Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 november


stien

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Mijn openingswoorden geleend van een andere forummer.
Moet kunnen zo vroeg op de morgen.
Laat je niet klein krijgen en als aanvulling; leer u valkuilen kennen!
Oh zo belangrijk op moeilijke dagen, als alles tegen zit en de licht puntjes
even niet te zien zijn.

Het is gisteren mijn "redding" geweest om te weten hoe ik ermee om moet
gaan. Ik ben zó blij dat ik het droog gehouden heb, dat willen jullie niet weten.
Een goed gevoel geeft dat.

Voor het overige ben ik niet blij, ik wordt weer eens op de proef gesteld.
Maar ik laat me niet klein krijgen, voor niets en houd het droog vandaag!
U ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,
snel een berichtje van mij!

Iedereen een droge fijne dag gewenst! Ik doe mee!

Stien,
rustig beginnen! Ik ben blij voor je dat je het droog gehouden hebt gisteren!
Veel sterkte vandaag en zet hem op! Ik denk aan je!:heart:

Houtje,
oh ik snap je zo goed. Ik heb ook een dochter die jatte (nooit gesnapt in de winkel), maar wel gesnapt door ons! Ik voelde me ook mislukt! Maar je kan niet alles meer in de gaten houden!
Het kost even tijd om dat gevoel te krijgen, maar het gaat je lukken!
En dat vertrouwen komt ook wel weer! (eens!.....:wacko: )

Ik ga rennen, vliegen e.d! Tot vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen Aadeebeejers!

Stien, goedzo! :present:

Houtje, toen ik dertien was ofzo ben ik ook eens gepakt omdat ik een pakje batterijen bij de super gestolen had. Heb toen een hele dag karretjes lopen sjouwen, toen had je nog geen Arbo of kinderwerktijdenbeperkingenwetgeving (3x woordwaarde) en daarna heb ik dus nooit meer iets gestolen! Hoort denk ik een beetje bij het puberen, maarja nu nog even een effectieve tegenmaatregel bedenken... sterkte hoor! (en het komt goed, beetje vertrouwen hebben he...)

Safi, welcome back!

Iedereen: een nieuwe dag, nieuwe kansen, grijp ze! Veel geluk!

"If addiction were a game, you'd have to quit to be a winner" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ja Stien, dit sprak me dus helemaal aan wat je schrijft. Ken je valkuilen! Ik ben er afgelopen week met open ogen ingedonderd. Ik vraag me af of ik het ooit leer. Sta nu weer een paar dagen droog, maar ik baal van mezelf als wat. En ik weet niet hoe dit te voorkomen. Toch ga ik nu anders met drank om en grijp tijdig in, maar dit WIL ik niet. Het probleem was dat er op een avond bezoek zou komen en ik een flesje wijn wilde halen. Ik dacht dan drink ik twee glazen mee. Had mijn man een hele doos wijn ergens verstopt en haalt die tevoorschijn. Zegt hij er ook nog bij dat hij de rest wel weer verstopt. Maar dat WIL ik niet en dat heb ik hem al HONDERD keer uitgelegd, want dan ga ik zoeken en dan vind ik het ook. Donderdag, vrijdag en zaterdag aan die wijn zitten te lurken en heb toen de rest van de flessen open getrokken en door de gootsteen gespoeld. Hij woedend, dure wijn, bla,bla bla. Maar ik kan er echt niet tegen. Oh wat ben ik toch zielig he? Nee dat weet ik wel ik doe het ZELF. Ik heb hem luid en duidelijk gezegd IK BEN ALCOHOLIST EN IK KAN ER NIET TEGEN.
Dat is dus mijn valkuil. Het onverwachte, dat ik naar mijn gevoel zelf de touwtjes niet meer in handen heb. Dat probleem speelt alleen thuis. Hoe ga ik daarmee om? ????????

Ik hoop verder dat het met jullie allemaal goed gaat, want ik ben niet meer zo goed op de hoogte. Want ik heb het ook nog eens razend druk en heb het idee helemaal knots gek te worden, maar dat is weer een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, eerlijk gezegd vind ik dat ook nogal hard hoor, om het een kind zo ontzettend in te peperen. Straf moet er zijn, maar zoiets?

En wat jatten betreft, ik zat toen ik twaalf was in een "gang" die elke vrijdagavond voor de kick uit stelen ging. Nooit betrapt en mijn oom en tante letten toch nooit op me, lekker makkelijk dus.
Ik ben er op een gegeven moment zelf mee opgehouden omdat ik op school een mentor kreeg die mij rustiger wist te krijgen.
Maar, Houtje, ik hoop dat je je vandaag beter voelt. Zo zie je maar, veel mensen hier hebben iets op hun kerfstok, en we zijn toch allemaal goed terecht gekomen ;)

Pippi, dank voor de belangstelling. Ik heb gisteren bericht gekregen van de oncoloog, dat was niet zo prettig dus dat laat ik even bezinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien zet hem op hoor.
Je bent nog maar 23 dagen verwijderd van je R E U Z E MI J L P A A L
..............1 heel jaar alcoholvrij door het leven te gaan.............

en dat ga je halen, hoor!!
Al zitten we hier met zijn allen 24/7
achter de computer om je er doorheen te kletsen.
Dat doe ik graag voor je want zo vlak voor de eindstreep wil je niet meer toegeven, toch.
Je klinkt wat zielig maar ook heel krachtig

quote:


Maar ik laat me niet klein krijgen, voor niets en houd het droog vandaag!



Maar wie stelt je op proef Stien, kan je er over praten , misschien kan je het dan wat relativeren?
Is het nog steeds je werk en die vervelende collega?
Ik wens je veel sterkte!

Houtje..moet eerlijk bekennen dat ik ook als puber gejat heb in de winkel waar mijn broer werkte.
Ik had huishoudgeld omdat mijn ouders op vakantie waren en toen dacht ik dan jat ik het vlees, want dat vond ik zo duur, maar mijn broer zag het en heeft me toch een pak op mijn donder gegeven. Dat heb ik dus nooit meer gedaan. Waarom doe je het? Soms omdat je gewoon het geld niet wil betalen, dommigheid!
Sterkte ermee, weet geen opvoedkundig advies helaas.

An, lieve An..wat wordt jij toch op proef gesteld door je omgeving en door gebeurtenissen.
Ik denk dat je het sociaal gewoon maar even een tijdje rustig moet houden, om weer wat op adem te komen. Dat is je toch wel toegestaan, na die hersenschudding en het ongeluk met je zoontje.
Ga nu voor de feestdagen niets afspreken met vrienden of familie maar neem even helemaal de tijd voor jezelf. Niemand heeft iets aan je als je doordraait. En dat klinkt wel zo, je neemt veel te veel lasten en verantwoording op je schouders. Ik wordt knotsgek, klinkt mij naar een schreeuw om rust, geen verplichtingen, geen verantwoordelijkheden.
Zeg maar eens een paar weken: NEE en voel je NIET schuldig!
Neem het voorbeeld van Kaia over en houd een rustige sobere kerst met veel bezinning.
Scheelt je weer enorm aan organiseren en inkopen doen.
Hou je taai, An..je weet het: drank is niet de oplossing.

Hoera..we zijn al met zijn vieren!!
Ik kan nog niets beloven maar ben aan het organiseren dat er bij ons in de bus 6 mensen vanuit Groningen mee kunnen 'buspoolen' Moet even mijn man zover krijgen die is ook nogal verlegen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over uitloggen en inloggen:

Als ik zin heb om nog even terug te komen, minimaliseer ik het scherm alleen, dus dan ben ik er niet of ik vergeet het gewoon, en sta ik nog ingelogd.

Over makkelijk en snel inloggen: je kunt de webpagina van bv. het forum (de hoofdpagina) of een andere pagina van het forum, opslaan als icoontje op je bureaublad. Dan doen je opslaan als....... dan klik je naar je bureaublad (of links in het opslaan-schermpje op je bureaublad klikken) dan tiep je de gewenste naam bij mij is dat bv. "forum" en dan opslaan. Dan ben je altijd met één muisklik terug op het forum en meteen weer ingelogd.

Misschien een tip voor iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hoogstens een koffie-Gremlin :D
Dat ga ik nu maar drinken en dan moet ik me naar de sportschool slepen.

Ik zit ondertussen achter de lichtbak die stel ik dan zo schuin op tussen toetsenbord en beeldschem en dan kijk ik er regelmatig in.

Ik heb Zoon niet meer gezien vanmorgen, en gisteren nog wel met hem gesproken. Maar daar kwam weinig uit, hij had het nog nooit eerder gedaan zei die. Nou geloof ik dat niet omdat het hier 7 pakjes kauwgom waren en niet één. De mevrouw in de C1000 ga ik nog apart een keer bedanken voor haar goede aanpak. Want dat was het zeker. En ik ga met zoon bespreken hoe hij dit gaat goed maken bij de C1000 en bij mij. En dat mag hij zelf verzinnen. Hij heeft voor twee dagen een computerverbod om na te denken, maar dat hoeft niet op de bank (arme Delta) maar op zijn kamer, ik wil wel een concreet resultaat, naar mij toe en naar de C1000 toe.

En dat heb ik n.a.v. jullie bedacht dus hartstikke bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt goed Houtje, tja ontboezemingen, ik heb als kind en puber ook wel eens iets gestolen, puur voor de kick... en ik stal regelmatig geld uit mijn moeders portemonnee uit boosheid.. nooit echt gepakt en op een gegeven moment ging dat ook over... en ben ik toch nog wel redelijk goed terecht gekomen... ;)

Ik heb vandaag duidelijk opstartproblemen, wakker geworden uit verwarrende nare dromen en het gevoel dat ik overal in te kort schiet... ach ja, zwart wit.. dus zometeen aan de slag met wat achterstallige dingen die ik nog moet doen en al veel te lang blijven liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tapas, fijn je weer te "zien".

Ik stel me trouwens bij die nieuwjaarsreceptie ook een soort canavaleske situatie voor, met al die mensen die thuis hun icoontje hebben nageknutseld en dat dan op hun hoofd zetten, hoe gaat Tapas dat doen met dat geld-tekend? Of naait ze een muts van allemaal dollarbriefjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik heb de dagdraad nog niet gelezen! Maar hoe is het nu met je, ben je al een beetje bijgekomen. Ik vond die oplossing van die brief schrijveb wel een hele goede van je, je moet natuurlijk wel uitkijken dat je niet zijn hele zelfvertrouwen kapotmaakt! 12 is natuurlijk een kwetsbare leeftijd en hij heeft al straf gehad. Ik zou zeggen: praat nog een keer goed met hem, laat hem die brief schrijven, en vertel hem daarna dat het nu over is, dus dat je hem dat niet eeuwig na blijft dragen!
Dan heeft hij gelijk weet wat meer vertrouwen in het feit dat je hem volwassen behandelt!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje bedankt, gaan we samen slepen vandaag, ik zal aan je denken. De eerste klus heb ik gelukkig al redelijk aangepakt, nu eerst maar douchen... dat wil ook wel eens helpen.
Benthe ik schrok even van je tussendoorberichtje dat de oncoloog niet zo tevreden is. Ik wens je veel sterkte!

Pip, jouw aankomende pubers zijn nog jonger begrijp ik, pfft, dan heb je nog wel wat voor de boeg... Het lijkt me zo moeilijk als ze groot worden en je ze langzaamaan steeds meer los moet gaan laten... ben toch wel blij dat ik het bij huisdieren heb gehouden geloof ik, al mis ik vast heel veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

Ik zie het helemaal voor me, al die maskertjes op:D
Het leek me ook wel leuk als iedereen gewoon een nummer op heeft met een lijst waar anderen in kunnen vullen wie ze denken dat die persoon is. En dan mag je alleen maar met Ja of Nee antwoorden op vragen omtrent je persoonlijkheid.
En wie de meeste goed heeft wint een bos bloemen.

Maar aan de andere kant haat ik party spelletjes want daar wordt ik verschrikkelijk ongemakkelijk van zonder alcohol. Dus als er nog meer zijn die zeggen:' Nee a.j.b. niet want dan kom ik niet!' laat ze het dan ook even hier melden. We willen niets forceren op zo'n emotionele dag!


Tapas als je voor jezelf maar niet tekort schiet:P is er niks aan de hand.
Mijn inzicht kaart van vandaag:
Vandaag vraag ik mijzelf af, bij mensen waar ik weerstand tegen voel: 'Wat laat jij zien wat ik in mijzelf veroordeel?'

Tja dan moet ik toch gelijk weer aan mijn vader denken en mijn zus, die allebei weerstand in me oproepen.
Het zijn allebei controle mensen, ze kunnen niets gewoon aan het lot overlaten, alles moet goed voorbereid zijn, doordacht, efficiënt, emotieloos, zakelijk, hard, goed georganiseerd, duidelijk, in strakke lijnen,schoon, volmaakt, perfect.

En als ik het dan zo opschrijf zie ik wel duidelijker dat het allemaal dingen zijn die ik niet in hoge mate heb maar soms wel graag wat meer zou willen. Behalve het organiseren dan dat zit in mijn bloed .
Maar als ik hun bezig zag (mijn vader leeft niet meer)/zie dan denk ik al gauw...wow...leef wat meer, neem wat meer risico's, stop niet alles zo in een hokje, zie niet alles alleen vanuit jouw gezichtsbeeld, leef je wat meer in mensen, leef en laat leven, organiseer je leven niet voorbij.
Dus ik moet er nog wat langer over nadenken en ga nu maar eens even het goeie voorbeeld volgen dat Soothe ons elke dag geeft en ook jij Tapas. Ik ga even wat in het huishouden doen, boodschappen, stofzuigen, allemaal dingen die me wel een rot gevoel geven als ik het laat verslonzen en dus onrust geven. maar in de winter ben ik vaak niet erg productief en liever bezig met de computer.
Moet nu echt even wat doen.

Dat was zo geweldig toen we 4 dagen weg waren met de bus, wat hebben we veel gepraat en gewandeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Ben een paar dagen niet geweest, lees wel zo nu en dan een beetje mee.
Zat eerst met één ziek kind thuis, vandaag beide. Weinig slaap gehad, dus voel mezelf ook wat wrak.

Ben nog wel helemaal ADB.
Ik wens iedereen een goede dag, en hou het droog met z'n allen!
Sterkte voor wie het nodig heeft, en hulde aan de mensen die wat te vieren hebben!

Ben in gedachten ook een beetje hier..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Eerlijk gezegd en kort door de bocht vind ik de stap al groot genoeg om zó te gaan en ik stel dan ook voor dan iedereen twee stickers op doet met forumnaam en echte naam dan kan iedereen zelf kiezen hoe die iemand aanspreekt volgens forumnaam of gewoon.

Ik vind het al spannend genoeg zo hoor.

En ik ben ook benieuwd naar de moderators.

Voor mij zijn dat nieuwe indrukken genoeg. Misschien al te vee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is inderdaad rustig,
Spud ik denk dat je tot 19 januari na mag denken over de nieuwjaarsreceptie hoor! Kan me heel goed voorstellen dat je dat nu nog niet weet.
Ik heb mezelf vandaag verwend, je moet af en toe kadootjes voor jezelf kopen he! om jezelf te belonen, nou ik heb me uitgesloofd vandaag en superzacht toiletpapier gekocht, normaal koop ik de goedkoopste maar vandaag dacht ik.. ach.. doe eens gek... verwen jezelf!! hihihihihi..

Nou, ik ga mezelf maar eens naar het bos slepen met de hond.. dat gaat me in de winter toch het moeilijkst af hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeg, wat een stil middagje hier.
Tapas, wat leuk, dat deed ik ook eens, van dat superzachte pleepapier doordrenkt met verzachtende stoffen zoals camille en aloë vera. Wat zullen we een babybilletjes krijgen.
Alleen: je raakt er aan verslaafd. Mij krijg je niet meer aan de biodynamisch recyclebare rollen. Of ehhh... is dit onderbroekenlol? Wat zo'n venijnig berichtje van een indertijd hierom afhakend forumlid toch een weerhaken kan hebben zeg.

An, ik vind dat zo erg om te lezen, het onbegrip van je man. Hij is vast op vele andere fronten een schat, maar dit is gewoon bot van hem. Potverdrie, je doet er alles aan om je leven weer op te pakken, krijg je dat!
Ik vind het erg dapper van je dat je de rest door de gootsteen hebt laten klokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...