Vie Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Mogge mensen,Stien, een voor jou.En iedereen een heldere, opgeklaarde, alcoholvrije dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Pippi sterkte met wachten op de uitslag!Ik ben voor mijn doen op een vrije dag vroeg wakker en mijn hond is in verwarring.. gaat ze nou werken of niet? Wat zal hij blij zijn als hij merkt dat ik gewoon thuisblijf!Vandaag dichten en surprise en kadoos inpakken. Morgen sinterklaas vieren bij mijn zus en ik ga koken...maar nu eerst de hond uitlaten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Goedevandaag.Mick, meid, geweldig. Dat heb je met alles wat je op je weg tegenkwam het afgelopen jaar toch maar mooi voor elkaar.. Heel erg gefeliciteerd. Ben best wel een beetje jaloers. Maar ach, wat schiet ik daar nou mee op. Ik zal maar niet gaan denken van: ach, als ik toch niet.... dan.... ik ben vandaag aan m'n tiende droge dag begonnen en dat vind ik voor mezelf ook al weer heel wat waard. Het bevalt me weer prima in het land der drogen.. Iedereen een fijne dag gewenst. Koh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 morgen kothje , jij verwoord zo mooi wat ik regelmatig denk de laatste dagen , ..... als ik toch niet .......... dan .maar kohtje gedane zaken nemen geen keer , noch voor jou noch voor mij , we kunnen alleen maar verder doen door gewoon dag per dag dat ... eerste glas te laten staan .sterkte voor jou , mij en gans het forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Ha blacky, en jij slaat ook de spijker op z'n kop.. gedane zaken nemen geen keer. We kunnen er wel van leren, en verder alleen maar in het nu onze richting bepalen. Ik heb me weer gericht op een toekomst zonder alcohol, een toekomst van en voor mezelf. Ik begin weer te merken dat actie nog altijd de beste remedie is tegen algeheel verval.. Vooral niet in een hoekje zielig gaan zitten doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Vooruit is de enige juiste richting, en actie geeft een goed gevoel, laat geen ruimte voor destructieve gedachten....ja soms moeten we onszelf bij de lurven ende kladden grijpen ;-)*Safi, over je datumverandering: voor mij had je het niet hoeven doen, want ik vond jou best behoorlijk ADB, maar je doet het dus heel duidelijk voor jezelf, en dat getuigt niet alleen van karakter, maar ook van actie, vooruit en daarmee de juiste richting op willen gaan, een goed gevoel willen hebben en geen ruimte voor destructieve gedachten! Toppertje ben jij!!! En we gaan er voor hoor, ik doe helemaal met je mee !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Hoi Mick van harte met 1 jaar ADB !!!!!!!!Voor jou stuur ik een mooie grote struisvogel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 YESSSS, Mieke... daar zat ik nou op te wachten!!!! Wow, wat een mooie. Daar ga ik eens ff lekker van genieten, mij hoor je voorlopig niet meer Alle anderen, bedankt voor jullie felicitaties. Voel me best vereerd. Lekker al die aandacht, want ja... ik ben en blijf natuurlijk wel een alcoholist he. Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Hallo allemaal,Ook ik moet rennen, ben aan het beeldhouwen en ik wil het beeld morgen het liefst af hebben ( sttttt het is een kado voor mijn lief).Ik ben hier niet zoveel meer, maar lees nog altijd wel mee.Effe reageren op Sadipaffi,Je vertelde dat je bierviltjes had gekregen van de Tactussen, nou ik weet ook nog een lekkere aktie van ze:Vorig jaar augustus heb ik diagnostiek gedaan in een kliniek en toen ik bij de balie stond om me te melden stond daar een grote glazen schaal met rolletjes pepermuntjes waar Tactus op stond.Nu weet ik dat er in pepermunt spiritus in zit.............. steek ze maar eens in de fik.......ha ha en vroeg aan de balie medewerkster of zij hier ook van op de hoogte was.NNNou nnnnnee stotterdestotter, dat wist ze niet.De pepermuntjes zijn er niet meer...................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Hahahaha.... Mieke kostelijk!Ja dat geeft je toch wel te denken.Toen wij bij Tactus aankwamen stond er in de receptie een soort karretje waar je normaal kindjes in mee trekt maar hier zat een soort nep krat in met flessen..voor mijn gevoel flessen whiskey!Maar toen ik de medewerkster erover aansprak liet ze zien dat het gebruikt werd bij info dagen en als je de top van het krat optilde dan kon er allemaal informatie materiaal in.Wel een goeie blikvanger voor alcoholisten natuurlijk...die zien dat gelijk...HE DAAR MOET IK HEEN>>DAAR IS EEN KRAT:DKaia..bedankt voor je aanmoediging en ik doe lekker met je mee vandaag!en voor iedereen die het erg moeilijk vind wat er op het moment op het forum gebeurt nog een keertje het prachtige gedicht wat Blacky laatst op het forum plaatsteLoslaten is niet onverschillig zijnmaar aanvaarden dat je het niet in de plaats van de andere kan doenLoslaten is niet de banden verbrekenmaar bewust worden dat de andere zijn vrijheid nodig heeftLoslaten is niet passief zijnmaar de lessen trekken uit de gevolgen van de dadenLoslaten is zijn onmacht erkennendat het eindresultaat ons niet toebehoortLoslaten is verwijten noch beschuldigenmaar het beste uit jezelf laten komenLoslaten is niet zorg dragen voor anderenmaar met hen omgaanLoslaten is niet het in hun plaats gaan doenmaar hen aanmoedigen het zelf te proberenLoslaten is oordelen noch veroordelenmaar de andere mens laten zijnLoslaten is niet alles willen beredderenmaar de andere zijn eigen leven laten leidenLoslaten is niet bemoederenmaar de andere de werkelijkheid laten ontmoetenLoslaten is wegwerpen noch verwerpenmaar integendeel aanvaardenLoslaten is niet opjagen, preken of opspelenmaar proberen je eigen zwakte te zien en ze in te schattenLoslaten is niet de dingen aanpassen aan je eigen verlangenmaar elk moment aannemen zoals het zich aanbiedLoslaten is geen spijt hebben van het verledenmaar leven met het hedenLoslaten isgroeien naar de toekomst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Zo Pippi, Dan kan je je nu met toewijding op de gitaar storten.Groetje:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Geweldig nieuws Pippi..nou heb je alle aanmoediging die je nodig hebt om gezond te blijven leven:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 voor pippi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Fijn dat je het even meldt Pip, heel goed nieuws! