen ik dit forum ontdekte in één keer gestopt,wat me al jaren in mijn uppie niet was gelukt.Het was heerlijk om weer gevoelens van trots te leren kennen,vele malen beter dan dat faal en schaamte gevoel en dat gesjoemelmet mezelf. Ik kan weer eerlijk mezelf in de ogen kijken en ook alzijn de redenen waarom ik dronk nog niet allemaal weg, toch ben ik alaardig wat aan verantwoordelijkheden aangegaan die ik eerder uit de weg ging.En stresssituaties brengen me niet meer in paniek of in agressie, ik kan beter inhet hier en nu dingen onder ogen zien. Dat is meteen mijn tip voor jou en de alcohol:vandaag drink ik niet!en als jij dit leest is het weer vandaag:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden