water Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Een hele goede morgen!Ik hou geen lijstjes bij van wie en wanneer gestopt dan wel geminderd is, dus ik wil gewoon iedereen die gisteren zijn of haar doel gehaald heeft, feliciteren met het heldere hoofd wat je nu hebt! En anders neem je nog maar een extra kopje koffie, helpt ook... Dani, je zit hier in eerste instantie voor jezelf hoor! Laat het niet verpesten door één mening. Ik ben nog steeds onder de indruk van je posting van maandag. Ik heb iets waardevols van je geleerd, bedankt! Vandaag schijnt er iets te gaan gebeuren met pakjes en zo, ik ben daar allemaal niet zo van op de hoogte want ik leef heerlijk rustig in m'n uppie. Maak er maar een leuk feestje van, dan ruim ik de pepernoten wel op want die vind ik weer wel erg lekker dus dat komt wel goed. Fijne dag toegewenst aan iedereen, en hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Goedevandaag.Nou, is me meegevallen.. het dag- nachtritme is door m'n slaapje op de bank toch niet zo verstoord als waar ik bang voor was. Lekker verder geslapen in m'n bedje en vanmorgen fris en fruitig weer op. Half zeven met het hondje lopen, heerlijk. Het is dan nog lekker rustig buiten en vanochtend was het gewoon warm..Water, ook hier gaat het pakjesgedoe voorbij. En zelfs de pepernoten zal ik niet gaan zoeken, vind ik niet lekker.. Straks maar eens bij m'n ouwe moedertje op de koffie. Is af en toe niet ongezellig. Ze woont in een bejaardenwoning tegenover een lagere school. Misschien dat ik daar nog wat sinterklazigs zie..Ik ga beginnen aan een droge dag 11 want vandaag ga ik zeker niet drinken.. Fijne 5 december allemaal en vooral ook veel plezier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Goede morgen,Heb allemaal een fijne droge dag en laat vooral die eerste staan.Dani, Water heeft het al verwoord, ook ik heb ervan geleerd. Dus hou dat voor ogen en laat de rest langs je heen gaan. Doe ik nu ook. En mijn ervaring is, dat het een goed gevoel geeft.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Nog even wachten op het paardNog even wachten op de man met de baardPakjes groot en kleinMet gedichtjes fijnsoms zonder rijmZingen en gezellig etenDe kinderen ketenHet nederlandsche feest ruistIn de bomenGeklop op deuren als Sint gaat komen!Ik wil ook graag iedereen een fijne avond wensen met familie en/of vrienden.Ik moet er in het donker uit om naar het:light: te gaan, want ik ben weer bezig met een kuurtje.Hopelijk ga ik deze keer mijn nieuwe energie in het huis steken want dat is wel eens nodig..het is nl nog niet af. Wel leefbaar maar nog niet af, mijn yoga kamer is er nog steeds niet bv. en die zou voor de Kerst af zijn was de afspraak met mijzelf. En ik heb zoveel mooie foto's van mijn reizen en al heel veel lijsten verzameld dus het wordt tijd dat die eens aan de muur komen.Dus wie bij me in de buurt woont, pas op, het kon wel eens luidruchtige boren en kloppen bij ons worden.Ik hoop het want dit wil ik al zolang!Vandaag geen uitstel of afstel maar AKTIE!Dani wijs besluit om het naast je neer te leggen..jij hebt je zegje gedaan en hij ook, dus nu is het thema afgesloten? Denk maar zo elk zaadje van wijsheid uitgeworpen, werkt toch vaak wel en daar groeit dan weer iets nieuws uit.Elke steen in het water geworpen brengt rimpels aan de oppervlak, dus niets blijft hetzelfde.Ik wens iedereen die wat te vieren heeft een hele fijne dag maar vooral BAMBAM ,want die heeft er vandaag een heel jaar en 3 maanden opzitten!!! :sun::sun::sun::sun::sun::sun: Bambam....Gefeliciteerd, wat een geweldige prestatie en wat goed dat je het hebt volgehouden en met zoveel spirit echt klasse!! :sun::sun::sun::sun::sun::sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Marieke..nog 5 daagjes wat spannend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 En Stien jij nog 2 weken..volhouden hoor! wat zal je dan op vleugels zweven:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Goede morgen iedereen,Ga er tegenaan vandaag en kom op voor jezelf.STERKTE voor iedereen en die wat te vieren heeft: van harte.Voor vandaag worden weer net zoveel files verwacht als vorig jaar met pakjesavond. Mensen die vroeger van hun werk vertrekken zorgen met zijn allen voor een avondspits die 2 uur eerder begint.@Dani,Ik heb je een pb'tje gestuurd. Je bericht van eergisteravond was inhoudelijk waardevol en to the point.Blijf vooral schrijven.@Water,Ik weet een ding dat in deze periode voor mij speelt: ik kan niet volstaan met alleen de maandag stofzuigen. Al dat geknutseld zorgt voor nogal wat ongewenste snippertjes, pluisjes en wat dies meer zij.@Kohtje,Ik begon al te wanhopen dat ik de enige ben die geen pepernoten lust. Speculaas lust ik wel en die lust ik het hele jaar door. Zolang ik er maar niet dagelijks van hoef te eten, maar dat geldt voor alles.@Ferry,@Delta,Ik herhaal, want ik pleeg dat spreekwoord zoveel mogelijk in de praktijk te brengen en niet alleen maar op te schrijven of te zeggen:Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet! @BamBam,Gefeliciteerd met je 1ste jaar. Sta je helemaal klaar om van het 2de net zo een groot succes te maken. Doe het vooral dag per dag, dan lijkt het helemaal geen grote opgaaf.@:clock::light:@:clock::light:@:clock::light:@:clock::light:@:clock::light:@:clock::light:@:clock::light:@:clock::light:@:clock::light:Allemaal een heel fijne adb dag gewenst.Tot later.AANPASSING: BAMBAM IS 15 MAANDEN ALCOHOLVRIJ. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Goedemorgen allemaal,..Net terug van school waar de Sint vandaag een oorverdovend welkom zal hebben, die kan z'n koffie wel laten staan. BamBam, Van Harte Gefeliciteerd met je 1 jaar en 4 maanden ADB!Wens een ieder een prachtige dag en geniet maar lekker!Alhoewel ik het erg druk zal hebben, nu eerst wéér de stad in, zal ik het wel niet kunnen laten, zo nu een dan even om het hoekje te kijken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Hier in de straat is de spanning inmiddels opgelopen, de kinderen van de basisschool schuin tegenover mijn huis staan al 10 minuten klaar om de goedheiligman te kunnen ontvangen, de muziek klinkt door de straat en de kinderbibbers zijn op afstand voelbaar.. zou het dan echt gaan gebeuren? En zou hij dan echt komen?Jammer dat Sinterklaas zijn magie verliest als we ouder worden.. ik was altijd doodsbang als die man er was, en je naar voren moest komen, dan kon ik geen stom woord meer uitbrengen.. heb ik trouwens nog hoor hihihiBij mijn zus hadden ze de gewoonte dat Sinterklaas op pakjesavond belde (een vriend van hun) en dan moest omdebeurt iedereen aan de telefoon. Dat heb ik 1 keer mee mogen maken en is zo leuk, vooral als ze echt denken dat hij het is, en hij vraagt of ze bv blokfluit voor hem willen spelen. Sinterklaas vertelde mij toen (ik had mijn hond net) dat hij mijn hond wel kende en dat die in Spanje wel eens tegen zijn paleis aangeplast had.. zo schattigSinterklaasavond dus vandaag, zonder bisschopswijn en andere spiritualien. Ik verheug me nu al op het gezicht van mijn schoonzusje die de hele avond met die veel te grote en hoge onderbroek over haar kleding mag paraderen, hij komt zeker tot onder haar oksels!!!!Iedereen een fijne dag, ik ga zo naar mijn werk en meld me vanmiddag weer ergens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 buenas dias abd'ers , gisteren redelijk zware dag gehad , dokters bezoek im verkoudheid , en weer antibiotica en een halve apotheek , doc zei wel dat ik er rustiger uitzie telefoontje gehad van mijn psygologe of ik kon langst komen , en dat dus ook gedaan , eerste vraag hoe ik het met de drank gestelt had , in deze toch moeilijke periode , no problem thank you , uiteraard wel eerlijk verteld dat ik er soms wel zin op had ook gezegt dat ik mij soms emotieloos voel , komt blijkbaar door het gebruik van AD .ik ken de sint niet , wij deden daar niet aan mee , mijn ouders zeiden dat dit niet kon omdat sint op dat ogenblik in andere landen was , nu is het anders nu is de sint soms ook in spanje , dit is door de buitenlanders spanje binnen gebracht voor de kinderen in spanje is het grootste kinderfeest op 6 januari dan zijn het los "reyes magos " ik dacht drie koningen ??heel vergelijkbaar met de de sint hier , maar ook daar deden wij niet aan mee , want tenslotte waren wij geen spanjaarden marion sterkte met alles wat je meemaakt , ik heb in mijn leven veel periodes gehad dat ik geen geld had om eten te kopen , maar gelukkig is dit mij op jonge leeftijd overkomen , mogelijk hierdoor dat ik enorm op mijn hoede blijf en heel voorzichtig omga met geld .karin hoe gaat het met de tandpijn ??bambam van harte met je jaar en vier maanden dsv zo mensen en nu eerst nog een kopje koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 BB, gefeliciteerd met je 15 maanden! En met een dag vertraging ook een voor Mick! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Bambam, jij al weer een jaar en vier maanden.. nou ja, zover kom ik ook wel als ik gewoon elke dag die eerste laat staan. Gefeliciteerd meisje. Je hebt het toch ook maar mooi dag voor dag opgebouwd. En sneller kan ook niet...De stad waar ik woon, sommigen weten al lang welke stad dat is, is de enige in Nederland waar de Sint zich voor 5 december niet in het openbaar mag vertonen.. Elk jaar zijn er wel een paar arrestaties i.v.m. illegale Sinterklazen.. haha... Rond deze tijd (ergens tussen negen en tien) komt de enige echte Sint hier aan op de IJsselkade, onder grote belangstelling van de goedgelovige jeugd. En ook anderen zijn belangstellend. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat ik als jochie van acht voor het eerst dit gebeuren meemaakte.. (het jaar daarvoor was ik net na Sinterklaas in deze stad komen te wonen). We gingen met de hele klas naar de IJssel en daarna naar de schouwburg voor een Sinterklaasvoorstelling.. Het was de tijd dat je niet meer geloofde maar toch onder de indruk was als die niet bestaande Sint daar ineens zo stond... Soms voel ik me nog steeds zo verward.. niet wat Sinterklaas betreft, maar wat het gewone leven betreft... is het nou echt, of denk ik maar dat het echt is???? Tja, warhoofd... eigenlijk altijd al geweest.. is soms wel eens verwarrend, hihi.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Frannie, is bammie nou 15 of 16 maanden droog?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Voel me trouwens vanaf een uurtje geleden erg rillerig worden en een beginnende keelpijn... Ai, ai... als dat maar goed gaat... heb ook nog geen koffie gehad..geen zin in. Foute boel, ben ik bang... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Goedemorgen deze morgen,Dank jullie voor de felicitaties. 1 jaar en 3 maanden volgens mij, pffff, wat een eind alweer.(in september was ik een jaar, dan is het nu toch 3 maanden erbij?) Anyways...Ik ben dankbaar voor elke dag die ik nuchter ben.Nog steeds geldt dat het stoppen met drinken het grootste kado is wat ik mezelf heb kunnen geven. Hoeveel gedoe er ook op mn pad is gekomen, ik heb vertrouwen en dat is fijn. Ik heb nog veel te leren maar ik probeer stap voor stap te zetten.Ik wens jullie allemaal een fijne dag.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Toch 15 maanden hoor Koh, weet het nu zeker. Safi heeft wel heel veel vertrouwen in mij:DFilm vond ik best leuk, Thunderbirds are a GO. En ze waren weer heldhaftig, tjonge, jonge, jonge, heerlijk. Doeiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 En jij zult het toch wel weten, Bambam... wie was nou eigenlijk die Pebbles van gisteren??? Hoe dan ook, Bam, je doet het goed, geweldig.. met de nodige support kom je er wel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Tja, die Thunderbirds.... en ik maar slapen. Slaapkoppig warhoofd.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Tja, de Thunderbirds.....ik heb ze zelfs op DVD ooit gekocht toen dat nét in was.....leuk toch en jeugdsentiment......Zo ik ben Rise and Shine.......gedoucht onder de lamp geweest, en .....op de Nintendo van Dochter mijn Braintraining gedaan..... pfffff valt nog niet mee....ik ben 39 nu nou ik wil niet terug maar mijn hersenen zijn nog fit dus, okee.Blacky, grote complimenten voor je reis naar Spanje, mooi van je en goed gedaan hoor. Ziek maar lekker uit en gun jezelf dat even.Kohtje, en nu volhouden hè.Voor mij komen de moeilijke tijden er ook aan, veel stress in mijn eentje met de kids en ik zag gisteren bij de hema (nep) champagne voor 2 euro toen dacht ik heeeeeeeeel eeeeeeeeven : zal ik? en ik weet meteen weer waarom ik s'avonds nooit boodschappen doe eigenlijk.Goed ik ga uit op de gourmetschotel voor vanavond en een kadootje voor mijn ROA. De kinderen zijn al schandelijk verwend (ik weet het, schuldgevoel). Aiaiaiaiaiaiaiaiaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Zit nu trouwens tussen de bedrijven door naar nog zoiets jeugdsentimentigs te kijken: The Onedin Line... heb ik compleet op dvd... Was er destijds helemaal aan verknocht omdat ik toen ook nog naar de zeevaartschool wilde.. Ach ja, niets veranderlijker dan/als (Delta??????) een mens. Een van m'n broers heeft mijn vroegere droom werkelijkheid gemaakt en als ik hem zo zie: da's niks voor mij.. hahaha... alsof schilderen het walhalla is.....maar ja, dat kan ik tenminste...O ja, die Onedin line... wel grappig hoor, maar wat konden die series traag zijn.... en dan zat je elke week weer in spanning te wachten op het vervolg... Ik zei al: niets zo veranderlijk als een mens (sorry Delta, ik geloof dat ik het nu weet) maar dat is maar goed ook. Want de wereld verandert ook constant... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Ja Houtje... ik zal volhouden.. hoewel het eigenlijk geen kwestie is van dagen optellen maar meer van dagen doortellen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Goedenmorgen,Koh Was jij die illegale Sint? Jij laat de teugels nog welleens vieren.Néé, zal een ander zijn geweest!! Hoewel.Bestaan er dan legale Sinten? Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Gisteren drooggehouden!! Dus laat ik 100% eerlijk zijn. Na een kleine mistap, nu dag nr 11. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Gisteren een briefje in mijn schoen gelegd.Lieve Sint Uw pepernoten zijn dit jaar zo hard als steen.Maar ik zal niet verder zagen.Ik wil U daarom voor dit jaar.Een notenkraker vragen.Rudy.En wat denk je?Ligt er vanmorgen een pepermolen in mijn schoen.Lieve mensen laat ook vandaag de eerste staan.Bammetje proficiat met je 15de sobere maand.Vier dit uitbundig.Ik zet me weer in beweging en kom van tijd tot tijd eens piepen.Kohtje zet door.Rudy................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 december 2007 Rapport Share Geplaatst 5 december 2007 Pippi,Mijn plan blijft algehele onthouding, dus ik ben content met de elfde dag.Toch een begin, niet waar? We komen er wel. Mark my words!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden