Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 december

BamBam

Aanbevolen berichten

Da's kort en krachtig, Franceska.
Hè, had dat nou niet verteld laatst van die vierkante billen en diamantvormige borsten, nou moet ik er steeds aan denken.
Maar ik denk het ook, pijn kan het blijven doen, maar je kan er heel best mee leven. Inzicht is goed.
Ik geloof zelf niet zo in eelt op die zere plek. Misschien wel goed als het een tere plaats in je blijft. Dat mag toch? Je kan daar ook dingen mee doen. De mooiste songs zijn geschreven vanuit pijn, de mooiste schilderijen geschilderd, noem maar op.
Het is ook eigenlijk niet eerlijk: stel je voor dat je vreugde wel zou toelaten, maar pijn niet? Ik denk dat de vreugde dan zegt: bekijk het maar, als pijn niet mag, kom ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 338
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als ik naar mezelf kijk dan ben ik wel enorm opgeknapt van psychologische hulp. En daarna kon ik het weer zelf. Het was denk ik niet goed gegaan als ik die hulp niet had gezocht.
Je kunt dan weer de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven, zoals hier gezegd wordt. Maar de verantwoordelijkheid van de veroorzakers van wat mij vroeger is aangedaan hoef ik niet op me te nemen. Niet alles valt recht of mooi te praten. Je mag hulp zoeken als je het zelf niet meer kunt, als wegstoppen en flink doen niet meer helpt. Ik dacht ook altijd: ik laat mijn leven niet hierdoor verpesten, no way. Ik ben flink. Maar zo werkt het blijkbaar niet. Wat je wegstopt haalt je weer in. En dan kan de overmacht te groot worden. Dan ben je alsnog alle controle kwijt. Dat heeft niets te maken met je in een slachtofferrol wentelen.
Verwerken is geen kinnesinne. Daar is heel veel moed en kracht voor nodig. En dat doet pijn.
Maar het heeft me wel gebracht dat ik zelf weer verder kan. Dat ik de kracht in mezelf heb ontdekt en dat ik mag voelen wat ik voel en zelf mag denken.
Dat is vrijheid. Dan kun je loskomen uit de gevangenis.
Ja en dan wordt het leven weer een beetje een avontuur en kun je ervaren wat echt ontspannen is, en wat het is om je eigen mening te geven, om tegen mensen in te gaan, om je eigen koers te varen, en om te voelen wat je echt voelt.
En ik doe het helemaal niet perfect, en ik ga regelmatig de fout in, maar dat mag. Ik ben namelijk een mens.

De weg zal voor iedereeen anders zijn, als je maar een weg kiest die bij jou past en die van binnen goed voelt. En dat zal niet altijd een rechtlijnige weg zijn, nieuwe wegen kunnen ook veel te bieden hebben.
Ik kan een ander niet vertellen wat zijn juiste weg is. Dat kun je alleen zelf.
Ik vind het mooi om te lezen dat veel mensen hier ondanks alle geworstel knokken voor zichzelf en uiteindelijk steeds stapjes verder komen.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, alle naamswijzigingen de comouter uit...het is anders zo verwarrend hè?
Ik heb het de laatste dagen erg moeilijk. Ik schrijf dit berichtje ook met een gremlin op schoot en een op mijn schouders.
Ik heb al een heleboel koffie en water op, ben gewoon opgeblazen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe:

Aangezien ik 2 adoptie-zoons heb kon ik me ook pas op latere leeftijd kwijten van mijn "kwaliteiten" als ouder. Gelukkig heeft het hier dusdanig uitgepakt dat ik m.n. met de oudste het zo uitgepakt heeft dat elk item hier onderwerp van gesprek is.

Ik respecteer mijn kinderen om diegene die ze zijn. Ik probeer ze dusdanig op te voeden dat ze zich een gelijkwaardig mens in de maatschappij voelen en respect hebben voor anderen. Echter, in tegenstelling wat mij als kind is geleerd, leer ik ze dat ze hun eigen zegje mogen doen. En ik denk dat hier het verschil ligt m.bt. de discussie t.o.v. WO2-ouders. Velen heben dat niet geleerd.

Op het forum valt me op dat er hier veel 40-50 jarigen rondlopen. Met gelijk mijn ecxuses voor de jonger ter hart zijnde en die ik hiermee te kort doe. Ik zie veel gelijksoortige problemen echter.

Ik ben dan wel geen antroproloog, socioloog of psycholoog. Maar voel me "-goog" genoeg om hier een discussie over op te starten en ik ben blij dat je me hierin volgt.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef.... ben aan het bijlezen... en blijf even hangen bij een berichtje van Pippi... gaat over dat Peter Koelewijn een mening heeft over Freek de Jonge... Is dat misschien ergens op Uitzending gemist nog terug te vinden????welke, zender, welke omroep,, welk programma?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RAFfers, alledrie gefeliciteerd, gaat goed!
Delta, ik vond je opmerking een stukje terug erg kinderachtig!

Het verleden laat wel littekens achter maar daar is mee te leven want ze vormen je ook en helpen je je grenzen te bepalen. Ik heb 1 of 2 diepe littekens waar ik niet in moet gaan krabbelen maar die ik gewoon moet accepteren. Ik heb wel mijn leven aangepast aan deze littekens zodat andere mensen ze niet meer open kunnen halen.

Kate, het proces wat jij beschrijft heb ik ook zo doorgemaakt en ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik de kans gekregen heb om dat te kunnen doen!

De katjes van de buuf hebben voer gehad, ik keek nog even in haar ijskast of daar nog voeding lag die kon bederven.. en oeps.. biertjes, wijn, advocaat, likeur... ik heb de ijskast maar weer heel snel dichtgegooid!!!!!! al heb ik nog wel het pak melk dat tot zaterdag houdbaar is eruit gehaald. Ik ga de katten maar smorgens eten geven denk ik ipv savonds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@He, he,
Ik werd vannacht om 2.30 wakker en ging maar even naar beneden. De zin om een draadje te openen had ik wel, maar ik dacht zo dat er niemand zou zijn en ben maar boekje gaan lezen. Om even voor vieren ben ik terug mijn bedje ingedoken en heb heerlijk geslapen.
Tja, Pippi, ik hou te veel van mezelf om dan een rotklusje te gaan doen.
De overpeinzingen van BamBam zal ook ik maar ter harte nemen. Altijd maar denken voor een anderen i.p.v. aan mezelf te werken.
Arme eenzame Kohtje (nu de 13de dag) met koorstkopje. Ik wens je veel beterschap en die 12de dag heb je er maar mooi opzitten en als je vandaag ook niet drinkt, kun je over een paar uur dag 13 afsluiten. Mooi toch, dag per dag lukt het je toch aardig. Ga zo verder.

@RJB,
Quote wegkruipen uit vrees niet gezien te worden unquote. Daarom ben ik nu zo een huismus, maar ik doe steeds meer mijn best om naar buiten te gaan.
Ik hoop dat je snel weer thuis kunt komen.

@Delta,
:)

@Soothe,
De 13de zit er ook bijna op.

@Blacky,
:rose:

@Marjo,

@An,
Het had hier op het forum nog aardig druk kunnen worden.
Volgende keer dat ik spook toch maar wel even inloggen.

@Benthe,

@Gem,
Lastig als je maar over een arm beschikt en je zoveel pijn hebt. Ik voel intens met je mee.

@Stien,

@Francesca,
Goed dat er nog iemand alert is op data.

@Rudy, Anna, Ferry,
Hartelijk gefeliciteerd met 16 maanden: :D:camera::clock:B):musicnote::light::sun::moon::present::):rose:;):P

@Marjo,
Ik zou ook wel willen stoppen met roken. Maar ja, dan moet ik dat doen of beter gezegd laten.

@Pippi,
Paf, paf en puf, puf.
Minder paf, paf resulteert misschien in minder puf, puf.
Dat zal je huisarts wel bedoelen.
Sterkte, ik hoop dat de nieuwe medicijnen goed aanslaan en je minder hoeft te puffen.

@Kaia,
Jij bruist van energie op je dertiende dag.

@Rudy,
Ik heb vandaag weer iets van mijn perfectionisme laten vallen. Het lukte. Ook ik kan het.

@Safi,

@Houtje,
Gezien je succes met NDB en ADB, zal je succesvol EDB bereiken.

Gezonde porties eten en emancipatie. Daar hou ik wel van.

Ik lees hier ook dat de serverproblemen niet schijnen op te houden, dus ik ben maar weer uitgeweken naar mijn worddocumentje. Moet wel oppassen, want daar had ik van de week ook al problemen mee.

@Spud,
Nu toch geen last van gremlins of freggles hoop ik.

Wat was het hier vandaag gezellig. He, had ik maar eerder ingelogd. Maar ja, soms gaan andere dingen voor.

@Dani,

@Karinneke,
Je koos voor de merrie. Dat vind ik echt top van je. Begrijp dat je het even moeilijk hebt daarmee. Je wil ze zo graag verzorgen.
Enne, schrijf maar gewoon van je af wat je meemaakt. Mensen zijn niet altijd even makkellijk in de omgang. Dat blijkt maar weer uit je bericht.

@Trees,
Vandaag last van gremlins of freggles. Stuur er maar een dozijn deze kant op. Ik sta er klaar voor.

@Water,

@Kate,
En je mag wel zeggen dat je op de goede weg zit.

@RV,
:rose:

Pfff, ik ben bij.
Dadelijk is het weer etenstijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RVEEEEEEEEEEEEEEE het was een quizvraag !!!!! Come on, zeg.
Er is de hele dag geen onvertogen woord gevallen; valt er iemand over één woordje. Of het is een grapje en dan schiet ik onnoidg uit mijn laarsje. Nou ja.
Nee dan moet je me eens over het strijken horen. Wacht maar.

En ik ben NIET "Houtje cum suis" dat betekent "Houtje met de haren" in de zin van de mensen die bij háár horen want die rol vervul ik hier niet.

En Delta, het zou je sieren om juist Ferry óók te feliciteren. Het past niet bij een welopgevoed iemand (en die indruk pleeg jij te wekken onder andere door je taalgebruik) om in het openbaar te blijven mokken. Ik zeg niet dat IK welopgevoed ben, maar ik heb geleerd dat je iedereen gelijk behandelt, ook al mag je inwendig de een of de ander iets minder graag. In je rol in het dagelijks leven moet je mijns inziens ook die rol spelen voor je kinderen en ze dat leren. En je weet, opvoeden is slechts vóórleven (95% geloof ik en 5% bijsturen). En de irritaties zijn juist verdwenen, laten we dat samen zo houden, okee?

Zo, ik ben weer uitgemekkerd met mijn commentaar op andere forummers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schipper mag ik Gremlins plagen ja of nee???
mag ik Trees haar Gremlin slagen ja of nee???

JA!!!...MEP... MEP.. MEP ..MEP...MEP... MEP.. MEP ..MEP...MEP... MEP.. MEP ..MEP....MEP... MEP.. MEP ..MEP....MEP... MEP.. MEP ..MEP.....MEP... MEP.. MEP ..MEP....MEP... MEP.. MEP ..MEP

Zo die laten zich niet gauw weer zien Trees...is er niets wat je kan doen om je zinnen te verzetten..op bezoek bij iemand..naar de bioscoop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje..laat maar L%llen...ik kan niet goed tegen mensen die de ene dag komen om steun te vragen en dan als ze een keertje geen steun nodig hebben gelijk maar weer moeten mokken wat er niet allemaal fout is hier...Nou als je hier geregeld mee schrijft en niet bent blijven hangen in een vete ...HELEMAAL NIETS ...NADA...Houtje je bent perfect zoals je bent!!

kan niks zonder fouten schrijven...wordt er helemaal turreluurs van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha Corinne dat laatste zinnetje ben ik helemaal vergeten.

RV natuurlijk moet je komen...kijk maar eens bij Thema's over alcohol dan kan je zien wie er allemaal komen.
Vind het alleen jammer dat je zelf wel vaak steun hebt gekregen op berichtjes die je zelf schrijft over dingen waar je mee zit, maar dat je niet ondersteunend kan zijn vandaag naar anderen maar alleen ziet wat er volgens jouw fout is.
Zal het korte lontje van het stoppen ook wel wezen hoor. maar als je goed leest zijn er genoeg mensen Nu die best even een goedkeuringkje nodig hebben of even een schouderklopje, bij Trees mag je zelfs gremlins (trekmonsters) meppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@RV,
Wie heeft gezegd dat jij een zuurpruim bent?
Die heeft zich dat wel vergist.
Kom jij op de receptie? Ik wel, nou ja, ijs en weder dienende, maar dat zal wel meevallen.

@Safi,
Ja, jij weet ook niet wat je zegt!
;)

Ik heb een lange aansteker om lontjes aan te steken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...