Spring naar bijdragen

Woensdag 5 december 2007

water

Aanbevolen berichten

Mieke, mijn laatste echte grote trekmoment was aan het begin van mijn vakantie. Ik had die maandag nog heel hard gewerkt en het erg druk gehad op m'n werk en prive veel stress. Ik reed naar huis, m'n lief van toen stond te koken en ik kreeg me toch trek in een pilsje!!!! Echt niet normaal. Ik werd er gewoon raar van. Ik kon het bier gewoon proeven. Het overviel me ook zo ontzettend, ik had er echt niet op gerekend. Gelukkig was ik niet alleen en als ik dat wel was geweest had ik iemand gebeld want ik stond even op het randje. Het was ook gewoon de associatie met de vakantie. Eerder was dat altijd aanleiding om lekker te gaan eten en veel, heel veel, te gaan drinken. En nu wilde ik dat niet maar wist me even geen raad met m'n gevoel. Het gevoel ebde langzaam weg en na een half uur ofzo was het over.
Ik had het niet zo lang als jij dat beschrijft. Maar gelukkig heb jij er niet aan toe gegeven. Tranen zijn juist wel goed, ff de boel eruit janken. Goed van je dat je dit hebt doorstaan. Ik wens je toe dat dit vertrouwen geeft voor als je weer zo'n moment tegenkomt. Je weet dat je het kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Koh,

Antwoord op je bericht van 16.51. Bedankt voor je woorden. En ik zal de laatste zijn, die zal ontkennen, dat ik bot kan zijn. En dit is ook iets, waar ik aan probeer te werken. En ik zal zeker blijven op het forum.
Want ik heb inderdaad ontdekt, dat ik niet buiten het forum kan en ook nog niet wil.
Dus als ik wrevel oproep, zal dat nog even blijven:D
Ook vind ik nog steeds, dat het erg fijn is gegaan vandaag.

En degene, die me net een pb heeft gestuurd, bedankt, want ik weet nu waar het aan ligt. Maar ben dan wel zo sportief, om een antwoord te ontvangen en blokkeer dan niet je postbus. Want ik kan niet op het forum antwoorden op een pb.

Voor de anderen slaap straks lekker.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve mensen,

Zo, het zit er weer op. Het begin was zeer slecht en dat kwam voort uit mijn emoties en de stress van de afgelopen tijd. Mezelf toch weer eens voorbij gehold, en het altijd beter willen doen, dan goed voor me is. Gelukkig ging de zon, naarmate de middag in de avond over ging, toch weer schijnen. En een ieder ging zeer tevreden weer naar huis, en naar bed. Nu de komende dagen maar weer even opladen, m'n ontwende lichaam en geest kunnen nog niet zoveel hebben!

Wat een vreselijk herkenbare schrijvens vandaag over depressies, het is me weer een stukje duidelijker geworden. We zijn er niet zomaar van af, maar het sterkt wel in het willen volhouden dat het ooit weer beter zal zijn.

Het was mooi om te zien hoe de kinderen genoten en ape-trots waren op de zelfgemaakte surprises en gedichten, de cadeaus waren nog nooit zo weinig en de tevredenheid nooit zo groot! Ontroerend! De hele avond gesjoeld (jawel) tussendoor, een paar pepernoten gehad en veel thee..... En er was niemand die het in de gaten had, dat er geen alcohol was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ga zo ook maar es opslomen en m'n bedje opzoeken, ook al hoef ik die niet echt te zoeken.
M'n verdrietige bui van vanmiddag weer doorstaan. Ook emoties kunnen me soms op momenten waarop ik het niet verwacht overvallen. Soms weer ik me daar tegen en soms moet en wil ik eraan toegeven. Ik heb gehuild en dat was goed. Later m'n sponsor gesproken en dat was ook goed. Ik vind het best moeilijk om te bellen en om steun te vragen als ik me zo rot voel voel. Maar ben nu blij dat ik het wel gedaan heb. Alles is nieuw, lijkt het wel, nu ik niet meer drink. Ik moet van alles opnieuw leren en ontdekken. Dat is leuk, spannend, opwindend, confronterend, moeilijk, zwaar, verdrietig, pijnlijk, hilarisch soms en noem maar op.
Er werd ook nog gesproken over depressies. Nu ik zo terugkijk denk ik dat ik al vaker erg depressief ben geweest. En het vaak alleen maar erger heb gemaakt door m'n gezuip. Ik ben blij dat ik nu ook hier aan toe kan komen en probeer te leren hoe ik hier mee om kan gaan.

Weer een dag voorbij, op naar de vijtien maanden en 1 dag:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hé Ferry.. leuk je zo weer even te lezen.. en ach... we zijn allemaal mens, he??

Niet om het een of ander, maar ik ga zo m'n bedje weer eens met een bezoekje vereren... Het ding staat daar zo allenig in dat slaapkamertje.. ik moet er effe heen. En verleidelijk ding als het is, zal het wel weer morgenochtend worden voor ik terug ben.. Dus iedereen alvast welterusten en een fijne nachtrust gewenst....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik kom ook nog even binnenpiepen na mijn sinterklaasavond.
probleemloos alcoholloos doorstaan. Ik had gekookt en het ging schoon op. De onderbroek deed het goed en raad het of niet, mijn idee was absoluut niet orgineel.. mijn zwager kreeg een Ten Cate onderbroek, en een Van Gaal onderbroek en een Blind onderbroek (voetbalfamilie) en mijn neef kreeg een hele ondergoedset van Guus (hiddink) als surprise, en dan nog eens mijn bjorn borg onderbroek, en mijn moeder kreeg bij haar afslankboek oa een string... je zou kunnen zeggen dat het thema van vandaag "de onderbroek"was.. grappig! Met lootjes trekken een paar weken geleden kwamen we op de merkonderbroeken dus echt raar was het niet.

Ik kreeg een soort huis met potten verf en lego-meubels zodat ik lekker kon (her) inrichten.. goed gevonden! Het kado was sportsokken en brandbare cd's. Ook voor Tapas de hond waren er kleine sportsokjes gemaakt. Voor Tapas had ik varkensoren ingepakt die hij zelf heeft uitgepakt.

Het was gezellig vond ik, ik word steeds meer een familiemens en dat op mijn 44e.
En de drank? ik heb het niet gemist vanavond!
en daar ben ik best wel heel trots op!

ik ga zo slapen want ik ben bekaf, de hele dag rennen en vliegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhhhmmmm het leukste was dat ik meestal halverwege Sinterklaasavond naar bed moest omdat ik 'smiddags al begonnen was met drinken op een nuchtere maag en dan de volgende dag de gourmet moest opruimen en nu hebben we snel en gezellig gegourmet en alles razendsnel opgeruimd. Dat was het leukste, tevredenste gevoel.

Voor de rest ben ik de spanning aan het analyseren die er voor bij aan vast hangt: heeft toch te maken met de angst dat de kids het niet naar hun zin hebben, die gedachte moet nog geanalyseerd in een gedachtenschema.....

Verder merk ik dat na perioden van stress mijn adrelanine on-nodig hoog blijft en ik dus hyper blijf, veel te hard praten, luide grappen (grrrr) alsof ik.......juist ja. Ik heb dan echt een pammetje nodig om te kalmeren. Maar de stress is niet uit het lijf. Nadenkpuntje voor van de week. Kerst is hetzelfde probleem.

En het was een geslaagde dag (75%) en dat ik nuchter was is 100% geslaagd en fijn.

Welterusten tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dat noem ik altijd de adrenaline-dip. Na de spanning moet het ook weer afvloeien, voorheen deed ik dat altijd met drank.. nu ga ik meestal maar hardlopen. Maar dat hypere gevoel ken ik maar al te goed hoor! Dat hoort er schijnbaar gewoon bij, bij gevoelige mensen!

trusten, ik ga ook! tot morgen maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi, hier zit er ook een pammetje in voor de nacht hoor!
Niet dat ik nu echt hyper ben maar het kost me altijd wel tijd om om te schakelen als ik een hele avond tussen de mensen heb gezeten.. dan tollen de gedachten en gesprekken nog eens door mijn hoofd, en met een pammetje wordt het wat sneller weer rustig en val ik eerder in slaap!

Ja het was inderdaad onderbroekenlol en we hebben erg gelachen, en mijn moeder in een string wil ik ook niet aan denken, ze heeft niet voor niks het Sonja Bakkerboek gevraagd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leukste van vandaag heb ik eerder al een beetje vermeld, nl; de tevredenheid (eigenlijk houd ik niet zo van dat woord, iets te gezapig) van mijn kinderen. Vooral van mijn dochter, die helemaal niet zo knuffelig is, die hangt me de laatste weken nogal eens om de nek (oh heerlijk), zo ook vanavond meermalen. Zou ze dan toch wat voelen (jaaah, ze voelt van heel jongs af aan situaties eigenlijk haarfijn aan), ondanks mijn pieken en dalen (erg hoog en vreselijk laag).
Maar vooral dat het zonder alcohol zo gezellig kan zijn. al haat ik die constante hper-gespannenheid in mijn lichaam (tijd, tijd, tijd...).
En, als laatste; vind ik het altijd weer een mooi moment om hier te kunnen zijn, het hélpt zo nl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...