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Dag Benthe..aai je Max even over zijn bolletje en doe je zelf ook maar een aai...moet zo naar de verzekering kijken of ze de kosten van mijn man en mijn gebit willen betalen...dus duimen allemaal! A.J.B Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Mick een jaar niet gedronken dat is een dikke proficiat waard.Het eerste jaar is een belangrijke mijlpaal.Het eerste jaar voor mij betekende inventariseren, een beetje veranderen, nieuwe mensen leren kennen, bewust wording van mijn problemen en vaak de hele boel vervloeken.Het hoort er allemaal bij.Maak er vandaag een gezellige boel van en doe er gewoon nog een jaartje bij.Veel pleziermet een groet van Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Pip, dan is het vandaag een heel mooie dag om te beginnen met alleen vandaag niet te drinken!!!Wat fijn dat je nu van het lichamelijk gedonderjaag af bent zeg! Nog even door de adrenalinedip heen en dan eindelijk rust!Ik heb net een hele zak kleding naar de 2ehandswinkel gebracht, gelukkig hebben ze het merendeel ingenomen.. dus nu maar wachten en dan kijken wat ik dit keer verdiend heb!Verder heb ik wat meubels enzo op marktplaats gezet en ga ik nu echt aan het sinterklaasgedicht beginnen, echt nu .. echt waar... grmpffffffoja, en vandaag drink ik trouwens niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Pippi, meid.. de opluchting straalt van je af. Tuurlijk. Ik ben oprecht blij voor je. Gefeliciteerd. En nou niet van pure blijdschap...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Pippi, Mick, gefeliciteerd!Tapas, jij hebt net wat meubels op marktplaats gezet, ik heb er net gevraagd om een espresseomachine...ik wil er al zó lang één, vanmorgen wezen informeren bij de speciaalzaak....wauw, wat een prijs!Nu maar hopen dat ik er één goedkoper op de kop kan tikken!Is de rust weer een beetje wedergekeerd op het forum?Iedereen een fijne dag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Hé is Delta weggeweest dan?Pipi met mij gaat het goed.ik ben aan de beterende hand.Op tijd een paar pijnstillers en een korte periode zitten, afwisselen met lopen.Ik mis mijn dagelijkse rondje koffie en krantje wel maar ik denk dat ik overeen dag of vijf wel weer kan auto rijden.Wat opvalt is dat ik moeite heb me door de ander in de watten te laten leggen.Of ik niet ziek mag zijn.!!!Ik kan goed zorgen voor de ander, maar laat amper toe dat die ander met alles en nog wat voor mij klaar staat.Moeite met het omgaan vertroetelt te worden, dat zal het zijn.Ik voel weerstand maar weet gelukkig waarom.Ik laat het over me heen komen en sluit het lieve mens dat al dagen voor mij klaar staatnog maar eens extra in mijn armen.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Delta, Forum de baas is zo mogelijk nog moeilijker dan Alcohol de baas, hè? Ik ben blij dat je er nog bent. Je straalt vaak positiviteit uit. Ach, ik zie ook de humor wel van je in als je ietwat geprikkeld bent. Maar wie is er nou niet eens geprikkeld en gepiqueerd?? Of zelfs oprecht kwaad... Blijven komen, alsjeblieft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Ene S. Klaas uit Madriddie elk najaar HIER zitis niet ADBmaar daar zit ie niet mee.Zolang in de alco maar bischopswijn zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Goeie middag allemaal,Ik heb het nogal druk. Wat wil je de Sint in het land betekent surprise maken en daar ben ik dus mee doende. Ik ben ook bezig om een laatste verslag aan mijn internettherapiebegeleidster te schrijven. Daar ben ik bijna mee klaar. Straks nog een paar dingetjes opschrijven en dan lees ik het nog eens na op rare fouten voor ik het opsturen.Voor mijn surprise moet ik nog wel even de speelgoedzaak induiken, want ik wil kneedklei gebruiken. Als het te druk is in de winkel, doe ik het donderdag wel. Wij doen de pakjesavond in het weekeinde.Op de terugweg van het booschapje haal ik een paar Surinaamse broodjes als dinch (vroeg diner+lunch) of luner (lunch+ vroeg diner), want vanavond heb ik mijn yogales en dan wil ik wel gegeten hebben, maar niet proppiesvol zitten. En ik wil nog eventjes een uurtje liggen.Even snel nog Pippi feliciteren met de uitslag van de kweek. Wat zul je opgelucht zijn na die weken in spanning zitten. Nu kun je je volledig storten op het werken aan de alcoholvrije Pippi.Mensen, Tot straks misschien.Werk aan jezelf, vertroetel je zelf, want als je zelf goed in je vel zit, kun je veel betekenen voor anderen.Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Delta PB, je blijft lachen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 december 2007 Rapport Share Geplaatst 4 december 2007 Delta:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden