An Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Gem dank je, vandaag alweer de derde dag en heb er helemaal geen problemen mee, gelukkig. Zo'n eerste dag weer wel.Ik heb gedronken, meer dan 2 glazen, maar heb toch tijdig kunnen stoppen.En ik wil erbij zeggen dat het drinken op zo een manier echt niet leuk of lekker is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Net zoiets als je al staande een hele slagroom taart naar binnen werkt. Dat is niet genieten, dat is niet gezellig en dat is niet leuk. Het is dwangmatig gedrag van een verslaafde.Benthe: jemig zo'n antwoord had ik niet verwacht. Ik ga dit opschrijven en moet er heel lang, echt heel lang over nadenken. Heel lang. Zo heb ik dat nooit gezien en dit is mijn eerste oppepper sinds tijden wat betreft die drank. Ik zat echt muurvast.Ik ga er even tussen uit, nadenken dus.Dank je wel, echt bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Lieve Benthe wat ben je toch ook een dapper strijdertje.En ook ik ben blij dat ik tot je vrienden gerekend mag worden en jij tot de mijne.Je bent inderdaad een onderdeel van mijn 'familie' en ik heb je nog nooit ontmoet.Dat dat binnenkort wel gaat gebeuren is echt een lichtpuntje waar ik naar toe leef.Ik heb je een mailtje gestuurd:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Benthe, betekent dat dat het niet te genezen is of zijn er nog wel kansen? Ik vind het fijn dat je het met ons wilt delen, al is het heftig.Ik ben trouwens blij dat je niet bent gaan drinken.. het had het slechte nieuws er niet milder mee gemaakt en het gaat nu zeker toch om de kwaliteit van leven. Eruit halen wat erin zit maar dat je dat kan heb je allang bewezen!An, het klinkt allemaal nogal heftig maar volgens mij ben je toch wel redelijk AdB gebleven de afgelopen dagen. Het gaat je gewoon wel lukken en zeg dat maar heel hard tegen jezelf!! Vandaag ben je droog en morgen ga je er weer voor. Hoe is het trouwens met je zoon? En wie weet snapt je man het nu wel na het weggooien van een dure doos met wijn.. anders is ie wel erg hardleers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Vrijdagnacht is mijn man ervan door gegaan, hij heeft glazen en van alles kapot gegooid. Het is een hele stille introverte man. Hij heeft een poosje in de auto gezeten, heeft daar een paar sigaretjes gerookt en is weer rustig geworden. Dat hoorde ik pas de volgende dag. Hij is op het logeerbed gaan liggen.Hij vertelde de volgende dag, dat het niet alleen met mij te maken had, maar dat hij ook door het vonnis totaal de weg kwijt was.Alles lag vol glas, ik was zo bezopen, dat ik niet eens aan de honden heb gedacht, dat zij er met de pootjes in konden trappen. Oh wat is alcohol een rotspul en toch trap ik er elke keer weer in.Onze advocaat heeft gisteren mijn man gebeld en al een brief naar de vennoot verzonden. Hij wil in hoger beroep, want hij vind het niet kunnen zoals zij gelogen hebben. Ook gaat hij vandaag de boetes vorderen bij de vennoot, maar die zal wel niet betalen, dus zal wel een beslaglegging volgen.We hebben maandag een afspraak bij onze advocaat, omdat we niet wisten wanneer ik uit het ziekenhuis zou komen.Ik zag zo tegen de dorstproef op, maar hij was hier gelukkig korter dan toen in Nijmegen, toen was het 36 uur, dus dat scheelt toch maar weer 12 uur. Ze wilden er nog een andere test achterna doen, maar dat kon niet meer, want dan zou ik uitdrogen, vandaar dat ik nu al thuis ben i.p.v. morgenEn wat dacht je dat ik wat te drinken kreeg of te eten na 24 uur in het ziekenhuis. Nee dus, ik moest gewoon wachten tot het avondeten kwam. Ik heb dus nog 2 uur moeten wachten, want ik durfde niet helemaal naar beneden te lopen waar de kantine was, om daar wat te kopen. Ik was veel te bang dat ik dan van mijn stokkie zou gaan. Dat vond ik wel heel slecht en dat was toen in Nijmegen niet, toen kreeg ik zelfs een bloemetje, omdat ik het volgehouden had.