Spring naar bijdragen

1 dec, DE EERSTE VAN DE LAATSTE.....

Kohtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi corinne,

Er staat je dus maar één ding te doen. Al komt het zo wel heel dichtbij, als je eigen ouders al liever hebben dat je de boel gaat verzwijgen.
Zo te horen sta je heel duidelijk achter je iegen keus, samen met je man en zoon. Laat je niet van de wijs brengen door mooie verpakkingen die andere menssen liever voor ogen hebben. De boodschap is geen prettige, en natuurlijk wil je niet de sfeer verknallen. Maar, je hebt al voor jezelf en je gezin gekozen. Dus ik hoop dat je dat kunt gaan zeggen, wat je wilt gaan zeggen. Maar daar is veel moed voor nodig.. Voor mij ben je iemand hier, die juist daar heel veel van in huis heeft!
Moeilijk! Maar, voor jezelf (en je gezin), Durf! het te doen!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Trees,
Ik ga mijn moeder morgen al opbellen, ook om te vragen wat haar dreigende toon inhield.
Stupide situatie.
Zegt mijn man: lig er nu maar niet van wakker.
Ach, dat kan er nog wel bij.
Uiteindelijk ga ik altijd terug goed slapen na zo een periode.
Uiteindelijk heb ik genoeg vrije tijd om voldoende te recuperen zodat mijn werk er niet onder lijdt.
Het gaat wel ten koste van mijn vrijetijdsbesteding en mijn huishoudelijke bezigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik snap het wel een beetje, denk ik. Ik denk dat ze zich rotschaamt.

Wel mijn schaamte heeft ervoor gezorgd dat ik veel en veel te lang heb gewacht om over mijn probleem te spreken, laat staan om om hulp te vragen. Pas toen mijn vriendin erover begon, ben ik gaan nadenken en pas toen mijn huisarts zei dat ik beter contact kon nemen met de Bouman om hulp bij het stoppen, ben idd hulp gaan vragen en aanvaarden en nog een tijd later gaan erkennen dat ik echt een probleem heb.

Schaamte lost echt niets op, integendeel.

Ik weet het, nu mijn moeder nog zien te overtuigen dat schaamte averechts werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moeder moet ook nog veel leren.
Zeker over de Corinne die ze (misschien nog) niet zo goed kent?
Zie ook je eigen onderschrift, dat geldt niet alleen voor ons, ook voor de mensen om ons heen!
Daar is schaamte natuurlijk een heel belangrijk deel van, ook iets om te overwinnen. Zowel in "onze"wereld als in die daarbuiten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lag al zo ongeveer in mijn bed, moest even naar beneden en wilde toch nog even lezen. Dus las ik je berichtje Corinne. Ik ben het volledig met je eens dat je moet doen wat voor jou en jouw gezin het beste is, en als jouw gevoel zegt eerlijkheid, dan moet je eerlijk zijn.
De reactie van je moeder doet mij zó ontzettend denken aan enkele situaties die ik met mijn moeder meegemaakt heb, waarin zij ook niet open wilde zijn omdat ze zich schaamde over iets dat mij betrof. Ik heb daar jaren geleden aan toegegeven, en me er altijd slecht bij gevoeld.

Ze mag dit niet van je eisen lieve Corinne, om alles in de doofpot te stoppen om haar een gevoel van schaamte te besparen. In plaats daarvan zou ze ontzettend trots moeten zijn dat jij open een eerlijk uit wil komen voor je probleem, en wat je daaraan doet!

Ik vind je verschrikkelijk moedig, daar kan ik zelf een voorbeeld aan nemen. Want ik heb met mijn familie nooit gepraat over mijn alcoholprobleem, en ook niet dat ik gestopt ben met drinken. Ik weet niet of ze ooit iets vermoed hebben, misschien mijn vader. Maar er is nooit over gepraat, en ook niet over het feit dat ik nu al meer dan een jaar niets drink, terwijl dat toch opgevallen moet zijn. Bij ons werd en wordt geen vuile was buitengehangen, het is een en al schone schijn en volle doofpotten. Je zou ervan gaan zuipen van ellende, wat ik dan ook gedaan heb.

Chapeau Corinne! Volg je hart! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Anna.

Ik ga mijn gevoel volgen. En ik ben heel blij dat mijn man, voordat ik mijn standpunt zei al dezelfde gedachte had.
Hij zei ook dat ik geen alcoholist meer ben, want ik drink toch al bijna 8 maanden niet meer.
Heb ik maar zo gelaten. Hij weet wel dat ik nog heel kwetsbaar ben en dat nog een hele tijd zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Corinne,

Las net van je gesprek met je moeder. Ik geef je groot gelijk dat je niet wilt liegen, je bent zoals je bent met je sterke en zwakke punten, dat jij nu wat aan je drankgebruik doet is een sterk punt, iedereen die je dat vertelt zou trots op je moeten zijn, zo niet dan is dat meer een zwakte van hun niet te zien waar je mee bezig bent.
Wees trots op jezelf.
Bedacht me ook nog dat je moeder aan het denken is voor anderen, vaak komen er grote problemen als mensen voor elkaar gaan denken, niemand heeft het recht dat te doen.
Ik ben trots op je en sta volledig achter wat jij denkt dat het verstandigst is, want je kan verstandige beslissingen nemen, dat blijkt wel uit dat je je drankprobleem aanpakt.
Een dikke cyberknuffel van mij voor jou.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...