Spring naar bijdragen

zaterdag 8 december 2007

Francesca

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hahaaa, ja, Corinne, maar dan moet je de zin wel afmaken he...
"Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig en als je me niet gelooft dan stap je maar uit!" :D

't Is hier ook niet altijd feest hoor. Kan natuurlijk ook niet, maar soms denk ik wel eens dat er maar één verschil is met "vroeger" en dat is dat ik nu altijd in de auto mag rijden. Op zich wel handig, maar voor de rest is het allemaal nog steeds even blegghhh. Nou ja, ik zeur, moet ik niet doen. Is niet helpend.

Gefeliciteerd .............! (hier zelf je naam invullen als je het gisteren goed heb gedaan volgens jou.)
En hou vol hè... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeievandaag.. nou ja.. een treffender opening van de dag had ik niet kunnen treffen...... een beetje gek.. hihi... koorts en algeheel rotgevoel doen hier een flinke duit in het zakje.... ik moet erbij zeggen dat ik, als ik koorts heb, ook gevolgen voel van een aandoening van drie jaar geleden... dat was een zenuwaandoening... INA voor degenen die het na willen zoeken... Ideopatische Neuralgische Amiotrofie....ben grotendeels genezen, zij het dat er nog altijd wat beperkingen zijn in het gebruik van handen en armen... ook voeten voelen niet goed.. maar met koorts wordt dit alles extra gevoelig en voel ik me half invalide....... Dit typen kost me al heel veel moeite... vingers lijken wel rookworsten... snappie...Hahaha... en of ze nou van de Hema zijn of niet... ze zijn niet te koop... heb ze zelf veel te hard nodig...

Ok, even laten weten hoe het hier gaat... wel droog in elk geval... en dat is waar het hier om gaat...dag 14 is begonnen.... Zitten we (Sokoka-team) zomaar op een halve maand.. ha.. dat biedt perspectieven.... toch?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
ik was er even uit om mijn zus te bellen. Een beetje steun omdat zij nu in de rij ligt voor kaarten voor Springsteen die in juni in de Arena komt!
Zo nog even proberen te slapen. Mijn arm/schouder gaat redelijk, ik hou nog maar even rust.
Ik lees alles mee, dus ik blijf op de hoogte. Ga niet iedereen persoonlijk berichten.
Ik denk aan jullie, aan degenen die het moeilijk hebben, ziek zijn, zich k*t voelen of juist blij zijn!

Sterkte en geniet van vandaag! Ik drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai, lief gemmetje... wens je zus maar sterkte... ik heb zelf ooit in een rij gelegen, gestaan, noem maar op... voor kaartjes voor Pink Floyd... doe ik nooit weer, hahaha... ik wacht wel op de dvd..... maar ja, misschien ook wel een beetje leeftijd of zo... of eigenlijk gewoon ordinaire luiheid.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers,
amai sommige van jullie zijn echte nachtraven ;)
ik ben weer redelijk fris na een nachtje slapen , hoodfpijn is gelukkig minder , nu ja na een halve apotheek in mijn lijveke te duwen mag dit wel .
ik maak er weer een droog dagje van doen jullie gezellig mee ??
kohtje verzorg je goed , veel slapen en veel water drinken
aan het sokoka team van harte met jullie 14 dagen :present: aan iedereen die iets te vieren heeft van harte :present:
tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

de regen ranselt alweer gezellig op het raam, brrrrr. Herfst.
Vamiddag, alweer:), lekker naar de sauna, heerlijk.

Heb een goeie dag vandaag.

Water, voor jou een:rose: netje, ff klagen mag soms best.

Koh, beterschap, veel water drinken idd en voor de rest het mooi droog houden.

Blacky, ik doe met je mee.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier gaat het goed! Ik houd het toch op Benthe haar KASKO team! Het ligt makkelijker in de mond
en een kasko is een fundering.
Wat is er mooier dan een Kasko, om iets goeds op te bouwen.
Garanties geef ik niet, maar vandaag probeer ik het droog te houden.

Alle anderen een droge dag toegewenst door Soothe, die nu in actie gaat komen!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee, ik drink vandaag ook maar weer eens niet.

Francesca, ik geloof dat je mij gisteren bedoelde met degene die jouw naam consequent verkeerd spelt. Inderdaad, en daarvoor excuses. Het komt waarschijnlijk omdat ik een goede kennis heb die Franceska met een K heet, dan gaat dat soms zo vanzelf. Het was dus niet opzettelijk. Voortaan zal ik beter opletten.
En die misplaatste grap ging waarschijnlijk over dat artistieke figuur waar we het niet meer over zouden hebben. Ja, ik ben ook maar een echt mens met echte losse steekjes....

En verder wens ik iedereen een goede, welbestede alcoholvrije dag toe.
En voor wie er wat te vieren heeft, proficiat.

En Gem, sterkte met je arm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemoggel, boel bij gelezen, ik heb maar wat pagina's van gisteren vluchtig doorgebladerd... wat kunnen jullie geiten zeg en babbelen.
Vandaag pak ik mijn vreetgedrag weer aan. Ik zit al klaar in mijn hardloopkleren en ga zo mijn uitlaatrondje weer combineren met 7 km hardlopen.
Voor de rest zie ik wel wat ik vandaag doe, een rommeldagje. Maar 1 ding weet ik wel.. ik drink niet vandaag!

KASKOers, een halve maand!! gefeliciteerd
Sandra 4 maanden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun:

Sandra..een super prestatie je zit al op 4 maanden..van mij krijg je er slingers bij want ik vind je echt een Kanjer...hoe zit het op je werk? Hoe gaat het met jouw en je woede? schrijf je ons een stukje vandaag hoe de afgelopen 4 maanden voor jouw waren?

:rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun::rose::sun:B):sun:

Soothe ik vind KASKO ook beter klinken en hoe Tapas dat dan een halve maand noemt dat iklinkt al weer heel wat!:present:

Kohtje beterschap..klinkt ook wel wat naar een B12 tekort?

Ik ga vandaag voor mijn 7de dag..een beginnelingetje maar ik zit jullie op de hielen dus niet afhaken anders haal ik jullie in want ik voel me goed!
Nu eerst met mijn liefjes aan de wandel!

Tapas ren ze! en succes met je gezonde gedachten!

Gem, voorzichtig met je arm en ik mis je!

Verder iedereen die een mijlpaal te halen heeft...doe je best en wie het moeilijk heeft...Kop der Veur!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safje.... B12 tekort... als ik een B met een getal hoor moet ik meteen altijd denken aan B52... ben groot gegroeid met nieuwsberichten over de Vietnam-oorlog... en daar was continu de B52 bommenwerper in aanwezig... dus nu denk ik dan... B12??? wat een kleintje... haha....maar al met al heel bedankt voor je bezorgdheid..... ik neem m'n vitamientjes in.. afwisselend eten, en ook nog elke ochtend een vitaminepilletje....vaste prik... maar nu gewoon een virus onder de leden. Moet ik gewoon even uitzieken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Sandra, gefeliciteerd met je 4 maanden! Ik ga er maar vanuit dat het klopt.

KaSKo team, gefeliciteerd met jullie 14 dagen. Ook dat is een enorme prestatie, want die eerste weken zijn toch altijd het moeilijkste. :present:
Soothe, natuurlijk kun je nooit garanties geven, maar toch klinkt die opmerking me iets te negatief. Je kunt je toch in ieder geval voornemen het vandaag droog te houden, en je aan dat voornemen houden. Klinkt een stuk positiever, en vandaag is te overzien! Zo doe ik het ook.

Wat mij enorm geholpen heeft die eerste dagen, weken en maanden, is dat ik langzaam maar zeker ervan overtuigd raakte dat ik het als mens waard ben een belofte aan mezelf te houden. Ik beloofde mezelf 's morgens die dag niet te drinken, en daar trok ik echt even tijd voor uit. Keek mezelf aan in de spiegel, beloofde mezelf niet te drinken, en me aan die belofte te houden onverschillig wat er die dag verder nog zou gebeuren, en al deed ik verder helemaal niets.
Klinkt heel simpel, maar dat was het niet. Ik heb nogal een uitgebreide ervaring met verbroken beloftes door anderen, en mijn gevoel van eigenwaarde was in die tijd zo laag dat ik het niet meer dan normaal vond een gekregen belofte of afspraak niet waard te zijn. De moeite waard zijn begint allereerst met JEZELF de moeite waard vinden. Door mij dag in dat uit aan mijn zelf gegeven belofte te houden groeide mijn gevoel van eigenwaarde, en daarmee begon geleidelijk mijn onzekerheid af te nemen.

Iedereen hier is het waard om zichzelf niet de vernieling in te helpen, om zichzelf te beloven dat ook niet te doen, door dat eerste glas niet te nemen. En vooral zijn wij het waard die belofte aan onszelf te houden, ook al houdt niemand anders zich aan een gegeven belofte!

Een fijne zaterdag vandaag! Ik heb mezelf beloofd vandaag niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna,

Mooi wat je daar schrijft, denk dat ik 't ook eens op die manier ga proberen. Ik ben namelijk nogal goed om de beloftes aan mezelf te verbreken. Misschien dat wanneer ik er echt tijd voor neem en elke dag opnieuw de belofte met mezelf maak dat dat stemmetje van "ach wat maakt 't allemaal uit, blijkbaar wil ik 't niet echt" wegblijft.
Ik ervaar nu al de positiviteit van 't niet drinken maar toch komt soms de discussie in mezelf om 't toch maar weer te pakken en overnieuw te beginnen met stoppen. Tot nu toe hou ik het vol door bij mezelf te raden te gaan waar die behoefte vandaan komt en wat erachter zit. En bovendien wanneer ik zoiets heb en een negatief besluit neem er steeds onverwachte hulp komt. Uiteindelijk zal ik een moment krijgen dat er niet meer onverwachte hulp komt en dat ik 't helemaal zelf moet doen. Om dat door te komen is 't misschien best de moeite waard om de dag te beginnen met een "ik laat de eerste staan" ritueel.

Bedankt voor je openheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, wat heb je dat mooi gezegd :present:!!!

Weekend:

.....het is zo gemakkelijk om weer te vervallen in die roes die ons zo vertrouwd is. Tegelijkertijd willen we niet weer daar zijn waar we waren voordat we ophielden met drinken. En die twee botsen nu eenmaal met elkaar.

.....het is zo gemakkelijk om excuses te verzinnen voor dat extraatje dat alles even losser maakt. Maar het is geen slagroom op het toetje: het is dezelfde maaltijd die we al die jaren gegeten hebben en waar we in feite kotsmisselijk van zijn.

.....soms fijne aktie(plannen), dan weer impasses, maar die ene laten we staan: vandaag drinken we niet!

Sokoka/Kasko/Kosoka, hm.....die laatste lijkt op iets wat we dus NIET hebben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, als je dit leest.

Ik heb Géén Lat-relatie, dat is Living Apart Together, bv. alle weekenden samen, en door de week alleen of andersom.

Ik heb een ROA (zelf verzonnen hoor) en dat is een Relatie Op Afstand, in mijn geval een goede vriendschap Plus af en toe bij elkander logeren.

Ik heb dit verhaal weggehaald vind het té privé het is ten slotte een openbaar forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...