( waarschijnlijk uit een vaas van iemand die het ziekenhuis had verlaten)en gelijk koffie en eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Lieve Benthe:heart:En ach, ik vond je die kale kop ook goed staan hoor, zeker met die henna schilderijen erop.Sterkte meid, life sucks sometimes. Ik bewonder je beslissing van vanmiddag. Soms lijkt drinken even zo'n aantrekkelijke gedachte maar het gaat niets oplossen. Jouw kanker gaat er niet mee weg, andere problemen die we soms aanvoeren als reden om een glas te nemen verdwijnenen ook niet.Met mij gaat het, geloof ik, ietsje beter. Lig nu bij mn zus voor de houtkachel, wat te lezen en ff hier mee te schrijven. Ik begin iets meer rust in mn donder te krijgen en dat vind ik fijn. Ik heb de afgelopen 8 a 9 negen maanden in de zesde en zevende versnelling geleefd met al die emoties rondom het stoppen met drinken, bij mn vrouw weggaan, verliefd geworden, wat uiteindelijk niets werd maar ja... Kortom een emotionele achtbaan.Ik kan iets meer toegeven aan de vermoeidheid die ik voel, de therapie begint z'n vruchten af te werpen, de AA, mn medicatie. Ik hoef ook nog ff niet aan het werk en dat vind ik erg fijn. Ik probeer bij de dag te leven en niet te ver vooruit te kijken.Ik geniet van de kleine dingen zoals eten bij mn ouders, mn zussen die jaloers zijn omdat mn moeder stoofpeertjes voor me maakt, hihihi, genieten vind ik dat. Mn ene zus heeft ook meegegeten met haar zoontje, zo gezellig. Daarna nog ff kaarten met mn moeder, voetbal kijken met mn vader en nou lekker op mn luie reet voor de kachel. Ik ben er nog niet maar voel dat ik op de goede weg ben en dat vind ik fijn. Zo diep gezeten, zo wanhopig, verdrietig, bang en in de war maar ook altijd ergens vertrouwen gehad dat het goed zou komen,En ik ben nog steeds zo onwijs blij dat ik niet meer drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 An, Vervelend voor je:heart:Ik heb nog niet alles gelezen, maar hebben we een meeting??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Benthe, het spijt me te lezen dat het niet goed met je gaat. Waanzinnig knap van je, dat je ondanks alles jezelf blijft, en de drank laat staan. Daar heb ik veel respect voor.Marion, blij dat je terug bent. Ik hoop dat het bij je thuis weer bijgelegd is. Fijn dat je die test goed doorstaan hebt.Houtje, wat een schokkende ervaring met je zoon. Ik kan me voorstellen dat je nogal ondersteboven was. Met mijn kinderen heb ik dit gelukkig nooit meegemaakt, maar ik moet bekennen dat ik het zelf op ongeveer die leeftijd ook eens gedaan heb. Het was voornamelijk een vorm van rebellie.De laatste dagen ben ik ook wat weinig aanwezig hier. Een kwestie van te veel aan mijn hoofd, te veel te doen, en niet altijd een computer tot mijn beschikking.De laatste tijd dringt zich vaak de vergelijking met de situatie een jaar geleden aan mij op, zowel de verschillen als de overeenkomsten. Nu een jaar geleden zat ik voor het eerst ziek thuis, ruim drie maanden droog, en met een burn-out en zwaar depressief. Wetend dat er iets moest gebeuren en twijfelend of ik wel naar de huisarts (een nieuwe, die ik toen nog niet kende) durfde te gaan om alles te vertellen en om hulp te vragen.Er is in dat jaar veel veranderd. Bij die ruim drie maanden is inmiddels een jaar opgeteld, ik héb mijn verhaal verteld, hulp gekregen, en nu ben ik in therapie, niet meer zo depressief, heb ik een nieuwe baan, en na een kluizenaarsbestaan van 12 jaar een nieuwe liefde.Toch zijn er ook nog overeenkomsten met vorig jaar. Ik merk dat dit nog steeds niet mijn beste tijd van het jaar is. Zal het wel nooit worden ook.En ook dat ik moet oppassen niet weer overspoeld te raken door alles wat op me af komt. Stapje voor stapje, dat is nog steeds de beste manier ergens te komen kennelijk. En dat blijft moeilijk voor iemand die geneigd is zichzelf voortdurend voorbij te hollen. Maar ik kom er wel, daar raak ik steeds meer van overtuigd. Zolang ik dat eerste glas maar laat staan, alleen vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Marion..moet je even kijken bij Thema's rondom alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Lieve Benthe,Wat ben je een kei dat je dat hier met ons durft te delen en wat een compliment voor ons de forummers dat je ons tot je vrienden rekent. Als je maar weet dat het andersom ook zo is lieverd . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Zo is het Anna!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Ik lag op een vierpersoonskamer en naast mij lag een vrouw van 62 jaar en was ernstig alcoholverslaafd, dat hoorde ik van die anderen, want haar medisch rapport had open en bloot op tafel gelegen.Volgens mij had ze korsakov, want haar korte termijngeheugen was helemaal weg en ze was zo geel als een vaatdoek. Poeh dat zette mij wel aan het denken, want ik zag haar kinderen om het bed staan staan met verdrietige ogen. Ik dacht eerst dat het een vrouwtje van een jaar of 80 was en die dement was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Toen mijn beste vriend zich vorig jaar dood lag te drinken en ik daar niets aan kon doen, zei hij eens: "ik ben zo bang dat ik kanker krijg."Heel tactloos schoot ik toen in de lach en zei: "wat ben je toch een gek, je ligt je hier een delirium te drinken, en je bent bang dat je kanker krijgt? Zou je je eerst niet eens zorgen gaan maken om je lever en je nieren en je hersencellen?"Wijze mensen hier hebben het wel eens gehad over het stellen van prioriteiten. Als de prioriteit nou maar blijft: niet drinken, dan zit het wel goed.En nu roept mijn lief dat hij bijna klaar is met corrigeren van epistels van zijn leerlingen. Wat heb ik toch een hoop liefde om me heen, en vooral niet te vergeten jullie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Safi, je had wel even bij mij op de koffie kunnen komen vrijdag toen je bij Tactus was? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Das ons voorland Marion!Wanneer ben je er aan toe hulp in te schakelen? Wat ga je nu anders doen. Je bedenken dat het erg is dat zo'n vrouw daar ligt is 1 ding maar ga jij er ook actie opzetten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Bammetje. Ik zal wel moeten als ik mijn lichaam( gezondheid) en leven nog een beetje in ere wil houden en met zo;n groot voorbeeld als Benthe, kan ik niet achterblijven.Ik zal mijn best doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Wat ga je dan doen Marion? We doen allemaal ons best maar dat alleen is niet goed genoeg. Je problemen zijn voorlopig nog lang niet voorbij. Ga je hulp voor jezelf in schakelen.Je doet al zolang je best en je wilt het zo graag anders!En ik zou je dat ook zo graag gunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Wheeh wheeh whee, Marion wil je wel eens ophouden? Jij bent jij hoor, en het waard om niet te drinken en het beste in je leven te krijgen.En BamBam heeft gelijk, tijd om hulp in te schakelen. Voor jou zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Marion..ik dacht niet dat jullie daar voor in de stemming waren.We waren donderdag avond al vertrokken en toen we net bij Nieuweschans te grens over gingen hadden we pech met een band.De bus begon echt de meest ongelofelijke harde bonk geluiden te maken.We konden net nog ergens langs de snel weg stoppen maar konden niets vinden en moesten verder rijden tot we een parkeer plaats vonden.Daar bleek een voor band die we net nieuw tweedehands hadden gekocht bijna helemaal doormidden gesplitst te zijn.Die moest mijn man dus vrijdagochtend vervangen met de reserveband die we net twee dagen ervoor hadden vervangen met een nieuwe binnenband.We kwamen dus in Enschede aan net een half uurtje voor de ontmoeting van 2.30.Dus ergens met de bus heen heeft nogal wat omhanden vooral met pech onderweg.Maar ik zal het onthouden...Marion...moeten we dan straks allemaal bij jullie komen koffie drinken , ik bedoel dus iedereen die in Enschede is voor de bijeenkomst ?Ik heb die vrijdag trouwens ook twee flesjes bier gehad want ik was helemaal op en had die ontspanning nodig, vond ik, natuurlijk was het niet genoeg maar we zijn niet naar een kroeg gegaan.Het betekende natuurlijk wel dat we de volgende avond ook zin hadden want de bus en alcohol gaan nogal samen op. Ik heb twee flesjes bier gekocht en een 25cl flesje wijn die ik eerst opdronk en waarna ik gelijk in slaap viel en niet meer wakker te krijgen was...echt gezellig hoor die alcohol:wacko::$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Ik heb om de ene week psychotherapie, maar dat is in dit geval ook wel heel weinig, maar ook zij kan niets aan mijn onrust en problemen doen. Ze probeert me wel te leren er mee om te gaan.Ik vind het wel jammer dat er hier in de buurt geen AA is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Marion, je laat het drinken niet voor jezelf, je laat het niet voor je man, je laat het niet voor je kinderen, je laat het voor nix en niemand. Net zo goed als dat ik het ook 24 jaar voor nix en niemand heb gelaten, dus ik herken dat heus wel en snap je ook.Maar dan zou je het gaan laten omdat iemand die ook meeschrijft op dit forum toevaliig kanker heeft en het haar wel lukt om droog te blijven staan??? Get real.Er is nog nooit iemand gestopt voor iemand anders. Ik stopte pas toen ik er aan toe was, niet eerder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Ik snapte je verkeerd Bammetje.Ik heb het waarschijnlijk ook verkeerd gezegd.Ik stop niet omdat iemand anders kanker heeft of een dierbare verloren heeft, nee ik stop voor mezelf.Maar ik vind het knap dat mensen met zulke heftige emoties wel van de drank kunnen blijven, dat vind ik reuze sterk en dan voel ik mezelf een Oetl@l, dat ik niet zo sterk ben en wel in mijn emoties meega in de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Safi, je schrijft dat je ADB dag, alcohol de baas is ingegaan op 1-07-07.Net schrijf je dat je twee dagen achter elkaar drank nodig hebt gehad om te ontspannen. Ben je dan alcohol de baas.?En ja, ik weet dat je echt veel en veel minder drink dan voorheen.Als jij het wel zo ziet ook goed hoor maar ik zie dat toch anders.En sowieso vind ik het geen goeie term; alcohol de baas. Ik ga alcohol nooit de baas worden, dat is mij de baas. Ik weet nu wat ik er tegen kan doen en dinegn ik kan doen om niet weer voor de bijl te gaan. En zelfs dat geeft me geen 100% zekerheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Marion, er is geen enkele reden om jezelf naar beneden te halen. Ik deed en doe dat al vaak genoeg, het brengt me nix.Ik wens je de kracht toe om te kunnen stoppen Snowy, echt waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Dat klopt, na 16 jaar droog te hebben gestaan was de alcohol mij nog steeds de baas, ook al dacht ik van niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Ik ga even kijken of mijn man nog een koppie koffie heeft voor me. Kom zo terug, want ik moet nog wat vocht inhalen hihihi ( van de laatste dagen alleen hoor) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden